Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:20

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even geen Porsche (op zoek naar scooter voor dochter van 16) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Even geen Porsche (op zoek naar scooter voor dochter van 16)
Onderwerp lijkt me duidelijk genoeg. Dochterlief wordt binnenkort 16, vriendinnetjes rijden al rond op scooters. Leuke dingen om te zien (de scooters bedoel ik), maar voor mij onbekend terrein en nog onbekendere merken.

Natuurlijk ken ik de Vespa, maar daar hoort een leuk prijskaartje bij. Ondertussen genoeg andere merken gezien met veel leukere prijzen, maar ja... alle waar naar zijn geld denk ik dan. Of is het tegenwoordig allemaal wel goed, en kan je zonder problemen een Chinese scooter rijden.

Ik ga er van uit dat hier ook genoeg vaders (en moeders) zitten met kinderen in die leeftijd en dus ervaring hebben met scooters. Wat raden jullie aan? Budget is max 1500 euro op dit moment.

15 jun 2013 20:53
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Even geen Porsche (op zoek naar scooter voor dochter van
Geen kinderen. Wel een schoonvader van 85 die naast zijn auto ook een Mio in de schuur heeft staan waar hij geregeld mee op pad is. Nieuw ongeveer € 2.000,-. 2e hands zal het wel richting budget gaan.

Afbeelding

15 jun 2013 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Met wielen en benzine Ex. 912-1968 en Cayman S Nu iets met een ster
Dordrecht
Het is met scooters niet veel anders als met auto's.

Een fatsoenlijk merk met een redelijke historie is vaak een betere keuze als een nieuw budget-ding.

Denk aan remmen, restwaarde en onderhoudskosten.

Wil je voor een 45 of 25 km versie gaan ? Die helm is best een fijn idee als ze straks op pad gaat....

15 jun 2013 21:12
Profiel
Het onderhoud van die Chinese scooters is een probleem. Er zijn erg weinig bedrijven die zo'n apparaat willen onderhouden.

15 jun 2013 21:34
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Wil je een scooter waar je niet aan hoeft te sleutelen, die het altijd doet, die uitgerust is met:
waterkoeling, benzine-injectie, geregelde katalisator, fluisterstil en een verbruik van 1 op 50
dan is er maar 1 keuze:
de Honda zoomer..........helaas houd niet iedereen van de styling maar ik vind hem geweldig en heb er jaren 1 gehad.
Afbeelding

15 jun 2013 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Wij hebben er een Vespa PK 50 bij. Toen we deze kochten was deze compleet gerestaureerd door een liefhebber.
Echt tot aan het laatste schroefje. Nu nog steeds een plaatje om te zien, en als ik kijk wat er momenteel te koop staat en voor welk geld is deze nog niets in prijs gezakt.
Hoogstwaarschijnlijk komt deze te koop medio augustus/september.

Afbeelding

15 jun 2013 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000) Ex: Porsche 924S (1986)
Dordrecht
Hee Pat, Porsche verkocht voor EUR 1.500?? :shock:

15 jun 2013 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera S 3.8
Ede
Ik heb 2 van deze scooters, vorig jaar gekocht met 75km op de teller.
Bij elkaar voor 1500 euro, geen geld vond ik.

Afbeelding

15 jun 2013 23:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Citaat:
Budget is max 1500 euro op dit moment.

... volgens mij kost een fatsoenlijke scooter verzekering al meer per jaar :|

Ik zou haar 2 jaar met iets anders zoet houden en daarna op een serieuze motor - of in een serieuze auto zetten :drive:

15 jun 2013 23:51
Profiel WWW Facebook 
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Peugeot niet kapot te krijgen en onderdelen genoeg voor handen.
Klaverblad vezekeringen verreweg de goedkoopste voor ons met de verzekering.
Wij zelf wilden dat Vince net als ons wat origineeels zou rijden dus dit voor hem laten bouwen,

Afbeelding

Afbeelding

Is een Puch en niet kapot te krijgen/ Simpele techniek en goedkope onderdelen.

Maar is je dochter een echt meisje meisje en wil ze in de groep passen( erg belangrijk op die leeftijd :wink: )
Dan Vespa of Peugeot kopen.

geen chineese rommel kopen, goedkoop is echt duurkoop.

16 jun 2013 0:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Heel toevallig dat je deze vraag nu stelt.
Ik ben namelijk gisteren met mijn zusje op pad geweest voor een snorscootertje.
Haar auto (98 Polo) is overbodig geworden en ze zoekt een snorscootertje voor in de zomer + makkelijk parkeren in de stad als ze daar een bijbaantje vind i.p.v. parkeergeld (ze heeft naast haar Polo toch de beschikking over nog o.a. een auto).

Ik heb zoals sommigen wellicht weten best wat jaartjes hobbymatig wat in scooters gezeten.
Deze is voor mijn zusje bestemd en ik wil gewoon iets goeds hebben dan.
Eerst keek ze voor Peugeot Foxjes en andere 2 takt 15 jaar oude snorbrommers en snorscooters.
Ik liet haar de foto van een Sym Mio zien en ze was helemaal verliefd. Waarom dan een paar honderd euro besparen en niet iets veel jongers en frissers kopen waar je helemaal verliefd op bent i.p.v. een "net niet" ding.

Gisteren even wezen kijken bij een bromfietszaak die ik nog van vroeger ken en ook vertrouw + de klandizie gun.
Die hebben o.a. een aantal 2e hands Mio's en andere snorscooters die onder de 1000,- weg mogen.
Zusje was eigenlijk gelijk verliefd op een in het vanille geel met bruine treeplank, bruin zadel en bruine handvatten (dus niet die op de foto).
Ik heb wel een idee wat een van die Mio's mij moet kosten maar dat laat ik nu nog even in het midden, wil hem gewoon netjes afgeleverd hebben met en onderhoudsbeurt + ze wil er wellicht een Windscherm op hebben.
Even gepast en gemeten en zusje kan ook prima bij de grond + overal bij (vind ik wel zo veilig).

PS: Als je een Sym Mio niks vind, kijk bijvoorbeeld eens voor een Sym Fiddle II (stuk groter model ik, ik weet niet hoe groot je dochter is) en een Sym Tonik. Zijn beiden voorzien van hetzelfde betrouwbare blokje, zijn 4takt en verbruiken rond de 1:40 (euro 95 en dus geen mix olie erbij).

Chinese wannabee Vespa's zou ik eigenlijk uit de buurt blijven, niets dan ellende met die dingen. Meest dubieuze problemen en roestvorming + onderdelen zijn slecht te krijgen en van slechte kwaliteit.

PS: Ik heb het nu over een snorscooter maar het kan ook zijn dat je dochter een bromvariant wil (maakt overigens geen verschil voor mijn verhaal). Als je meer info wilt hebben of ik gericht iets voor je moet zoeken (zowel nieuw als 2ehands kan ik vast wel wat marge regelen) moet je me even een PB sturen.

Fototje van gisteren even proefzitten:
Afbeelding
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

16 jun 2013 7:49
Profiel Facebook 
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
@Marcel - nee, mijn P zeker niet verkocht, en dat ik ook zeker niet doen voor 1500 euro :D

Het gaat een bromscooter worden, dus eerst moet ze maar eens examen doen.
Het is ook wel een echt meisje-meisje, dus die coole Honda Zoomer gaat het niet worden.

Bedankt voor alle tips, hier kan ik alvast weer verder mee.

16 jun 2013 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Met wielen en benzine Ex. 912-1968 en Cayman S Nu iets met een ster
Dordrecht
Mijn 45 km vespaatje gaat er uit, binnen het budget. Pb me maar....

16 jun 2013 8:24
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je mag tegenwoordig op je 16e al beginnen met autorijlessen en ook al autorijden voor je 18e onder begeleiding van een volwassene. Ik hoop mijn zoon om die reden het scootrerrijden overslaat maar ik vrees dat hij tegen die tijd toch zijn eigen gang gaat... :wink:

16 jun 2013 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000) Ex: Porsche 924S (1986)
Dordrecht
Oh, gelukkig je P niet verkocht. Heb hem/haar eigenlijk nog nooit gezien! :shock: Toch s keertje afspreken.

Je vraag heeft me nu zelf ook aan t denken gezet over een snorscootert. Nu pak ik op korte ritjes naar bijv. sportschool en voetbal vooral die grote Volvo. Zo'n Mio lijkt me dan wel wat.... Hmm, twijfel

Laatst bijgewerkt door Marcel M op 16 jun 2013 10:55, in totaal 2 keer bewerkt.

16 jun 2013 9:02
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Voor de korte ritjes naar sportschool/voetbal kun je natuurlijk ook de fiets pakken, hoef je geen scooter aan te schaffen.......

16 jun 2013 9:58
Profiel
Ik heb een Fiddle. Deze is van Sym. Dat is het zelfde merk als de Mio. Maar de Fiddle is een stuk groter en dat vind ik beter zitten/rijden.

16 jun 2013 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Alternatief zou ook een elektrische Ebretti 518 kunnen zijn. Normaal rond de € 2.700 maar via de rentepunten winkel voor ongeveer de helft.
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6169063#56163

Als ze dan 's avonds (te) laat thuis komt, hoor jij de scooter niet :cheers:

16 jun 2013 10:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Dordrecht
En ja, fietsen kan natuurlijk ook....

16 jun 2013 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
hier ook heel wat scooters gehad - staan al een paar goede tips - namelijk een Sym - en van Olaf mocht er toch een Vespa overwogen worden - eerst kijken naar de verzekeringskosten :bang: een Yamaha Neo's is ook een goede scooter. Heb een kennis echte Amsterdammer - had voor zijn zoon een Chinese scooter gekocht - zoveel problemen - dat ie met zijn overredingskracht de scooterondernemer zover heeft gekregen dat ie zijn aankoopbedrag na een aantal maanden heeft teruggehad. Mocht je dezelfde eigenschap hebben kun je altijd de Chinese variant proberen :mrgreen:

16 jun 2013 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Vespa is niet voor niets de benchmark. Voldoende (tweedehands) keuze binnen jouw budget :thumleft:

Over 2 jaartjes een auto en weinig afgeschreven op de Vespa is mijn voorspelling.

16 jun 2013 11:28
Profiel
Zoals ASW al zegt een Vespa is zeker de Benchmark.
Ook de eerder genoemde Sym Mio is ook een goede keuze, veel positieve verhalen gehoord van klasgenoten die toen die tijd een Mio hadden.
Chinese scooters zou ik echt laten staan, kwaliteit is ver onder de maat, en zoals eerder genoemd, scooterzaken willen ze niet onderhouden.

Valt me op dat nog niemand de Piaggio Zip heeft genoemd. Goede en betrouwbare scooters. (In mijn ogen de VW Golf onder de scooters).
Daarnaast ook 4-takt te krijgen, wat als voordeel heeft een lager verbruik (1 op 40 is haalbaar) en geen gerotzooi met 2-takt olie die er later bij moet voegen.
Ook Yamaha Neo's is een goede keuze, maar daarover later meer.

Ikzelf rij al sinds 2010 rond op een scooter.
Ben eerst voor een Zip wezen kijken, maar dat is uiteindelijk toch niet geworden.
Ik heb gekozen voor een Yamaha Jog R. De kleinere en sportievere broer van de eerder genoemde Neo's.
Het is dan wel een 2-takt, maar haalt meestal een verbruik van 1 op 30.
Groot voordeel vind ik aan mijn scooter is de betrouwbaarheid van de motor. Hij heeft mij in 3 jaar tijd en 7500 km nog nooit laten staan.
Afbeelding
Niet echt een scooter voor een meisje, maar ik ben er zeer tevreden mee, en ben zeker niet van plan om deze te verkopen.

Zaken waarop je zeker moet letten zijn.
Zitpositie: Kan je goed er op zitten, en dat je niet met je knieën tegen het stuur/remhendels zit.
Verzekering: Mijn Yamaha is WA + Beperkt Casco verzekerd. (of te wel tegen bijna alles behalve eigen schade). En staat ook op mijn naam.
Dit biedt mij als voordeel dat ik niet 40 euro of meer per maand betaal aan verzekering, maar in mijn geval 26 euro.
Merk: Er zijn verschillende goede merken, maar kijk vooral naar: Sym, Piaggio, Peugeot, Yamaha, Honda.

17 jun 2013 15:40
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Olaf schreef:
Ik zou haar 2 jaar met iets anders zoet houden en daarna op een serieuze motor - of in een serieuze auto zetten :drive:

Idd, gelukkig snapte mijn dochter dat ook. Tegen de tijd dat je je scooterrijbewijs hebt kun je al bijna met autolessen beginnen..... ze wordt in Aug 17 en gaat dan met autorijles beginnen...

17 jun 2013 16:25
Profiel
993 4S
Als luftie-bezitter ga je natuurlijk voor n Vespa ipv n chinees.

17 jun 2013 16:41
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Michiel911 schreef:
Alternatief zou ook een elektrische Ebretti 518 kunnen zijn. Normaal rond de € 2.700 maar via de rentepunten winkel voor ongeveer de helft.
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6169063#56163

Als ze dan 's avonds (te) laat thuis komt, hoor jij de scooter niet :cheers:

ORANJE is...je Forumgenoten helpen een mooie skoetert uit te zoeken :mrgreen:

17 jun 2013 20:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende