Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:06

Antwoord op onderwerp  [ 307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vet Cool Man 2013........ 22 juni 2013 ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Re: Vet Cool Man 2013........ 22 juni 2013 !
Voor zo ongeveer de 10e keer in successie een kind de dag van (in dit geval) haar leven bezorgd.

En voor ons rijders mag het RDW circuit uitgekauwd zijn, voor de kinderen is dit zeker niet het geval . . . en DAAR gaat het tenslotte om, nietwaar ?

Wij kunnen ons sowieso overal en nergens met onze Porsches vermaken, wat maakt dan die tank benzine en die ene dag dan uit?

En ja, ik had een doof meisje in de auto . . . dus enige communicatie was helemaal niet of nauwelijks mogelijk, daarnaast heeft zij een groot deel van de heen- en terugreis liggen slapen.

So what !! Het gaat om de kinderen en niet om ons !! Dus als je je hier niet aan wil comformeren of weet te gedragen moet je hier niet aan deelnemen.

Dus . . . chapeau voor de organisatie :thumleft: en keep up the good work.

23 jun 2013 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Na alle berichten gelezen te hebben zal ik ook mijn ervaringen delen met jullie.

Allereerst alle lof en hulde voor de organisatie van dit evenement. Er komt een hoop bij kijken voordat dit spektakel plaatst kan vinden. Ook alle lof voor de bestuurders die zich netjes aan de geldende regels heeft gehouden. Ik weet dat het voor sommige deelnemers moeilijk was om de rechter voet in bedwang te houden. Maar gezien het weer en de verantwoording van je passagiertjes was dit de normaalste zaak dacht ik. Tenminste dat zou bij mij als eerste opkomen. Maar …… een aantal lieden vonden het nodig zich te gedragen alsof ze F1 coureur waren. Dat kan echt niet !!
De Amerikaanse politievoertuigen hebben hier niets te zoeken is niet aan de deelnemers om hierover te beslissen. Deze voertuigen hadden de taak meegekregen om niet harder te rijden dan 130 km p/u. Waarschijnlijk is dit niet bij alle deelnemers aangekomen. Het merendeel hield zich wel aan die regel en beleefde veel plezier aan de tocht op de kombaan. Een handjevol deelnemers vond het nodig de snelheidsmeter de hoek in te jagen. Ik las zelfs dat iemand het jammer vond dat ie de 200 km p/u niet gehaald heeft. Dan heb ik de wettelijke afwijking nog niet eens meegenomen want dan moet die naald ver voorbij de 210 km p/u aanwijzen.
Volgens mij is de kombaan geen openbaar terrein dus mocht er iets gebeuren dan ben je niet verzekerd, kijk hierover je polis even na. Je moet er toch niet aan denken dat je gewond in het ziekenhuis terecht komt of nog erger omdat je het nodig vond risico's te nemen.
Ik heb kinderen in m'n auto gehad die het maar niks vonden om zo hard te gaan. Ook ouders vertelde dit. Een video op youtube bewijst dit. Er zijn zelfs kinderen overstuur uit een Porsche gestapt. Dit is mij ten gehore gekomen
. Daarnaast is de RDW onze gastheer die belangeloos de kombaan open stelt. Maar op deze manier zal een volgend bezoek er niet meer inzitten.
Op het youtube filmpje zie je een Porsche alles en iedereen inhalen omdat het hem te langzaam ging, onverantwoord !!!! is het enige wat mij te binnen schiet.
Voorgaande jaren hebben wij met onze politievoertuigen ook meegereden. Toen ging alles naar wens. Niemand klaagde over een te lage snelheid op de kombaan. En ook ik had een porto die in verbinding stond met de verkeersleiding van de RDW. Alle mistanden heb ik ook doorgegeven. Ook die van ons want een aantal van ons volgde de pacecar die blijkbaar ook geen zin had om te stoppen om de kombaan af te gaan.
Ik heb dit bericht geplaatst om niet iedereen de les te lezen of af te schieten, wat ik overigens makkelijk had kunnen doen d.m.v. een pitmanoeuvre.
Als het weer goed was gebleven hadden we door kunnen rijden tot 15:00 uur. Maar ook met slecht weer m.a.w. de organisatie heeft besloten te stoppen met rijden over de kombaan omdat de sommige lieden zich niet konden gedragen.
Jammer voor diegene die maar 1 rondje heeft gereden.

23 jun 2013 17:59
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Ik heb eigenlijk weinig gemerkt van het inhalen op de kombaan en andere (wan) gedragingen op de laatste ronde na. Een
donker kleurige 911 haalde ons treintje (links) in (inclusief pacecar) toen wij aan het uitvoegen waren om de baan af te gaan.

De snelheid wisselde inderdaad per rondje, maar dat lag denk ik ook aan (naar mijn idee) meer auto's tegelijk op de baan dan voorgaande jaren.

De jongens bij mij in de auto vonden het in ieder geval geweldig :ba:

En over de kids in je auto, ik heb de 2 voorgaande jaren ook "stille" types in de auto gehad, waar als je geluk had nog een "ja" of "nee" uitkwam als je wat vroeg.

De 2 broers ( 8 en 12 jaar) van afgelopen zaterdag kletsten de oren van je kop af en we hebben met z'n 3-en erg veel lol gehad onderweg.
Tijdens het wachten voor het maken van de foto's onderin de kombaan bij aankomst werd de jongste een beetje ongeduldig en stuiterde bijna de hele auto door. Ik heb hem toen even heel snel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend was en toen was het ook gelijk over.

Alle lof nog voor de organisatie, Thijs en consorten :thumleft: :res:

23 jun 2013 18:41
Profiel
Moderator
PF #57
lees even de topics van de laatste VCM's door. Elk jaar vergelijkbare verhalen. En volgend jaar weer 300 porsches. Prima toch? Wil je niet meer, blijf je weg. Heb je het gevoel dat je (stille? who cares? Weet je wat die kinderen mee moeten maken? Hoeveel praatte jij als gezond kind als je jaren geleden alleen in de auto bij een wildvreemde gezet werd?) kind een topdag hebt bezorgd, kom je gewoon weer.

Haal even twee keer adem, bedenk je voor wie die dag nou eigenlijk georganiseerd is en vorm dan je mening.... :idea:

23 jun 2013 19:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Mijn eerste VCM rit meegemaakt. Jammer van het mindere weer, maar glimlachjes op de gezichten maakte het onbetaalbaar. Mijn hobby zorgt voor anderen een dag waar ze nog lang aan kunnen terug denken, daar doe ik het voor.

Ik kreeg een jochie van 4 jaar mee, net zijn chemo achter de rug. Keek zijn ogen uit. Zijn broers mochten ook mee. Beide achterin (tweeling van 8 jaar). We waren bijna bij het RDW, toen een van de broers wagenziek werd en moest spugen. Dan is het lastig als je niet direct aan de kant kan en je ook nog een zit je voorin hebt zodat degene achterin er niet makkelijk uit kan. Had er geen rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren, dus bij aankomst eerst even poetsen. Gelukkig viel de schade mee, maar er blijft een toch een luchtje hangen. Iemand ervaring hoe ik dit eruit kan krijgen?

Al met al een dag gehad die ik nogmaals wil meemaken. Volgend jaar wil ik graag weer meedoen.

Hulde aan de organisatie en aan alle vrijwilligers..

23 jun 2013 20:04
Profiel
Moderator
PF #57
zet eerst een bakje met gemalen koffie in de auto. neutraliseert luchtjes (tenzij je niet van koffie houdt...)

23 jun 2013 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 coupe '87
Flevoland
filmpje.... het bochtje uit is mooi geluid

en de kids loved it :mrgreen:
met dank aan een mede-forummer-filmer

23 jun 2013 21:06
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik zou het leuk vinden als er een filmpje zou zijn waarin te zien is hoe ik 'Betty' door de kombocht rijd...

Er stonden zat filmers langs de kant...

Heeft iemand een filmpje van Betty?

Ook aktiefoto's zijn van harte welkom!

23 jun 2013 22:33
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
:popcorn:

Nee, was er niet ........

Enne ging het om Betty vandaag of lag de focus ergens anders vandaag. :twisted:

23 jun 2013 22:38
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Natuurlijk lag de focus van iedereen(denk ik)op de kinderen een plezier te doen!! Maar ik kan me best voorstellen als er dan toch fotos gemaakt zijn,dat je die dan graag zou willen hebben 8) Wat is daar verkeerd aan?

23 jun 2013 22:48
Profiel Facebook 
964 c2
Den Haag
58290

(Betty, geen superfoto, ff snel in de regen met de iphone)

23 jun 2013 23:54
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Had wel medelijden met Betty hoor..., vooral toen ze stil stond en de regen plensde maar op haar neer :cry:
En Rob we hebben je gemist, koop snel weer iets dat met een 9 begint! 8)

Heeft iemand mij ook nog op de foto in de kombocht?, heb er slechts 1 maar die is van een tijdje geleden (zie avatar...)

24 jun 2013 8:14
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ronaldo schreef:
58290

(Betty, geen superfoto, ff snel in de regen met de iphone)

Great!

Mocht iemand filmpjes of foto's hebben, laat ze dan maar komen (misschien het handigst via pb).

24 jun 2013 9:49
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
@Concor (Nico?) Bedankt voor de actie foto :!: :cheers: Ik had je post bijna gemist :bang:

Gelijk de eerste foto ben ik en m'n 964 op de baan :ba:

Afbeelding

Die staat voorlopig weer even op m'n bureaublad, nogmaals dank :salut:

24 jun 2013 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
yes bij mij ook op het bureaublad, gemakkelijk te vinden daar ik de enige op Duits kenteken was. Zag ook nog 1 of 2 Belgen, ver van huis, respect!

24 jun 2013 11:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Het RDW kijkt terug op een geweldige evenement voor een unieke doelgroep; de kinderen.
Ook dit jaar hebben wij ons wederom verbaasd over de enorme opkomst van Porsche- rijders, het is geweldig om te zien dat z’n grote groep zich belangeloos wil inzetten voor het goede doel. Dat er in een grote groep een enkeling zit die het eigenbelang voorop zet en hierbij de kinderen, waar het omgaat, uit het oog verliest betreuren wij. Voor ons staat veiligheid voorop, en aangezien er enkele rijders zich niet aan de regels konden houden heeft de RDW het kombaan rijden vroegtijdig stil moeten leggen. Dit ondanks de welkome hulp van de Rijkspolitie-Porsche ’s die haar uiterste best deed om de desbetreffende voertuigen van de baan af te halen.
Wat ging er mis:
- Inhalen pacecar
- Stoppen op de baan (launch control demo)
- Gaten laten vallen om toch een poging te doen de 200km/u aan te tikken
- Kinderen die huilend uitstapte na een rondje te hard
- Het niet houden aan de gegeven instructies

Het RDW zal zeker de suggesties die we hier lezen meenemen naar de opzet van volgend jaar. Daarnaast we gaan kijken hoe we het kombaan rijden beter beheersbaar kunnen houden.

Nog even een korte uitleg over de kombaan: bij het rijden in de bocht is er niet of nauwelijks een stuurhoek terwijl de linker wielen een grotere afstand afleggen dan de rechter wielen, de elektronica ziet dit als een slip en kan doormiddel van waarschuwingslampjes de bestuurder hierop attenderen, bij snelheden boven de 120 bestaat de mogelijkheid dat de elektronica gaat ingrijpen door de linker wielen te gaan afremmen. In dat geval komt de geleiderail dichterbij dan je zou willen. Om de bijrijder te laten ervaren hoe groot de krachten zijn in de bocht: zet op het rechte stuk de knieën tegen elkaar en probeer je voeten op te tillen (dit gaat heel gemakkelijk) probeer het nog een keer met 120 km/u halverwege de bocht (wordt lastig).
Tot slot kijken wij alweer uit naar de volgende veilige editie van dit geweldige evenement.

Tot volgend jaar en vergeet niet “het kind staat centraal”.

24 jun 2013 11:14
Profiel
nu Alpine en Lotus
Filmpje met de start vanaf Radboud Nijmegen: http://www.youtube.com/watch?v=qEBuKGZCyLI

24 jun 2013 13:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
meneer van de RDW - dank voor de uitleg en jullie belangeloze inzet :thumleft:

Wat ik me nog herinner van de laatste kombaan rondjes tijdens de VCM was dat als je met tussen de 135 en 140 de bocht in ging, je niet hoefde te sturen... 8)

24 jun 2013 14:02
Profiel
nu Alpine en Lotus
Volgens mij ietsje langzamer Horn, staat met koeienletters op het wegdek;

Afbeelding

24 jun 2013 15:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
de laatste keer dat ik daar reed stond dat er volgens mij nog niet. :scratch:

24 jun 2013 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Ik vond het goed en gezellig en de jongens vonden het prachtig maar 120 KM in de KOM is hard zat
alle lof voor de organisatie en medewerkers volgend jaar er weer bij

24 jun 2013 17:29
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
horn schreef:
lees even de topics van de laatste VCM's door. Elk jaar vergelijkbare verhalen. En volgend jaar weer 300 porsches. Prima toch? Wil je niet meer, blijf je weg. Heb je het gevoel dat je (stille? who cares? Weet je wat die kinderen mee moeten maken? Hoeveel praatte jij als gezond kind als je jaren geleden alleen in de auto bij een wildvreemde gezet werd?) kind een topdag hebt bezorgd, kom je gewoon weer.

Haal even twee keer adem, bedenk je voor wie die dag nou eigenlijk georganiseerd is en vorm dan je mening.... :idea:

Exact, Harald je hebt mij overtuigd, ik doe volgend jaar na 10 jaar niet meer mee!

25 jun 2013 9:45
Profiel
Moderator
PF #57
jan, ik hoop dat je begrijpt dat mijn verhaal niet specifiek op jou sloeg maar op de jaarlijks terugkerende op- en aanmerkingen. Of je het komende jaar niet meedoet moet je zelf beslissen. Ik vind het top dat je 10 jaar hebt meegedaan. En als je besluit niet mee te doen, begrijp ik dat net zo goed.

Heb zelf ook ooit met twee kinderen met een ijsje in mijn auto tijdens de VCM een drempeltje gepikt wat resulteerde in twee amper te verwijderen ijsvlekken in mijn hemeltje... tja... nu lach ik erom (toen niet...)

25 jun 2013 10:05
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Ik begrijp heel goed dat je twijfels hebt om nog eens mee te doen als je thuis komt met een beschadigde auto. Ik heb nu de ervaring ook, mijn motorkap werd als glijbaan gebruikt!!!! Familie stond erbij en greep niet in! We zijn allemaal zuinig op onze wagen, ik wel tenminste. Ik doe dit met veel plezier maar als ik nog een keer zoiets mee maak dan is de kans groot dat ik afhaak! Daarom zou ik graag zien dat ouders/verzorgers tijdens de breefing erop geattendeerd worden dat er voorzichtig om moet worden gegaan met onze wagens!! Kijken doen we met de oogjes zeg ik altijd!!

25 jun 2013 12:36
Profiel Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Inderdaad vervelend Ber:

Dan nog maar een paar:

1. Het is ongebruikelijk om een flesje water om te keren in de Porsche om te kijken hoe het druipt! Ook is het niet gewoon om je zusje zo nu en dan een dreun met dezelfde waterfles te geven! Inderdaad iedereen wijzen op het omgaan met iemand anders zijn spullen is een goed plan.
2. Als je aangeeft een (1) kind te kunnen meenemen en er twee worden aangeboden is dat lastig, vooral bij een Cabrio.
( nu was het toch geen weer om echt lekker open te rijden, maar toch). Dak dicht, windscherm voorin kan natuurlijk prima.
3. Ouders moeten er op gewezen worden dat een zitje/stoeltje etc. noodzakelijk is wanneer de kinderen daar de lengte cq leeftijd voor hebben. Om de hals van het ventje niet af te knijpen maar de gordel onder de armen gedaan. Grootste kind uiteindelijk voorin gezet. Echter niet bijster gewenst natuurlijk. Ventje zag in elk geval helemaal niks :bang:
4. Drie kwartier wachten op de bus in Rotterdam is best lang zeker als de kinderen niet bij je in de buurt willen blijven en op onderzoek uit gaan in het ZKH. Er zijn ook kinderen die gelukkig wel netjes bij je in de buurt blijven! Ben natuurlijk blijven wachten tot de ouders er waren, maar in welke mate ben je daar nog verantwoordelijk voor?
5. Hoeveel moeite kost het om je kinderen dank je wel te laten zeggen?
6. Vorige jaar een volwassen kerel in de auto. Doe je het niet voor vind ik! Had liever een broertje of zusje meegenomen.

Verder ben ik het eens dat je het voor de kinderen doet, maar onzin om niet te mogen verlangen dat je daar ook zelf plezier aan mag beleven c.q. iets voor terug krijgt ( en dan bedoel ik geen kadootje). Blijkbaar is bij mij nu de weegschaal de irritatie kant opgeslagen mede ook door het feit dat het allemaal erg voorspelbaar is geworden. Prima voor de kids natuurlijk, maar voor mij blijkbaar niet meer.

De Prokkelporsche in Apeldoorn heb ik bv wel van genoten (eerste keer) en hoop dat aanstaande zondag in Nieuwerkerk a/d IJssel ook weer te mogen doen met een gehandicapte ( spontaan ritje via een forum oproep). Aan mijn motivatie ligt het dus echt niet. Ik zal wel de enige zijn die dit vindt, maar dat vind ik niet erg. Daarom volgend jaar in elk geval een keertje niet, daarna zie ik wel weer!

25 jun 2013 13:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende