Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:47

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Hogeschool Rotterdam Student, oldtimer enquête 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Bericht Re: Hogeschool Rotterdam Student, oldtimer enquête
Jan A. (997 4S) schreef:
We hebben nog al eens stagiaires van de Haagse Hogeschool en een groot gedeelte daarvan heeft geen Nederlandse achtergrond, hetgeen een verklaring kan zijn voor het niet geheel onberispelijke taalgebruik!

Dan zorg je er voor dat iemand, die wel correct kan schrijven in het Nederlands, je enquête controleert :idea:
Het is een bekend gegeven dat een kind, na zijn/haar zevende levensjaar, nooit meer geheel correct de woorden /de/ en /het/ zal leren koppelen aan een zelfstandig naamwoord.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Daar is niets aan te doen, maar met wat hulp kom je een heel eind.

24 mei 2013 23:19
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
912 schreef:
Correctie was niet mijnerzijds.
Vraag 1, letterlijk over genomen...

Of bedoel je 'overgenomen'?

Kijk op deze site voor meer spatienazi's en -neukers... (geen aandelen of andere inbreng)
http://www.spatiegebruik.nl/

24 mei 2013 23:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Roebas schreef:
Vraag 1 en 2 komen op hetzelfde neer.

Vraag 3: Oldtimers zijn echt liefhebbers auto's en ongetwijfeld hebben de eigenaren van zo'n auto een moderne auto voor het dagelijks gebruik.

Vraag 4: Definieër VAAK. Dit was een perfecte meerkeuze vraag.

Vraag 7 en 8 samengevat: Vind u het leuk om met andere mensen te praten over uw Porsche en Porsche in het algemeen?

Vraag 10: KAN moet KUNNEN zijn. Activiteiten zijn meervoud.
Beter is: Wat vind u ervan, als alle activiteiten van uw club online georganiseerd worden?

Vraag 11: Is deze vraag letterlijk uit het studieboek overgenomen?

Vraag 12: De hele enquète wordt men met u aangesproken en hier is het ineens je ??

Vraag 13: Sleutelt u zelf aan uw klassieke Porsche of laat u dat door een (erkend) bedrijf doen?

Vraag 14: Is het onderhoud aan uw Porsche Oldtimer duur?

Vraag 15: Welke bedrijven kent u die uw Porsche professioneel kunnen onderhouden?

Vraag 19: Gedwongen onderdelen vervangen, opgelegd door de wetgeving?

Groeten Roeland.

Bedankt voor uw verbetering van de vragen. Ik heb een aantal aangepast. Excuses voor de taalfouten.

26 mei 2013 19:53
Profiel
PorscheForum Rookie
912 schreef:
Ik wilde de enquête echt, echt serieus invullen...

Maar vraag 1 was al te veel: "Wat verbind u met uw oldtimer?"

Jammer dat u bij de eerste vraag bent gestopt. Bij vraag 1 wilden wij weten waarom u een oldtimer heeft. Waarom u toch nog voor een oldtimer kiest terwijl er meerdere nieuwere auto's bestaan. Het emotionele gevoel wilden wij begrijpen.

26 mei 2013 19:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Targa Floriaan schreef:
Ik sta altijd positief tegenover dit soort initiatieven, maar de confrontatie met een aaneensluiting van taalfouten en een inconsistente, onduidelijke vraagstelling werkt dan zo demotiverend en stemt tot droefheid.
Is het dan echt zo slecht gesteld met het onderwijs in Nederland dat van een HBO'er niet eens mag worden verwacht dat hij foutloos Nederlands schrijft? Een sollicitatiebrief in deze stijl zou mijn bureau niet eens halen.
Rafael, doe je voordeel met de opbouwende kritiek hierboven, wellicht heeft dat een positief effect op de respons!

U heeft helemaal gelijk. Mijn excuses voor de taalfouten.
Bij de meeste HBO opleiding worden geen Nederlandse les meer gegeven. Zelfs gebeurt dit op het MBO. Dat zegt niet dat ik taalfouten mag maken. Daarvoor mijn excuses. Het kritiek is welkom, hierdoor leer ik elke keer weer. Bedankt.

26 mei 2013 20:03
Profiel
PorscheForum Rookie
marino schreef:
Vond deze ook wel aardig:

18. Wat vindt u van de initiatief van de Mobiel erfgoed Centrum dat zij de kennis aan jongeren willen overdragen?

:shock:

Bedankt voor het aanwijzen van mijn taalfouten. Mijn excuses hiervoor. Heb het aangepast. :)

26 mei 2013 20:04
Profiel
PorscheForum Rookie
PaulusdB schreef:
OK, maar daar staat dan tenminste nog 'vindt u'. Kunnen sommige van bovenstaande correctoren weer een voorbeeld aan nemen. :?

Dit is de charme van het Nederlands. Werkt egaliserend, want NIEMAND kan het fouloos schrijven. En nee, ook de Belgen niet.

Inhoudelijk vraag ik me af wat je aan moet met een verzameling antwoorden die bestaat uit setjes van 19 kleine romannetjes. Ga je die dan allemaal lezen en vervolgens in je verslag schrijven "er was één persoon die des avonds lieve woordjes tegen zijn auto zegt voordat hij slaapjes gaat doen'?

Bedankt Paulus, ben het met u eens. Iedereen maakt fouten. Ik alleen meer dan andere op het forum. :)
Nee dit is een onderzoek die wij online doen. Wij gaan nog langs bij oldtimer clubs om daar verder onderzoek te doen. Deze antwoorden die ik heb gekregen helpt ons om een beeld te schetsen over de community van de oldtimers. Er komt geen verslag, wij gaan met deze antwoorden ons concept van ons product aanscherpen. Daarna kunnen wij het bij de doelgroep testen. Maar voor nu gaat het vooral om informatie verzamelen en een beeld te krijgen.

26 mei 2013 20:13
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Mijn complimenten voor je veerkracht :thumleft:

26 mei 2013 20:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt. :)

26 mei 2013 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
PaulusdB schreef:
912 schreef:
Correctie was niet mijnerzijds.
Vraag 1, letterlijk over genomen...

Of bedoel je 'overgenomen'?

Kijk op deze site voor meer spatienazi's en -neukers... (geen aandelen of andere inbreng)
http://www.spatiegebruik.nl/

Ja klopt, mijn probleem.
Na 20 jaar vakliteratuur in het Engels en zeven jaar buitenland, ben ik er aan gewend geraakt alle woorden los te schrijven...

26 mei 2013 21:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Kunnen we geen filtertje voor enquêtes van newbies installeren op dit forum?

26 mei 2013 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Citaat:
Goedemiddag heren/dames,

Ik ben een student aan de Hogeschool Rotterdam. Wij hebben een opdracht gekregen van het Mobiel erfgoed Centrum. De belangrijkste reden van deze opdracht is de zorg om het verdwijnen van kennis en kunde, die nodig is voor restauratie, onderhoud en bediening van het mobiel erfgoed.

Ik vraag mij af....is dit een studieopdracht, waarmee je punten verzamelt of krijg je voor dit project betaald?

Ja, wat het Nederlands betreft zou ik je aanraden om de studiebegeleider zulke vragen voor te leggen alvorens die (de vragen dus, niet de studiebegeleider ) het land in te sturen. De vraag is dan wel of de studiebegeleider de taal enigszins beheerst :mrgreen:

En wat betreft de beheersing van de Nederlandse taal in het algemeen......uitermate bedroevend. En dat proces is begonnen, heel lang geleden, bij de invoering van de Mammoetwet (officieel de wet op het voortgezet onderwijs) in 1968.

26 mei 2013 22:03
Profiel
PorscheForum Rookie
jan-1 schreef:
Citaat:
Goedemiddag heren/dames,

Ik ben een student aan de Hogeschool Rotterdam. Wij hebben een opdracht gekregen van het Mobiel erfgoed Centrum. De belangrijkste reden van deze opdracht is de zorg om het verdwijnen van kennis en kunde, die nodig is voor restauratie, onderhoud en bediening van het mobiel erfgoed.

Ik vraag mij af....is dit een studieopdracht, waarmee je punten verzamelt of krijg je voor dit project betaald?

Ja, wat het Nederlands betreft zou ik je aanraden om de studiebegeleider zulke vragen voor te leggen alvorens die (de vragen dus, niet de studiebegeleider ) het land in te sturen. De vraag is dan wel of de studiebegeleider de taal enigszins beheerst :mrgreen:

En wat betreft de beheersing van de Nederlandse taal in het algemeen......uitermate bedroevend. En dat proces is begonnen, heel lang geleden, bij de invoering van de Mammoetwet (officieel de wet op het voortgezet onderwijs) in 1968.

Nee wij, de studenten, krijgen hier niet voor betaald. Kan niet met zekerheid zeggen of de school hiervoor betaald krijgt. Dit is een studie opdracht met een echte opdrachtgever. Normaal krijg je fictieve opdrachten op school. Doordat dit een echte opdrachtgever heeft doen wij onderzoek in de bewoonde wereld. En dat zijn dit keer jullie. :)

26 mei 2013 22:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Ondernemer
Schoonhoven
de911gek schreef:
PaulusdB schreef:
En jouw leraar Engels zit zeker naast 'm?

Give 'm a break... :lol:

Hoezo.. wilde die jongen gewoon een rem cadeau doen...

:lol: :lol: :thumleft:

26 mei 2013 22:39
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
thedutchguy schreef:
Kunnen we geen filtertje voor enquêtes van newbies installeren op dit forum?

+1. Of eerst een IQ test :mrgreen:

26 mei 2013 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Zou wel consequent zijn, ja.
Voor het plaatsen van plaatjes hebben we die tenslotte ook al. :twisted:

27 mei 2013 0:18
Profiel
Moderator
PF #57
oeps, dat ligt gevoelig Paulus... :twistend:

27 mei 2013 5:17
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Ik laat in ieder geval geen afgestudeerden van de Hogeschool Rotterdam aan mijn auto sleutelen....

Team 911 kan zich beter opheffen en een Team Lada starten.

27 mei 2013 7:22
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rookie
Eindhoven
marino schreef:
Mijn complimenten voor je veerkracht :thumleft:

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Beste Rafael, ik ben blij dat je alle kritiek positief oppakt.

31 mei 2013 0:08
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Daar ben ik het helemaal mee eens.

01 jun 2013 10:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2