Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:44



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Onderhoud vraag 997/991 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Las inderdaad in de autoweek dat de kosten van een boxster stuk lager liggen, voor de prijs van een nieuwe focus, porsche rijden :cheers:


25 mei 2013 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Oké ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er maar 5000 km per jaar mee rij maar dan nog vond ik het reuze meevallen. Kosten bestaan alleen maar uit een grote beurt en verder nog helemaal niets gehad :cheers: :cheers:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


25 mei 2013 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Wat ik me nu afvraag;
Als ik veel van de reparaties/onderhoudsbeurten bekijk, dan zijn ze niet per definitie alleen weggelegd voor een dealer/Porsche specialist en kunnen ze ook uitgevoerd worden tegen een lager bedrag door een goede normale garage.
Lokt het nu niet vanwege die hoge bedragen eerder, om naar een gewone garage te gaan?

Ik doel dan met name op Porsches die wat ouder zijn en/of een hoge kmstand hebben.
Bij veel merken zie je namelijk op een gegeven moment (bij een bepaalde kmstand of leeftijd van de auto) mensen uit kostenbesparing overstappen van de dealer naar een gewone garage.
Of zijn de dealer/Porsche specialist stempels zo belangrijk in het boekje voor het waardebehoud?


25 mei 2013 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
ook die is een keer aan de beurt
_________________________________________
het hebben van de zaak is ????


25 mei 2013 17:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Goed punt.

Dit heb ik ook bij mijn BMW gedaan die ik nieuw heb gekocht. En moet concluderen dat de bedragen met 60% of meer zijn afgenomen en het onderhoud ook nog beter werd uitgevoerd .... Zo hebben ze bij BMW een aantal keer geprobeerd iets met mijn automaat te verhelpen. Maar dat bleef terug komen totdat ik hem na 4 jaar naar een witte garage bracht voor een beurtje. Daarna nooit meer last van gehad!? :shock:

Vraag je jezelf toch af wat de kwaliteit is van de merkgarage.

Maar hoor ook dat die stempels zo belangrijk zijn.


25 mei 2013 17:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Frans D schreef:
Wat ik me nu afvraag;
Als ik veel van de reparaties/onderhoudsbeurten bekijk, dan zijn ze niet per definitie alleen weggelegd voor een dealer/Porsche specialist en kunnen ze ook uitgevoerd worden tegen een lager bedrag door een goede normale garage.
Lokt het nu niet vanwege die hoge bedragen eerder, om naar een gewone garage te gaan?

Ik doel dan met name op Porsches die wat ouder zijn en/of een hoge kmstand hebben.
Bij veel merken zie je namelijk op een gegeven moment (bij een bepaalde kmstand of leeftijd van de auto) mensen uit kostenbesparing overstappen van de dealer naar een gewone garage.
Of zijn de dealer/Porsche specialist stempels zo belangrijk in het boekje voor het waardebehoud?



Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je stempels hebt van een PC of een bekende en goede P specialist. Belangrijker is dat het onderhoud regelmatig plaatsvindt. Ik zlf doe de beurten bij de P dealer en kleine zaken/reparaties/montages bij een goed bekend staande P specialist.
_________________________________________
Once a 911 always a 911...


25 mei 2013 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooi
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
johan7887 schreef:
Goed punt.

Dit heb ik ook bij mijn BMW gedaan die ik nieuw heb gekocht. En moet concluderen dat de bedragen met 60% of meer zijn afgenomen en het onderhoud ook nog beter werd uitgevoerd .... Zo hebben ze bij BMW een aantal keer geprobeerd iets met mijn automaat te verhelpen. Maar dat bleef terug komen totdat ik hem na 4 jaar naar een witte garage bracht voor een beurtje. Daarna nooit meer last van gehad!? :shock:

Vraag je jezelf toch af wat de kwaliteit is van de merkgarage.

Maar hoor ook dat die stempels zo belangrijk zijn.

Twee van de vele ervaringen bij de audi dealer: melding op dashboard dat achteruitlampje het niet deed: met drie man een half uur gekeken. Was de bedrading waar iets mis mee was. Moest ik een afspraak voor maken. Garage om de hoek: beetje contactspray en het lampje deed het weer.
Andere keer: grote beurt. Rij weg: melding op dashboard dat ruitenwisservloeistof op is. Had net 900 euro afgetikt....

Kan zo nog wel even doorgaan.
_________________________________________
997-1


25 mei 2013 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
johan7887 schreef:
Via een anders post kwam ik bij een auto terecht uit 6-2006 / 70000km en zag ik dit in de advertentie staan

Nou wissel ik mijn auto tot nu toe meestal als die 6 jaar oud is, maar dit doet mij even de wenkbrauwen fronsen ;)
Is dit normaal dergelijk onderhoud bij een 911? Of is dit vrij duur?

Waar moet je ongeveer qua kosten rekening mee houden met een 997/991 tot periode van 2 tot 8 jaar oud is bij normaal gebruik?
Ik weet dat er altijd excessen zijn, maar met mijn BMW of VW heb ik tot 6,5jaar oud en 140-200k eigenlijk geen duur onderhoud gehad.

Bvd
Johan



Met de 996 in 2jr en 20k km:
Nieuwe banden bij aankoop: 825,- (heb er daarna zoals gezegd ongeveer 20k km op gereden en waren zeker nog niet op
Kleine beurt inclusief einde garantie check bij PC Rotterdam 600,-
Wisserbladen, 50,-
Radiateuren schoonmaken bij PC Florence, 425,- :mrgreen:

Dus in 2jr als je begint met een goede auto en zoals je aangeeft niet al teveel rijdt kom je uit met 1k per jaar.

Nu na ruim een jaar met de 997s, garantieverlenging, nieuwe wisserbladen en 111 puntencheck nodig voor garantieverlening 1.600,- Oh ja, en een poetsbeurt bijj Bart voor een paar honderd euro :lol:

MAAAARRRRRRRRRRRRRR, ik heb de auto met garantie gekocht en bij de aflevering worden dan alle/ bepaalde slijtagedelen vervangen die minder dan 50% van origineel zijn. In mijn geval is de auto dus afgeleverd met nieuwe remmen rondom (schijven en blokken) en nieuwe banden rondom. Die heb ik dus (logischerwijs na 10k km) nog niet gehad nu.

Zonder je topic te willen vervuilen, auto is wel al twee keer terug geweest waarbij er onder garantie aan gewerkt is (bak uitgebouwd en ingebouwd omdat ie zweette en nog wat ander werk. Als je dit zelf moet betalen had de balans er dus heel anders uit gezien. Ik zou ook zeggen als je met een goede basis begint kom je met 2500e per jaar een heel einde, maar ook ik heb een potje achter de hand mocht er eens wat gebeuren

grt. Pieter
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


27 mei 2013 8:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Johan2 schreef:
johan7887 schreef:
Goed punt.

Dit heb ik ook bij mijn BMW gedaan die ik nieuw heb gekocht. En moet concluderen dat de bedragen met 60% of meer zijn afgenomen en het onderhoud ook nog beter werd uitgevoerd .... Zo hebben ze bij BMW een aantal keer geprobeerd iets met mijn automaat te verhelpen. Maar dat bleef terug komen totdat ik hem na 4 jaar naar een witte garage bracht voor een beurtje. Daarna nooit meer last van gehad!? :shock:

Twee van de vele ervaringen bij de audi dealer: melding op dashboard dat achteruitlampje het niet deed: met drie man een half uur gekeken. Was de bedrading waar iets mis mee was. Moest ik een afspraak voor maken. Garage om de hoek: beetje contactspray en het lampje deed het weer.
Andere keer: grote beurt. Rij weg: melding op dashboard dat ruitenwisservloeistof op is. Had net 900 euro afgetikt....

Kan zo nog wel even doorgaan.


Auto naar de BMW dealer gebracht voor APK en omdat de brandstof tank lekte. Auto savonds opgehaald, apk gekeurd en steekproef gehad (dus monteur en 2 keurmeesters naar gekeken). We hebben geen brandstoflek gevonden. ik loop naar buiten, kijk bij het rechteracterwiel diesel op het asfalt, haal de goede man erbij (de servicemanager of zo), tank lekt niet zegt u?
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


27 mei 2013 8:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Johan2 schreef:
johan7887 schreef:
Goed punt.

Dit heb ik ook bij mijn BMW gedaan die ik nieuw heb gekocht. En moet concluderen dat de bedragen met 60% of meer zijn afgenomen en het onderhoud ook nog beter werd uitgevoerd .... Zo hebben ze bij BMW een aantal keer geprobeerd iets met mijn automaat te verhelpen. Maar dat bleef terug komen totdat ik hem na 4 jaar naar een witte garage bracht voor een beurtje. Daarna nooit meer last van gehad!? :shock:

Vraag je jezelf toch af wat de kwaliteit is van de merkgarage.

Maar hoor ook dat die stempels zo belangrijk zijn.

Twee van de vele ervaringen bij de audi dealer: melding op dashboard dat achteruitlampje het niet deed: met drie man een half uur gekeken. Was de bedrading waar iets mis mee was. Moest ik een afspraak voor maken. Garage om de hoek: beetje contactspray en het lampje deed het weer.
Andere keer: grote beurt. Rij weg: melding op dashboard dat ruitenwisservloeistof op is. Had net 900 euro afgetikt....

Kan zo nog wel even doorgaan.


Drie weken geleden 2500 euro afgetikt bij de Audi dealer voor grote beurt, multiriem (incl. alle poelies en waterpomp) en dual-mass vliegwiel (maar 400 euro coulance van de 1400 euro).
Vrijdagavond opgehaald en zondagmorgen met het gezin op stap en na 10 km lampje koelvloeistof aan. Helemaal leeg. ANWB constateerde aftapplug van het koelwater had defecte rubber, was eraf geweest ivm vervangen waterpomp en koelvloeistof :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
Volgende beurt gaat niet meer door VW/Audi dealer uitgevoerd worden.


27 mei 2013 8:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
die dealers drijven op leasecontracten waarbij nobody gives a verrek en wordt toch wel betaald.
_________________________________________
oud is beter


27 mei 2013 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Daar ben ik dan als niet leaserijder de Sjaak van :ass:


27 mei 2013 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
en ik als leaserijder blijf hoge kwaliteit eisen voor die forse prijzen die ze er voor vragen. Neem ook altijd de rekening mee als ik service heb laten uitvoeren aan de leasert, zodat je ze een beetje scherp kunt houden
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


27 mei 2013 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
2 vrienden van me namen hun lease-audi mee toen ze weggingen bij een bedrijf, tamelijke ellende bleek later.
_________________________________________
oud is beter


27 mei 2013 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Ga er maar rustig vanuit dat zeker in het laatste jaar van het leasecontract alleen de allerhoogst noodzakelijke reparaties worden uitgevoerd.


27 mei 2013 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Ik vraag me af of de TS na al deze verhalen echt gerustgesteld is :)
Belangrijk is, dat je een buffer hebt om onverwachte tegenslagen op te kunnen vangen. Als je de auto voorts als tweede auto gebruikt, dan zullen de kosten navenant kleiner zijn. Als je belang hecht aan waardebehoud van de auto, dan is het aan te raden de beurten bij een dealer of bij een specialist (goedkoper) te laten uitvoeren. Twee rechter handen (ik heb die helaas niet :( ) helpt ook wat.


27 mei 2013 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Met dit in je achterhoofd. Wat zou dan een goede Porsche onderhouds strategie zijn?

Stempels halen voor de beurten en het overige werk laten uitvoeren door een Porsche Specialist?
Gaat dat veel geld en misschien ook wel ergenis schelen?

Ik zeg ik nu iets heel doms :)


27 mei 2013 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
als je niet met garantie werkt zou ik altijd een goeie spezi nemen.
_________________________________________
oud is beter


27 mei 2013 19:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
+2............. :wink:


27 mei 2013 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4s schiefergrau omgeving Eindhoven
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Wat is een goede specialist in de regio Helmond?
_________________________________________
Life is short.... live it!


27 mei 2013 23:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Boxster is ook veeeel goedkoper. Zeker als je 80% van het onderhoud zelf uitvoert. Ik bedoel, nieuwe remmen rondom kun je makkelijk zelf :D :D


27 mei 2013 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Bas Rutten schreef:
Wat is een goede specialist in de regio Helmond?


Paul Geeris in Heeze?
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


28 mei 2013 8:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
inderdaad Paul Geeris. Ook voor de nieuwe(re) modellen overigens.

De "beste" strategie, of in ieder geval mijn strategie tot nu toe is: koop zo nieuw mogelijk (zeg, 2-2,5 jaar oud, een km of 10.000-20.000) bij de porsche dealer in duitsland + garantie voor 'n jaar. dan kan je niks/niet veel gebeuren. Daarna is het feitelijk jou auto geworden aangezien je er binnen het jaar al minstens zoveel kilometer op zet. Dan is het dus zoals jij er mee om gaat wat uitmaakt hoe de rest van het onderhoud en levensduur zal zijn van de meeste onderdelen.

Nadeel: is vrij duur in afschrijving. Nu was ik zo naïef om te denken dat de Cayman de enige porsche zou zijn maar inmiddels ben ik al druk naar 2 potentiële vervangers aan het kijken.... :wink:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


28 mei 2013 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Onderhoud vraag 997/991
Ik hem hem net een maand of 3, mijn 996mkII Carrera4. Nog geen beurt nodig, maar wat is wijsheid rond RTD? Er is natuurlijk P-centrum maar is hier een goede specialist in de buurt?


30 mei 2013 23:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.