Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:56

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Trackday 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Bericht Re: Trackday
Ik was vandaag voor het eerst bij Vrijrijden op Zandvoort gaan kijken. Ik zat nog geen 5 minuten met vrouw en kinderen op de tribune te kijken en wijs naar een grijze 993 die uit de Gerlachbocht komt. Tot mijn stomme verbazing gaat dat gelijk mis: hij rijdt aan de buitenkant het gras in, stuurt terug en gaat dwars over de baan vol de banden aan de overkant in. De rechter voor- en zijkant lagen flink in puin, de bestuurders leken ongedeerd. Triest om te zien. Terug on topic: je zag aardig wat MX-5-en en BMW 3-series. Die laatste zou toch mijn voorkeur hebben. Mijn vrouw rijdt een E46 325i, misschien kan ik daar beter de baan mee op :wink:

19 mei 2013 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Was weer spektakel afgelopen zondag op Zandvoort:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

MOD: ENTERS (tussen de foto's) vervangen voor SPATIES :idea:

21 mei 2013 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Op de foto's misschien wat vertekend beeld maar waarom schiet ie zo ver door? :scratch:

21 mei 2013 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
iemand van hier?
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

21 mei 2013 16:11
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Da's 'n (hele) vroege 993 (Dec. '93) ... maar blijft zonde :|

Ook ruk dat je door het gevoelige IMS Lager van de airbags niet (meer) ziet waar je heen gaat ....

21 mei 2013 16:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
MarkS schreef:
Op de foto's misschien wat vertekend beeld maar waarom schiet ie zo ver door? :scratch:

Ik kom daar altijd met een gangetje of 100 doorheen dus dat klopt wel dat doorschieten.

21 mei 2013 16:54
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... corrigeert wss te veel, door geen gevoel/grip op het moment dat'ie van de baan gaat ... - en dan "schiet" je inderdaad door naar de andere kant op het moment dat de wielen wel weer grip krijgen.

21 mei 2013 16:57
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
... maar dat dan 2x ook nadat hij flink de vangrail/banden heeft geraakt, zal wel erg hard zijn gegaan ...

21 mei 2013 17:19
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... ik denk dat'ie nadat de airbags vroegtijdig toe aan een revisie zijn, "gewoon" uitgerold is :popcorn:

21 mei 2013 17:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Da's zonde van die Porsche. :?
Denk dat de beste man/vrouw geluk bij een ongeluk had, dat daar een bandenstapel stond en geen vangrail.
Is de wagen weggetakeld, of heeft hij op eigenlijk gelegenheid de baan kunnen verlaten?

Is overigens wel mooi in beeld gebracht.

21 mei 2013 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
altijd fijn zo'n dagje Zandvoort gelijk je auto naar de klote
ik ben zelf niet zo'n circuittijger alleen om dit soort dingen te vermijden
ik heb altijd het idee dat iedereen op het circuit onbeperkt kan scheuren maar we blijven allemaal maar amateurs
zonde van de wagen

21 mei 2013 17:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Goeie foto's, ik ben benieuwd hoe die genomen zijn. De 993 schoot over de heuvel met behoorlijke snelheid uit de bocht het gras in. Hij probeerde kennelijk terug te sturen, schoot te ver door de andere kant op, ging met hoge snelheid schuin de banden in en had nog een behoorlijke snelheid toen hij terugstuiterde.

Ik denk dat hij zo ver doorschoot omdat hij met hoge snelheid omlaag kwam en vrij schuin de banden inging, en er dus met forse snelheid af kwam, en dat ze nog een keer overstaken omdat de rechter stuurstang was afgebroken, dus sturen zat er waarschijnlijk niet meer in. Bij het afslepen hing het wiel er een beetje bij. Hij kon dan ook absoluut niet meer rijden, ze kregen hem zelfs niet weggeduwd met z'n drieen.

Wonderlijk dat ze niemand geraakt hebben met twee keer oversteken.

21 mei 2013 17:42
Profiel
964.c4
assendelft
Het schuifdak komt er gewoon uit door de druk van de airbags,
Pfff wel zonde hoor

21 mei 2013 17:59
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Josquin schreef:
.. ze kregen hem zelfs niet weggeduwd met z'n drieën..

Kunnen we daaruit opmaken dat de inzittenden ongedeerd zijn :?:

21 mei 2013 18:16
Profiel WWW Facebook 
Zonde. Tiptronic. :wink:

21 mei 2013 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Volgens mij waren de inzittenden ongedeerd. Ze werden met de ambulance opgehaald maar stonden na een poosje weer bij de auto te kijken. Het waren overigens 3 marshalls die de auto probeerden weg te duwen. Je wilt niet zien hoe ze de auto's wegslepen: sleep om een spaak, dwars wegtrekken... Ging bijna weer de vangrail in.

21 mei 2013 19:52
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Josquin schreef:
Je wilt niet zien hoe ze de auto's wegslepen:

Die nemen inderdaad niet de moeite om ergens een sleepoog in te draaien ...

... dat kan je dus het beste zelf doen voordat je de baan op gaat :idea:

21 mei 2013 19:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Olaf schreef:
... corrigeert wss te veel, door geen gevoel/grip op het moment dat'ie van de baan gaat ... - en dan "schiet" je inderdaad door naar de andere kant op het moment dat de wielen wel weer grip krijgen.

corrigeren of niet...het maakt volgens mij allemaal ni veel uit. De auto had z'n "baan" (in de zin van projectiel) al gekozen vanaf foto1 en 2. Denk dat ie beter wat vroeger op de rem had gaan staan (foto2) ipv pas op foto4 want dan is het eigenlijk al wat laat.

Heel knap in beeld gebracht al blijft het zonde om naar te kijken. Gelukkig goede afloop voor de inzittenden.

21 mei 2013 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
jeff_911 schreef:
Er zijn ook speciale driftdagen waar ze de baan nat houden en je dus bij relatief lage snelheden kan glijden. Dat is wel enorm goed voor wagenbeheersing denk ik.

http://www.driftdagen.nl op Papenburg (zou de eerste keer daar een auto huren), geheim testcentrum van MB, op zichzelf al leuk om daar spul in ontwikkeling van MB rond te zien rijden. Foto's kun je echter vergeten daar :pale:

http://www.pistenclub.com op een vliegbasis in Bitburg, genoeg ruimte en asfalt dus goed te doen met je eigen auto.

28 mei 2013 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Een "rondje van de zaak" zie je wel vaker op trackdays maar dit is een serieuze crash. Akelig om te zien en ongetwijfeld slapeloze nachten voor de eigenaar.

28 mei 2013 23:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2