Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 Re: Porsche en golf: goeie combi?
|
08 dec 2012 15:05 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Moest even spitten naar dit topic, maar is een prima combi... Hop, achterin de 356  
|
09 jun 2013 14:58 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Gisteren 18 holes op Nunspeet. Na 5 holes te hebben lopen kl.ten eindelijk (na 4 jaar) het lek boven. 2x in 3 slagen op de green (@400m) met mijn ijzers. Ik zou bijna een driver overwegen 
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jun 2013 15:04 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Pascal: gaaf!
Maarten: Nunspeet, speelde ik vroeger ook vaak/. Lek nooit boven water gekregen. Al die ballen ook niet meer, trouwens.
|
09 jun 2013 19:04 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
En dan putje-putje Maarten?  ...
|
10 jun 2013 18:26 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Zo heb net dit topic eens doorgelezen. Natuurlijk is golven een sport. Een aantal jaren geleden een clinic gedaan en het is pittig moeilijk. Gaten zijn gewoon te klein. Na een uurtje meppen op de drivingrange ( zo heet dat geloof ik, maar weet geen Nederlands woord) de volgende dag toch heftig last van mijn rug. Niks gewend natuurlijk. Toch liep ik in die tijd drie keer in de week hard en spinde ik ook nog regelmatig. Gewoon andere spiergroepen dus. Erg verhoogde hartslag krijg je er niet van, maar de heuveltjes zijn best pittig in Zoetermeer, want de golfbaan ligt hier op de oude afvalstortplaats. Verder is het natuurlijk een sport om in zo weinig mogelijk slagen dat balletje elke keer in dat gaatje te krijgen. Het is inderdaad waar dat je veel ouderen de sport ziet beoefenen, maar dat is bij klaverjassen ook zo. Er is trouwens zelf een WK Mens-erger-je-niet, dus als dat al een sport is in de breedste zin van het woord, dan is golven dat zeker. Ook het competitie element is groot. Golven en de fiets gaan zeker niet samen, want er is in Zoetermeer nergens een plek om je fiets te stallen. Maar ja, wie gaat er nu golven zonder eigen stokken? Wat is dat trouwens een handicap of HCP  . Is een van de weinige sporten buiten de Paralympics waar je ook een handicap moet hebben dus? Verder gewoon de sport doen die je leuk vind en de andere dat verzetje gunnen. Je kunt er een aardige boterham mee verdienen als je er goed in bent geloof ik. 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
10 jun 2013 21:50 |
|
 |
Maarten
|
Dat ging iets minder. Maar goed: het heeft nu weer zin om er tijd in te steken. Als je streep al staat voordat je in de buurt van de green bent niet 
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 jun 2013 22:15 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
De Porsche voor de leuke weekenden, en de Golf voor dagelijks gebruik..... Vindt de combi Porsche en BMW leuker.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
10 jun 2013 22:21 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
10 jun 2013 22:25 |
|
 |
horn
PF #57
|
keertje forum rondje lopen? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jun 2013 22:38 |
|
 |
barrie
Ex 993 '94, 997 4s '06Flevoland
|
Ik ben voor! Ideale combi: stukje rijden met de P naar een baan in een uithoek. En dan de opgelopen frustratie in het ritje naar huis langzaam kwijtraken 
|
10 jun 2013 23:06 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
@pascal: gaaf man!!
@horn: top idee! Wie neemt het voortouw, ik wil best wat op Naarderbos regelen. Erna hapje eten. Een rondje op een chique de friemel baan (Kennemer, Noordwijk, Hilversumse, dat werk) sla ik ook niet af trouwens.
|
10 jun 2013 23:48 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Pas als ik me bejaard voel.....blijf het een stom jippie spelletje vinden. Heb me GVB weggeflikkerd, en me stokken aan een ouwe L.L verkocht. Is voor mannen met een Total Knee bedoeld, als je niet meer kan rennen, te veel tijd hebt, en nog een beetje interessant wil doen. Sorry, maar er wordt veel te veel ruimte in dit land opgeofferd voor al die banen.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 jun 2013 0:01 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Volgens mij gaat Steef niet mee  Beetje overtrokken reactie, dat ook hoor Steef 
|
11 jun 2013 0:04 |
|
 |
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Ik heb ook wel zin om weer eens een rondje te lopen. Dus ik hoor het wel...of ik mee mag 
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
11 jun 2013 0:19 |
|
 |
P_911_993
|
YES!! Leuke topic! ja ben een golfer... staat 54 op mijn NGF pasje maar speel op 30 of zo...
|
11 jun 2013 0:37 |
|
 |
P_911_993
|
|
11 jun 2013 0:44 |
|
 |
horn
PF #57
|
@ Steef: sucks he, als je iets niet kan....  Maakt mij niet uit waar. Met hcp 54 op je kaartje is de Dutch geen optie... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2013 7:23 |
|
 |
P_911_993
|
Ha @horn zeg het maar hoe het voelt al je iets niet kan Ik heb er geen last van, enige wat mij ontbreekt is genoeg tijd. Dutch is mij iets té ... mss wel wat decadent Als ik moet kiezen tussen een P en een lidmaatschap op de Dutch, zou ik het wel weten.
|
11 jun 2013 8:19 |
|
 |
bully
|
Das nou jippie voor je, geen porsche, niet mee golven 
|
11 jun 2013 13:14 |
|
 |
Maarten
|
Heren: het is golFen. GolVen zijn wat anders...... 
|
11 jun 2013 14:13 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Maar de Golfoorlog was toch dit: 
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
11 jun 2013 14:43 |
|
 |
P_911_993
|
Eerst leren schrijven  kerel, dan mag je zeggen dat ik niet mee mag bij gebrek aan een Porsche wel jammer... wie weet heb ik daarna weer snel een Porsche
|
11 jun 2013 18:59 |
|
 |
horn
PF #57
|
prima. heb al 3 jaar geen porsche meer. ga ik toch lekker met wat andere mensen een rondje lopen...
|
11 jun 2013 20:59 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Als ik de handicap's zo hoor, gaan we inderdaad niet naar de sjiek-de-friemel baan... Zelfs hier op de Beek niet boven de 96 (24 per persoon dus) in de baan uit mijn hoofd...
Ik wil zeker wel mee, moet wel wat passen in de planning, dus waarschijnlijk op een weekenddag... Golfpark hier in Rijsbergen heeft altijd wel leuke opties voor eten+golfen. Enne, ik heb nog wel een routeboekje liggen voor naderhand (hahaha).... Wie gaat er mee? (baan nader te bepalen!)
- Pascal - .....
|
11 jun 2013 21:46 |
|
|