Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 17:45



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
996 op LPG 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: 996 op LPG
Met de 996 heb je meer fun dan met de A2.


29 jun 2013 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Bericht Re: 996 op LPG
zijn gewoon te koop
_________________________________________
-718 Spyder
-Ex 987 Porsche Boxster Spyder
-Audi TT '04 3.2 V6 Quattro
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue


29 jun 2013 9:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 996 op LPG
mgm schreef:
Devils son schreef:
Als je het antwoord al dacht te weten, waarom stel je de vraag dan?


Ik denk het antwoord niet te weten, maar was al bang voor het soort opmerkingen die tegen zijn, zonder enige constructieve feedback.


Fair enough, ik ging wat kort door de bocht.

Ik denk dat de besparing per jaar ongeveer 2k is, want je hebt wat extra onderhoudskosten te verwachten.

Indien je dan 3k kwijt bent voor de installatie bespaar je als je dat drie jaar doet 1.000 euro op jaarbasis.

Als dat bedrag interessant is, dan vraag ik mij dus af of Porsche rijden wel bij je past, maar je geeft eigenlijk zelf al aan dat dat niet de besparingen zijn waar je aan dacht.

Ik heb enkele jaren 45k gereden op jaarbasis met de 996 turbo. Het kostenplaatje voor de benzine is mij nooit opgevallen... En dan had ik nog Porsche garantie ook... ;)

Succes met jouw keuze, ik zou het dus niet doen.


29 jun 2013 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: 996 op LPG
Vergeet dan ook niet de lagere restwaarde mee te nemen in je calculatie :idea:


29 jun 2013 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 996 op LPG
Ik vergeet de wegenbelasting nog... Is ook nog 400 Euro per jaar extra...

Dan spaar je dus 50 euro per maand. Bij 60k is dat de bekende druppel op de gloeiende plaat...


29 jun 2013 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 996 op LPG
En idd de restwaarde zal lager zijn. Dus wellicht kost het je zelfs nog meer :shock:
Grappig als je dat zo uitrekent eigenlijk, ik vraag me af hoeveel mensen dat daadwerkelijk ook op deze manier doen voordat ze overstappen op LPG....

Een klein dieseltje erbij (of de A2 meer gebruiken idd) klinkt dan een stuk logischer.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


29 jun 2013 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: 996 op LPG
ik.... Niet voor LPG, maar heb wel excel-sheets gemaakt waar ik benzine vs diesel kan vergelijken of twee verschillende benzine wagens. Input is gebruik, wegenbelasting, brandstofprijs. Dan heb je zo break-even km-rage tussen bv 2.0l diesel en 2.0l benzine. Heb ook wel eens uitgebreid met geschat onderhoud en afschrijving, maar dat kost meestal al wat meer research om de juiste input te vinden.

Maar de besparingen zijn minimaal: met 30k km bespaar ik maar ong 800e tov benzineversie van mijn DD. Enige kanttekening is dat ik gevoel heb dat je opgegeven verbruik met diesel makkelijk haalt (voor mij 1:20) en met benzine varianten zit je toch vaak slechter.

Maar volgens mij doen te weinig mensen dit. Maar anderzijds als ik de verkeerde keus had gemaakt zonder sheet dan had het mij 800e gekost op jaarbasis.. Penalty for lazyness is dus ook niet extreem hoog. Het is dat het deels interesse is en deels ook door mijn werk ingegeven dat ik alles uitreken.


29 jun 2013 13:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 996 op LPG
Ik heb ook zo'n excel-sheet.

Break-even point benzine VS diesel in mijn geval 12.000 km/jaar :lol:


Citaat:
Ik denk 60k/jaar ?


Dan loont het volgens mij alleen bij een hele nieuwe Porsche 911 ... bij een gebruikte (996) heb je dan te veel afschrijving - en onderhoudskosten ....


29 jun 2013 17:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: 996 op LPG
Kunnen de klepzetels van een 3.4 of 3.6 eigenlijk wel tegen de hogere verbrandingswaarde van LPG?

Ik weet dat er motoren zijn waar dit niet het geval is. Daar moet een aanpassing aan de zetels gedaan worden of een apart smeer systeem worden gemonteerd.


29 jun 2013 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 996 op LPG
Ik heb zelf ook wel eens zo'n berekening gemaakt tussen benzine - diesel maar vraag me af hoeveel mensen dit met LPG. Het klinkt zo aanlokkelijk om over te stappen op LPG omdat het prijsverschil aan de pomp met benzine zo groot is, dus denk ik dat mensen al vaak het gevoel hebben dat ze stukken goedkoper uit zijn met LPG
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


30 jun 2013 0:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: 996 op LPG
Eigenlijk moet je een interessant geprijsde LPG wagen vinden, zodat je de kosten van ombouw ontwijkt, dan haal je veel sneller break-even tov benzine. Zelf ombouwen is alleen interessant als je echt heel veel rijdt of meerdere jaren wil gaan rijden.


30 jun 2013 1:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 996 op LPG
Er zit een dikke fout in de betrekking van de topicstarter.
LPG kost geen 90 cent maar 60 cent per liter en indien hij dichtbij de B grens woont maar 50 cent per liter.

Even terug naar je zakjapanner.
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


30 jun 2013 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 op LPG
Als je 3600 bespaart dan ga je na 1 jaar natuurlijk wel geld uitsparen. Rij je er 5 jaar mee dan tikt het natuurlijk lekker aan. Maar wat zijn de extra onderhoudskosten? En hoe is de afschrijving? Misschien als je die berekent is het wellicht weer niet interessant.
Maar beter in een Porsche op LPG dan een Audi A2 :D
_________________________________________
http://www.porsonly.com


30 jun 2013 10:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: 996 op LPG
Een Boxster of 996 op LPG hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ik heb ze vaker gezien.
En rijdt gewoon goed.
Dat klepzitting verhaal is in de huidige tijd allang niet meer van toepassing,
zeker niet bij Porsche's die altijd al hardere klepzittingen en kleppen hadden.

Ik rij nu 45.000 km p/j met een oude BMW 325i op LPG.
Achteraf was een Boxster op LPG een veel leukere keuze geweest.
Ik wil zeker nog een keer LPG op een Porsche bouwen, helemaal niet zo'n gek idee.
_________________________________________
Rebel engineering


30 jun 2013 10:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 996 op LPG
De besparing is meer dan 7000 per jaar, her verbruik verschil tussen LPG en benzine is met de juiste mapping ook niet zo groot. Mijn BMW 740 loopt op benzine 1 op 7 en op LPG 1 op 6.5. Ook 60.000 km per jaar, investering 2600 euro, incl lube systeem voor de kop (niet perse nodig, maar rij veel lange afstanden op hoge snelheid).
Ingebouwd sinds 16-2, sindsdien 22.500 km gereden, installatie al dik terugverdiend.
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


30 jun 2013 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: 996 op LPG
Felix, geeft de misvattingen eigenlijk al weer.
LPG prijs is lager, zit nu rond de 62c, 90 cent is aan de snelweg.

Installatie inbouwen kostte mij eind vorig jaar 2750 excl lube voor een V8, met een 6 cilinder zal dit alleen maar lager zijn.
Een boxer is gewoon een motor, dus ook die draait op lpg.

Vermogensverlies zal je hebben, laat het je eens 40pk kosten. Heb je nog altijd 280pk, dat is altijd nog een pak meer dan een A2.
De wegligging blijft hetzelfde.

Inmiddels 35k op lpg gereden, bijna probleemloos 1 injector defect gehad die onder garantie is vervangen.
Meer onderhoudskosten zie ik zo niet, of je moet een filter van 40,- per 25k km als verhoging zien.
Wat wel belangrijk is dat je ontsteking goed in orde is.
LPG heeft een sterke vonk nodig om te ontbranden, dus je bougie kabels en bobines moeten van goede kwaliteit zijn.
Gezien de leeftijd van de auto kan het zo zijn dat je die voortijdig vervangt


Het verschil in verbruik van Felix haal ik niet, heb ook geen custom mapping, je aangenomen verschil van 1:9 vs 1:7 komt overeen met mijn ervaring.
Hoewel ik met een E38 740 tussen 1:7 tot 8 rijd en volgens de boordcomputer op benzine een dikke 1:9; @felix jij ook een E38?

Tevens in je berekening schrijf je de hele installatie in 1 jaar af, wat niet rieel is.
Waardevermindering zou kunnen, maar je zult meer afschrijving omdat je km stand tzt hoog zal zijn.


Tja tis wat je zelf wilt rijden een A2 of een Porsche.
Dan zou ik een voor een Porsche gaan, dan laten mensen maar denken dat een Porsche niet bij je past :roll:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


01 jul 2013 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: 996 op LPG
Interessant topic dit.

Ikzelf heb LPG (G3, Vialle) in mijn ex Saab 9-5 (de 3 liter V6) gehad. In 240.000 km is in totaal 4x de LPG-pomp vervangen. Wat mij niet beviel:
- je betaalt houderschapsbelasting voor LPG G3 en je rijdt dan op benzine totdat je auto gerepareerd was. Dat was enkele jaren geleden toen er een hausse op LPG was (nu wellicht minder) en ik dus 6 weken moest wachten (ging meer om het principe dan om de kosten)
- pomp was 2x onder garantie vervangen, maar 2x niet. Ben je per keer iets van 700 euro verder.....weg voordeel voor mij (i.c.m. bovenstaande)
- misschien nog wel belangrijkste: bij een probleem aan je motor heb je geen 'one stop shopping' meer is mijn ervaring. Autodealer en LPG inbouwbedrijf gaan naar elkaar wijzen ('ja maar LPG heeft lagere verbrandingswaarde dus ligt het niet aan de Saab inspuitcomputer' en LPG-inbouwer stelt 'ja maar pomp is goed dus moet dealer eerst eea uitsluiten' of zoiets)

Na eerdere niet al te positieve ervaringen in eerdere Saabs (9000 en classic 900; oa backfire bij veel vermogen vragen) was dat meteen mijn laatste op LPG. Ik heb toen de installatie eruit laten halen, terug laten keuren en gewoon weer op benzine gaan rijden (50.000 per jaar; verbruik plm 1:9). Nu rijd ik een Saab 9000 Aero (youngtimer; dus 35% bijtelling over dagwaarde), ook gewoon op benzine. Dat is pas goedkoop 8)

Mbt missen vermogen: je mist iets vermogen tov benzine, maar dat is met een extra injector wel op te lossen (op Saabforum zijn diversen met een V6 of Aero die dat hebben)

Succes met je overwegingen :res:
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


01 jul 2013 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: 996 op LPG
Citaat:
Nu rijd ik een Saab 9000 Aero (youngtimer; dus 35% bijtelling over dagwaarde), ook gewoon op benzine. Dat is pas goedkoop 8)

35% bijtelling over een bmw met lpg is nog goedkoper :lol:

Wat betreft je pomp, dat is de reden dat de inbouwer bij mij geen vialle er in wilde zetten
Heeft sowieso voor andere oplossing gekozen, wel met een verdamper maar die het vervolgens injecteert.
Daarna kon ik het niet helemaal meer volgen maar scheelde in ieder geval in het risico op de door jouw genoemde kapotte pomp van 700 euro

50k op benzine, held 8)
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


01 jul 2013 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 996 op LPG
Ja Denis, ik rij ook een E38 maar heb wel een hele zware voet, rij veel op hoge snelheden in het buitenland. De LPG installaties maken ook een enorme progressie door, evenals de bijbehorende kennis op het gebied van software en mapping.

En over LPG pompen, in mijn Benz heb ik 120.000 km gereden met mijn pomp, kosten van vervanging, wat slangen, klein materiaal en afstellen 250 euro (incl. BTW).
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


02 jul 2013 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
geen 996 Carrera Cabrio meer
Bericht Re: 996 op LPG
Excuses voor de late reactie op dit onderwerp, maar kwam er toevallig achter.
Een (helaas onlangs overleden) vriend van me heeft de afgelopen 5 jaar op LPG gereden in zijn 996 C4 cabrio.
Dat is hem uitstekend bevallen, nagenoeg geen meerverbruik ten opzichte van benzine en eigenlijk ook geen merkbaar vermogensverlies. Ik heb vaak in zijn auto gereden en merk geen verschil met mijn eigen 996.
Hij heeft zo'n 150.000 km gereden in de afgelopen jaren en geen problemen gehad met de installatie. De huidige LPG installaties zijn probleemloos zolang je maar niet zo'n set neemt met een pomp in de tank.
Hij heeft de installatie destijds zelf ingebouwd (hij had een garagebedrijf) en aan materiaal slechts 700 euro of zo uitgegeven.

Ik zit er zelf ook regelmatig aan te denken. Alleen economische gezien is het voor mij eigenlijk niet verstandig want ik rij maar 3000 km per jaar met de Porsche. Dus op LPG wordt dat mogelijk zelfs duurder, maar je moet tegenwoordig eigenlijk wel aan het milieu denken en op LPG is de milieubelasting van onze hobby natuurlijk een heel stuk lager. Daarnaast is het ook nog eens beter voor de motor o.a. doordat de olie veel schoner blijft. Maar wel slechts ruimte voor een erg klein tankje voorin.

Jammer dat Porsche zelf geen sportauto met LPG ontwikkelt, dat is toch goed voor hun imago. Maar helaas, ze zullen wel bang zijn klanten kwijt te raken. Want er bestaat helaas nog steeds een grote groep mensen van de oude garde, die zonder nadenken lekker populair rondschreeuwen dat gas om op te koken is en al helemaal niet in een Porsche thuis hoort! Of ze willen graag laten zien dat ze niet om geld geven en als ze de keus hebben liever tegen een hogere prijs per kilometer rijden dan tegen een lagere en tevens lak hebben aan het milieu :cheers:


24 mei 2015 16:37
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 996 op LPG
Zou verspilling zijn van Porsche om een motor op LPG te ontwikkelen. Daar gaat enorm veel research in en het cliënteel daarvoor is waarschijnlijk ongelofelijk klein.
De milieuvriendelijkere toekomst ligt trouwens bij elektrisch en waterstof.


24 mei 2015 22:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: 996 op LPG
Beetje vervuiling van dit topic. Maar ik heb nog een complete G3 LPG installatie liggen voor een V8, computers/injectors/etc, 2 tanks samen 120 liter. Mocht iemand zn Kjen er mee uit willen rusten......doe een bod! :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


25 mei 2015 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: 996 op LPG
Een litertje over de grens in België is momenteel slechts 30 cent... :shock: :shock: :shock:
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


25 mei 2015 19:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
geen 996 Carrera Cabrio meer
Bericht Re: 996 op LPG
Ik rij in mijn dagelijkse auto op LPG en dat bevalt prima. Op de snelweg netjes aan de snelheid houdend bijna 1 op 6 maar helaas rij ik tegenwoordig bijna alleen stadsverkeer en dan loopt mijn Range Rover V8 rond de 1 op 2. Nog niet heel voordelig rijden dus.
Hiervoor reed ik in een Jaguar XJ 4.2 V8 en daarmee haalde ik gemiddeld, inclusief stadsverkeer tussen de 1 op 7 en 1 op 8 op LPG. Spijt dat ik die heb weggedaan, maar de kinderwagen (tweeling) paste niet goed in de kofferbak.
In mijn studententijd had ik mijn besteleend omgebouwd naar LPG. 1 op 15 met een 180 liter LPG tank in de laadruimte. Voor de vakantie de 80% afslag bijgebogen zodat er 170 liter in kon. In Weerselo (hier dicht in de buurt) was een LPG oorlog en was de LPG 7 guldencent de liter. Dit resulteerde er in dat ik voor 12 gulden heen en weer op vakantie kon naar Zuid-Frankrijk zonder te tanken.


25 mei 2015 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 op LPG
2 jaar verder, 50k op de 911 gezet op benzine, en 50k op de A2 gezet op diesel. Wissel gewoon wat af :) Dat ik niet omgebouwd heb naar LPG is meer dat ik het teveel toestanden vond, uitzoeken, inbouwen, custom mapping, keuren, blablabla. Verder is zo'n A2 gewoon handig om shit in te transporteren (bank plat/eruit). Alleen geen trekhaak :( en de 996/911 heeft daar ook niks voor (helaas)...


30 mei 2015 0:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.