Auteur |
Bericht |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Cat's
Zijn hier mensen die of een sportkat, of een catbypass hebben op hun kar
Graag jullie ervaringen daarmee ...
Meldt ook even of de o² sonde er nog zit of niet ...
Greetz
Dirk
|
01 maart 2004 6:38 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
In zo'n kat. zitten de uitsparingen voor je Lambda sonde,
gewoon erop zetten kan problemen geven, zeker als de auto gechipt is.
Detonatie in de kop, etc.
Wil je dat doen, komt er meer bij kijken.
Zeker bij Porsche, de tuners bieden ze ook meestal in combinatie met andere zaken aan.
Groter gasklephuis, sportluchtfilter,uitlaat, nokkenassen,ander lichter vliegwiel en de onvermijdelijke andere electronica.
|
01 maart 2004 8:59 |
|
|
John
Cayenne
|
Afwachten Dirk,
Deze week komen ze erbij mij op, maar dan niet zomaar erop en weg karren hoor, moet nog wat behoorlijk aan de software worden gesleuteld.
Hoedanook meer PKaas erbij.
|
01 maart 2004 11:10 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Bij 996 schijnt het minder te werken, standaard kat is al erg goed.
100Zellen Kat schijnt de oplossing te zijn.
|
01 maart 2004 13:29 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
hmz ... denk dat ik er gelijk maar een volledig bypass op ga knallen ... een lege dus ... en dan voor de technische keuring (APK) een dagje de originele erop.
Ga 13 maart eens informeren bij Thomas (Cartronic) of zoiets te doen is qua software etc.
Mss kan het wel dat ik naar de keuring rij met de originele chip ofiets ...
Kvind het eerlijk gezegd vrij dure peekaa's anders hoor Voor een 964 kost ie al snel 850€ ... tegenover een lege ... 250€ ... voor hoeveel winst ... peekaatje of 5 a 8 max. Wat de heren adverteren her en der ... geloof ik niet echt in ... toestanden van 15 peekaa ensow ...
En wie weet vind ik de 300pk na Gummersbach wel ruim voldoende ... maar voor hoelang hé ...
|
03 maart 2004 7:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik heb er ook een lege op zitten - gewoon de originele geeft dus geen problemen bij de APK ... TUV ... MOT
Denk trouwens dat alleen een Porsche kenner kan zien dat de vervangingspijp geen echte kat is - model is nagenoeg hetzelfde
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
03 maart 2004 9:32 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Steken ze daar bij jullie dan geen sonde in die verbonden is aan een computertje om je uitstoot te meten bij de APK Spijtig genoeg werkt dat hier niet ... eens per jaar terug de originele eronder hangen dus ... gelukkig is dat maar een klein DIY klusje ...
Dirk
|
03 maart 2004 13:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 maart 2004 14:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Volgens mij werkt een katalisator pas boven de 4000 toeren per minuut Ik rij al ruim 8 jaar met lege kat's en heb ooit een keer voor een APK het stationair toerental van 900 naar 1200 moeten schroeven vanwege de uitstoot - maar dit had meer met een versleten gasklep te maken
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
03 maart 2004 15:59 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Net een mail gehad van Cartronic Gummersbash ...
Als ze binnen zijn komt die lege kat er mee onder ...
Maar het was niet zeker of ze tijdig gingen aankomen. Let's hope so
Krijg ik bovenop men kit nog eens een 7 a 8 peekaatjes erbij En niet te vergeten (volgens Thomas) een iets diepere brom ...
En idd ... de chip wordt hier dan volledig op aangepast
Dus hopen dat er zaterdag in Gummerbach lege kat's voorhanden zijn
Dirk
|
08 maart 2004 17:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nooit aangekomen bij Cartronic Of zit ik er nu naast
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
06 jun 2004 9:16 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
idd ... bij Cartronic heb ik die destijds niet laten monteren.
Had toen nog mn twijfels aangaande "sound" etc ...
Maar na lang grasduinen in technische literatuur, afschuimen van technische fora, enz enz ... heb ik besloten om in combinatie met de LM220 kit het er toch op te wagen.
Heel veel P-rijders vervangen hun Cat als zijne individueel "tuning-sound" item. En dan blijkt idd het resultaat wel merkbaar maar niet echt spectaculair te zijn. Mooie sound heb je er wel mee ...
Maarrrr ... op de LM220 kit is het eigenlijk een "must"
Volgende gelegenheid maar es instappen en zelf ondervinden ...
Greetz
Dirk
|
06 jun 2004 10:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zit IDD al een tijdje aan zo'n tuning-kit te denken ..... lege Kat heb ik al
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
06 jun 2004 11:02 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
En ik wil ook wel is bij een "standaard" terug instappen ... alles wordt je gewend natuurlek ...
We weten wat doen volgende bijeenkomst.
Dirk
|
06 jun 2004 11:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
van ruilen komt ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
06 jun 2004 11:22 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
bedoel gewoon instappen ...
|
06 jun 2004 11:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, op een net ingereden "nieuwe" motor ..... als dat maar geen garantieproblemen geeft .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 jun 2004 22:03 |
|
|