Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:32

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
996 4s 2002 met resto motor & nwe bak. Niet Meer Te Koop ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 996 4s 2002 met resto motor & nwe bak. Niet Meer Te Koop !
Te koop zeer mooie en goede 996 4s.

De 4s is onlangs ( 3000 km geleden ) geheel gereviseerd en gemodificeerd door auto Resto in nijmegen.
Het onderblok is door Hartech in de UK onderhanden genomen en voorzien van verstevigingen om de cilinderwanden.
Verder heeft het blok alle modificaties gekregen die er op het moment zijn.
Tevens is er een gloednieuwe versnellingsbak gemonteerd en is ook het dif vervangen.
# RVS einddempers
# zilvergrijs metalic
# KM stand 177000
# RUF onderstel
# Zwart leder interieur ( incl. dashbord )
# Alcantara Hemel
# Electrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen incl. memory
# Porsche radio cd speler cdr 220
# Cruisecontrol
# boardcomputer
# 3 spaaks stuurwiel
# Bose soundsysteem incl bose subwoofers in hoedenplank.
# Xenon verlichting
# Schuifkanteldak
# Achterwisser
# Airco
# zelfdimmende binnenspiegel
# Porsche striping
# Nieuwe accu
# Nieuwe remschijven en blokken achter
# nieuwe radiateurs en condensors.
# 18 inch. turbo velgen
# Taxatie rapport aanwezig van 45.000,- ( oktober 2012 )
# Zeer nette en goede auto.
# Akk toegestaan
# voor verdere info gewoon even bellen. of PB
# Prijs **.500,-
# Sorry foto plakken lukt mij nog steeds niet...2 linkerhanden wat pc,s betreft.

Laatst bijgewerkt door Hartwiek op 31 mei 2013 9:46, in totaal 1 keer bewerkt.

29 mei 2013 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996 4s 2002 met resto motor en nieuwe bak.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Laatst bijgewerkt door bully op 31 mei 2013 13:30, in totaal 1 keer bewerkt.

30 mei 2013 22:00
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Mooie wagen maar zat net dit topic te lezen en ben eens een beetje verder gaan kijken op MP.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=38366

Ondanks Resto blok en nieuwe bak veels te duur. Sorry. Markt ligt finaal op z'n gat heb ik het idee. :(

31 mei 2013 7:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
Hartwiek, was de cabrio nu al verkocht of gaan ze nu toch allebei de verkoop in en zien welke het eerste verkoopt?

Ik zou toch eens wat aandacht besteden aan de foto's als ik eerlijk mag zijn. De cabrio zie ik geen foto's van en deze zijn wel minimaal (geen interieurfoto's) en mistig...
(mocht je nog steeds problemen hebben met plaatsen, mag je ze ook naar me toe mailen en dan plaats ik ze wel) Verkoopt veel beter met goede foto's!

Maar de 4S is bijzonder mooi! Als ik een 996 zou zoeken zou het een 4S zijn!

31 mei 2013 8:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Je hebt gelijk, foto,s zijn but.... zijn gemaakt met mn telefoon...
@ Delnoy, Ik denk dat mijn 4s met alles wat er aan gedaan is echt niet te duur is. De hele aandrijflijn is nieuw. Het gehele onderstel is van RUF, kosten ongeveer 6K.
Het blok is nu bullitproof, bak is gloednieuw, nieuw dif, dus technisch is hij nu beter dan nieuw. Hij heeft de juiste opties en een goede kleurcombinatie.
Voor mensen die een fatsoenlijke 996 zoeken en niet met de billen geknepen willen zitten omdat ze zich druk moeten maken voor een plof is dit de juiste auto...
Ik heb mn cabrio ook nog, ook die mag weg, dan houd ik de 4s...

31 mei 2013 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
:idea: Die foto's van het taxatie rapport zou ik uit de adv halen. Taxatie waarde zegt niks over de handelswaarde en mag daar officieel ook niet voor gebruikt worden. Taxateurs kunnen daar best moeilijk over doen.

Verder succes met de verkoop, ben je zo kwijt :thumleft:

31 mei 2013 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat staat ook onderaan het taxatierapport...voor verzekeringsdoeleinden....
Staat toch niets in wat niet mag???
Als er iemand moeilijk over gaat doen verwijder ik ze wel....
Ik zie vaker advertenties met het rapport erbij...dus ben mij van geen kwaad bewust...

31 mei 2013 9:53
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
ATanis schreef:
Taxatie waarde zegt niks over de handelswaarde

-1

taxatiewaarde moet garant staan voor de eigenaar om een soortgelijke wagen terug te kunnen kopen :idea:

markt-waarde of handels-waarde is een groot percentage van de taxatiewaarde - en daarmee is de taxatiewaarde een redelijke indicatie voor wat de wagen op zou moeten kunnen brengen (lees: zeker niet 100% van de taxatiewaarde, maar eerder 70 tot 80.)

31 mei 2013 10:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Castricum
Ik vind het een hele mooie 996!
De prijs kan ik niet beoordelen maar ik zou zeker een paar duizend euro meer betalen voor een goed exemplaar waar de kinderziekten al uitgehaald zijn.

Ik zou trouwens in de Marktplaats.nl advertentie het vinkje "toon lokatie" uitzetten. Niet iedereen hoeft je adres te weten anders ben je ze snel allebei kwijt :lol: (alleen zonder betaling)

31 mei 2013 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Ze staan niet op de locatie waar mp naar verwijst....maar evengoed bedankt..

31 mei 2013 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Delnoy schreef:
Mooie wagen maar zat net dit topic te lezen en ben eens een beetje verder gaan kijken op MP.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=38366

Ondanks Resto blok en nieuwe bak veels te duur. Sorry. Markt ligt finaal op z'n gat heb ik het idee. :(

Of het te duur is bepaald de koper, wat wel zo is dat de upgrades, vaak niet door een koper volledig betaald wil worden. Zeker in huidige markt waar de 996 staan voor onder de 20 (geen 4s) Feitelijk heb je dan gelijk dat deze auto technisch beter is, maar de emotie van een koper (een gat van 20 versus 37) is dan vaak toch dat het wel heel groot is en dan mentaal niet te overbruggen is. Emotie en ratio lopen dan niet parallel. Komt ook nog bij dat de 997 inmiddels voor iets meer dan 40 te koop staan.

31 mei 2013 14:13
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Of het te duur is bepaald de koper

Klopt,

Maar als je een 996 aanbied voor de prijs waar tegenwoordig 997's met minder KM's mee worden aangeboden dan prijs je jezelf in mijn optiek uit de markt. Maar goed, mag iedereen lekker zelf weten natuurlijk. Tot zover mijn bijdrage aan dit topic. Mag gewist worden overigens..

01 jun 2013 1:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Juist, maar ook die 997 kan gevoelige IMS Lager.....En mn 4s heeft nu pas 3000 km gereden na revisie...Is voor menigeen een heel geruststellende gedachte.... Maar we zullen zien, komt er niemand voor dan houd ik ze gewoon... Tis gewoon vervelend dat ik maar 1 garage heb en 4 auto,s..... Kan mn auto,s onderbrengen bij mijn ouders maar dat is in de zomer ook zo lastig als je ff met je porsche wilt gaan rijden en je moet er eerst ff 25 km voor afleggen....

01 jun 2013 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Castricum
Als ik op marktplaats kijk naar een 996 4s dan zie ik ze tussen de 32.000 en 39.000 staan.
Ik zelf zou 5.000 euro meer neertellen voor een volledig gereviseerd exemplaar...

01 jun 2013 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Jij begrijpt het. ....

01 jun 2013 14:18
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ricardo964 schreef:
Als ik op marktplaats kijk naar een 996 4s dan zie ik ze tussen de 32.000 en 39.000 staan.
Ik zelf zou 5.000 euro meer neertellen voor een volledig gereviseerd exemplaar...

Ikzelf heb de mijne toch voor (aanzienlijk) minder laten gaan (na lange tijd aangeboden te hebben) en die had nieuwe koppeling, vliegwiel, remschijven/blokken voor etc.

Desondanks mooie auto, met genoeg geduld komt er vast wel iemand kijken

01 jun 2013 15:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Delnoy schreef:
Citaat:
Of het te duur is bepaald de koper

Klopt,

Maar als je een 996 aanbied voor de prijs waar tegenwoordig 997's met minder KM's mee worden aangeboden dan prijs je jezelf in mijn optiek uit de markt. Maar goed, mag iedereen lekker zelf weten natuurlijk. Tot zover mijn bijdrage aan dit topic. Mag gewist worden overigens..

Bijv deze 997: http://witmerodijk.nl/index.php/cars/car/992/

01 jun 2013 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Er worden ook genoeg oudere exemplaren aangeboden..(lees 993) voor meer geld.
Er zijn mensen die afzien van een 996 omdat ze bang zijn voor motorschade bij een watergekoelde. Die lappen zo 40 K neer voor een 993 die van binnen uit ziet als een opel ascona B van 1976.
Voor die mensen is mijn auto de juiste uitkomst.
Sterke motor, redelijk recent interieur, en de looks van een echte Porsche...
Zo denk ik er over, dit is mijn persoonlijke mening.

02 jun 2013 10:26
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Doe mij die Porsche met dat Opel interieur dan maar.

(Zo denk ik erover en dat is mijn persoonlijke mening)

:mrgreen:

02 jun 2013 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Het is jouw auto en jouw vraagprijs, wat anderen er van vinden zou je eigenlijk niet moeten boeien. En je moet maar zo denken als je hem niet verkoopt behoud je een goede 996. Ook al is het niet mijn smaak maar zoals horn altijd zegt; iedere sjaak zijn smaak.

02 jun 2013 10:42
Profiel WWW
M140i
Hartwiek schreef:
Het blok is nu bullitproof

Dat zeg je vaker. Ik wil het best geloven, maar zijn er ervaringen met resto motoren die bijvoorbeeld 300.000 of 400.000km hebben gelopen ná revisie? Dat noem ik bulletproof.

02 jun 2013 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Michel reviseert en modificeert pas 2 jaar watergekoelde porscheblokjes...ik ken geen mensen die 150 a 200 k kilometer per jaar rijden. .. de tijd zal het leren. ..

02 jun 2013 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Hartwiek schreef:
Er worden ook genoeg oudere exemplaren aangeboden..(lees 993) voor meer geld.
Er zijn mensen die afzien van een 996 omdat ze bang zijn voor motorschade bij een watergekoelde. Die lappen zo 40 K neer voor een 993 die van binnen uit ziet als een opel ascona B van 1976.
Voor die mensen is mijn auto de juiste uitkomst.
Sterke motor, redelijk recent interieur, en de looks van een echte Porsche...
Zo denk ik er over, dit is mijn persoonlijke mening.

Precies. Een tijdje geleden dacht ik ook over een 996 4S om drie auto's te vervangen. Toch van af gezien omdat ik zonder zorgen wilde rondrijden. Bovendien voel ik me bij mijn klanten niet prettig met een (nog) niet klassieke 911, en heb ik besloten beter 3 auto's (2 klassiekers en 1 gezinsbak) te houden. Maar de rationele keuze zou idd deze 996 4S zijn!

02 jun 2013 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik sta ook open voor inruil van een kleinere auto voor mijn vrouw, ze rijdt nu met een captiva maar wil een kleinere auto...mag ook een cabrio zijn..

17 jun 2013 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb mijn 4s en cabrio nog steeds te koop. Ik sta ook open voor serieuze biedingen... Bedenk wel, beide auto,s zijn technisch beter dan nieuw.

26 aug 2013 14:40
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende