Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:51

Antwoord op onderwerp  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Meningsverschil . . . solliciteren met de Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Re: Meningsverschil . . . solliciteren met de Porsche
horn schreef:
oja, bouwsector. Als je mijn 280 SE uit 1980 wil lenen... :cheesy:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

05 jul 2013 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
zoekende...
ex 928S '86 ex 964 C4 '91
Ik ben het eens met eerdere reacties dat het sector- en persoonsafhankelijk is wat men vindt van Porsche bezit. En ook dat het mogelijk afleidt van waar het om draait in het gesprek: jouw competenties. Maar je kunt de stereotypen en vooroordelen die gepaard gaan met het hebben van een Porsche ook benoemen - mocht die kans zich voordoen. Bijvoorbeeld in de trant van 'ik heb getwijfeld of ik met de Porsche zou gaan, want van sommige mensen krijg je dan meteen een stempel'.

Op die manier zou je je positief kunnen onderscheiden, door duidelijk te maken dat je beseft dat er vooroordelen leven t.a.v. Porsche bezitters, en dat je rekening houdt met wat anderen denken, maar ook met je eigen wensen om Porsche te rijden. Je geeft je gesprekspartner ook de kans om te zeggen wat hij of zij vindt van Porsche bezit. Kortom, een toonbeeld van een sociale Porsche-rijder :mrgreen:

05 jul 2013 12:27
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Die afspraak buiten de deur van je vriendin/partner moet die dan plaatsvinden met de Golf of de Porsche? Met andere woorden: moet zij gaan met de auto waarmee jij niet gaat?

05 jul 2013 13:36
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Het zou idd niet uit mogen maken. Helaas maakt het in NL wel uit....

Om die reden zou ik met de Golf gaan (en die uit het zicht parkeren, als het gesprek daarop komt kun je altijd nog zeggen dat je moest kiezen of de golf cabrio uit het zicht parkeren of de Porsche)

Wat anderen ook al zeggen, het kan negatief voor je uitpakken omdat anderen kennelijk hun mening klaar hebben op basis van de auto waarin je rijdt.

Buiten dat: je vrouw heeft altijd gelijk....

05 jul 2013 14:28
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik zou het gewoon doen. Opvallen is in deze tijd niet onvoordelig. 13 in een dozijn sollicitanten vallen per definitie af. Dan maar de gok.

05 jul 2013 14:34
Profiel
981 Boxster GTS
Devils son schreef:
Ik zou het gewoon doen. Opvallen is in deze tijd niet onvoordelig. 13 in een dozijn sollicitanten vallen per definitie af. Dan maar de gok.

+1
Zo ga ik ook door het leven (wij allemaal . . . anders rijden wij niet onze auto's), naast ons vervoermiddel kleed ik mij goed, maak ik gebruik van een houten attaché koffer (welke ik later weer vervang voor een RAL 9006 gespoten Samsonite (= origineel) omdat deze gewoon groter is), etc.
Gewoon met enige discrete stijl je onderscheiden van de grijze massa :wink: (al valt mijn 993 R daar dan weer niet echt onder :D )

Black Betty schreef:
Die afspraak buiten de deur van je vriendin/partner moet die dan plaatsvinden met de Golf of de Porsche? Met andere woorden: moet zij gaan met de auto waarmee jij niet gaat?

Nee, zij heeft een auto van de zaak (Skoda Octavia :roll: ), maar stelde al voor dat zij met de Golf naar haar afspraak gaat en ik met de Skoda ( :roll: ) naar Almere.

Kortom, ik ben er nog niet uit . . . maar heb ook nog even de tijd.

05 jul 2013 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Middle management functie ...

Ik zou de P maar lekker thuislaten voor het geval dat die van jouw mooier is als degene die thuis staat bij je nieuwe baas (mocht hij er een hebben). Ik heb ooit eens een sollicitant gehad die tegen me zij (serieus) wel dezelfde auto wilde hebben als die op de oprit stond (was mijn 964 C4 op dat moment) .... Is hem niet geworden (niet alleen vanwege die uitspraak maar speelde wel mee).

De bouwjongens en projectontwikkelaars die ik tegenkom doen het nu vooral heel rustig aan en zeker als het op auto's aankomt.

Voor wat betreft het horloge daar kan men nog van denken dat je daar ofwel voor gespaard hebt of dat hij van je vader is geweest...

En de Samsonite en de houten attache koffer zijn volgens mij al lang vervangen door leren doctorskoffers of schrijf mappen ... of loop ik ook al weer achter?

Dus op dit moment zijn rust en bescheidenheid wel redelijk "in" in de stenen.

05 jul 2013 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
anders met deze op pad samen met de houten attache koffer
Afbeelding

05 jul 2013 15:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Wat is er mis mee als een een sollicitant aangeeft dat hij dezelfde auto zou willen rijden als die op de oprit staat? of mis ik hier iets? ( je zou het ook als een compliment kunnen zien :mrgreen: )

05 jul 2013 15:54
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
of het uit hoort te maken of niet zijn we het allemaal wel eens, maar of het ook echt uitmaakt.. ik denk het wel... net als een ooring in, een tattoo, onverzorgd uitzien, een kort rokje, het bevestigt allemaal het stereo type beeld.

Om de discussie wat te "vergemakkelijken"...een Porsche wordt misschien nog geassocieerd met kwaliteit en smaak, maar wat als je hier in aan komt rijden.....Het principe blijft hetzelfde Ik ben het trouwens wel met Devilson eens ..."13 in een dozijn valt af..."

Afbeelding

of hierop... BIj deze ik zou hem aannemen :D :D

Afbeelding

05 jul 2013 16:17
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Lekker de golf pakken. Niet iedereen is ruimdenkend en/of autoliefhebber.
Ik loop op mijn werk ook niet te koop met het feit dat ik Porsche rij.
Voor degenen die me iets beter kennen is het uiteraard geen geheim.

05 jul 2013 16:25
Profiel
PF #911
België
Ewout schreef:
Ik loop op mijn werk ook niet te koop met het feit dat ik Porsche rij.
Voor degenen die me iets beter kennen is het uiteraard geen geheim.

Zo ga ik ook te werk, eenmaal ze zelf ontdekt hebben dat ik een pocherig, arrogant alfamannetje ben dan mogen ze het weten :lol:
Ex: Elise S1 111S

05 jul 2013 16:31
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Als die kerel zijn kamer vol heeft staan met modelauto's dan kun je het nog even laten vallen :wink:

05 jul 2013 16:32
Profiel
PorscheForum Rookie
als ik jou was zou ik de Porsche ook thuis laten... ik ben het zeker met degenen eens die zeiden dat het juist goed is om je los te maken van de grijze massa en dat er niks mis mee is maar in NL speelt de auto waarin je rijd zeker een grote rol puur omdat dit een middel is waarmee mensen je beoordelen.. het is superficial en simpelweg dom maar dat is nu eenmaal hoe de wereld, of in dit geval, de Nederlandse bouwsector in elkaar zit. Ik zou het ook niet laten vallen dan komt het alleen maar meer over alsof je wilt opscheppen dat je in een Porsche rijd. Een maat van me is eens met zijn 924 gaan solliciteren, gewoon voor de deur geparkeerd, de werkgever vond dat hij een arrogante indruk maakte en opschepperig overkwam. Dit wil je voorkomen en zeker in de bouwsector zal ik niet met een Porsche aankomen.. het is nu eenmaal wat t is, show m lekker op evenementen maar voor sollicitaties zal ik m n keertje thuis laten.

05 jul 2013 16:56
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Heb zelf destijds mijn 1974-er 2.7 meegenomen naar het bedrijf waar ik ging solliciteren.
Niemend heeft er ook maar één woord over gezegd..... maar achteraf wist iedereen dat ik het was..... :lol:

05 jul 2013 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Gewoon je gezond verstand gebruiken....

05 jul 2013 16:59
Profiel
Moderator
PF #57
Cloaca schreef:
Heb zelf destijds mijn 1974-er 2.7 meegenomen naar het bedrijf waar ik ging solliciteren.

Dat zou ik eerder doen dan met dat racemonster van de topicstarter. een '74er wordt door iedere noob gezien als een klassieker (en terecht!). Die 993R zal door vele mensen toch gezien (en gehoord) worden als een (relatief) nieuwe... :idea:

05 jul 2013 17:14
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
polaroidporsche schreef:
Een maat van me is eens met zijn 924 gaan solliciteren, gewoon voor de deur geparkeerd, de werkgever vond dat hij een arrogante indruk maakte en opschepperig overkwam.

Lag dit aan de auto? :scratch:

05 jul 2013 17:22
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
NIET met de Porsche gaan, zeker niet in deze tijden!

05 jul 2013 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Gewoon om de hoek parkeren (whatever je mee rijdt) en ernaar toe wandelen. Simpel toch?

05 jul 2013 17:42
Profiel
911 3.2 Carrera
Niet met de Porsche, je weet nooit hoe het over komt. Als je zelf twijfelt zeker niet doen.

05 jul 2013 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
alfa male schreef:
Gewoon om de hoek parkeren (whatever je mee rijdt) en ernaar toe wandelen. Simpel toch?

Maar als die persoon dan uitzicht heeft op de parking ofzo en vraagt 'ben je met het openbaar vervoer gekomen misschien?'.
Wat zeg je daar dan op?

05 jul 2013 18:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Met de Porsche gaan en zeggen dat je helaas in de auto van je vrouw bent gekomen omdat je de leaser hebt moeten inleveren :popcorn:

Hoe representatief is de Golf :?:

Wellicht is openbaar vervoer en een taxi 'n optie :idea:

05 jul 2013 18:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik vind dat het soort wagen geen enkele invloed zou mogen hebben,maar ik weet dat het zowel positief als negatief kan werken.

Negatief :

- je bent een 'patser' (stoefer, zoals men dat in het Vlaams heet)
- men kan denken dat je een exuberant loon verwacht (om vb de Porsche te blijven onderhouden)
- algemene jaloezie op iemand passie/hobby

Anderzijds zou ik - als werkgever - denken :

- die man durft 'out of the box' denken (durft te rijden met iets anders dan een doorsnee wagen)
- die man heeft smaak
- wat leuk, ik ben ook een auto-liefhebber
- die man kan zicht toeleggen op iets
- nette wagen = net werk
- die man heeft er wat voor over om een niet-alledaagse wagen lopend te houden (lees : hij kiest niet de gemakkelijkste weg als het gaat om een wagen), is dus loyaal aan een merk (lees : dus ook trouw aan een werkgever ?!)

Veel succes !

05 jul 2013 18:47
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
bzguy schreef:
Ik vind dat het soort wagen geen enkele invloed zou mogen hebben,maar ik weet dat het zowel positief als negatief kan werken.
Anderzijds zou ik - als werkgever - denken :

- die man durft 'out of the box' denken (durft te rijden met iets anders dan een doorsnee wagen)
- die man heeft smaak
- wat leuk, ik ben ook een auto-liefhebber
- die man kan zicht toeleggen op iets
- nette wagen = net werk
- die man heeft er wat voor over om een niet-alledaagse wagen lopend te houden (lees : hij kiest niet de gemakkelijkste weg als het gaat om een wagen), is dus loyaal aan een merk (lees : dus ook trouw aan een werkgever ?!)

Veel succes !

Wake up!

05 jul 2013 19:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende