Auteur |
Bericht |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
En je bent niet alleen een zaag maar feitelijk is het ook nog onjuist. Ik heb in een ander topic al geschreven dat de eerste jaren je enorm veel afschrijft (hetzelfde bij een 911 by the way) maar dat daarna de prijzen heel stabiel blijven
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
29 jun 2013 10:56 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Apart topic is niet nodig hoor. Het verhaal: ik zocht een 996 4S. Die vind ik erg dik, en de 996 is de 911 van mijn middelbareschooltijd. Ik kon er gewoon geen vinden waar ik echt goed gevoel/klik bij had. Een oude schoolvriend heeft IVA gedaan: hij ondersteunde mij in de zoektocht. Hij wist precies het probleem te analyseren: groot bedrag om toch onderin de markt te eindigen; hoge kans op plof leidt tot rijden met geknepen billetjes; relatief ouderwets interieur. Hij raadde een Cayman (S) aan: interieur generatie van de 997; achterbankjes heb ik toch (nog) niet nodig; met mijn budget makkelijker om een dikke te vinden; betrouwbaarder in onderhoud; en snel zat indien een S. Het duurde even voordat hij mij zover had dat ik ging proefrijden, maar toen ging het snel. Het rijdt super. Blijkt die IVA opleiding toch nog ergens goed voor te zijn . Dus uiteindelijk van een 996 4S naar een Cayman S met Sport Chrono (PASM), Navi, volleder interieur met sportzetels, Bose, parkeer sensoren achter en 19" Carrera Sport velgen. Voorlopig is hij in de sportstand nog een handvol in scherpe vol gas bochten. Maar ik weet dat er tuners zijn die de conversie leveren en als dat gewoon eenvoudige inbouw is...dan is het wel wild plan voor de toekomst. Dan moet eigenlijk wel iemand eerst een GT3 afschrijven op de ring, zodat je leuk tweedehands blokje kan vinden. Maar ik denk dat dit borrelpraat blijft
Laatst bijgewerkt door jeff_911 op 29 jun 2013 15:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 jun 2013 14:15 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
of deze: http://www.elfer.nl/auto.php?id=176&g=0Staat inmiddels gereserveerd Niet door mij)
|
29 jun 2013 14:51 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
@jeff: klinkt allemaal heel erg herkenbaar... De 987 is modern en rijdt super. en dit ook allemaal, behalve dan het vaste dakje (en 0,2 l motorinhoud). Lekker complete wagen.
|
29 jun 2013 15:00 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Iemand ervaring met de Borla exhaust? http://youtu.be/Nj5mo9GAZyc?t=1m28s
|
05 aug 2013 22:04 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Niemand? Iedereen standaard stofzuiger geluid? Ik heb trouwens dat bij dwars naden/richels op flyovers of klaverbladen dat hij nogal heftig beweegt. Dit gebeurt alleen als de naad hoger ligt dan wegdek en je als het ware gelanceerd wordt. Zon typische verzakking voor een klein brug/viaduct deeltje waardoor je redelijk uit je veren komt. En dat gecombineerd met een bocht. Komt dat bekend voor? bij de La Targa Rotterdam zat er in 1 van de doordraaiers ook 1 en dan kwispelt ie wel even. Ik heb wel 19"velgen dus ik vermoed dat dat de boel ook wat gevoeliger maakt itt bv 18". Herkenbaar?
|
27 sep 2013 14:02 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Voor zover relevant (want onvergelijkbaar): met mijn 981 en 20 inch wielen heb ik nergens last van. Op de Mandelabrug in Arnhem hoor ik wel duidelijk dat ik over richels ga, maar de carrosserie blijft stabiel.
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
27 sep 2013 15:13 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik bedoel niet de richels die je hoort....maar waar je ook zelf ook even licht wordt in je stoel op het moment dat je auto boven in zijn parabolische traject zit . Dus niet de standaard naden die in de weg tegenkomt, maar alleen de verkeerd aangelegde of naden waar asfalt voor de naad enorm verzakt is en dus zo een 'schans' vormt. Er zit ook zon stuk in de A12 tussen Zoetermeer-Denhaag net voorbij de benzinepomp. Daar voel je de bobbel met elke wagen. ( Je ziet de sporen ook op het wegdek..) Maar zoiets en dan in een bocht. Op het moment dat de auto weer "landt" is hij even onrustig. Ik zeg 'landt' tussen aanhalingstekens want je komt niet los met de wielen, maar je vering veert wel aardig uit en voelt alsof je dan van onbelaste vering er weer helemaal inzakt ('landt').
|
27 sep 2013 17:39 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Nogmaals: geen herkenning, ook totaal andere auto.
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
27 sep 2013 18:10 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Zelfde auto, ook geen herkenning. Ook niet met 19inch velgen die er bij mij onder liggen
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 sep 2013 19:45 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Op het gevaar af dat het ergens in die 17 paginas al genoemd is, toch mijn beleving... Ik heb dus drie jaar dagelijks in de 'laatste echte 911' gereden. Bijna 100.000 km En ook ik riep om het hardst dat alles na de 3.2 carrera geen 911 meer is. Natuurlijk gevoed door 'De Kift'. Drie weken geleden stapte ik na een kleine twee jaar Porscheloos te zijn, weer in een 911. De 996 om precies te zijn. En ook al is deze drie generaties nieuwer, het 911 gevoel is iets wat deze auto zo bijzonder maakt. De eerste seconde wist ik het weer: Geen auto rijdt als een 911. Het gewicht achteraan. Het licht nerveuse gevoel aan de voorkant. En natuurlijk de boxer... Het maakt geen moer uit of de Cayman beter is of niet. De 968 was ook al makkelijker hard te rijden door de gewone sterveling. Maar ook de 968 gaf niet dat gevoel wat een 911 geeft. Het is heel eenvoudig: je begrijpt een 911 of je begrijpt 'm niet. Punt! Lang leve de 911
_________________________________________ rouge et noir
|
27 sep 2013 20:51 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Rijden jullie uberhaupt wel zo hard over zulke dingen heen dat je zowat los komt en met je kop tegen dak aan komt? Geen grap ik bedoel echt zulke schansjes
|
27 sep 2013 22:53 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik gebruik m waarvoor ie is gemaakt
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
28 sep 2013 11:07 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik heb net de Porsche sportuitlaat laten monteren, dus officieel Porsche inclusief kleppen en aansturing daarvan door de centrale computer. Ik heb eerst een tijdje zonder aansturing gereden, met de kleppen dus steeds open in de sportstand. Dat was geen succes. Het geluid is echt fantastisch (en hard) en het knallen en geburbel in de uitlaat bij gas los is echt super. Op de snelweg in de 7de versnelling tussen de 100 en 140 is de dreun echter niet te harden. Na montage van de gehele set en de bijbehorende update van de computer is het ok. Wel iets meer dreun in zowel de sport als normale stand in vergelijking met een normale uitlaat. Zeker in de normale stand is het echter niet storend. In de sport stand is het geluid veel harder dan ik ooit in een Porsche heb gehad (911 2,4, 993 met sportuitlaat, 987 met sportuitlaat). Het is of en toe tegen het asociale aan en je ziet mensen schrikken. Ik had dit niet verwacht, leuk is het wel
|
28 sep 2013 11:19 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Dubbelzinnig "KLINKT GOED"
|
28 sep 2013 12:09 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
28 sep 2013 12:09 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
klinkt minder dan op de oude... Kan ook de opname zijn. Nieuws over GTS: http://www.autoblog.nl/nieuws/komst-por ... post-61985
|
28 sep 2013 14:18 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
28 sep 2013 16:12 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ben benieuwd naar die GTS!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
28 sep 2013 19:21 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Mooi citaat wat ik vond.... With the comparable equipment level (2-zone AC, leather seats, interior surveillance), the Boxster S is 39% cheaper than the 991 Carrera Cabriolet. You think the Porsche rear seats are expensive, but this is Porsche's way to fight the overpopulation, the greatest threath for the mankind at the moment.
|
29 sep 2013 21:46 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
|
29 sep 2013 23:27 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Als het om een bedreiging gaat : threat. Anders traktatie : treat.
|
30 sep 2013 8:54 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Zo even oud topic bumpen: Nog geen F-type, maar ook geen Cayman S meer! Wegens werk geen tweede auto meer nodig. Zal nog wel wat blijven meelezen .
|
19 sep 2015 15:09 |
|
|