Auteur |
Bericht |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Die kan je zelf inkoppen.. M A R K E TI N G
|
26 jun 2013 22:17 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Dat geloof ik graag, maar waarom nu allen maar 911 en niet in het verleden? Ze zou tog denken dat winnen het sterkste vorm van MARKETING zijn.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
26 jun 2013 22:22 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ze willen toch nieuwe "minder gefortuneerde" klanten aantrekken met de goedkopere modellen? Dan lijkt het mij toch dat ze met cayman een serieus goede zaak kunnen doen moesten ze die op le mans laten rijden?
Ik denk dat er toch een andere reden meespeelt dan puur marketing.
|
26 jun 2013 23:26 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Sorry dat is niet wat ik bedoelde. Mijn idee is dat een Cayman wat goedkoper is daar en de extra zitjes en/of ruimte achterin heb je niet nodig voor 'n trackday auto. En ik denk dat voor puur bochtenwerk de Cayman wat gemakkelijker is om mee te beginnen? Maar het is allemaal vooral speculatie dus geen idee...vraag het me gewoon af In de USA is groter over het algemeen beter en is de 911 zeker wel een icoon. Dus daar zal het niet aan liggen. (grappig detail, enige 911 waar ik de bestuurder van kon zien was een - overigens zeer knappe - blondine...) as for le mans. Legio redenen voor te bedenken. Voor het winnen hoeven ze de Cayman niet dat lukt nu ook al prima. Volgens mij positioneert Porsche nog steeds alleen de GT3 CUP als echte raceauto (los van de lmp modellen en dat soort dingen). Het lijkt mij logisch om dat te continueren en daar winst op te halen en niet er een model onder te zetten met een lagere prijs. Dus inderdaad marketing. Daarnaast, als ze een GT3 equivalent zouden maken van de Cayman dan gaat die natuurlijk harder dan een 911(s) model en dan snijden ze zichzelf in de vingers. Tenzij ze die Cayman weer duurder maken dan een basis 911... Porsche zit daar gewoon behoorlijk klem met de historie en de 911 als icoon.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
27 jun 2013 14:02 |
|
|
Frank64
Noord Brabant
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Jammer van het ontbreken van elke vorm van respect.
_________________________________________ Boys will be boys, what changes is the price of our toys!
|
27 jun 2013 14:52 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Natuurlijk gaat Porsche geen Cayman/Boxster inzetten op lemans. Er is echt geen ruimte voor nog een RSR-achtig model naast de huidige 991 RSR/CUP. Die moeten dan tegen elkaar rijden? En geen 991 maar een 981 is al helemaal geen optie. De 911 heeft nu eenmaal race roots (gt2, gt3, gt3rs, gt3RSR, gt3 CUP). Dat gaan ze echt niet aan de kant zetten maar wordt uitgemolken tot de laatste drup.
|
27 jun 2013 14:55 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Een 944 Turbo was ook duurder/even duur als een standaard Carrera. De 986 Turbo ((R)S) waren ook duurder dan een 911 dus Porsche was in de verleden niet bang "mindere" wagens hoger te prijzen dan de 911. Voor vele merken is het is vrij normaal om de entry level en top of line modellen in elkaars vaarwater te plaatsen. Ik vraag me dus ook af waarom ze een Cayman R gemaakt heeft
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
27 jun 2013 14:55 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik begrijp nu niet helemaal waar je op doelt. Wagens als de 991 RSR zijn fabrieks-race wagens, iets heel anders dan de Cayman-R, dat was gewoon een goedkoper alternatief voor een GT3. 944/968 turbo zijn ook een boel van verkocht en het ging ook goed met Porsche in die tijd
|
27 jun 2013 15:06 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Dit lijkt inderdaad het geval. Als je de achtergrondartikelen leest over de RSR dan verzuchten de Porsche-ingenieurs dat het niet meevalt de 911 concurrerend te krijgen ten opzichte van de middenmotor oppositie (incl. AM), hoewel de 991 met z'n langere wielbasis al een verbetering is t.o.v. de 997. Het omstreden systeem van de "Balance of Performance" helpt in ieder geval ook nog. Overigens is een Cayman met GT3-motor in 2007 vierde geworden 4e geworden in de 24h van de Nürburgring (team Alzen). Daarvan gaat het verhaal dat Porsche vervolgens dergelijke initiatieven actief heeft ontmoedigd. In de tijd dat de 924 echt mee mocht doen op Le Mans (1980) was de toekomst van de 911 lang niet zo zeker als die nu is...
|
27 jun 2013 15:08 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
De Cayman R is een exact voorbeeld van het marketing en performance probleem.
Die had maar 10 pk extra ofzo terwijl de GT3 tov de gewone 911 een veel groter verschil maakt (ik dacht 385 vs 430 ofzo). Die Cayman R had dus een pk of 350 moeten hebben....maar dan ga je zeker wel in het vaarwater van de 911(s) komen. En dat doen ze dus niet.
als ze het al niet bij de trackday auto's doen en ze doen het dus niet bij de gewone auto's...waarom dan wel in een nog veel kleiner segment van race auto's?
Persoonlijk zit ik daar trouwens ook helemaal niet op te wachten, ik vind het wel mooi dat de 911 concurreert met meer gangbare layouts als AM en Ferrari!
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
27 jun 2013 17:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Jammer van het ontbreken van elke vorm van humor.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 jun 2013 20:54 |
|
|
bully
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ben ik met je eens dikbil-liefhebber......
|
27 jun 2013 20:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Voor de fijnproever
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 jun 2013 21:03 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Dus toen had ik ineens zomaar een Cayman S mk1!!!! (ipv996 4S) En sinds paar dagen loop ik dus met een mega smile rond:
|
28 jun 2013 22:41 |
|
|
oer911
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Bewaar die foto maar goed, als je straks wil inruilen dan huil je tranen met tuiten.
|
28 jun 2013 22:49 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Hoe bedoel je? Als ik tzt wat anders wil, dan zal ik daar wel redenen voor hebben. Dus dan komt er vast iets anders leuk. Maar vooralsnog erg blij, dus nog geen andere plannen! Ik kan altijd de smiley veranderen .
|
28 jun 2013 23:00 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Al die reacties van jouw in dit draadje...pfff..wat een chagrijn ben je...kom op....
|
28 jun 2013 23:42 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
@Jeff: gefeliciteerd man met je Cayman! Leuk dat er weer een verschenen is die voor deze gekozen heeft! Enjoy!
We zijn allemaal liefhebbers van het merk Porsche. Sommigen kiezen voor het ene, andere voor het andere model. Een enkeling meent dat ie met een hoop humor begiftigd is, de rest weet beter. Laten we elkaar waarderen voor de liefde voor het merk, dan houdt die enkeling die moeite heeft het te begrijpen vanzelf wel eens op. Ugh.
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
29 jun 2013 0:08 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Thnx. Ik ben wel benieuwd naar foto's van je interieur! Zet ook eens een foto erbij
|
29 jun 2013 1:01 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Gefeliciteerd jeff, mooie auto! Heb je goed gedaan. Wij zijn juist benieuwd naar jouw foto's en het verhaal achter de auto. Apart topic?
|
29 jun 2013 7:01 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Gefeli Jeff! Geniet er maar van
|
29 jun 2013 7:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
congrats jeff. cayman S zou ik ook nog wel eens willen rijden. Evenals ik wel benieuwd wat een Cayman met een GT3RS achtige motor zou doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jun 2013 8:00 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik heb Cayman S gereden, rijdt super, mooie velgen ook...
|
29 jun 2013 8:54 |
|
|
johan7887
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik las dit vandaag. Ik moest er wel om lachen.
.....I will say this - I've seen more Cayman owners think "maybe I should have gotten the 911" than I have heard "Man, I really wish I would have gotten the Cayman instead of this boring 911." .....
|
29 jun 2013 9:37 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Nou dat gaat duidelijk niet over de mensen op dit forum die een Cayman rijden!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
29 jun 2013 10:54 |
|
|