Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
zoals ik zondag al zei: geef het even tijd, dan filtert het zich van zelf uit
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 apr 2013 22:23 |
|
|
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Ik had de letters laten staan. Deze waren in de loop van de tijd wel wat verkleurd. Het witte rondje niet!
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Audi Etron 55 Quattro Navarra blue
|
23 apr 2013 23:02 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Zo zie je maar: zo'n auto is nooit (echt) klaar.... Ik vond dat m'n motor wel lekker liep, maar ik had tevens het gevoel dat er veel meer uit dat torretje te poeren viel. Dus op naar HR Engineering in Doesburg waar we gekeken hebben hoe we het maximale uit m'n blok kunnen halen... Naar aanleiding hiervan besloten om een 45mm CSP Python-uitlaat te monteren: en 44mm Webers: De uitlaat hebben we er vandaag onder gezet: Helaas zijn de foto's wazig; op het schermpje van m'n iphone leken ze scherp, maar dat zijn ze -dus- niet... Dit is een uitlaat van de nieuwe serie van CSP waarbij het eindstuk niet aan de demper is vastgelast, maar waarbij het eindstuk verdraaibaar is en met een klem aan de demper vastzit. Op de onderste foto is (rechts) te zien dat we het eindstuk verdraaid hebben zodat het niet recht naar beneden wijst (zoals normaliter bij een Python), maar naar rechts. Het stangenstelsel voor de Webers zal nog wat hoofdbrekens kosten vanwege de platliggende koeling, maar daar wordt ook wat op verzonnen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
01 jun 2013 19:55 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Ziet er veel belovend uit! Wat zou het uiteindelijke vermogen/koppel moeten worden?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 jun 2013 20:26 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Torretje van mijne pa, en bekend uitlaatje. Kheb alleen de pot iets moeten verlassen, lag naar mijn zin iets te dicht tegen de band. PK's en koppel genoeg, ver boven de 200.
_________________________________________ http://www.ccr-vanleuven.nl
|
01 jun 2013 20:33 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 jun 2013 20:36 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Zaterdag ga ik 'm ophalen en ik ben benieuwd! De auto heeft al even gelopen op de nieuwe dubbele Webers en de nieuwe uitlaat en wát een verschil is er nu al te merken, zeg! En dan heeftie nog niet eens op de vermogensbank gestaan! Volgens de jongens van HR Engineering wordt het een beest van een torretje... Ik kan bijna niet wachten op 'm op te halen... Nog even een recent plaatje van de uitlaat: Het geluid is echt fantastisch! Ik verheug me al op de eerste 'tunnelchallenge'!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 jun 2013 20:42 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Zaterdag 8 juni zou ik m'n auto kunnen ophalen bij HR Engineering in Doesburg... Dus om 11:00 uur vol goede moed richting Doesburg. Toen ik daar aankwam werd er nog driftig gesleuteld aan mijn auto: de motor liep nog niet zoals het zou moeten... Aan het eind van de vollast kwam er een een onverklaarbare dip en die moest en zou eruit. Het was eigenlijk al meteen duidelijk dat het een ontstekingsverhaal was, maar de vraag was wát er nou precies mankeerde... Eerst maar eens een nieuwe Bobine. Daarmee werd het wel beter, maar het probleem verplaatste zich alleen zo'n 1.000 toeren. En dus ook maar de condensator vervangen. Dat leek het probleem, maar al snel werd duidelijk dat het nog steeds niet echt goed zat. Vervolgens werd een 009-ontsteking gemonteerd. Wéér geen resultaat... Tja, wat nu? In een soort van wanhoopspoging maar een 123-ontsteking gemonteerd en zowaar: een strakke run! Nog een paar keer herhaald en de runs bleven netjes. Wel van 108 pk terug naar 104,5, maar wel een heerlijke curve... En steeds weer... Dus lekker zo gelaten! Me happy! Op weg naar huis met een brede smile: wat looptie lekker! De motor reageert lekker vlot op het gas en hij loopt super lekker... Thuis aangekomen moest ik eerst even de vliegjes tussen m'n tanden verwijderen vanwege de smile die de hele weg op m'n bek stond! Vanochtend de eerste officiële rit: Aalsmeer Roest Niet... Vol goede moed aan de start verschenen. De auto verkeerde immers in bloedvorm... M'n navigator (thanx' Marc) stuurde me bij de eerste de best kruising linksaf en toen de bocht uit accelereerde, sloeg het noodlot toe: de auto knalde en stopte er acuut mee. Als ik de auto startte, lukte dat wonderwel, maar rijden was onmogelijk: de motor produceerde dan keiharde knallen en kwam niet vooruit. Dus de ANWB maar gebeld. De ANWB-meneer was zo gecharmeerd van m'n auto dat hij het vertikte om een sleepwagen te bellen: hij zou en moest vinden wat er mankeerde en naar aanleiding van mijn mededeling dat ik linksachter steeds een slepend geluid hoorde, was het probleem na enig zoekwerk snel gevonden: Tja... Pendelassen veren niet recht op en neer en bij het inveren naar een linkse bocht raakte m'n wiel dus de kabelboom die daar loopt... Kabels gerepareerd, wiel weer gemonteerd en m'n karretje rijdt weer als nieuw!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 jun 2013 22:13 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Mmmm, balen! Gelukkig dat je een over ijverige ANWB- monteur bij je kreeg.
Dit probleem kom je dan als het goed is niet meer tegen!
PK per kilo is met deze cijfers nog steeds fantastisch! Geniet ervan!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
09 jun 2013 22:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
... gerepareerd - maar nu ook beschermd
|
09 jun 2013 23:03 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Natuurlijk... We hebben de kabel 'verlegd' waardoor die nu niet meer geraakt kan worden door het wiel...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 jun 2013 23:09 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 jun 2013 10:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Handig, die reserve bougies
|
10 jun 2013 10:12 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Vandaag een 10-tal nieuwe 'onderdelen' voor mijn auto ontvangen: Gemaakt van aluminium 7075... De kenners weten wel waar die voor gebruikt zullen worden!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 jun 2013 0:06 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Spoorverbreders?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
14 jun 2013 6:56 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Ik ben duidelijk geen kenner want het zijn voor mij net hele luxe sjoelstenen
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
14 jun 2013 7:43 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Alu wielen om m HEEEL laag te zetten
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
14 jun 2013 8:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Mooi materiaal dat Alu 7075 Geen idee waarvoor je deze ringen gaat gebruiken - of zelf hoe groot (of klein) ze zijn. Het aantal is in iedergeval te weinig om als (borg)ring te dienen op de draadeinden waar de klepdeksels overheen schuiven Gezien de eigenschappen van Alu 7075 zullen het zeer zeker draaiende en/of belaste delen zijn
|
14 jun 2013 8:22 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 jun 2013 8:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Alleen voor of achter ... of heb je maar de helft laten zien
|
14 jun 2013 9:10 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Zoals bij de 356A Carrera's wel vaker gedaan werd: (voorlopig?) alleen achter!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 jun 2013 9:17 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Leuk om je verhaal te volgen Wat is het verschil tussen 009-ontsteking en 123-ontsteking? Al ik het goed heb is 123 elektronisch en 009 nog old school en gebruikt condensors, puntem en rotors? Je zou tog denken dat elektronisch beter is
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
14 jun 2013 9:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Uuuuuuhhhh.... Goeie vraag! Ik heb geen idee Ik weet alleen dat de 123-ontsteking het fantastisch doet
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 jun 2013 9:54 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Doh mijn fout....de 123 doet het tog beter...ik heb een beetje dyxslectie
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
14 jun 2013 9:57 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Nooit klaar zie ik al! Zag dat je bij VCM ook vanuit 020 start, leuk om Betty in het echt te zien, zie je daar! Heb 't idee dat de kids haar ook fantastisch gaan vinden.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
14 jun 2013 18:27 |
|
|