Auteur |
Bericht |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
spoiler boxster weigert dienst
Van de week gemerkt dat het spoilertje van mijn skelter alle medewerking weigert.....
Niet automatisch omhoog/omlaag, ook niet via de knop bij de zekeringen..
Iemand een idee.?
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
15 mei 2013 17:18 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: spoiler boxster weigert dienst
Zo dat is lastig, komt hij niet meer omhoog Peter
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 mei 2013 18:07 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
eerst en vooral zekering D8 checken (kijk voor de zekerheid op het zekeringdeksel of dit de juiste fuse is bij jouw modeljaar) en als deze OK is, dan de 2 relais checken bruine relais nr3 "extend spoiler" en bruine relais nr9 "retract spoiler" (bij een vroege boxster van 1997 kan het relais nr10 zijn) in je kofferbak aan de bestuurderskant, maar afgaand op de kleur kan je niet missen. het zijn iig identieke relais, dus verwissel ze even en check dan of je spoiler omhoog komt met de schakelaar. als het goed is zou je op pin 5 van de relaisvoeten 12 volt moeten meten.
|
15 mei 2013 18:46 |
|
|
D.D.
|
Heeft toevalig iemand ook een foto van de relais kast + technische indeling van een 97 2.5 boxster ? Deepee, thxs voor je foto, helaas komt de indeling niet overeen en heb ik geen idee welke relais van de spoiler zijn... Ik kan alle relais wel vervangen, maar dit lijkt me een beetje onzin. Heb 6 grijs/blauwe relais met nr 53......dus ga maar zoeken..
|
16 mei 2013 17:06 |
|
|
Frans D
|
Wellicht helpt dit je verder;
|
16 mei 2013 17:31 |
|
|
D.D.
|
ff voor de goede orde : de relais kast zou zich in de koffer bak ( achter ) links boven moeten bevinden..? Dus achter de bestuurders stoel... Aan de rechterkant kofferbak ( achter )boven bevind zich de olie pijl stok etc.... Aan de linkerkant kofferbak achter.....: ben een beetje blind.....
Laatst bijgewerkt door D.D. op 16 mei 2013 19:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 mei 2013 18:00 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Staat dat niet gewoon in het boekje dat bij de auto zit?
|
16 mei 2013 18:20 |
|
|
Frans D
|
|
16 mei 2013 18:22 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
volgens mijn werkplaatshandboek is het schema wat fransD toont van de 1998 versie in de 1997 versie zit op positie 3 de spoiler extension relais met partnr 996 615 102 00 en op positie 9 de spoiler retraction relais met identiek partnr 996 615 102 00 je hoeft er dus geen zes te vervangen, wissel om te beginnen eens die van plaats 3 en 9 die grijs/blauwe relais met nr 53 erop hebben onderdeelnr 141 951 253 B en die zie je ook staan op het stroomschema van FransD, dus zou kunnen en de plaats van het relais panel is wel degelijk achter de bekleding in de kofferbak aan de bestuurderskant van een LHD auto. op de foto die ik postte zie je onderaan de kromming van de wielkast en het panneel zit helemaal bovenin vlakbij de sluitrubber van de kofferklep. dus als je zegt dat jij 6 grijze relais hebt, waar heb je die dan gevonden ?? wss onder het dashbord waar ook een groot relais panel zit met 28 slots ??
|
16 mei 2013 18:29 |
|
|
Frans D
|
deepee heeft gelijk. Bij mij was tijdens het zoeken in het document op de één of andere manier het '97 deel overgeslagen en kwam ik gelijk in '98 terecht.
Ps; Je moet niet linksboven zoeken naar de relaiskast, maar links aan de zijkant achter de bekleding.
|
16 mei 2013 18:52 |
|
|
D.D.
|
Hebbes !!, heren bedankt voor de assistentie....nu ff kijken waar ik deze relais kan krijgen, maar ik denk dat de VW dealer wel voor een oplossing gaat zorgen. Hopelijk zijn de relais de boosdoeners...
Laatst bijgewerkt door D.D. op 16 mei 2013 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 mei 2013 19:14 |
|
|
bully
|
Als het het relais is
|
16 mei 2013 19:16 |
|
|
Frans D
|
Het zijn twee dezelfde relais, de één is voor het omhoog brengen van de spoiler, de ander voor het intrekken.. Als er één kapot is, dan zal het degene zijn die voor het omhoog brengen zorgt. Wissel beide relais gewoon even om, lijkt me sterk dat ze allebei kapot zijn.
Heb je de zekering wel eerst gecontroleerd?
|
16 mei 2013 19:23 |
|
|
D.D.
|
nieuwe 15 amp zekering geplaatst, morgen ff nieuwe relais erin, mocht dit het niet zijn, dan zou het relais op de motor kunnen zijn ( de 120km)....maar dat is de volgende stap.
|
16 mei 2013 19:46 |
|
|
bully
|
Dat jij zo handig bent Peet, en nu ook al kamperen
|
16 mei 2013 20:07 |
|
|
D.D.
|
heb alleen geen verstand van vrouwen.....
|
16 mei 2013 20:48 |
|
|
Sanderk
|
ben je niet de enigste Peet en suc6 met de relais!! hoop dat je de oorzaak gevonden hebt!
|
16 mei 2013 21:11 |
|
|
D.D.
|
heb je zeker mijn vriendin nog nooit gezien.. Het spreek woord zegt : hoe meer geld...des te mooier de vrouwen...( werkt niet altijd ) en ik ben maar een arme sloeber
|
16 mei 2013 21:19 |
|
|
porsche speedy
|
Kan ook nog aan de aarde van het motorje liggen. Komt ook wel eens voor dat dit gecorodeerd is waardoor het motortje niet werkt.
|
16 mei 2013 21:33 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
geen AKK ? geen garantie ? gruss, rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
16 mei 2013 21:35 |
|
|
D.D.
|
Dat kon niet voor die prijs..
|
16 mei 2013 22:17 |
|
|
Sanderk
|
heb je zeker mijn vriendin nog nooit gezien.. Het spreek woord zegt : hoe meer geld...des te mooier de vrouwen...( werkt niet altijd ) is het zo erg gesteld Peet maja wel een mooie auto toch maaru geen akk laten doen zal vast wel goed komen ga ik vanuit is gelukkig maar de spoiler en niet motorblok of iets dergelijks
|
16 mei 2013 22:33 |
|
|