Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:58

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
knarsen 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 turbo tiptronic 580pk
CG uitlaat + ECU
Bericht knarsen 997
Laatste tijd is me opgevallen dat de auto overal knarsende geluidjes heeft. Mijn 996 was duideljik rustiger.
Om het te verhelpen heb ik wat rubbertjes onder het plastic van de middetunnel geplaats wat effekt heeft gehaden wat zacht plastic in de knop van handrem.

Maar het ergste komt van de achterruit lijkt het wel boven 130kmh, kan niet goed verklaren hoe het klinkt. Vraag me af of iemand hier ook dit probleem kent?
(muziek harder zetten of een helm gebruiken is geen optie)

05 jun 2013 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: knarsen 997
Wat het zou kunnen zijn (maar ik snap niet waarom dat bij hoge snelheden extra zou worden) is dat het stoeltje rechtsachter niet perfect vergrendeld is. als ik de gordel daar over het stoeltje (dus aan de binnenkant van de ontgrendelingsknop leidt) dan maakt ie meer herrie dan wanneer die buitenom loopt. Rammelt een beetje idd. Verder kraakt en rammelt de mijne niet echt, heel klein beetje bij de gordel rechts maar merk ook dat de auto veel stijver is (ik had een cabrio 996 en een coupe 997) en daardoor produceert ie automatisch meer geluid op slecht wegdek lijkt me.

Heb je eens over hetzelfde traject gereden met de auto met de dampers in hard en normaal? Zou je eens kunnen testen of het dan nog erger wordt (lost niets op, dat dan weer niet)

05 jun 2013 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
bij mij kwam het van mn achterklep en schokbrekers vandaan volgens PC. ze hebben wat gesmeerd oid en toen was het weg

05 jun 2013 11:57
Profiel
PorscheForum Junkie
+1 Ik zou, als de tip van Pieter niet helpt, er gewoon even mee naar het PC rijden. Ik heb het ook meegemaakt in mijn 996 en het kan bezonder irritant zijn en zeer frustrerend niet te weten waar het zit. Bij het PC heb je een grote kans dat het eenvoudig voor je wordt verholpen.

05 jun 2013 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
heb een keer een los hitteschild op mijn 997 s gehad. Dat maakte dan ook vanaf een bepaalde snelheid een vreemd rammelend geluid. Was simpel te verhelpen.

06 jun 2013 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
CG uitlaat + ECU
Bedankt voor de reakties, ben een paar daagjes weggeweest en heb daarom niet geantwoord.

Heb mijn vrouw achter in de auto gehad med 130 km/u :) en zij heeft haar oor te luister gelegd en kon bevestigen dat het geluid kwam van de achterkant. Ben daarna op onderzoek gegaan in en rondom de auto.

Ik merkte tot mijn verbazing dat de achterklep licht indrukbaar was wat verklaart dat het gerammel luider werd naarmate ik harder ging. Onder de achterklep zitten aan weerszijde twee rubbertjes die in- en uitschroefbaar zijn. Ik heb beide rubbertjes 3 mm uitgedraaid en daarna was de achterdeksel niet meer indrukbaar en zit nu vast tegen de karroserie. Ben daarna gaan testrijden en inderdaad was het gerammel weg, maar maar nu heb ik een soort van een licht geknars wat lijkt te komen van de achterzijruit.

Ik heb het "geknars" eerder niet kunnen opmerken omdat het werd overstemd door het gerammel van de achterklep. Volgens mij zit de ruit niet helemaal goed vast, ik ga nog wat experimenteren med rubbertjes tussen ruit en isolatierubber.

09 jun 2013 16:47
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Hou eens in de gaten of het bijv op de snelweg niet of minder is dan in een woonwijk. Zou best iets met de vering kunnen zijn

09 jun 2013 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
CG uitlaat + ECU
Hoi mmembe

Het geluid (een soort geratel) doet zich voor boven plus minus 120 kmu en alleen op de snelweg. Hoe harder ik ga hoe meer geluid het produceert.
Weet niet of dan ook de vering/schokbrekers kunnen zijn.

10 jun 2013 14:40
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Dat laatste had ik bij mijn 996 TT ook, bleek uiteindelijk de hemelbekleding te zijn, die niet helemaal goed vast zat.... Probeer eens met je hand de bekleding 'vast te houden'.....

10 jun 2013 15:19
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruxisme :salut:

10 jun 2013 15:50
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik denk dat het de waterpomp is.

Lufti kopen is oplossing.

10 jun 2013 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
CG uitlaat + ECU
Ik denk de oorzaak gevonden te hebben. Het lijkt erop dat de binnen en buiten hitteschilden vlakbij de rechterachterband tegen elkaar gedrukt worden
op hogere snelheid door wind/turbulentie met een rammelend geluid als gevolg. De vraag is nu of ik ze tegenelkaar vastschroef of wegbuig van elkaar ?

11 jun 2013 15:38
Profiel
PorscheForum Rookie
ex 914 ex 911 2.7S ex 911 3.2 ex Boxster 2.5 ex 986 Boxster S 987S 3.4
Kieldrecht
Nat schreef:
Ik denk de oorzaak gevonden te hebben. Het lijkt erop dat de binnen en buiten hitteschilden vlakbij de rechterachterband tegen elkaar gedrukt worden
op hogere snelheid door wind/turbulentie met een rammelend geluid als gevolg. De vraag is nu of ik ze tegenelkaar vastschroef of wegbuig van elkaar ?

Kijk ook eens naar de bevestigingsclips van de hitteschilden, die roesten soms met grotere speling tot gevolg.

Vrg

Harald

11 jun 2013 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
CG uitlaat + ECU
Vrienden!

Het probleem is opgelost.
Oorzaak: rechter turbosleuf zat los door een kapot plastic haakje.

18 jun 2013 22:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]