Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:45

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Boete in Luxemburg 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bericht Boete in Luxemburg
Tijdens mijn vakantie vorige maand ben ik geflitst in Luxemburg :(
De auto staat op naam van mijn zoon en hij kreeg dan ook een franstalig pv-tje in de bus met daarbij een keurig nederlandstalig formuliertje.
Je kan daarop ondermeer aangeven of je wel of niet de bestuurder was ten tijde van de overtrading.
Kan het kwaad als hij de bekeuring gewoon op zijn naam laat staan of is het beter als hij aangeeft dat ik de bestuurder was?
Iemand daar kennis van of ervaring mee?

07 jul 2013 17:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boete in Luxemburg
Luxembourg heeft een punten rijbewijs, maar wordt volgens mij voor buitenlanders niet bijgehouden, zoals de Duitsers wel doen (registratie in Flensburg).

Als je zoon aangeeft dat jij gereden hebt, met je adres op de Antillen ... loopt het op z'n minst vertraging op ;)

07 jul 2013 17:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Punten worden voor buitenlanders in zowel Luxemburg als Duitsland niet bijgehouden voor buitenlanders, zover ik weet.
Zou me geen zorgen maken.

07 jul 2013 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Als nu van uitstel afstel komt :mrgreen:
Dank voor de info. Ik zal hem maar via mijn zoon betalen want ik denk dat ze me op Curacao ook wel weten te vinden.

07 jul 2013 21:11
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Subdriver schreef:
Als nu van uitstel afstel komt :mrgreen:

Persoonlijk zou ik die gok (zeker) nemen ... of je moet een low-profile willen houden, daar op het eiland 8)

Blauwe Blazer schreef:
Punten worden voor buitenlanders in zowel Luxemburg als Duitsland niet bijgehouden voor buitenlanders, zover ik weet.

Wat Flensburg betreft kan ik je wel uit de droom helpen ... als je genoeg punten hebt verzameld, krijg je vanzelf een uitnodiging van het duitse gerecht :wink:

Ze kunnen volgens mij niet je rijbewijs in vorderen, maar je wel een rijverbod (voor Duitsland) geven. Als je nog een papieren rijbewijs hebt, krijg je er een stempel in/op.

07 jul 2013 21:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Inzake Duitsland:
Je kunt inderdaad een rijverbod krijgen voor een bepaalde periode. Afhankelijk van de snelheidsovertreding (daar gaat het meestal om) hoort daar een rijverbod van een bepaalde duur bij. Als onderdeel van de "straf" en staat m.i. los van het puntensysteem. Heb dit helaas proefondervindelijk mogen vaststellen... Ze mogen evenwel, zoals het bij Duitse staatsburgers wel mag, niet je rijbewijs invorderen.

08 jul 2013 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Hoeveel te hard is er gereden??
Als het een klein beetje is, dan valt alles toch zeker wel mee?

Léon.

11 jul 2013 23:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik heb geen idee wat de boetes in Luxemburg zijn en ik weet dus ook niet of het meevalt.
Cf. procesverbaal: max. snelheid ter plaatse 120 km/u, gemeten 157 km/u, gecorrigeerd 147 km/u, dus 27 te hard.
Ik heb geen idee waar het was, heb ook helemaal niets gezien. Eerlijk gezegd ben ik erg laks in het letten op mijn snelheid. Merk het ook niet echt als ik 160 op de teller heb staan. Zeker niet als er weinig/geen ander verkeer is zodat ik het ook niet merk aan de hand van een eventueel groot snelheidsverschil met het overige verkeer.
Ik moet gewoon beter op mijn snelheid letten.
Iemand enig idee of ik alvast een PL-letje bij de bank moet aanvragen? :mrgreen:

12 jul 2013 1:37
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Subdriver schreef:
dus 27 te hard

Kost je Euro 96.80 als je aan Luxembourg betaald - maar ze mogen de sanctie naar NL overhevelen, waarbij het geincasseerde geld door de NL staat gehouden mag worden. Of dan de boete hoger is (of kan zijn) durf ik niet te zeggen ....

12 jul 2013 6:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Een collega van mij was herhaald gelfitst in Belgie. Moest daar voorkomen.

Kreeg twee weken rijontzegging. Straf werd hier in Nederland ten uitvoer gelegd. Dat betekende voor hem: Rijbewijs inleveren op het buro in Rijswijk en 2 weken niet rijden.... ook niet in Nederland...

Volgens mij gebeurt iets dergelijks alleen als de straf door een rechter wordt uitgesproken.

12 jul 2013 10:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
In Dld wordt alles netjes bijgehouden, ook de punten op je NL rijbewijs, heb weleens een waarschuwing thuisgestuurd gekregen dat ik op het maximale aantal punten zat.

Heb op diverse Zwitserse overtredingen bestuurders in Libanon en Suriname opgegeven, de correspondentie naar Suriname komt daar wel aan, die naar Libanon verdwalen in het systeem.

Een adres op Curaçao opgeven is misschien wel interessant, niet geschoten, altijd mis.

12 jul 2013 11:13
Profiel
Moderator
PF #57
Kl*te, net een bonnetje binnen. 128 waar je 100 mag (voor correctie) - 249 euro... :shock:

Sorry voor de off topic!

12 jul 2013 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
felix bahama 912 schreef:

Een adres op Curaçao opgeven is misschien wel interessant, niet geschoten, altijd mis.

en dan kun je als de brief aankomt altijd nog gewoon relaxed betalen ten kantore van de Eilandontvanger...... 8)

Gruss, rene

12 jul 2013 19:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]