Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:51

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche Boxster 986 'make-over' 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche Boxster 986 'make-over'
Hallo iedereen,

Dat is weer een hele tijd geleden dat we nog iets op het forum gepost hebben! Maar nu ga ik hier toch regelmatig nog eens wat neerschrijven over ons nieuwste 'projectje'... Na een nare en spijtige ervaring met onze 911 Targa '77, keren we nu terug naar onze eerste liefde: een Boxster! Deze keer geen 987, maar wel een 986. Aan ons om te bewijzen dat een 986 al wel een zekere leeftijd kan hebben, maar dat hij er ook nog goed kan uitzien!
Het gaat hier om een '97 model met een 2,5L motortje.

Origineel gekocht met een kapotte motor, maar dat probleem is ondertussen al weer opgelost en de Boxster rijdt al erg vloeiend! Nu volgen er natuurlijk nog wel enkele aanpassinkjes!

Hier zoals we hem opgepikt hebben:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus hebben we hem na een kleine wasbeurt maar onmiddellijk omhoog gezet om de motor te repareren! Dat verliep allemaal best vlot (er zat blijkbaar wat los, voor de details moet je bij mijn pa zijn), motor eronderuit en er terug in op een dagje inclusief herstellen dus dat viel goed mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze bedoeling is om hier een leuke zomerwagen van te maken (als we hopelijk ooit eens de kans gaan krijgen om cabrio te rijden) en de 986 wat om te bouwen op onze eigen manier met wat 987 elementen erin! kortom: een leuk, niet al te groot project. Of toch alleszins minder uitgebreid dan de bekende 'barbecue' 987 ;-)

Dus na wat geklus reed hij dan toch weer, en erg vlot moet ik zeggen!

Afbeelding

En dan al effe een voorsmaakje van 1 van de aanpassingen :

Afbeelding
Afbeelding

Ziezo, hopelijk kan ik op regelmatige basis de vorderingen posten! Ga nu wel beginnen aan mijn examenperiode, maar af en toe wat ontspanning moet natuurlijk ook kunnen!!! :!: :!:

Groetjes uit België!!!

26 mei 2013 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Porsche Boxster 986 'make-over'
Je hebt mij lekker gemaakt voor het vervolg :tongue: :tongue:

27 mei 2013 0:53
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Mooi deze ga ik volgen. Ben ook benieuwd.
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

27 mei 2013 1:25
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Leuk :!:

.. en wat gaat er gebeuren met d(i)e 911 koets die er naast staat :?:

27 mei 2013 1:38
Profiel WWW Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik ga het project ook weer volgen! Het vorige was ook leuk, alhoewel het einde daarvan ook niet zo fijn was.

Project 911 targa 1977 heb ik niet gezien; maar die zal nog wel onder het zeiltje staan!

27 mei 2013 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi iedereen,

Leuk dat er weer mensen geïnteresseerd zijn! Zal proberen om het allemaal mooi in beeld te brengen! Het wordt weer onze eigen stijl dus reken alvast niet op originaliteit... Nu met de examens voor de deur gaat er de komende maand niet zo heel veel gebeuren op wat kleine dingetjes na! Maar er was al wel wat aan gebeurd dus dat verhaal vertel ik jullie nog gaandeweg!

@ Olaf: het 911'je dat nog binnen staat is een T uit 1972 als ik me niet vergis... Mijn vader restaureert en bouwt hem op voor iemand hier uit de buurt. Plan is om deze tegen einde deze zomer ook klaar te hebben! Mijn vader neemt er altijd wel een projectje bij, dus als er mensen zijn die ook een (relatief goedkope) restauratie willen laten doen --> je weet ons wel te vinden :D :thumleft:

Dus het project:

Eerst en vooral wilden we een andere uitlaat die we er gelijk konden onder steken wanneer we de motor terug op z'n plaats staken! We hebben een mooi exemplaartje gevonden en het geluid is ook best te pruimen! Je kan de bypass aan de twee kanten open zetten met een hendeltje. M'n pa gaat waarschijnlijk nog iets maken dat dit elektronisch vanop het dash kan! Bestaat natuurlijk wel origineel bij de modernere exemplaren, maar niets zo leuk dan het zelf bouwen :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder is het ook de bedoeling om er een zwart interieur in te lepelen met hier en daar een accentje dat dan refereert naar de buitenkleur! Auto wordt wit :wink:

Heb nog wat onderdeeltjes gevonden maar die foto's volgen laterrrrrrrrrr!!!!

Groetjess!!!

27 mei 2013 23:26
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Nou dat wordt een bijzonder projectje volgens mij, ik hou het in de gaten!

28 mei 2013 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 "GT3", ex 986S
interessant, dus nog een volger :thumleft:

28 mei 2013 20:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Deze ga ik ook volgen!

30 mei 2013 22:33
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
ben benieuwd

31 mei 2013 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Aloha iedereen!

Effe een studeerpauze en dan maar eventjes wat posten! Ondertussen zijn de bumpertjes binnengekomen die de Boxster iets agressiever maken (althans dat is de bedoeling). We waren blij verrast, ze pasten wonderwel zonder enige aanpassingen dus dat was effe een meevaller! De foto's zijn niet zo super, dit weekend volgen er outdoor foto's! :thumleft: Ik vind ze eerlijk gezegd op het eerste zicht, best geslaagd! Denk dat wanneer alles in 1 kleur staat het best mooi gaat zijn! Alleen welke kleur.... Twijfel :bang:

Heb gisteren nog een leuke deal gesloten en dat onderdeel gaan we zaterdag waarschijnlijk ophalen! Iets waar ik al van bij onze eerste Boxster van droomde en nu mag het eindelijk werkelijkheid worden :ba: :ba: :ba:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Heb ook een shortshifter gekregen van de man waar ik 'mijn grote droom' gekocht heb, supertoffe medeforummer :thumleft: :thumleft:

Afbeelding

Saluuuuut en tot morgen! :-)

31 mei 2013 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Nou ben ik best wel benieuwd naar je grote droom :cheers:

31 mei 2013 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
Ja ik ook wel, gezien wat er al mogelijk is gebleken zal een droom wel een leuk iets zijn :popcorn:

01 jun 2013 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Aloha!!

Vandaag weer een leuke dag gehad! Contact gehad met 2 forummers! Marco kwam de achterbumper halen samen met zijn zoontje (ja het Porschevirus gaat weer een generatie verder), leuk om met zulke enthousiaste mensen te spreken!!!!!! :thumleft: :thumleft: Altijd top! En ook altijd welkom!!

Dan hebben we deze avond toch nog snel iets opgehaald waar we alletwee al erg lang naar uitkeken en nu eindelijk werd het lange zoeken beloond :cheers: :ba: De ene vindt het mooi, de andere niet! WIJ WEL!!

Afbeelding
Afbeelding

Ook van een forummer :thumleft: Thanks to Yabba951!! Nu natuurijk nog mooi installeren en afstellen zodat het mooi past! Zal iets voor de komende dagen worden hopelijk!

Begin toch wel echt te ervaren dat je door het forum veel leuke mensen leert kennen die allemaal een passie met je delen en dat maakt dat je altijd een geweldig gespreksonderwerp hebt!

Ziezo tot daar 'de grote droom'. Zo groot is hij misschien niet, maar voor ons is het wel altijd een hebbeding geweest en we gaan ervoor zorgen dat een mooi geheel gaat vormen met de rest!

Tot de volgende en een fijne week!!!

02 jun 2013 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
was idd een leuke ontmoeting vandaag in Mol zie dat project wel zitten! en je bumper zit inmiddels op mijn auto groeten :salut:

02 jun 2013 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
En dan hier het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar eens snel snel gemonteerd om een idee te krijgen van hoe het er gaat uitzien! Me gusta!!!! Nu nog mooi afwerken en in de juiste kleur zetten! :ba:

:?: Ohja nog eventjes een vraagje: welke servo-olie is het best geschikt voor de Boxster? Moet bijgevuld worden dus dan maar gelijk nieuwe erin!

Groetjes!!

03 jun 2013 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Vind het zelf ook een mooi gezicht zo'n Zeintec hardtop. 8)
Ben benieuwd hoe de Boxster er op het einde uit gaat zien.
Blijf deze ook volgen. :thumleft:

03 jun 2013 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Dat ziet er goed uit Bo. Ik ben benieuwd naar het resultaat al het klaar is. Met name hoe je de naden van de hardtop netjes krijgt.
Ik heb namelijk nog nooit een fatsoenlijk sluitende cayman-look hardtop gezien.

Ben wel zeer benieuwd hoe de air-intakes gaan uitpakken.

Verder, GOED BEZIG! :thumleft:

03 jun 2013 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
voor je stuurbekrachtiging moet je Pentosin CHF 11 S gebruiken tot bwjr 2005

03 jun 2013 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja idd er zal nog wel wat werk kruipen in het mooi fijn afstellen van de hardtop, maar dat komt later wel! Heb er vertrouwen in!

De air-intakes gaan hopelijk een extra toets toevoegen! We hebben al de originele inlegstukken van een Cayman (verticale lijnen ipv horizontale lijnen bij de Boxster), met een in het oog springend kleurtje gaat dat zeker leuk zijn! :thumleft:

Aan iedereen bedankt voor de fijne reacties!!

04 jun 2013 0:13
Profiel
PorscheForum Rakker
marco angelo schreef:
voor je stuurbekrachtiging moet je Pentosin CHF 11 S gebruiken tot bwjr 2005

Thanks Marco :thumleft:

04 jun 2013 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat een weertje vandaag hier! Leukleuk van achter de bureau, maarja dan ter compensatie maar eventjes een ander wiel gemonteerd om te kijken of het past en welk zicht het geeft:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn 19'ers en had al een beetje in het hoofd om ze te wisselen, maar vind het zelf niet zo lelijk dus voor het ogenblik geslaagd!

Nu begint het toch wel stilletjesaan te kriebelen om alles mooi in orde te maken :drive: Maar dat gaat nog een kleine maand duren, achja iets om erg naar uit te kijken dan maar!!!

05 jun 2013 19:15
Profiel
PorscheForum Rookie
E-L
kan niet wachten om het eind resultaat tezien :D

08 aug 2013 20:01
Profiel
Omg. Amsterdam
Ziet er zeker goed uit zo... velgen, bumper en zeintec-kap passen perfect bij elkaar :thumleft:

12 aug 2013 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
Geen updates meer? :popcorn:

14 sep 2013 20:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende