Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:29



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Tectyleren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Tectyleren
Ik ben benieuwd hoe er op het forum wordt gedacht over tectyleren. Denk dat de meesten wel nadenken over behoud op langere termijn, teclyl, wasbehandeling en meer anti roest en beschermingsdiscussies. Ik meen gelezen te hebben dat 996 en later niet echt roestgevoelig zijn, maar tegen pekel en steenslag en daaruitvoortvloende roestschade stond Tectyl vroeger goed bekend. Het stinkt en kleeft, dat wel...


09 jun 2013 0:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Tectyleren
Wat versta jij onder tectyleren :?: Die zwarte dikke substantie die men vroeger wel aan de onderkant van een auto aanbracht of
de was achtige die je in de holle delen (dorpels etc.) aanbrengt :?:

Hier ook nog een tectieldraadje


09 jun 2013 7:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Tectyleren
Tectyleren zoals het tot in de 80-er jaren bij veel merken gewoon was door de onderkant vol te spuiten met zwarte Valvoline tectyl is niet verstandig en vaak ook onnodig.
Maar het behandelen van de onderkant is absoluut zinvol! Helaas wordt daar meestal te laat mee begonnen.

Het is verstandig om de kokerbalken , deuren etc. van binnen te behandelen met Dinitrol producten en de onderkant alleen te behandelen waar roest begint of die roestgevoelig zijn. De originele kitlaag die Porsche's hebben is een erg goede bescherming. Alleen bij beschadiging daarvan kan later roest ontstaan.
Helaas zit die kit niet overal waar nodig is en heeft de 911 tot 1989 nu vaak roestproblemen waar de auto's niet goed behandeld zijn. Denk bijvoorbeeld aan de voorste binnenschermen boven aan achter de olieleidingen.

Een probleem bij de modernere Porsche's zijn alle draadeindjes die aan de carrosserie zitten en bij veel 964 en 993 een probleem zijn of worden ( indien niet of te laat behandeld) Op een gegeven moment kunnen de dorpelplaten en onderplaten niet meer goed worden vastgezet.

De aluminium wielophangingsdelen kunnen goed en mooi behandeld worden met Valvoline Tectyl Amber.
_________________________________________
Rebel engineering


09 jun 2013 10:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
Bericht Re: Tectyleren
[quote="Erwin"]Tectyleren zoals het tot in de 80-er jaren bij veel merken gewoon was door de onderkant vol te spuiten met zwarte Valvoline tectyl is niet verstandig en vaak ook onnodig.
Maar het behandelen van de onderkant is absoluut zinvol! Helaas wordt daar meestal te laat mee begonnen.

Een Tectyl beurt was toen de onderkant als beschreven(bitacken) plus de binnenkant van de kokerbalken , die met een dunne tectyl met een lange lans werden ingespoten.


09 jun 2013 11:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.