Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:51

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Porsche wordt groener 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4S
Bericht Porsche wordt groener
Porsche rijden wordt spoedig goedkoper wegens lager benzine verbruik:

http://www.digitaltrends.com/cars/slow-and-silent-porsche-set-to-hybridize-every-one-of-its-models-including-the-911/

05 jun 2013 0:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche wordt groener
Ik voorspel lange threads over de goeie oude tijd toen Porsche nog alleen op benzine reed. Dat waren tenminste nog *echte* Porsches... :popcorn:

05 jun 2013 1:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Deze ontwikkelingen zijn niet tegen te houden... eerst meer en meer hybrides op de weg en dan uiteindelijk vol electrisch rijden zal een feit zijn. Voor het milieu natuurlijk veel beter en dat moet ook. Neemt niet weg dat ik me dan niet meer voor kan stellen dat je P rijden nog echt leuk gaat vinden zoals nu (zonder het boxermotor geluid, de benzine geur, het schakelen....)... :?

05 jun 2013 10:53
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
    . Geluid uit de luidsprekers (zie BMW)
    . Benzinegeur uit een potje/busje ingebouwd en wel (zie de geurmogelijkheden bij Brezan)
    . Schakelen (hoeft nu ook al niet meer; zie de aantallen verkochte PDK tov handbak).

Dus eigenlijk geen enkel verschil met die 'traditionele' tijden :popcorn:

05 jun 2013 12:59
Profiel Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Tilt! schreef:
Ik voorspel lange threads over de goeie oude tijd toen Porsche nog alleen op benzine reed. Dat waren tenminste nog *echte* Porsches... :popcorn:

Dat is niet relevant. Het gaat puur om de doelstelling die men wil halen en de onvermijdelijke compromissen die men daarbij sluit. :wink:

05 jun 2013 14:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Michiel911 schreef:
    . Geluid uit de luidsprekers (zie BMW)
    . Benzinegeur uit een potje/busje ingebouwd en wel (zie de geurmogelijkheden bij Brezan)
    . Schakelen (hoeft nu ook al niet meer; zie de aantallen verkochte PDK tov handbak).

Dus eigenlijk geen enkel verschil met die 'traditionele' tijden :popcorn:

Snap ik dat het zo al kan.. maar is toch aan totaal andere beleving lijkt mij ondanks het feit dat uiteindelijk alles went....

05 jun 2013 18:39
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
de911gek schreef:
Deze ontwikkelingen zijn niet tegen te houden... eerst meer en meer hybrides op de weg en dan uiteindelijk vol electrisch rijden zal een feit zijn. Voor het milieu natuurlijk veel beter en dat moet ook. Neemt niet weg dat ik me dan niet meer voor kan stellen dat je P rijden nog echt leuk gaat vinden zoals nu (zonder het boxermotor geluid, de benzine geur, het schakelen....)... :?

Hoezo zou het beter voor het milieu zijn? Dat wordt door een paar groenen beweerd, maar er is reeds aangetoond dat het milieu aanmerkelijk zwaarder wordt belast. Dan heb ik het over de productie en grondstofwinning van accu's, om maar niet te spreken van de wijze waarop electra wordt gewonnen.....dat kunnen een paar windmolentjes echt niet opbrengen. En die accu's hebben een zeer beperkte levensduus, die dan ook weer afgevoerd moeten worden. Dan moet er weer energie ingestopt worden om er weer bruikbare accu's van te maken, en ga zo maar door. Electrisch rijden is slechts een tijdelijke oplossing.

(Waterstof daarentegen.....)

05 jun 2013 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Alleen is het nog de vraag van hoe lang het duurt eer waterstof veilig genoeg is?
Ik geloof ook langs geen kanten dat elektrisch een blijvende oplossing is. BMW heeft zelfs al enkele waterstofwagens gebouwd, maar hoe lang nog tegen de gewone consument deze kan kopen?

05 jun 2013 21:55
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Laten we ons daar nu niet druk om maken, er is immers nog genoeg brandstof voor de komende 80 jaar. :cheers:

05 jun 2013 22:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]