|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
 |
Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Auteur |
Bericht |
mafke
Opglabbeek, België
|
 Re: Zoekend, dwalend, niet wetend waar
Welkom.
Hierboven is al veel verteld. Alleen de opmerking om geen 924 te kopen snap ik niet. Zoek gewoon een goede 924. Dat verbruikt +/- 10 liter op 100 kilometer, geeft voldoende rijplezier en de prijzen van de reguliere onderdelen vallen nog enigzins mee. Rij zelf al 4 jaar met een 2.0 en bevalt prima. En als je een goede hebt, en je wil hem weer verkopen, dan krijg je je aanschafbedrag zeker terug.
Veel (zoek)plezier!
|
15 jun 2013 10:37 |
|
 |
Clemento
|
+1 Natuurlijk hier ook goede verstandige adviezen maar de focus is hier meer op 911 en die zijn minimaal 4x zo duur in onderhoud en aanschaf dan een 944. Je moet wel een beetje creatief en wat handigheid ontwikkelen en dan is een 944 met beperkt budget goed te doen. De 994 van de advertentie: http://link.marktplaats.nl/687602571 is best een leuke basis. Maar je moet dan idd regelen dat je de wagen goedkoop bij een werkplaats krijgt en op het 944forum kunnen ze je daar wel bij helpen. Je gaat met die 944 natuurlijk niet gelijk naar een Porsche centum want dan ben je het aanschaf bedrag denk ik 2x kwijt. Maar als je besmet bent met Porsche viris dan is het leuk om daar aan toe te geven en met wat geluk en handigheid kun je veel plezier aan beleven. Reken er wel op dat er kans is dat je misschien ook een tijdje moet stallen omdat je tijdelijk geen geld of tijd beschikbaar hebt om te blijven rijden. Ook mijn 944S2 staat op dit moment op stal en ik hoop er tzt weer mee te gaan rijden. Heb de afgelopen 5 jaar meer dan 50.000 km Porsche km op zitten waar ik zeker geen spijt van heb. Hier op het forum hoor je wel eens het gezegde: Het is erger spijt te hebben van iets dat je niet gedaan hebt dan van iets dat je wel gedaan hebt. De ervaring om ooit Porsch gereden te hebben is onbetaalbaar dus heb je de middelen en durf je het aan dan zou ik zeggen ga ervoor maar wees wel creatief hoe je problemen oplost, niet alles hoeft perfect. Succes met je zoektocht.
|
15 jun 2013 10:46 |
|
 |
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Misschien dat ik het fout heb en ik wil niemand tegen het zere been schoppen, maar een 924 is toch niet echt een Porsche met die audi motor erin, die hoef je niet te kopen voor dat echte Porsche geluid.......
gr wilco
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
15 jun 2013 10:49 |
|
 |
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Onzin. Een Porsche is een Porsche. De 924 hoort onmiskenbaar bij de Porsche geschiedenis, net zo goed als de 928, 914 en wat er nog meer is verschenen de afgelopen 50 jaar. De ene Porsche heeft een Audi motor, de andere een Getrag versnellingsbak, en weer een andere heeft waterkoeling, kun je wel aan de gang blijven.
Ik vind de 924 een supergave klassieker en een droomauto voor relatief laagdrempelige entree in de Porsche wereld.
|
15 jun 2013 11:50 |
|
 |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Daar ben ik het wel helemaal mee eens. Geduld is een schone zaak, maar niet altijd leuk  . We leven nu niet echt in een tijd om allerlei financiele risico's te nemen, lijkt mij. Grappig overigens om te zien hoe ongelooflijk verschillend de insteek kan zijn als het gaat om onze gezamenlijke hobby, porsche. Het is niet onaardig bedoeld, maar dit verhaal spreekt mij meer aan dan dat andere verhaal ( viewtopic.php?f=23&t=35880)
|
15 jun 2013 12:34 |
|
|