Ik zal mij even kort voorstellen: Ik ben Arvid, woon in omgeving Eindhoven, ben een master student Automotive (bijna klaar), heb zelf een supercharged 924 2.0 maar heb me hier aangemeld voor wat info rondom 911 gerelateerde zaken.
Over een maandje ga ik samen met een goeie vriend de 911 van de vader van zijn vriendin repareren. Het is een 1972 targa met 3.0 SC motor, ik geloof eerste versie, 180pk met K-jettronic maar er hangt wel weer een 4bak aan vast. De carrosserie is circa 15 jaar geleden door de huidige eigenaar aangeschaft en is van een regelrecht wrak omgebouwd naar een erg nette wagen. De keuze van onderdelen (nieuwere bumpers geloof ik, 3.0SC blok etc) zullen waarschijnlijk niet door alle 911 eigenaren gewaardeerd worden vanwege originaliteit maar het is toch echt een leuke auto geworden
Deze zomer gaan we de dilvar cilinderkop bouten (nouja, draadeindes) vervangen want daar zijn er (een paar) van gebroken. Het motorblok is 10 jaar geleden gereviseerd door een belg die bekend was uit 911 racerij maar die heeft verzuimd de 1ste generatie dilvar bouten preventief te vervangen. Dit gaan we dus nu alsnog doen uiteraard met alle bijbehorende pakkingen en O-ringen.
Om de reparatie goed uit te kunnen voeren ben ik op zoek naar wat gereedschap, onder andere de speciale motorsteun (3, 4 of 5 arms). Als het mogelijk is zou ik deze graag 1 maand van iemand willen huren. Als het mijn eigen wagen was had ik er zelf een aangeschaft maar een 911 steun past nou eenmaal zo slecht op mijn eigen VW LT blok