Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:38

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
2 Doden na ongeval met Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 2 Doden na ongeval met Porsche
Allemaal heel triest voor de betreffende families en vrienden....Sterkte...

En even over leeftijd en PK´s, toen ik 18 en iets ouder was reed ik Ford Mustang, Golf GTi, Alfetta 2 liter, 16v in golf 1, Scirocco met G60 etc etc.

Heb wel echt leren rijden in die jaren, reed toen ook al 60.000/80.000 km per jaar en heb zo nu en dan best wel een schade gereden.
Weet wel zeker dat het me een betere chauffeur heeft gemaakt, al doende leert men, en dan niet met 75 pk.

17 jun 2013 10:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
En niemand die rekening houdt met het gedrag van sommige wagens? Ik voel me veiliger in een BMW 3 met 177pk dan een citroen C2 met 80pk.
Die C2 nodigt zelfs veel meer uit om wat harder te rijden aangezien je echt de snelheid voelt. In de BMW zit je veel relaxter (al is een BMW ook nog sportief).

Zelf ken ik ook gasten van 21-23 jaar die regelmatig rondrijden in de auto's van hun ouders die toch boven de 300pk zitten. En die hun rijgedrag is toch al heel wat beter dan van veel andere weggebruikers.

Het hangt van persoon tot persoon af en het wil nu net lukken dat meer dan de helft van de jongeren hier inderdaad niet goed mee kan omgaan.
Maar moet die kleinere helft die het wel kan, daarvoor dan gaan boeten?

17 jun 2013 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
als er 1 ding is wat verzekeraars goed kunnen dan is het rekenen en statistiek.
dus dat n=1 gejammer moet ik niet.

17 jun 2013 11:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
dobbelsteen schreef:
Maar moet die kleinere helft die het wel kan, daarvoor dan gaan boeten?

JA :salut:

17 jun 2013 11:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Nee...volgens de statistieken van de verzekeraars had ik allang overleden moeten zijn, en hier ben ik in blakende gezondheid!!

17 jun 2013 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Wat ik me afvraag, zou er aan zo een auto gelast zijn of was de bodemplaat verzwakt of krijg je dat doormiddenbreken ook met een perfecte nieuwe wagen die toevallig zijdelings op het portier rond een boom plooit?

Maw, stel dat er niets aan de hand was met de wagen, kan je de snelheid berekenen of minstens inschatten op bijv. 120+?

17 jun 2013 11:55
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Erg triest.

Hou niet van speculaties over hoe en wat.......... leef mee met de nabetaanden!

17 jun 2013 12:06
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
de politie kan aardig uitvogelen hoe hard het ging.

17 jun 2013 12:54
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
felix bahama 912 schreef:
Nee...volgens de statistieken van de verzekeraars had ik allang overleden moeten zijn, en hier ben ik in blakende gezondheid!!

Zoals hierboven al gezegd; n=1. :wink:

17 jun 2013 14:35
Profiel
PF #911
België
wolf schreef:
mannetjes < 25 zijn thrillseekers, testosteronbommetjes.
die moet je niet teveel pk's in handen geven. ongeacht hun rij-ervaring.

Dus ze toch maar je dochter of vrouw in handen geven om ze (en hun hormonen) bezig te houden? :wink:

Zo'n nieuws is altijd jammer, ongeacht wiens schuld het (al dan niet) is.

Betreffende de hele discussie van jongeren achter het stuur. Ikzelf heb in de eerste jaren dat ik mijn rijbewijs had haast niets geks uitgehaald, maar toch hopen lol gehad en zelfs eens een 993 mogen besturen. Gewoon steeds je hoofd erbij houden en een realistisch besef van je eigen kunnen en dat van de wagen hebben, dat kan en moet je doen op elke leeftijd en daarmee kom je al een hele eind.
Ex: Elise S1 111S

17 jun 2013 16:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Nou daar komt bij dat bij de meeste meetings ik toch altijd tot de rustige rijders behoorde. Of deze hard rijders/risico nemers reageren hier niet of er zijn hier wat schijnheilige members. Blijf het gewoon belachelijk vinden dat ik (23) met meer dan 5 jaar rij ervaring 20 euro per maand meer moet betalen als iemand die vandaag op 43 jarige leeftijd zijn rijbewijs zou halen. Zoals ik in eerste instantie al probeerde duidelijk te maken, er is vrijwel nog niks bekend over de oorzaak.

17 jun 2013 18:32
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Op m'n 20ste kwam ik (dwars) driftend de straat in rijden met een oude Vauxhall 2.0 ..... nu durf ik dat soort dingen niet meer te doen :|

17 jun 2013 18:34
Profiel WWW Facebook 
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Je wordt ouder papa, geef het maar toe..... :wink:

17 jun 2013 18:37
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Olaf schreef:
Op m'n 20ste kwam ik (dwars) driftend de straat in rijden met een oude Vauxhall 2.0 ..... nu durf ik dat soort dingen niet meer te doen :|

Dat komt bekend voor :oops:

17 jun 2013 18:39
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Hier ook daarom geef ik ook geen oordeel. 2.0 liter transporter motorblokken in Kevers schroeven die alleen trommelremmen rondom hadden :bang: :bang:

'T is bij mij altijd goed afgelopen, ook voor mijn omgeving, maar voor hetzelfde geld was het kwartje de andere kant een keer op gevallen, zoals nu bij deze jongens het geval is.

Ik wens de betrokkenen heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies.

17 jun 2013 19:09
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Heel erg wat er gebeurt is en er zijn alleen maar verliezers in dit geval. Kan vele oorzaken hebben gehad en daar kan en wil ik niks over zeggen.

Bassen schreef:
Nou daar komt bij dat bij de meeste meetings ik toch altijd tot de rustige rijders behoorde. Of deze hard rijders/risico nemers reageren hier niet of er zijn hier wat schijnheilige members. Blijf het gewoon belachelijk vinden dat ik (23) met meer dan 5 jaar rij ervaring 20 euro per maand meer moet betalen als iemand die vandaag op 43 jarige leeftijd zijn rijbewijs zou halen. Zoals ik in eerste instantie al probeerde duidelijk te maken, er is vrijwel nog niks bekend over de oorzaak.

Bassen: Laten we toch even heel eerlijk wezen dat je niet zomaar achteruit in een sloot terecht komt, was het een technisch mankement of was het toch een fout van jezelf....... Als jij echt een hele rustige rijder zou zijn, zou je je auto vast niet achteruit in een sloot geparkeerd hebben :mrgreen: :mrgreen: (een technisch mankement zou wel een reden kunnen zijn..)

Daarom moet jij terecht die 2 tientjes meer afdragen..... :wink: .

17 jun 2013 19:33
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Dames, laten we nu niet Bassen gaan lopen afzeiken ... ik heb er meer met een slakkegangetje van de weg zien gaan en in een sloot of greppel zien belanden .... soms heb je gewoon die pech: glad wegdek net na een rotonde of bocht en dan een mooi grasveld (dat slechte rem-eigenschappen heeft) op weg naar de sloot.

17 jun 2013 19:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ja inderdaad Olaf zoiets gebeurt soms maarzo... :? :bang:

Flauwekul natuurlijk, zoiets is eigen schuld (buiten oliesporen en dat soort dingen om natuurlijk)

Of je nu niet oplet, verkeerd inschat of weet ik het wat, je kunt er dan niemand anders de schuld van geven....

17 jun 2013 20:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Erg spijtig. Sterkte en condoleance aan de nabestaanden gewenst het was gewoon veel te vroeg voor deze 2 jongens :cry: .

De leeftijd van 22, i.c.m. een zwarte Transaxle Porsche en iets met o.a. bomen komt mij helaas bekend voor.

Helaas hebben deze jongens minder geluk gehad :( .
En al die betweterige/sensatie reacties en koppen boven artikelen heb ik zelf ook gehad.
De gemiddelde brave doorsnee burger weet immers vanachter zijn/haar scherm altijd prima te vertellen hoe of wat.
En ook al zal er best met enige regelmaat een kern van waarheid in zitten, je doet er de nabestaanden alleen maar extra pijn mee dus laat dat gewoon achterwege.
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

17 jun 2013 20:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Heb zelf ook wel eens een akkefietje gehad, jippie maar 't is niet anders....

Ga geen smoezen verzinnen....

Voor wat betreft de leeftijd: Ik haal nu ook nog wel eens een stunt uit waarvan ik achteraf dacht, dat ik dat beter anders (of zelfs NIET kon doen)

17 jun 2013 20:18
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Elferhenkie2 schreef:
(buiten oliesporen en dat soort dingen om natuurlijk)

.. snap je het (uiteindelijk) toch nog 'n beetje, Hendrik :?:

Olaf die duidelijk schreef:
glad wegdek

17 jun 2013 20:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Leiden
Elferhenkie2 schreef:
Bassen: Laten we toch even heel eerlijk wezen dat je niet zomaar achteruit in een sloot terecht komt, was het een technisch mankement of was het toch een fout van jezelf....... Als jij echt een hele rustige rijder zou zijn, zou je je auto vast niet achteruit in een sloot geparkeerd hebben :mrgreen: :mrgreen: (een technisch mankement zou wel een reden kunnen zijn..)

Daarom moet jij terecht die 2 tientjes meer afdragen..... :wink: .

Nee het was 100% fout van mijzelf, echter niet omdat ik te hard had gereden (was een 80 weg). Heb met het achterwiel de berm geraakt en heb toen verkeerd gereageerd door de rem in te trappen. De auto is toen gaan spinnen met een zachte slootlanding tot gevolg (kijk de foto's maar terug, er is vrijwel geen plaatschade). Of meer rij ervaring dit had kunnen voorkomen durf ik wel te betwijfelen, rijvaardigheidstraining wellicht wel (inmiddels wel gevolgd).

17 jun 2013 20:49
Profiel Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Gelukkig maar dat je niet te hard gereden hebt. Kan me zo voorstellen dat je in zo'n situatie een aardige klapper kunt maken met hoge snelheid.

17 jun 2013 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
En is er nu dus een goede reden om jou die 2 tientje meer te laten betalen :salut:

Trouwens, dat je ergens 80 mag betekent het niet direct dat het dan overal ook verantwoord is..... :wink:

Sorry Olaf, ik dacht dat je een vergelijking maakte met Bassen z'n ongeval, daar was namelijk geen olie bij betrokken.....

17 jun 2013 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Leiden
Elferhenkie2 schreef:
En is er nu dus een goede reden om jou die 2 tientje meer te laten betalen :salut:

Sorry Olaf, ik dacht dat je een vergelijking maakte met Bassen z'n ongeval, daar was namelijk geen olie bij betrokken.....

Oh, iemand die op zijn/haar 30ste haar rijbewijs haalt zou nooit op de rem gaan staan. Jij weet dus ook van jezelf, dat mocht deze situatie zich voordoen je niet op de rem zou gaan (en ja ik wist dat ik dat niet moest doen, toch heb ik het toen gedaan in die fractie van een seconde). Maar dit geeft net als vele andere reacties aan hoe er gedacht word bij een ongeluk. Iedereen weet hoe het gegaan is, wie zegt dat dit noodlottige ongeval geen technische reden had? Ik was er niet bij, ik ken feiten niet, daarom zal ik er geen oordeel over geven anders dan mijn medeleven aan de nabestaanden.

17 jun 2013 21:09
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende