Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:35

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Flauwekul - over "Blitzkrieg" 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Flauwekul
horn schreef:
en wederom zo'n trieste gozer die een topic opent en als het dan niet zo gaat als hij wilt, zijn eigen posts verwijdert. kleuter.

Misschien is hij wel geschrokken..... had hij niet verwacht dat het deze kant op zou gaan......

17 mei 2013 10:24
Profiel
Moderator
PF #57
RS-R schreef:
Boter op je hoofd is eenvoudig te verwijderen.

Ja, door in de zon te gaan zitten. Maar dat brengt dan weer andere risico's met zich mee.... :cheesy:

17 mei 2013 10:48
Profiel
Moderator
PF #57
Cloaca schreef:
Misschien is hij wel geschrokken..... had hij niet verwacht dat het deze kant op zou gaan......

Dan post je dat. Daar is het een forum voor. Maar na één andersdenkende reactie huiliehuilie doen en dan ook nog eens al je voorgaande posts verwijderen, is kleutergedrag. Als je niet tegen reacties of afwijkende meningen kunt, moet je je niet op een forum komen. :idea: Discussie is goed, zonder wrijving geen glans.

17 mei 2013 10:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
lindemans schreef:
MS964 schreef:
Heb ook even gegoogled, klopt idd niet, is een hardnekkig gerucht.

Ooo gelukkig dat we op Google ook altijd even snel de waarheid kunnen nagaan ... :roll:

De starter van het topic is redelijk afgehaakt zo krijg ik de indruk; hier krijgt hij ook al niet wat hij (niet) wil horen...

Het zal je misschien verbazen, maar het is niet zo moeilijk om via google betrouwbare info te vinden hoor.
Het gerucht gaat over iets dat in Oprah vermeld is en ze hebben in Oprah zelf gezegd dat het geen waar is.

17 mei 2013 10:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
MS964 schreef:
dobbelsteen schreef:
..

Heb ook even gegoogled, klopt idd niet, is een hardnekkig gerucht. Gelukkig verwoordde ik het voorzichtig ('vermeend'). Sorry Tommy, love your clothes man! :salut: :wink:

Jij verwoordde het idd voorzichtig, maar niet iedereen leest 'vermeend' :) . En zoals je waarschijnlijk ook al eens gemerkt hebt, kunnen mensen je woorden als serieus opnemen en zo ontstaat een gerucht. Steeds vaker begin ik dan ook even google te checken voor ik zelf ook iets post waarvan ik eigenlijk ook geen zekerheid heb :D.

17 mei 2013 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
TS had idd wat moeite zijn punt te maken.....natte winden gedrag achteraf is eveneens weinig volwassen.

*Edited*

Laatst bijgewerkt door 964HP op 17 mei 2013 14:56, in totaal 1 keer bewerkt.

17 mei 2013 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 turbo
Bericht Re: Nazi Porsche, kan dat?
Heinz schreef:
Als je het verhaal van Jospeh Ganz eens bestudeert (NL boek van Paul Schilperoord) kom je er achter dat het allemaal niet zo netjes is gegaan, maar mijn liefde voor het merk wordt niet minder van.
http://www.josef-ganz.com/

Dus mr. Josef Ganz heeft een idee om auto's bereikbaar te maken voor het volk, hij heeft dat plotseling helemaal alleen uit zijn fantastisch brein getoverd en de nazi's hebben dat idee gestolen ?
Er is wel degelijk een reden waarom niemand dit weet , het klopt niet.
Zoals zoveel in de vorige eeuw is de wagen voor het volk onstaan in de USA. http://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford
En lang voor er sprake was van 'Volkswagen'

Wat klopt is dat hij, zoals zovelen in die tijd, gefacineerd was door het succes van de Ford T in de USA.
Ik kan me voorstellen dat je dan, als ambitieus ingenieur, iets soortgelijks wil doen. En hij was zeker niet alleen.
In Duitsland was Erwin Kommenda, de vader van de kever en werknemer van ontwerpbureau Porsche, reeds bezig met zijn wagen voor het volk. http://www.komenda.at/index_eng.htm
Ook in Frankrijk en Italie werden kleine auto's voor het volk ontwikkeld en gebouwd.

De auteur van dat boek zal er wss wel beter van worden. Goed voor hem.

17 mei 2013 11:10
Profiel
Moderator
PF #57
dobbelsteen schreef:
Het zal je misschien verbazen, maar het is niet zo moeilijk om via google betrouwbare info te vinden hoor.
Het gerucht gaat over iets dat in Oprah vermeld is en ze hebben in Oprah zelf gezegd dat het geen waar is.

Ik begrijp wat je zegt, maar als 'bewijs' post je een link naar de site broodjeaap.nl - dat is een site die door een of andere particuliere jan jodokus wordt gemaakt en bijgehouden, dus het waarheidsgehalte is niet echt te achterhalen.

@964HP - had TS maar geprobeerd zijn punt te maken. Of te verduidelijken. Dan was het tenminste een discussie geweest. Kiezen om beledigd te vertrekken en al je relevantie posts te verwijderen/aan te passen is wat mij betreft gewoon kleutergedrag.

Ik lees de eerdere post over memorabilia in de US niks wat niet door de beugel zou kunnen. Slechts een ervaring die de poster in de US had toen hij daar woonde. Ik zie dan ook geen reden om iets te vegen/aan te passen. Maar wellicht lees ik het verkeerd?

17 mei 2013 11:45
Profiel
PF #911
België
Bericht Re: Nazi Porsche, kan dat?
993S schreef:
Heinz schreef:
Zoals zoveel in de vorige eeuw is de wagen voor het volk onstaan in de USA. http://nl.wikipedia.org/wiki/T-Ford

En die (Henry Ford) regeerde zelf met ijzeren hand (en had zelfs Nazi-sympathieën). Hij wou het leven van zijn arbeiders, ook in hun vrije tijd, compleet controleren (je kon maar beter een brave huisvader zijn en in de rij lopen). Later ging zijn firma door megalomane projecten (Ford River Rouge complex, waar ruwe grondstoffen ter plekke in wagens konden worden getransformeerd) en de opkomst van differentiatie (een klant wilt heus wel wat meer betalen voor een niet zwarte wagen) bijna ten onder...

Er blijft dus haast geen enkel merk weer over. Ik schakel dan maar over op de fiets (meneer Norta heeft toch niets op zijn kerfstok?) :wink:
Ex: Elise S1 111S

17 mei 2013 12:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
horn schreef:
dobbelsteen schreef:

Ik begrijp wat je zegt, maar als 'bewijs' post je een link naar de site broodjeaap.nl - dat is een site die door een of andere particuliere jan jodokus wordt gemaakt en bijgehouden, dus het waarheidsgehalte is niet echt te achterhalen.

@964HP - had TS maar geprobeerd zijn punt te maken. Of te verduidelijken. Dan was het tenminste een discussie geweest. Kiezen om beledigd te vertrekken en al je relevantie posts te verwijderen/aan te passen is wat mij betreft gewoon kleutergedrag.

Ik lees de eerdere post over memorabilia in de US niks wat niet door de beugel zou kunnen. Slechts een ervaring die de poster in de US had toen hij daar woonde. Ik zie dan ook geen reden om iets te vegen/aan te passen. Maar wellicht lees ik het verkeerd?

Zo bedoelde ik het ook: als illustratie wat daar gewoon op de locale gunfair wordt aanboden. Maar omdat wellicht niet iedereen graag naar SS logo's kijkt, heb ik het voorbeeld achter een link gezet.

Mijn toon was maar deels cynisch, deels gemeend: Opzich is het wel bevrijdend dat men daar wat minder in de kramp schiet bij Duitse WW2 items. In NL is het tof als je een Willy's jeep hebt, maar taboo als je met een duitse halftrack zou spelen. Ik vond het altijd vreemd trouwens dat je Mein Kampf niet kan lezen in NL maar wel alles van Karl Marx, terwijl beide toch basis hebben gelegd voor enorme onderdrukkingen.
In de VS koop je op een beurs gewoon WW2 items, USA, Duits, Frans alles naast elkaar. Ik kan mij prima voorstellen dat als je wapenhobbyist bent dat je dan ook een Luger wil hebben. Zo'n asbak zou ik zelf dan niet meteen op tafel zetten.

17 mei 2013 13:36
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
jeff_911 schreef:
Ik vond het altijd vreemd trouwens dat je Mein Kampf niet kan lezen in NL maar wel alles van Karl Marx, terwijl beide toch basis hebben gelegd voor enorme onderdrukkingen.

Ach ja: als je opa 2 weken bij de NSB heeft gezeten in 1936 dan ben jij nog steeds verdacht. Aan de andere kant van het spectrum ligt dat uiteraard anders: dan kun je alles af doen als jeugdzonde (Derk Sauer en de IRA anyone :popcorn: ).

17 mei 2013 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
jeff_911 schreef:
[Zo bedoelde ik het ook: als illustratie wat daar gewoon op de locale gunfair wordt aanboden. Maar omdat wellicht niet iedereen graag naar SS logo's kijkt, heb ik het voorbeeld achter een link gezet.

Thanks, much appreciated!

17 mei 2013 14:35
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
dobbelsteen schreef:
MS964 schreef:
@delnoy: en Tommy Hilfiger is daarnaast vermeend racist / antisemiet, kan ik me herinneren. Google het maar 's.

Best dat ik het gegoogled heb, dit is dus een gerucht die langs geen kanten klopt.
Hier het verhaal:
http://www.broodjeaap.nl/oprah.html

en Henri Ford was ook een antisemiet.... Geen Ford meer rijden dus :popcorn:

17 mei 2013 15:28
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Flauwekul - over "Blitzkrieg"
Al met al is het wel een interessant topic geworden

17 mei 2013 16:27
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
de Fiscalist schreef:
en Henri Ford was ook een antisemiet.... Geen Ford meer rijden dus :popcorn:

Voor de oorlog was het hele establishment anti semitisch. En dus ook onze gewaardeerde verzetsheldin:
Citaat:
In maart 1939 kwam Wilhelmina in het geweer toen plannen van de regering bekend waren geworden om een kamp bij Elspeet in te richten om (Joodse) vluchtelingen uit Duitsland op te vangen. Zij liet de minister van Binnenlandse Zaken officieel weten[3] dat zij dit te dichtbij haar zomerverblijf Paleis het Loo, 12 kilometer verderop, vond. Mede door haar bemoeienis, er vond ook nog een telefoongesprek plaats met secretaris-generaal Frederiks, werd van de locatie afgezien en werd het kamp gerealiseerd in Drenthe (Kamp Westerbork).[4]

17 mei 2013 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
je kan ook geen kleren van Hugo Boss meer dragen ... die maakte de SS , hitler jugend en SA/SD uniformen :roll:

17 mei 2013 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
@Harry 700: laat je niet wegjagen man. meeste maken hier vast wel eens een slippertje (of heb ik iets gemist).

18 mei 2013 0:00
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Justin schreef:
@Harry 700: laat je niet wegjagen man.

Zo is het :!:

18 mei 2013 0:17
Profiel Facebook 
Justin schreef:
@Harry 700: laat je niet wegjagen man. meeste maken hier vast wel eens een slippertje (of heb ik iets gemist).

Heb het hele topic doorgenomen maar ik snap niet waar Harry zich zo druk over heeft gemaakt? Het zijn toch geen kwetsende reacties die ik lees. Alleen op zijn laatste post misschien toen hij besloot te stoppen. Weet niet wat Harry allemaal heeft gezecht maar de reacties daarop vind ik niet kwetsen ofzo. Meer relativerend en waarom zou een Porsche meer fout zijn dan een Fiat? (afgezien eventueel van milieu belasting)

18 mei 2013 8:32
http://www.2all.co.il/Web/Sites/porsche-club-israel/

Geen enkel probleem..

21 mei 2013 20:40
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ben het niet vaak met je eens maar deze keer wel :mrgreen:

21 mei 2013 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
jeff_911 schreef:
Ik vond het altijd vreemd trouwens dat je Mein Kampf niet kan lezen in NL

Valt mee hoor... :wink:
Inderdaad interessant topicje. :popcorn:
Philips maakt nog steeds navigatiespul voor straaljagers en Tomahawks.
En dan moet de Pajero ook maar kijken, want daar rijd je in als een kamikaze.
Als ik me niet vergis waren Fockewulf en BMW ook vriendjes.
En Dornier en Siemens...
Naja.
Je hoeft het niet met de politieke achtergrond eens te zijn om de techniek mooi te vinden... :drive:

21 mei 2013 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Vind het wel opvallend dat alle landen die in WO II verloren hebben. Zo'n grote automobiel industrie hebben opgebouwd.

Iemand daar een plausibele verklaring voor?.
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

22 mei 2013 19:11
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ja, de meeste fabrieken waar vliegtuigen en ander soort oorlogstuig werden gebouwd gebruikten na de oorlog de kennis veelal voor de automobiel-sector. Duitsland en Japan mochten sowieso al geen wapentuig meer produceren na de oorlog dus vandaar die sterke ontwikkeling.

22 mei 2013 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
In discussie op internetfora weet je meestal hoever het is als de oorlog erbij wordt gehaald...tijd om af te haken.

Hier begint een topic met de oorlog, lijkt het even wat venijniger te worden, maar komen we op een keurige geschiedkundige discussie waarom uitgerekend twee hoofdrolspelers zo'n grote automobielindustrie hebben weten op te bouwen. Toch wel grappig. Zou het aan de mods liggen ? :mrgreen:

23 mei 2013 15:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende