Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:25

Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
State of Fart 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: State of Fart
Hey Jeroen, da's geen State o Fart sweater of wel? :mrgreen: :mrgreen:

30 mei 2013 3:07
Profiel WWW
foxtrot / oscar
goed geraden 8)

30 mei 2013 5:04
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hip brilletje Jeroen :mrgreen:

30 mei 2013 8:44
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
bolletje ontbijtkoek op;-)

30 mei 2013 10:03
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Aircooler schreef:
Feit is dat die kleding dmv uitbuiting in de winkels terecht is gekomen.

Als textielboer moet ik hier wel even op reageren.
Overduidelijk iets met een klepel en een klok.

Om dit over SoA te roepen is niet gepast.
Dat het in de wereld gebeurt is een feit, maar dat betekent niet dat dit voor elke fabrikant geldt.

Heb zeven jaar voor diverse textielmerken gewerkt en ik kan je vertellen dat geen enkel merk daarmee geassocieerd wil worden.
Merken hebben dan ook in de meeste gevallen mensen in de productielanden zitten die controleren of er kinderen aan het werk zijn en hoe het zit qua werktijden icm hun loon.
Kleding wordt overigens bijna nooit in een EIGEN fabriek gemaakt.
Er zijn heel weinig merken die een eigen fabiek hebben waar uitsluitend hun produkt gemaakt worden.

Dat het in de lage lonen landen gefabriceerd wordt is de schuld van onszelf. We willen meer voor minder.
Met de salarissen zoals die in Nederland liggen zou bijv. een overhemd op het dubbele uitkomen in de winkels.
SoA heeft een grote fabriek in Lichtenvoorde staan die amper nog gebruikt wordt vanwege de kosten.

---------------------------------------------------------

De fout die jeroen914 ontdekte in het shirt is een stomme fout van SoA en had in eerste instantie beter opgelost moeten worden door State.
De ontwerper, head of sales en de controller hadden beter op moeten letten alvorens het in de schappen kwam.

30 mei 2013 11:51
Profiel Twitter 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Tja. De productiekosten bedragen meestal 2-5% van de winkelprijs dus een overhemd voor de dubbele prijs?

30 mei 2013 12:02
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
De productiekosten zouden waarschijnlijk een stuk hoger liggen als de kleding hier in NL geproduceerd zou worden omdat een fabrikant zich hier wel aan allerlei wetten en regelgeving moet houden.

30 mei 2013 12:11
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Erick schreef:
Aircooler schreef:
De ontwerper, head of sales en de controller hadden beter op moeten letten alvorens het in de schappen kwam.

Als de controller het had gezien, had 'ie het denk ik gewoon door laten gaan. :wink: De gemiddelde controller kennende.

30 mei 2013 12:12
Profiel
Lemmer (PF #48)
Maarten schreef:
Tja. De productiekosten bedragen meestal 2-5% van de winkelprijs

Dus bijv. een jeans van 99,95 consumentenprijs kost max. 5,- productie?
Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar ik wil er graag 1000 bij je bestellen als je ze mij kunt aanbieden voor 10,=

30 mei 2013 12:25
Profiel Twitter 
Lemmer (PF #48)
:lol: :lol: Had controleur moeten staan Micha.

30 mei 2013 12:27
Profiel Twitter 
5 of 10 euro. Voor die prijs kunnen ze niet op een normale manier worden gemaakt. Althans niet op een humane manier.

30 mei 2013 12:28
PorscheForum Rakker
Jeroen914 schreef:
Joost73 schreef:
...Verder ben ik wel benieuwd hoe het SoA(F) verhaal is afgelopen. Jeroen??

Overhemd mag worden omgeruild voor een ander
Het is inmiddels wel door SoF uit de (eigen) webshop gehaald, of ze het ook uit de winkels hebben terug gehaald weet ik niet...

Dus State of Art heeft inmiddels wel degelijk actie ondernomen en een oplossing geboden? Was nmm op zijn plaats geweest dit iets pro-actiever met het forum te delen.....de negatieve kant van het verhaal raakt zo behoorlijk overbelicht.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, fact of life. Het gaat er dan ook om dat, en hoe, je deze oplost. Aanvankelijk leek dit allemaal wat stroef te gaan bij SOA, maar ze hebben zich herpakt! Good for them!

Btw ik vind hun kleding wel leuk, (niet alles maar dat geldt eveneens voor RL, TH en consorten) met name de mille miglia collectie.

Een porsche-kakker.

30 mei 2013 12:45
Profiel
Hier manifesteert zich langzamerhand de slechtste kant van het kapitalisme. Over de ruggen van allerlei pechvogels in micro lonen landen hier de blitse consument uithangen. Zonder enige compassie of mededogen. We doen er allemaal aan mee, maar ongegeneerd van gedachten wisselen over een onmogelijk lage kostprijs alsof er niets aan de hand is, gaat een stap verder.

30 mei 2013 13:05
Nieuwerkerk a/d IJssel
:popcorn: :popcorn:

30 mei 2013 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
:zwbl: TROL ALERT :zwbl:

30 mei 2013 13:38
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Erick schreef:
Maarten schreef:
Tja. De productiekosten bedragen meestal 2-5% van de winkelprijs

Dus bijv. een jeans van 99,95 consumentenprijs kost max. 5,- productie?
Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar ik wil er graag 1000 bij je bestellen als je ze mij kunt aanbieden voor 10,=

Goed lezen Erik.
Anyway:
Afbeelding

30 mei 2013 13:40
Profiel
Lemmer (PF #48)
Ondanks een vergroting van 400% is het op mijn laptop niet te lezen.
Heb 7 jaar aan de productiekant gezeten, en dan metname in de jeans, en ik kan je zeggen dat er vaak maar wat geroepen wordt.

Nu als winkelier hoor ik vaak dat het bij mij 10x over de kop gaat.
Was het maar waar. :!:
Dan had ik nl. al een 991 besteld bij PCG.

Ik heb broeken ontwikkeld die voor meestal voor 79,95 consumentenprijs in de winkel terecht kwamen en ik weet dus exact wat die spijkerbroek kost vanaf de stoffenleverancier t/m eindgebruiker.

30 mei 2013 14:39
Profiel Twitter 
964.c4
assendelft
Op de iphone prima te lezen hoor

30 mei 2013 15:11
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Winkelmarge is meestal 2-3x de inkoop toch? Dus dat shirt van EUR 100 verkoop koop jij in voor EUR 35. Over marges gesproken :mrgreen:

30 mei 2013 15:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Kreeg in januari nog 25.000 spijkerbroeken te koop aangeboden voor 4 euro per stuk, locatie Hamburg achter de douane, nog geen duties betaald....zal je volgende keer wel een mail sturen Erick.

De partij is trouwens vertrokken naar Irak.
Ik was net te laat, ik had een net iets te trage klant in Libanon voor die partij!!

30 mei 2013 15:21
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Was het van die vriendelijke Nigeriaanse meneer soms? :wink:

30 mei 2013 15:34
Profiel
Moderator
PF #57
964HP schreef:
Dus State of Art heeft inmiddels wel degelijk actie ondernomen en een oplossing geboden? Was nmm op zijn plaats geweest dit iets pro-actiever met het forum te delen.....de negatieve kant van het verhaal raakt zo behoorlijk overbelicht.

Hoezo? Jeroen meldt het en ze doen niets. Vervolgens een kleine FB en PF campagne en uiteindelijk doen ze toch wat. En dat wordt netjes vermeld.

Ik heb in dit geval nou geen 'zeer proactieve indruk' van SoA gekregen. Dus nadat ze na de negatieve publiciteit alsnog actie ondernemen is goed (en wordt dus vermeld) maar imho nou geen reden voor vuurwerk, grote bossen rozen of een kus op het voorhoofd....

30 mei 2013 15:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Aircooler schreef:
Hier manifesteert zich langzamerhand de slechtste kant van het kapitalisme. Over de ruggen van allerlei pechvogels in micro lonen landen hier de blitse consument uithangen. Zonder enige compassie of mededogen. We doen er allemaal aan mee, maar ongegeneerd van gedachten wisselen over een onmogelijk lage kostprijs alsof er niets aan de hand is, gaat een stap verder.

En er wordt hier weer gezeverd dat het geen naam heeft...
Ik herinner me nog die commotie rond de jurk van pippa middleton (of kate?) die gemaakt werd door een oostblokker voor (naar onze standaarden) véél te weinig geld.
Een week later geeft de oostblokker in kwestie een interview met de melding hoe gelukkig ze is dat ze zo goed verdiend en zo'n tof jobke heeft.

30 mei 2013 17:09
Profiel
Moderator
PF #57
lekker ding die pippa :cheesy:

Afbeelding

30 mei 2013 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
horn schreef:
964HP schreef:

Hoezo? Jeroen meldt het en ze doen niets. Vervolgens een kleine FB en PF campagne en uiteindelijk doen ze toch wat. En dat wordt netjes vermeld.

Ik heb in dit geval nou geen 'zeer proactieve indruk' van SoA gekregen. Dus nadat ze na de negatieve publiciteit alsnog actie ondernemen is goed (en wordt dus vermeld) maar imho nou geen reden voor vuurwerk, grote bossen rozen of een kus op het voorhoofd....

Vind het ook geen reden voor vuurwerk. Voor wat betreft het netjes vermelden door Jeroen, pas nadat hem uitdrukkelijk om een 'huidige stand van zaken' is gevraagd geeft hij een reactie dat er reeds tot een vorm van oplossing is gekomen. Oftewel reactief ipv pro-actief.

Ik ben persoonlijk van mening dat je best scherp mag zijn op een gebrekkige klantenservice, het laten 'dooretteren' van een imagodeuk terwijl al voor een oplossing is gezorgd vind ik onterecht. Of de kleding nu je smaak is of niet. My 2c

30 mei 2013 17:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende