Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hmmm, interessant, 337km ... Hoe hebben ze gereden en hoeveel hadden ze nog over? ...
|
17 jun 2013 23:40 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ook gelezen; zeer rustgevend rijden zo'n Tesla deed mij denken aan mijn eend, 90 achter een vrachtwagen...................................................................... wel een ideale auto voor een " spontane" overnachting na een lange dag klanten bezoeken.......moest laden schat... je kan haar natuurlijk ook meenemen als je meer dan 200km gaat rijden en nog terug moet, de volgende dag... hard trekken krijgt toch wel een andere betekenis met zo'n ding dan! beetje plagen mag wel he electroboys, een vriend van me krijgt er binnenkort 1, ben toch wel een beetje benieuwd !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
18 jun 2013 19:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
"Tanken" bij een Tesla 2x zo snel als bij een Aldi: http://www.teslamotors.com/nl_NL/batteryswap Wie wil er nog een ICE???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 jun 2013 12:26 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Misschien 2 x zo snel maar wel 4 x zo vaak.......
|
21 jun 2013 13:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nee hoor, 2 keer zo snel, 2 keer zo vaak. Of bedoelde je dat die Tesla 2 keer zo snel is als die Aldi? Want dat klopt dan weer wel
|
21 jun 2013 13:12 |
|
|
Ewout
|
Met een beetje audi TDI haal je 1000 km op een tank terwijl in de praktijk bij een tesla na 250 km de accu echt leeg is als je gebruikt maakt van de radio/airco en het pendaal wat meer vloert
|
21 jun 2013 13:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Met een beetje Aldi TFSI haal je nog geen 500 km op een tank, tenminste als je probeert een Tesla bij te houden
|
21 jun 2013 13:17 |
|
|
Ewout
|
Na 500 km heb je die tesla al ver achter je gelaten......
|
21 jun 2013 13:24 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Helemaal waar! En om de 50km langs de (Nederlandse) snelweg deze optie toch? Toch? Of toch niet? Heeft er iemand al realistische "verbruikscijfers" van die Model-S? Wat haal je ECHT als je inderdaad de voet op de plank zet? Is wel leuk dat het ding zo rap kan, maar dan gaat ie ook rap leeg, iets wat "iedereen" elke keer negeert in deze prachtige "discussie"....
|
21 jun 2013 13:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dan moet je met een RS6 komen, en die haalt de 500km echt niet op een tank als je gas geeft. (ook al, omdat er vanalles stuk gaat als je gas geeft, blijft een VAAG-product)
|
21 jun 2013 14:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Volgens mij wordt de beperkte actieradius juist door iedereen constant aangehaald als argument tegen Tesla. Terwijl de gemiddelde nederlander misschien 50km per dag rijdt. Als je vertegenwoordiger oid bent is de Tesla ongeschikt, maar ook wel een beetje boven budget...
|
21 jun 2013 14:22 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Grappig dat je alleen op Audi basht, BMW en Mercedes maken die Tesla ook af hoor op dat vlak.
|
21 jun 2013 17:55 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Leuke feature, maar waarom dit pas publiek maken als ze al een jaar op de markt zijn met de Model S? Omdat ze nu pas die swap-stations financieel haalbaar achten? Ik snap het echt niet.
|
21 jun 2013 18:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Je hebt gelijk, ik kijk inderdaad naar mijn eigen situatie... Maareh, hoeveel mensen die in een auto van 80k+ rijden, rijden inderdaad 50km/dag? Best interessante vraag... (en waarom hebbie dan zo'n grote auto nodig! ).... Even om een tegenargument op te gooien, het enige waar ik jou over hoor, is hoe HARD dat ding kan... Maar als je HARD gaat, gaat ie niet VER, dat is wat continu gezegd wordt.... Als ik moet gokken, komt een RS6 met dezelfde rijstijl verder als de Tesla op 1 "tank" en ben je met die RS6 met een minuut of 10 weer onderweg... Bij de Tesla is dat toch net anders, hoe mooi die swap stations ook zijn. Die zijn er namelijk niet/erg weinig! En dus gaat het geintje met de A6 met een klein motortje op, want die rijdt gewoon door, en voordat jij 10min kwijt rijdt hier in NL, ben je ver weg Maar het belangrijkste, heb je hem al besteld?
|
21 jun 2013 20:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Maakt toch niet uit, is toch super dat ze hiermee komen? Kun je kiezen, of gratis aan de supercharger, of betalen voor een snelle accuwissel.
|
21 jun 2013 22:01 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
| | | | Pascal schreef: Je hebt gelijk, ik kijk inderdaad naar mijn eigen situatie... Maareh, hoeveel mensen die in een auto van 80k+ rijden, rijden inderdaad 50km/dag? Best interessante vraag... (en waarom hebbie dan zo'n grote auto nodig! ).... Even om een tegenargument op te gooien, het enige waar ik jou over hoor, is hoe HARD dat ding kan... Maar als je HARD gaat, gaat ie niet VER, dat is wat continu gezegd wordt.... Als ik moet gokken, komt een RS6 met dezelfde rijstijl verder als de Tesla op 1 "tank" en ben je met die RS6 met een minuut of 10 weer onderweg... Bij de Tesla is dat toch net anders, hoe mooi die swap stations ook zijn. Die zijn er namelijk niet/erg weinig! En dus gaat het geintje met de A6 met een klein motortje op, want die rijdt gewoon door, en voordat jij 10min kwijt rijdt hier in NL, ben je ver weg Maar het belangrijkste, heb je hem al besteld? | | | | |
Neen, als je dit topic had gevolgd had je kunnen lezen dat ik 1800/mnd lease te veel vind voor 10k km/jr. Maar wel lang over getwijfeld, want Tesla is op zich voor mij een ideale auto. Helaas andere zakelijke prio's momenteel (zoals bijna altijd eigenlijk...)
|
21 jun 2013 22:05 |
|
|
Ewout
|
Met mijn XJR haal ik wel 500 km en dan hoef ik niet rustig te rijden....
|
22 jun 2013 8:16 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Maar die gaan in 3 minuten naar de 100
|
22 jun 2013 10:08 |
|
|
Ewout
|
320PK/512 Nm is genoeg voor een heer om zich op een beschaafde manier door het verkeer te bewegen
|
22 jun 2013 11:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
OT:Over beschaving gesproken: Kreeg net nog een middelvinger van een grijze baardaap die vond dat ik te hard over een binnenweggetje reed met mn 500C. Te hard in een 500C???
|
22 jun 2013 11:42 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2013 11:46 |
|
|
Ewout
|
Die figuren met baarden, dat zijn de ergsten
|
22 jun 2013 11:57 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Die "vinger" had waarschijnlijk niets met de snelheid te maken. Een man in een 500C.....................
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
22 jun 2013 14:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Gewoon, omdat het kan (loopt trouwens gewoon 185 op de teller )
|
22 jun 2013 17:07 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
met 2 cylindertjes
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
22 jun 2013 17:27 |
|
|