Auteur |
Bericht |
9116001
9116001
|
CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Mijn CO is veel te hoog, rond de 8. Betreft een 3.0 liter SC, USA import. Het lukt ook niet meer om het stationair toerental af te stellen, auto slaat dus constant af. Voorafgaande probleem was dat het stationair toerental opliep bij een warme motor, maar er bleek een stekker rechts op het blok te zijn losgetrilt. Ene probleem opgelost, andere erbij. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Laatst bijgewerkt door 9116001 op 01 jun 2013 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 jun 2013 16:59 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Weet je of heb je documentatie vh injectiesysteem om zodoende achter te komen waar je aan moet draaien ... En/ of het werkelijk probleem niet aan een verkeerde instelling van een stelschroefje ligt.... Advies: beschik je niet over voldoende ervaring ed maak een afspraak met een Bosch specialist.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
01 jun 2013 17:48 |
|
|
9116001
9116001
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Ben inderdaad wel technisch onderlegd. En zoveel stelschroefjes hebben we ook niet.
|
01 jun 2013 18:52 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Ok, google en je uit op prlicanparts....CO Adjusment 911 3.0.....k-Jettronic oid.... Staat denk ik genoeg in om de eerste voorzichtige stappen te nemen. Zag een algemene opmerking...ding hangt aan elkaar vd vacuĆ¼m (slangen)...geen lekjes ontdekt...
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
01 jun 2013 19:47 |
|
|
9116001
9116001
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Heb me suf gegoogled, en op p(R)eilicanparts ook niets gevonden wat mijn vraag beantwoord. En helaas geen lekjes in vacuum systeem, lopende motor, remmenreiniger, en je ziet het meteen.
|
01 jun 2013 20:37 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Kijk hier eens: http://www.motor-klassik.de/restaurieru ... 38442.htmlOnderaan een tabel die je kan downloaden met fouten en oplossingen.
_________________________________________ no guts, no glory
|
02 jun 2013 8:27 |
|
|
9116001
9116001
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
bedankt voor de info, zou de lambda sonde nog invloed kunnen hebben ? deze komt in het lijstje niet voor maar zou mijn inziens wel van invloed zijn omdat deze op een gegeven moment wel een van de kleppen aanstuurt, iemand hier ervaring mee of kan mijn gedachte delen ?
|
02 jun 2013 8:43 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Hier nog een link waar de Lambda sonde wel bij staat. http://www.porsche924-944.nl/924/Troubleshooting.htmlMisschien heb je hier iets aan.
_________________________________________ no guts, no glory
|
02 jun 2013 12:43 |
|
|
bully
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Een SC met een lambda sonde?........
|
02 jun 2013 12:57 |
|
|
9116001
9116001
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Ja, zit er echt in !
|
02 jun 2013 15:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
US import ... zou een hoop verklaren ... maar bij een SC
|
02 jun 2013 15:16 |
|
|
9116001
9116001
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Wat is er van weet is dat er voor de US een tweetal uitvoeringen waren. Er was een zgn. 49-states uitvoering en een speciale uitvoering voor California. Dit had te maken met emissie waarden die in Calfiornia anders (strenger) zouden zijn als in de overige 49-states. Wat het exacte verschil is weet ik niet, kan de mechanische luchtpomp zijn (78-79-80) of de katalisator en lambda sonde. Een keer raden, de mijne komt dus uit California .......
|
02 jun 2013 17:21 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
zijn eindeloos veel draadjes over k-jet op de webz.
_________________________________________ oud is beter
|
02 jun 2013 17:51 |
|
|
Eric sc
Tussen de bollenvelden
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Hallo is 1 draads of 4 draads lambdasonde.
|
02 jun 2013 18:07 |
|
|
9116001
9116001
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Gelukkig maar 1 draadje!
|
02 jun 2013 18:37 |
|
|
Eric sc
Tussen de bollenvelden
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
hoeveel volt meet op de draad van de lambdasonde je bij 2000 toeren moet plus/min 1volt wezen.
|
02 jun 2013 18:59 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
idd lambda voor californie. google maar. hier de manual. http://www.dmcnews.com/Techsection/Bosc ... ch-12d.pdf
_________________________________________ oud is beter
|
02 jun 2013 19:19 |
|
|
Eric sc
Tussen de bollenvelden
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
staat er wel een K-jet op en trouwens het kan wel. !! Ik heb zelf 3.0 met K-jet een beetje ( zelf ) elektronica toegevoegd met lambdasonde ( dit is niet standaard hoor ) maar het werkt wel.
|
02 jun 2013 19:38 |
|
|
9116001
9116001
|
Re: CO 911 SC 3.0 (USA) veel te hoog
Alle info is welkom !
|
02 jun 2013 20:44 |
|
|