Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 6:42

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Doekjes Discussie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Doekjes Discussie
dus de meesten van hier liepen dus vroegahhh in een nep lacoste :mrgreen:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

04 jul 2013 22:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht Re: Porsche bordwerkzeugtuch poetsdoek 75,- pst.
Elferhenkie2 schreef:
911_carrera schreef:
mod by horn - dit soort alternatieve aanbiedingen doe je niet in iemand anders verkooptopic! :idea:

Nee, inderdaad je kunt beter medeforumleden een poot uit laten trekken door een DOEKJE te laten kopen van 75,- terwijl je nu zelf inmiddels ook weet dat je dezelfde doekjes elders voor nog geen 3,- per stuk kunt kopen.

Nee, je kunt beter de ene "te dure" aanbieder in bescherming nemen, dan vele te behoeden voor een miskoop.... :bang:

Ik zou me behoorlijk vernéukt voelen als ik zo'n doekje kocht voor 75,- terwijl mijn "vrienden" wisten dat je ze ook voor 3.- kon kopen......

(maar ja, je vrienden mogen dat niet zeggen(tenminste: niet in het bewuste topic))

Beste Henk,
Ik neem niemand in bescherming. We hebben hier een aantal regels en een daarvan is onder andere dat je niet in iemands verkooptopic links naar andere producten plaatst 'die je beter kan kopen'. Als jij een doek wilt kopen voor 75 euro, ga je gang. Als je dat niet wilt doen, ook prima. Laat mensen dat zelf bepalen.

En verder mag je wat mij betreft op een andere toon communiceren. Been there, done that. :idea:

04 jul 2013 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Beste Horn,

Volgens mij worden er op dit forum dagelijks auto's die op het internet te koop worden aangeboden minstens net zo erg afgezeken.
Zelfs auto's en andere dingen die op dit forum te koop worden aangeboden worden de grond ingetrapt.... (zonder dat men weet waar ze over praten)

Ik vind dat als er iets is wat tegen een absurde prijs wordt aangeboden, er best op gewezen mag worden zodat men er niet in trapt.. (tussen 3 en 75 euro zit een redelijk gat toch?)

En wat is er nu mis met mijn toon? Valt niet zo ver buiten van wat ik verder op dit forum lees toch? :scratch:

04 jul 2013 22:33
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
gooi hier aub bvd snel een slotje op :bang:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

04 jul 2013 22:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Beste Henk,

Als je de moeite neemt om bijv op ebay.com te zoeken op Porsche towel zie je diverse van deze doeken voor vergelijkbare prijzen aangeboden worden. Als iemand een link plaatst naar theedoeken van 3 euro met de opmerking dat je ze daar ook kan kopen, is dat niet netjes in het verkooptopic van iemand anders.

Als hier een auto wordt aangeboden en iemand anders post in het betreffende verkooptopic een link met de opmerking 'dan kan je beter deze kopen' , zal ik die link ook verwijderen. Wij proberen eea zo goed mogelijk bij te sturen en verwijderen dan ook regelmatig posts die auto's afzeiken. Dat dat niet altijd naar jouw zin is, neem ik voor lief. Dat is niet anders. Waar auto's ongefundeerd 'de grond in worden getrapt' zal in de regel worden ingegrepen.

En ik zou je eigen post nog even rustig doorlezen, dan hoop ik dat je ziet wat ik bedoel met je toon. Zo niet, helaas.

04 jul 2013 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
horn schreef:
Beste Henk,

Als iemand een link plaatst naar theedoeken van 3 euro met de opmerking dat je ze daar ook kan kopen, is dat niet netjes in het verkooptopic van iemand anders.
laas

Het waren exact gelijkende doekjes Horn..... En dan vind ik het niet netjes om ze hier aan je medeforumleden aan te bieden voor 25x zoveel geld dan je ze elders bij een Porscheonderdelenman kunt kopen.... (tenzij het heel andere doeken zijn natuurlijk)

Je weet toch zo'n beetje waar mijn "toon" die ik soms heb, vandaan komt niet? :lol:
Ik zie hier wel scherpere reactie's voorbijkomen hoor :?

04 jul 2013 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Opdoeken , dit topic :popcorn:

04 jul 2013 23:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ik windt er tenminste geen doekjes om..... :wink:

04 jul 2013 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 924 targa 1981
arnhem
Bericht Re: Porsche bordwerkzeugtuch poetsdoek 75,- pst.
Elferhenkie2 schreef:
911_carrera schreef:
mod by horn - dit soort alternatieve aanbiedingen doe je niet in iemand anders verkooptopic! :idea:

Nee, inderdaad je kunt beter medeforumleden een poot uit laten trekken door een DOEKJE te laten kopen van 75,- terwijl je nu zelf inmiddels ook weet dat je dezelfde doekjes elders voor nog geen 3,- per stuk kunt kopen.

Nee, je kunt beter de ene "te dure" aanbieder in bescherming nemen, dan vele te behoeden voor een miskoop.... :bang:

Ik zou me behoorlijk vernéukt voelen als ik zo'n doekje kocht voor 75,- terwijl mijn "vrienden" wisten dat je ze ook voor 3.- kon kopen......

(maar ja, je vrienden mogen dat niet zeggen(tenminste: niet in het bewuste topic))

Beste...
Dat vind ik echt waar een belachelijk statement dat is een beetje het zelfde als een fiat met een Porsche logo vergelijken met een 911
als ik echt naar eer en weten zou weten dat het geen originele waren zou ik het natuurlijk nooit vragen, Maar omdat ik weet wat ik verkoop en andere blijkbaar appels met peren als gelijkwaardig gaan vergelijken, heb ik niet zo veel in te brengen blijkbaar

04 jul 2013 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Het nadeel van simpele geweven doekjes is dat er soms geen verschil te zien is tussen origineel en imitatie.

Ik vind trouwens dat jij best 75,- euro mag vragen hoor, maar vind eerlijk gezegd dat die andere aanbieding (was van een Porsche gerelateerd bedrijf) best onder de aandacht gebracht mag worden.

Dat gebeurt hier toch in ieder topic zo'n beetje?

Tevens kun jij je hier verdedigen, menig Marktplaats aanbieder wiens auto volledig (en soms geheel onterecht) de grond in wordt getrapt, kan dat niet?

Kun jij het verschil aantonen in jouw doekje en die uit de verwijderde link? Dat zou al veel opheldering brengen natuurlijk.

Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 04 jul 2013 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.

04 jul 2013 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 924 targa 1981
arnhem
dat maakt mij ook zeker niet uit hoor, maar vind de beschuldiging dat ik mensen opzettelijk 'naai ' wel erg
hoop dat dat ook te begrijpen valt..

04 jul 2013 23:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Dat was ook inderdaad erg kort door de bocht en achteraf bekeken zou ik het nooit zo bedoeld hebben.

Mijn excuses daarvoor, ben soms wat kort door de bocht :oops:

04 jul 2013 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 924 targa 1981
arnhem
excuses aanvaard, daar ging het mij overigens niet om hoor ,maar voelde een beetje als 'smaad'
wat mij betreft mogen mensen er van vinden wat ze vinden geen probleem. maar heb een aardige verzameling spullen en ben best aardig op de hoogte van de waarde van de meeste spullen van de jaren 50- tot eind 80
ik weet echt waar ik het over heb, maar wellicht zijn sommige spullen niet geschikt voor het forum, zou ook kunnen ..

04 jul 2013 23:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bied ze gewoon aan zou ik zeggen. Ik denk dat veel van dit spul gewilder is in de US maar ik mag er graag naar kijken :wink:

04 jul 2013 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Trek het je niet te veel aan. Nederlanders zijn voor mijn gevoel niet zo van het verzamelen van collectables. Veel mensen kijken met ongeloof naar programma's op Discovery Channel oid, waar men allerlei 'oude waar' slijt voor veel geld.

Toen ik in Texas woonde verbaasde ik me eerst ook over alle sportcollectable strores en de prijzen van een gesigneerde foto, bal, etc. Men betaald daar nu eenmaal grif voor alles wat je kan verzamelen van sportkaartjes tot stripboeken. Maar dat past gewoon niet zo in de NL-cultuur denk ik. Maar echte verzamelaars zullen het ook hier waarderen. Door internet is er nu ook eenmaal een wereldmarkt die de prijzen dicteert en je kan altijd voor ebay gaan. In ieder geval niet zomaar je prijzen aanpassen aan wat zunige hollanders!

04 jul 2013 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Ook nog even een reactie van mijn kant;
Ik heb ook getwijfeld over het plaatsen van de link, ik dacht idd 'dat is niet zo netjes in iemand anders zijn verkooptopic'

Maar ik dacht ook 75 euro per doekje, dat is best veel.... Maarja het is een vraagprijs en iemand mag vragen wat ie wil, daar heb ik ook respect voor. Op mijn beurt mag ik daar weer wat van vinden, wat ik overigens niet heb geuit.
Zou de beste man dat er echt zelf ook voor hebben betaald vroeg ik mij nog wel even af? Maarja..ook dat is totaal niet belangrijk.

Vervolgens dacht ik laat ik de medeforummers is helpen mochten ze zo'n doekje zoeken, maar 75 euro best veel geld vinden. Ik kwam de link met de doekjes tegen en ze lijken aardig op het origineel door de hoofdletters (net geleerd) en dacht ik plaats deze als leuk alternatief. In de hoop dat ik er mensen mee zou helpen. Ik zelf ga ze namelijk wel bestellen, best leuk voor dat geld.

Vervolgens wordt de link verwijderd met daarbij de tekst '...dat doe je niet in iemand anders verkooptopic!'

Normaal gesproken reageer ik nooit, getuige mijn aantal berichten en wilde het nu ook maar weer laten gaan.
Maar omdat er een paar berichten terug werd gewezen op 'de toon' van de berichten, dat was de trigger voor mijn reactie. Ik vond de toon van de verwijderingstekst '....dat doe je niet' + uitroepteken ook niet leuk. Prettiger was geweest, 'link aangepast/verwijderd hiervoor een ander draadje starten' of 'Gaarne on topic blijven' keep it clean svp of iets dergelijks. Het zit 'm allemaal in de toon waarop iets wordt medegedeeld. Topic afsplitsen, nette en begrijpelijke actie, zonder iemand er persoonlijk op aan te spreken.

Ik bedoelde mijn initiële post niet om te zieken, maar om te helpen. Kijk deze doekjes lijken erop, zijn wellicht niet origineel, maar misschien wel leuk voor bij de p. Ander draadje was beter geweest daar ben ik het wel mee eens.

Dit is overigens wel precies de reden waarom ik zo weinig reageer, geen zin om in dit soort discussies te raken.
En kijk me nu is, volop in het 'doekjes' discussie topic reageren. Ik voel me bijna de moeder van Jan smit over de 'gastendoekjes' ;) Ik blijf in het vervolg wel weer lekker meelezen....

Zo dat ff gezegd. Verder no hard feelings hoor en succes met de verkoop van de doekjes.
Excuus nog voor het topic vervuilen, maar het topic is/ was wel goed onder de aandacht :)

05 jul 2013 1:07
Profiel
Moderator
PF #57
911_carrera schreef:
Ik vond de toon van de verwijderingstekst '....dat doe je niet' + uitroepteken ook niet leuk. Prettiger was geweest, 'link aangepast/verwijderd hiervoor een ander draadje starten' of 'Gaarne on topic blijven' keep it clean svp of iets dergelijks.

fair enough, point taken. dergelijke 'altermatieve aanbiedingen' worden wel vaker in verkooptopics gedaan en worden altijd verwijderd, dus ging ik er - waarschijnlijk ten onrechte - van uit dat je wel zou weten dat dit niet de bedoeling is. Dus met mijn opmerking meer 'slap on the wrist' dan nodig was geweest. Excuus hiervoor. :salut:

05 jul 2013 6:36
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Zo jongens, dit topic is een beetje uit de hand gelopen.

@TS mijn reactie op je post was zeker niet negatief bedoeld, mijn excuses voor de resulterende ophef :oops:

05 jul 2013 7:33
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Als we vrijblijvende aanbiedingen gaan afkraken omdat er voor minder geld namaak te vinden is, dan kunnen we nog wel even doorgaan hier....

Ik heb inmiddels wat leuke hebbedingetjes gescoord van Mike en ik ben er blij mee.

05 jul 2013 8:00
Profiel
Moderator
PF #57
lindemans schreef:
Als we vrijblijvende aanbiedingen gaan afkraken omdat er voor minder geld namaak te vinden is, dan kunnen we nog wel even doorgaan hier....

That's exactly my point... :!:

05 jul 2013 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne Turbo
Amsterdam, The Netherlands
Nou het is bijna tijd voor een knuffelclub draadje :D :D :D

05 jul 2013 8:56
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
lindemans schreef:

Ik heb inmiddels wat leuke hebbedingetjes gescoord van Mike en ik ben er blij mee.

Ik sluit mij hier bij aan. Gisteren een " originele" prospect ontvangen uit 1984. Erg gaaf hebbeding!

05 jul 2013 9:00
Profiel WWW Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
"open doekje"

05 jul 2013 9:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
zie het niet meer of minder dan de gezonde handelsgeest van de lagelanden :D

05 jul 2013 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Doekjes, brochures.....Ik vind dit een fantastisch leuk forum. Maar ik zie voordelen in het verkopen van items elders, zoals het onpersoonlijke marktplaats.....

05 jul 2013 12:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende