Auteur |
Bericht |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
 Re: Prokkel Porsche - 25 mei 2013
Rij met Andre die kant op.
10.oo is i.d.d. wat aan de vroege kant. Maar je moet de organisatie nog vrijwaren en tekenen dat je een inzittendenverzekering hebt etc, bakje koffie doen, foto momentje met de kindjes in de wagen etc.
Tijd vliegt om.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
24 mei 2013 6:53 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Weersverwachtingen tot 14:00 uur droog Het viel mij ook op dat er nauwelijks correspondentie is namens de organisatie.  puntje van aandacht voor volgend jaar?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
24 mei 2013 7:52 |
|
 |
Delnoy
|
Inderdaad. En niet alleen bij dit, ook de VCM is maar erg stil dit jaar. En zo zijn er wel meer op te noemen 
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
24 mei 2013 7:59 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Heb Klaas even gemaild en hij stuurt vandaag nog een email aan iedereen. Verzamelen is idd om 10 uur. VCM is altijd stil tot het laatst  Sander en ik gaan zo rond half negen rijden vanuit Zoetermeer/Den Haag
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
24 mei 2013 8:06 |
|
 |
Johndc
996mk2 cabrio en 944 Cup racerApeldoorn Oost
|
Berichtje dat net binnenkomt: (enkele namen en tel nrs omwille privacy weggelaten)
Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover. De Porsche Prokkeltocht! Alles is klaar om de gehandicapte kinderen een bijzondere rit te bezorgen. Mocht je willen twitteren over de tocht gebruik dan #porscheprokkel. Ik verwacht jou morgen om 10.00 op de school de Zonnehoek aan de Citroenvlinder 77 te Apeldoorn. We rijden morgen in colonne onder begeleiding van motor verkeersregelaars daar krijg je morgen nog instructies over. Vriendelijke verzoek om deze instructies ook op te volgen. Nog 2 belangrijke nrs: .....
Zelf rij ik ook mee met de tocht dus dan ben ik even niet bereikbaar. Nu even allemaal mentale focus leggen dat het morgen droog blijft. Tot morgen! Met hartelijke groet, Klaas ....
De Cup racer is gewassen en Gopro opgeladen; nog hopen op niet te veel regen (semislicks). Nu de 996 nog een beetje poetsen
_________________________________________ 996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas
|
24 mei 2013 9:28 |
|
 |
grogos
(ex) 911E 2.2 Targa -
(ex) 997.1 4S Cabrio -
(ex) 997.2 4S Cabrio -
(ex) 991.1 4S Cabrio -
nu 992 S CabrioHertogenbosch
|
Tekenen dat je een inzittenden verzekering hebt? Die heb ik niet hoor. Je bent toch als bestuurder automatische aansprakelijk voor al je inzittenden. Waarom is dat nodig dan? Rij ik dan voor niks naar Apeldoorn morgen?
|
24 mei 2013 15:54 |
|
 |
grogos
(ex) 911E 2.2 Targa -
(ex) 997.1 4S Cabrio -
(ex) 997.2 4S Cabrio -
(ex) 991.1 4S Cabrio -
|
Rob, nog verzamelen pitstop De Lucht boven Den Bosch?
|
24 mei 2013 15:56 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Juist omdat je aansprakelijk kunt zijn, is een verzekering wel prettig. Tenzij je natuurlijk zo vermogend bent dat je eventuele schadeclaims van je inzittenden (bijv na een aanrijding) zelf kunt en wilt betalen...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 mei 2013 15:58 |
|
 |
sandernl
Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
|
|
24 mei 2013 16:50 |
|
 |
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
24 mei 2013 18:52 |
|
 |
Delnoy
|
Als je die niet hebt dan mag je van de organisatie niemand meenemen. Waarschijnlijk heb je wel een inzittenden verzekering overigens, kijk maar eens in je Polis. Ga morgenvroeg André thuis oppikken (Veghel). Als ik het goed zie woont hij vlak naast de A50. De Lucht is dan niet handig voor ons. Maar waarom kom je niet een bak koffie doen bij André, rijden we daarna samen door. André wil om 8.50 gaan rijden. Ik zal er rond 8.30 zijn want André maakt lekkere koffie hoorde ik 
|
24 mei 2013 19:43 |
|
 |
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Ja, dat weet je nog niet. 
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
24 mei 2013 21:04 |
|
 |
grogos
(ex) 911E 2.2 Targa -
(ex) 997.1 4S Cabrio -
(ex) 997.2 4S Cabrio -
(ex) 991.1 4S Cabrio -
|
Alle claims van inzittenden vallen automatisch onder je auto WA dekking als er iets gebeurt.
|
24 mei 2013 21:26 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
En waarom bestaat er dan zoiets als een inzittenden verzekering....geldklopperij?
Ik mag tijdens m'n werk ook geen kinderen vervoeren zonder deze verzekering.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
24 mei 2013 21:33 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Allebei een beetje waar??
Quote 1
Indien er door een ander iets wordt veroorzaakt, dan zal de verzekering van die partij aansprakelijk worden gesteld van alle schade en letsels die zijn voortgekomen door die aanrijding of een door een ander veroorzaakt ongeval.
Er kan ook altijd iets gebeuren door de natuur of door schuld van nalatigheid van bv een gemeente waar het gebeuren plaats heeft gevonden. Tot hier is er eigenlijk geen inzittende verzekering nodig.
Toch als er uw nalatigheid of schuld een aanrijding of ongeval plaatsvindt, bent u met uw verzekeringen aansprakelijk voor alle schades en letsels van mensen die erbij zijn betrokken. Dus ook voor de reiziger die in uw auto zitten.
Als u die verzekering niet heeft, zult u alle daaruitvoortkomende kosten uit eigen zak moeten betalen. EDn als u weet wat bv een ziekenhuis opname kost..of stelt u zich eens voor dat er blijvend letsel is, dan zijn de kosten die u moet betalen niet meer te overzien. Denk bv aan het verlies van een baan van die persoon, en geen promotie meer kan maken...dat men dat ook allemaal op u verhalen.
Unquote
Quote 2
Inzittenden zijn namelijk al verzekerd in het WA-gedeelte van de motorrijtuigen-verzekering. Dit is namelijk in de WAM (wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen) bepaald. (artikel 3 lid 2) Toch proberen alle maatschappijen je een inzittenden-verzekering aan te smeren. Ze ontkennen altijd glashard dat de inzittenden al gedekt zijn via het WA-gedeelte. (onwetendheid (plus eigenwijsheid), of opzet?)
Het enige wat extra gedekt is, is de bestuurder zelf. (deze valt niet onder de verplichte dekking in de WAM) Het zou dus eigenlijk bestuurders-verzekering moeten heten, en de premie zou zou daar dus op aangepast dienen te worden.
Naar mijn mening pure misleiding dus!
Enige voordeel is dat er wel wordt uitgekeerd als de schade wordt veroorzaakt door b.v. een onverzekerde fietser of voetganger. (voor onverzekerde of niet te achterhalen motorrijtuigen wordt het vergoed door het waarborgfonds)
Je moet je eigen dus altijd goed afvragen of je een inzittenden-verzekering wel nodig acht.
Unquote
Quote 3
Een WA-verzekering keert niet de letselschade uit van de bestuurder van de auto, als deze zelf schuld heeft aan het ongeval. Als u dus zelf een ongeluk veroorzaakt, en u loopt daar lichamelijk letsel bij op, dan krijgt u zelf geen uitkering. Een Inzittendenverzekering keert dan wel een bepaald bedrag uit, afhankelijk van de blijvende invaliditeit.
Een Inzittendenverzekering keert sowieso uit onafhankelijk van de schuldvraag. Dat scheelt dus een hoop discussie. En de uitkering uit een Inzittendenverzekering gaat niet ten koste van de schadevergoeding die de veroorzaker van het ongeval (als dat een ander is dan de schadelijdende partij dus) moet betalen.
Maar belangrijkste is dat veel Inzittendenverzekeringen ook schades uitkeren als een telefoon die bij het instappen op het dak van de auto is blijven liggen, of een dure jas die tussen de deur blijft zitten en waar een winkelhaak in ontstaat.
Unquote
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
24 mei 2013 21:39 |
|
 |
grogos
(ex) 911E 2.2 Targa -
(ex) 997.1 4S Cabrio -
(ex) 997.2 4S Cabrio -
(ex) 991.1 4S Cabrio -
|
Veghel is helaas de verkeerde kant op .... maar we kunnen afspreken tussen 5 en 10 over 9 bij de Gagel (waar de A50 en A59 samenkomen?
|
24 mei 2013 21:55 |
|
 |
grogos
(ex) 911E 2.2 Targa -
(ex) 997.1 4S Cabrio -
(ex) 997.2 4S Cabrio -
(ex) 991.1 4S Cabrio -
|
Als je schade door schuld veroorzaakt zijn ALLE kosten en schade van je inzittenden voor rekening van je eigen WA autoverzekering Als de schade de schuld van de tegenpartij is dan betaalt die alle schade, ook die van je inzittenden De inzittendenverzekering keert dan extra uit. Een schadeverzekering inzittende keert alleen echte schade en gemaakte kosten uit maar die wordt al betaald door je eigen auto WA of die van de tegenpartij. Blijven de uitzonderingen over. Bv overmacht, ik krijg een hartaanval en rijd tegen een boom. En andere ongelukken die ik nooit hoop mee te maken  .
|
24 mei 2013 21:59 |
|
 |
ArnoM
|
Wellicht ten overvloede, maar het afsluiten van een schadeverzekering voor inzittenden is naar mijn mening altijd wenselijk. In mijn dagelijkse praktijk houd ik mij bezig met het bijstaan van slachtoffers van ongevallen en het gebeurt zeer vaak dat een bestuurder geen vergoeding van zijn schade krijgt als deze door eigen schuld letsel oploopt. De gevolgen worden sterk onderschat. Voor een premie van veertig of vijftig Euro per jaar krijg je dan ook als bestuurder al je schade vergoed tot de verzekerde som, vaak vijfhonderdduizend Euro of meer. Raak je dus arbeidsongeschikt en is je inkomen dan wordt dit gecompenseerd, naast de andere schadeposten inclusief smartengeld. Dit geldt ook voor de inzittenden.
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
24 mei 2013 22:18 |
|
 |
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
24 mei 2013 22:42 |
|
 |
Delnoy
|
Ik pas me aan. 
|
24 mei 2013 23:52 |
|
 |
Delnoy
|
|
25 mei 2013 5:48 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Ik moet nog even ontbijten en ben dan weg.....tot zo.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
25 mei 2013 8:02 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Mogguh, hier ook helemaal klaar. Het zonnetje schijnt 
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
25 mei 2013 8:14 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Toch nog een aanvulling: schadeinzittendenverzekering (svi) vergoedt de daadwerkelijke schade, tot een bepaald maximum. Ongevalleninzittendenverzekering (ovi) is een sommenverzekering, keert een vast bedrag uit, afhankelijk van de aard van het letsel. Kan tegenvallen. NB: de meeste verzekeraars keren NIET, of minder uit als er sprake is van alcoholgebruik of niet dragen van de gordel. Dat geldt als het gaat om een door de verzxekerde zelf veroorzaakte schade. Bij schuld van de wederpartij is alle schade voor rekening van zijn WA verzekering.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
25 mei 2013 8:34 |
|
 |
de911gek
|
Veel plezier mannen vandaag bij dit geweldige iniatief en natuurlijk ook voor alle kinderen! Volgend jaar probeer ik er ook bij te zijn! 
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
25 mei 2013 9:21 |
|
|