Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:24

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Verchromen P 356 velgen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Verchromen P 356 velgen
Voor de restauratie van mijn 356 C wil ik mijn velgen opnieuw laten verchromen. Ze zien er mooi uit maar hebben last van beginnende roest.
Ik heb begrepen dat dit technisch wat lastiger is aangezien de velg uit 2 delen bestaat die weer inelkaar gelast moet worden, nadat het verchroomd is.

Wie heeft hier ervaring mee en kan een bedrijf hiervoor aanbevelen?
Daarnaast ben ik benieuwd naar het kosten aspect.

Alvast bedankt,

Quickstep

17 aug 2012 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
België
Bericht Re: Verchromen P 356 velgen
Ik ken de uitdaging. De enige juiste weg is idd uiteen lassen, ontchromen en dan een volledig verchromen proces en daarna de velg terug in elkaar laten lassen. Ik heb verschillende adressen waar dit kan van ong. 400 EUR per velg (1,5 j wachttijd) tot ong. 500 EUR per velg (op 2 tot 3 maanden). Alle Lemmerz of KPZ stempels blijven mooi bestaan. Dus als je een matching set hebt, die ook nog eens perfect bij de wagen hoort is dit te overwegen. Adressen in België, Nederland en Duitsland.

Is het niet zo belangrijk dat uw specifieke velgen er terug onder komen te staan, dan kan je ruilen (nla en andere partijen in de VS doen dat). Ook kostelijk en er komen nog invoerrechten en btw over.

En dan is er de mogelijkheid om nieuwe KPZ velgen te kopen. Peter Hofmann (Saarbruecken) heeft de originele 8 ton zware KPZ machine aangekocht en start binnenkort met de productie van KPZ velgen, ook verchroomd. De prijs zal iig. lager zijn dan uw eigen set te laten behandelen en je kan uw eigen set nog op Marktplaats, eBay of Kapaza zetten om iets te recupereren. Alles wordt nu voorbereid, binnenkort zijn prijzen en levertermijnen bekend en ook andere details.

Ook bij andere leveranciers vind je uiteraard soms c velgen (bijv. Siemerinck), zelfs in alu, maar c velgjes blijven altijd een kostelijke bedoening.

17 aug 2012 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
België
http://porsche356registry.org/classifie ... oming.html

Het is blijkbaar eindelijk zover, ze kunnen geleverd worden...

23 nov 2012 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
quickstep schreef:
Ze zien er mooi uit maar hebben last van beginnende roest.

Als het originele wielen zijn die nog nooit gerestaureerd zijn, zou ik ze niet opnieuw laten verchromen. Het 'oude chroom' is van zeer hoogwaardige kwaliteit en weinig 'nieuw chroom' kan kwalitatief in de buurt komen! Je zou niet de eerste zijn die z'n velgen voor veel geld opnieuw heeft laten verchromen en die een 3- of 4-tal jaren later met dezelfde vliegroest zit als voor de herverchroming!

Uit ervaring weet ik dat het mogelijk is én de moeite loont om originele velgen met beginnende roest gewoon eens goed te poetsen en voorzichtig te polijsten (let daarbij op dat je niet door de chroomlaag gaat en op de koperlaag terecht komt): de velgen zien er dan in 9 van de 10 gevallen weer als nieuw uit!

24 nov 2012 17:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Ik ben benieuwd naar de prijzen voor de nieuwe 356 velgen. Het schijnt dat ze iets vertraging hebben bij de productie maar ze moeten er een dezer dagen aan komen..

24 nov 2012 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Als het orgineel van hoogwaardig kwaliteit is kun je niet door het chroom poetsen of poljisten , kun je dit wel is het niet hoogwaardig :?:

24 nov 2012 18:49
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
beste quickstep,

Als u wil kan ik de velgen opnieuw verchromen. Deze kunnen gewoon in elkaar blijven zitten.

De prijs is tussen de €400 en de €450 per stuk.

met vriendelijke groet

Mike Witte
Electro Metaal Tolenaar
010-4136828

01 jul 2013 12:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]