Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:39

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Minder leuke verrassing 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Minder leuke verrassing
Delnoy schreef:
Misschien een stomme vraag maar zijn de standaard dempers en schokbrekers ook te verlagen?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er onder een (standaard) 997 zit ... maar het lijkt mij dat er toch wel het een en ander aan af te stellen moet zijn - i.v.m. uitwegen etc.

Dit is wat er onder een 997 GT3 zit:

Afbeelding

.. je kan zelf vrij eenvoudig zien of je zo'n stelring op de schokbreker hebt - en dan even kijken hoeveel draad er nog boven en onder over is ... met een groot gedeelte daarvan kan je spelen wat rijhoogte betreft.

Afgelopen weekend hoorde ik wel een aan tal klachten van de "laag" vliegers - die hun P nu 'n centimetertje hoger willen gaan zetten :idea:

09 mei 2013 11:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Alles weer pico bello! Paul Geeris heeft zijn best gedaan (en Marcel).
Grote beurt.
Nieuwe verlaagde verenset (Eibach Pro-kit Porsche).
Radiatoren schoongemaakt (wat een bagger).
Ik heb er wat foto's bijgezet.
Als je meer wil zien kijk op
https://picasaweb.google.com/RichardSars/2013_05_24Radiators

5803558036

Laatst bijgewerkt door sarsrich op 25 mei 2013 13:27, in totaal 1 keer bewerkt.

25 mei 2013 12:20
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
:shock: :shock: Wat een troep zeg, ik hoop dat Porsche daar met de 991 nu eens wat aan gedaan heeft :!:

25 mei 2013 12:33
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
baaltje gips ofzo :roll:

:mrgreen:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 mei 2013 12:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
inderdaad wat een rotzooi
moet het hele systeem nu leeg om alles GOED te kunnen reinigen of kan het onder druk

25 mei 2013 13:19
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
@The Wolffman
Geen slangen of koppelingen zijn losgemaakt.

25 mei 2013 13:26
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
The Wolffman schreef:
volgens mij zijn 30x30 stoeptegels gratis komt ie ook naar beneden???

Goed idee, alleen is je auto net zo snel als een Ford Ka.... :wink:

25 mei 2013 15:57
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Heb de mijne alleen even door de bumper heen schoongemaakt maar ik denk toch maar na dit gezien te hebben de bumper er maar even af te halen.
Iemand nog een (de)montage handleiding hiervoor? :idea:

26 mei 2013 9:32
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Iemand hier op het forum heeft het pas gedaan en een hele goede handleiding geschreven, maar kan m niet meer vinden :scratch:

26 mei 2013 10:24
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
pieter996 ?

The Wolffman schreef:
moet die bumper eraf of kan het ook zonder en gewoon schoonspuiten met lucht??

Twee problemen als je er met of veel waterdruk (hogedrukspuit) of veel luchtdruk (compressor) op losgaat. Allereerst zitten er achter de bumper luchtgeleiders richting koelers die ervoro zorgen dat je er eigenlijk niet goed bij komt. Daarnaast zitten de koelers van de airco voorop, de belangrijkere koelers voor de motor zijn de achterste (op een van de foto´s houd ik die uit elkaar) en daar kom je dan sowieso niet goed bij (vanuit de wielkast gaat t ook niet, zit kunstof voor).

Tweede risico, als er steentjes o.i.d. in de radiateur zitten loop je t risico dat je die er met veel geweld doorheen drukt, wat mogelijk tot beschadiging van koeling of airco leidt. Daarom heb ik ervoor gekozen t op deze manier te doen.

Maar zoals gezegd, schrik niet van de omschrijving, t is echt niet veel werk en ik gok zomaar dat je dit echt niet ieder jaar hoeft te doen.

Aanvulling op de omschrijving hieronder, ik heb de voorwielen niet gedemonteerd, wel even opgekrikt om iets gemakkelijker onder de auto te kunnen kruipen, ook heb ik de slang van de koplampsproeier niet losgemaakt maar de bumper eenvoudig weg linksvoor vast laat zitten aan de slangen en zo weggevouwen als t ware. Zie je ook op een van de fotos, moet je rechts in de wielkast even de stekker voor de mistlamp etc. losmaken.

Mocht je Duits niet toereikend zijn, pb me gerust!

UPDATE ik vond net nog dit linkje, had ik dit van tevoren gehad.....

http://www.renntrack.com/forums/showthr ... er-Removal

Also:

Um die Frontschürze zu demontieren, brauchst du eine Hebebühne. Alles andere ist nur Quälerei.
Zuerst:
-Räder vorne demontieren
-Kofferraumdeckel öffnen und die schwarze Plastikblende zwischen Gummidichtung und Schürze rausnehmen. Dazu am besten die 2 Seitlichen Leisten die entlang des Kofferraumes (zwichen Gummidichtung und Kotflügel) hoch in Richtung WSS auch ausclipsen. Geht einfacher.
-Darunter kommen jetzt 3 Torxschrauben zum Vorschein. Diese lösen.
-Seitlicher Kofferraumteppich lösen und die Scheinwerfer ausbauen.
-Im Kotflügel, an der Kante zwischen Scheinwerferausbuchtung und Kofferraum, sitzt innen eine Art Schiebeverriegelung. Diese entfernen.
-Auto Hochheben.
-Radhausschalen ausbauen (Torx und Spreitznieten glaub ich) und Seitenblinker ausclipsen.
-Steckverbindung des Kabelstrangs der Frontschürze auf der Beifahrerseite Trennen (Stecker)
-Wasserschlauch der Scheinwerferreinigungsanlage auf der Fahrerseite trennen (auch ein Steckverschluss) Es empfielt sich hierbei den Schlauch auf der Fahrzeugseite mit einer Klemmschelle dichtzumachen, da sonst die ganze Brühe rausläuft und später alles wei Sau aussieht.
-In den schwarzen Plastikblenden an den Ecken der Schürze sitzen noch insgesamt auf beiden Seiten 2 Schrauben. Diese ebenfalls Lösen. (Achtung: Nur die die in dem jeweils tieferen Loch drinne liegen, die anderen brauchste nicht.)
Wenn man von unten an der Innenseite der Schürze hochschaut, erkennt man an der Kante zwischen Rad und Scheinwerferausbuchtung innen noch auf jeder Seite eine Schraube (Ziemlich Mittig). Diese auch rausdrehen.
Nun nur noch die Schrauben an der Unterseite der Frontschürze (an der Kofferraumwanne usw.) lösen und die Schürze knn ausgeclipst werden.
AUFPASSEN: Da sind Führungshaken usw. dran. Diese dürfen beim Ausbau nicht beschädigt werden. Beim Einbau der neuen darauf Achten, das alle Haken usw. richtig in den Führungen sitzen. Erst dann die Schürze wieder richtig auf Position drücken.
Wenn du kannst: Besorg dir jmd. der schon an einem 997 die Schürze abgebaut hat. Und Nein, jemand ders beim 996 gemacht hat reicht da nicht. Beim 997 ist das System ein ganz anderes.

26 mei 2013 12:04
Profiel
ex 993 ex 996
mbembe schreef:
Iemand hier op het forum heeft het pas gedaan en een hele goede handleiding geschreven, maar kan m niet meer vinden :scratch:

viewtopic.php?f=33&t=33064 :salut:

26 mei 2013 16:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2