Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?
Ziezo, terug van een bezoekje aan een 2e 996
Wat betreft de 1e gisteren :- startte direct, geen vreemde (bij)geluidjes
- komt mooi op temperatuur, houdt die ook mooi
- alle niveaus prima
- alle metertjes prima
- alle bijhorigheden aanwezig (vb reserve-wiel, krik, etc)
- kleine beschadiging aan de wang van de chauffeurs-stoel & aan de handrem-bekleding, geen drama, eigen aan de leeftijd
- strakke wagen, her en der wat te verwachten krasjes, kunnen eruit gepolijst worden
- alle electronica binnenin werkt zoals hoort (airco, stoelverwarming, airco, spoiler, gps, etc etc)
- motor kurkdroog, nergens enige vloeistoflekken
- wagen heeft steeds de nodige onderhoudsbeurten gehad bij een gereputeerde Porsche-specialist
- verkoper is akkoord met aankoopkeuring ; indien keuring niet ok = geen deal
- is van 2e eigenaar, die heeft 'm nu een 10-tal jaar
Testrit :- geen enkel probleem, wagen voelt wat 'trager' aan dan mijn oude 911, maar dat kan puur gevoelsmatig zijn (door vb automatische bak en/of gewicht)
- wagen ligt ZEER goed op de baan, echt als een blok beton
- stuurt zeer correct en direct, geen speling, geen vreemde geluidjes
- vering prima, daar ook geen vreemd gevoel
- remmen : top !
- schakelen : zowel in D, R als in M schakelt de wagen zoals het hoort ; ook kickdown werkt prima : wagen schakelt netjes terug en pikt snel op
Conclusie : in mijn ogen een strakke, eerlijke wagen met weliswaar her en der piepkleine leeftijds-verschijnseltjes, maar geen gebreken
Zonet een 2e gaan bekijken, dat was een gans ander verhaal :- wagen staat bij een doorverkoper : totaal niks mis met op die manier je brood te verdienen, maar ik koop liever rechtstreeks van de eigenaar
- vreemde carbon-stickers voor op de neus (verbergen van schade ?)
- armsteun-scharnier stuk
- airco leeg
- stoelverwarming werkt niet zoals het hoort
- klep voor/achter elektronisch, maar gaat moeizaam open
- vreemde 'reutel' bij het starten van de motor : wellicht iets los (uitlaat ?) of erger ...
- 3 winterbanden & 1 zomerband
- allerhande kleinigheden die toch niet zouden mogen : beschadigingen aan de achterkanten van de stoelen, alsof men er constant kasten heeft mee vervoerd, interieur-deeltjes die beschadigd zijn of niet meer werken
- lichte krassen : geen enkel probleem om die eruit te polijsten
- onderhoudsgeschiedenis zou bekend zijn bij Porsche-dealer
- motor droog, geen vloeistoflekken
Heb met deze wagen geen testrit gedaan, ik had er geen goed gevoel bij, auto staat er een beetje 'triest' bij , kan -mits wat werk en kosten- wel mooi in orde gezet worden
Ik vond er teveel spijtige zaakjes aan om er een goed gevoel bij te hebben, zoals : als het scharnier van de armsteun stuk is, dan laat je dat toch herstellen, want dat kost de wereld niet ?!