Auteur |
Bericht |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 997 motorblok probleem
En dat doen we dan ook, maar geen Nissan uiteraard Ik heb als daily driver inderdaad geen vertrouwen mee in Porsche. Als het dan toch zo'n uitzonderlijke gevallen zijn, is het nog logischer dat Porsche dit in coulance regelt. .
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 jul 2013 14:32 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: 997 motorblok probleem
hallo allemaal,
Waarom geen Nissan? Het woord uiteraard begrijp ik niet. Een GT-R kost de helft van een 911 turbo en doet er bepaald niet voor onder. nog even een paar opmerkingen. Ik ben best fan van Porsche, alleen niet van de kwaliteit van de motoren, wel van de uitstraling en rijeigenschappen. Andere merken bezit ik ook regelmatig. Ik ben in het bezit 3 auto's van drie verschillende merken. Nu even over de gaspedalen van Toyota, daarvan is achteraf aangetoond dat er niets aan de hand was, echter preventief zijn alle betreffende lexussen , Scions en Toyota's teruggeroepen. Over Toyota mag iedereen denken wat hij wil, maar onomstotelijk staat vast dat het wereld wijd het meest betrouwbare merk is. Dat blijkt jaarlijks uit alle statistieken.
Het merk Nissan heeft ooit een vergelijkbaar probleem gehad als Porsche met de 3.0 diesel motoren van de Patrol. Die motoren liepen soms vroegtijdig kapot, door een slechte olie voorziening. Er is toen razendsnel een modificatie ontwikkeld en iedereen heeft gratis een compleet nieuwe motor gekregen. Ook de motoren die nog goed waren zijn gewisseld. Zo zou het moeten. Porsche verkoopt je gewoon weer eenzelfde motor voor veel geld en die gaat evengoed weer vroegtijdig kapot. Ook de Cayenne S kampt met fabrieksfouten. Zuigervreters komen voor en een zekerheid is het koelsysteem. Onder de aanzuigbrug bevinden zich een aantal kunststof koelslangen die allemaal vroegtijdig kapot gaan met eventueel gevolgschade. Er is een modificatie beschikbaar ontwikkeld, maar die mag je wel zelf betalen. Zo moet het dus niet PORSCHE.
Af en toe denk ik dat het gewoon opzet is. Bij de 928 automaat zit tussen de motor en transaxle een flexplaat, die slechts met één bout en moer vastzit. Dat is onvoldoende gebleken. Het is een 100% zekerheid dat je blok kapot loopt als je die niet regelmatig ontspant en weer vastzet. In eigen beheer hebben nogal wat rijders dan maar zelf een modificatie ontwikkeld. Porsche weet dit van begin af aan en heeft er nooit wat mee gedaan, alleen nieuwe blokken erin gehangen en kassa dan maar weer.
Is er dan nergens een advocaat die ze eens aanpakt? Ze mogen zich diep schamen.
Groet Bert
|
21 jul 2013 17:54 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 997 motorblok probleem
Omdat voor mij het ook "uiteraard" geen Ferrari gaat zijn, net als het voor "mij" "uiteraard" ook geen BMW gaat zijn. Heeft niets met Nissan te maken maar met "mij"
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 jul 2013 18:41 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 997 motorblok probleem
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jul 2013 21:02 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: 997 motorblok probleem
350: gevoelige koppeling en de std bose radio gaan altijd stuk... Dat is iig net zo waar als zeggen dat alle 996-en stuk gaan OT: er is al genoeg gezegd hier over hoe porsche hier mee omgaat: niks toe te voegen.
|
21 jul 2013 21:12 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 997 motorblok probleem
Mijn 2 oudste meiden rijden ook BMW 120D en 740XD, en vind er niets aan. Kan er gewoon niet aan wennen, waarmee ik niet zeg dat het slechte wagens zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 jul 2013 21:17 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: 997 motorblok probleem
De koppeling kan bij zware mishandeling wel eens vroegtijdig versleten zijn, maar kan ook 200K mee. Dat zie ik ook bij Porsche. Mijn 928GT heeft ook vroeg een nieuwe koppeling gekregen. Dat bij Nissan de Bose spullen (CD wisselaar) wel eens stuk gaan klopt, dat lees ik ook wel eens, maar dan hebben we het wel over iets anders dan een motorblok dat stuk loopt. Zit een beetje prijsverschil in. Van alle merken vind je wel wat, maar de behandeling die je dan bij Porsche krijgt is ronduit stuitend. Bovendien blijven ze gerust 10 jaar doorgaan met het bouwen van auto's , waarvan ze bij voorbaat weten dat ze vaak voor een nieuw motorblok terug komen. Dat zouden ze niet moeten doen en tegelijk zouden de klanten die het betreft geholpen moeten worden.Er zijn zat merken die dan een ruimhartige coulance regelingen hanteren en razendsnel modificaties in de productie doorvoeren. Tot nu toe komt Porsche er nog steeds mee weg, maar dat tij kan ook eens keren voor ze. Groet Bert
|
22 jul 2013 10:10 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: 997 motorblok probleem
Ik ben bang dat Porsche hier wel mee weg komt. De stijging van de verkoopcijfers tussen 1998 en 2008 (productie periode plof motor) bewijzen het gelijk. Mensen laten het merk dus niet links liggen. De plof motor wordt nu al bijna 5 jaar niet meer gemaakt en Porsches zijn nog steeds niet aan te slepen.
|
22 jul 2013 10:36 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 997 motorblok probleem
Groei bij Porsche zit hem vooral in de nieuwe modellen, met de Cayenne voorop, 60% van de verkoop ongeveer, in België gaat het dan in de meeste gevallen nog om de diesel.
Dacht dat Porsche iets van een 27.000 911'jes gebouwd heeft in 2012, gelukkig hebben ze hier een flinke stijging in Azië kunnen realiseren. Maar daar gaat het mij niet om, ze hebben alle redenen om de zogezegd "enkele" gevallen niet in de kou te laten staan. Omzetstijging, stijging van de winst met meer dan 19%, het zijn maar uitzonderingen enz, begrijp dan echt niet dat ze dit probleem dan op zijn minst niet oplossen in coulance.
Vroeger was Porsche een bouwer van Sportwagens die probeerde om winst te maken. Nu is het een fabriek die vooral wil winst maken, en per toeval nog wat sportwagens bouwt.
In deze tijd is het normaal dat winst maken belangrijk is, maar je mag nooit je roots verloochenen. Ze vergeten dat al hun andere types met de Cayenne voorop verkoopt omdat de 911 het icoon is. De mensen die de 911 kopen zijn de mensen die het merk in leven houden, laat het nu net die mensen zijn die ze in de kou laten staan.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 jul 2013 12:05 |
|
|
de911gek
|
Re: 997 motorblok probleem
Ik was benieuwd of er inmiddels statistieken zijn van de 997.2 en 991 blokken. Ik kan er iig niets over vinden. Zou ook kunnen betekenen dat de eerdere motorblokproblemen definitief tot het verlden behoren?!
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
22 jul 2013 12:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 motorblok probleem
Tja, dat zou kunnen maar ik denk het niet. Er is niemand die de exacte aantallen weet, dus zal dat eerder de oorzaak zijn dat je geen statistieken kan vinden. Van de 996 3.4 blokken zijn ook geen (betrouwbare) cijfers te vinden. Maar om nou te zeggen dat dat probleem is opgelost
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jul 2013 15:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 997 motorblok probleem
Porsche zelf zal best een aardige indicatie kunnen geven
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 jul 2013 16:09 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 997 motorblok probleem
Je geeft zelf al het antwoord waarom ze dat niet doen, er is nog altijd een behoorlijke omzetstijging en stijging van winst dus is er voor hen op dit moment geen noodzaak om er iets mee te doen.juist omdat de 911 en het merk Porsche hierdoor een icoon is kopen mensen deze auto toch wel. Een Ferrari is nog vele malen duurder en is verre van foutloos maar blijft goed verkopen. Als wij allemaal stoppen met het kopen van een P omdat we van mening zijn dat een auto voor dat geld 'perfect' moet zijn, dat dan de omzet drastisch laat zakken bij P, ja dan zal er ook echt iets gaan gebeuren. Ik geloof niet dat we ooit op dat punt zullen komen, daarvoor is het icoon te groot, het zal altijd blijven trekken
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
22 jul 2013 16:35 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 997 motorblok probleem
Kijk trouwens eens naar het aantal forummers wat op zoek is naar een 996 momenteel. Ze weten allemaal, en dat schrijven ze ook, wat de problemen zijn van de 3.4 maar 'mijn droom is altijd al een 911 geweest en de 996 wordt nu betaalbaar voor me dus ik neem het risico wel' We laten het dus zelf gebeuren! Zo nu stop ik met m'n betoog hoor
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
Laatst bijgewerkt door mbembe op 22 jul 2013 16:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 jul 2013 16:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 motorblok probleem
maar dat zullen ze niet doen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jul 2013 16:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 997 motorblok probleem
Dat wil ik nog wel eens zien. In de rechtbank kunnen ze misschien wel gedwongen worden.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 jul 2013 16:52 |
|
|
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniekharlingen
|
Re: 997 motorblok probleem
Ik denk dat goed en tijdig onderhoud heel belangrijk is en de rijstijl koude motor goed warm draaien en de koelers voor goed schoon houden voor maximaal opname en afgifte
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
|
22 jul 2013 18:14 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 997 motorblok probleem
Klopt, maar ken ondertussen al persoonlijk enkele mensen die zeer zuinig zijn op hun wagen en mechaniek met respect behandelen, die toch ook aan de beurt waren. En warm rijden is meer dan zien dat de temperatuur van de koelvloeistofmeter op 80°c staat.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 jul 2013 18:36 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: 997 motorblok probleem
Plus dat de huidige winsten worden gerealiseerd door de nieuw verkoop. Tegen over de nieuwkoop clientele met wagens jonger dan 3jaar zijn ze veel schappelijker heb ik het gevoel (en/of die zitten nog in de bijgekochte garantie). Zolang die kopers tevreden zijn en om de 3 jaar nw kopen, blijft porsche lekker afzetten. Tevens blijven veel nw kopers die langer dan 3 jaar de porsche houden de garantie bijkopen. Het zijn de tweedehands kopers, die meestal met de ' gebakken peren' blijven zitten en geen coulance kunnen verwachten.... Dat is slecht voor de sfeer op de forums wereldwijd, maar de accountant/dga/voetballer die nieuw koopt, heeft met die situatie nooit te maken (en leest waarschijnlijk ook deze fora niet) Ondanks dat de online community vindt dat zij de echte porsche incrowd zijn en aandacht verdienen zijn het vanuit bedrijfstechnisch oogpunt van Porsche alleen de mensen die nw kunnen betalen interessant, en daar richten ze dan ook de bijna al hun aandacht op voor mijn gevoel. true, Maar meeste klanten zijn atechnisch dus dat schoonmaken zou tijdens de beurten moeten gebeuren, daar moet designer rekening meehouden. En wellicht moet je in de design marges meenemen dat mensen nu eenmaal niet altijd opwarmen, of alleen naar de water temperatuurmeter kijken. Goed design werk kijkt ook naar hoe je verwacht hoe mensen er mee omgaan. Dat moet je voorzien. Dat hoeft niet perse mechanisch, In de M3 wordt je gedwongen eerst maar 4k rpm te maken en tijdens opwarmen mag je langzaam naar de max toe. (Alls je dat te veel betuteling vindt: dat kan je electronisch weer laten verwijderen evenals de v-max van 250kmh bv)
|
22 jul 2013 18:47 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: 997 motorblok probleem
Hier en daar lees ik dat het er maar weinig zijn die kapot lopen, nou ik weet zeker dat het er heel veel zijn. Praat eens met een paar Porsche specialisten en Bijv. Resto en je weet wel beter. Toch kan een 996/997/boxster een goede koop zijn als je er rekening mee houdt dat het kan gebeuren. De prijzen van de 996 zijn niet voor niets relatief laag, tel daar eens 10K bij op voor onvoorzien dan is het nog te doen allemaal.
Groet Bert
|
22 jul 2013 19:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 997 motorblok probleem
Dus lees ik, dat de nieuwkoper eigenlijk de rekening van de slechte motoren betaald.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 jul 2013 19:07 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: 997 motorblok probleem
Tot die conclusie kwamen een aantal ook al in DIT TOPIC, wat liep van 2007 tot 2012 en maar liefst 46 pagina's telt Waar ik nu benieuwd naar ben is waar de TS is gebleven
|
22 jul 2013 19:26 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: 997 motorblok probleem
@ppp356: Hoe bedoel je dat? Ik snap je niet helemaal, iets als dit: - Dat in de nw prijs verdisconteerd zit dat x-aantal garantie gevallen zijn? Dat heeft elk product, wellicht is het goedkoper dat porsche af en toe onder garantie vervangt dan geld besteedt aan R&D om het te fixen. - Dat de nwe koper steeds die garantie moet bij kopen en daardoor betaald? Yep, wel het verzekeringsidee, samen de lasten spreiden. - Dat de nw koper meer afschrijft omdat de tweedehands online crowd lagere prijzen wil geven omdat zij een revisie in het achterhoofd reserveren/voorzien? @bert: Probleem is dat op forums twee type mensen komen: De fanaten voor hun lol, en de mensen met pech die hulp zoeken. De gemiddelde porsche rijder zit hier wellicht niet, die rijden dus probleemloos rond. Zelfde met garages: daar komen mensen alleen voor beurtjes en als de motor vroegtijdig toe aan een revisie is. Dus garage staat altijd vol met geplofte auto's en service wagens. Als er 10 porsche zijn in NL en er staan altijd 3 in de garage dan is er een enorm groot probleem. Als er 10000 porsche zijn in NL en er staan altijd 3 in de garage, dan is dat al marginaler probleem. Zolang porsche niet de statistieken deelt met: aantal verkochtte types motoren en aantal geplofte motoren en aantal geplofte motoren per 100.000km valt mijn inziens het moeitlijk te bepalen hoe vaak het nu echt gebeurt. Wel duidelijk vaker dan gevoelige IMS Lager 350z's. Die gevoelige IMS Lager niet en dat probleem met zakken cilinderbussen is uit de volgende serie gehaald (voor zover ik weet). Gevoelsmatig in ieder geval zo vaak dat ik maar geen 996 heb gekocht. Maar dat is niet ratio, maar gevoel. @WillemB: jij denkt here we go again haha
|
22 jul 2013 19:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 997 motorblok probleem
maar ja. dan rij je in een nissan 350. mooie auto, maar geen dream come true. je kan het kapot redeneren, maar het feit blijft dat er met de 3.4 een ontwerpfout gemaakt is die bij de volgende facelift of nieuw model er dus niet uitgehaald is. slordig.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jul 2013 19:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 997 motorblok probleem
Zo bedoel ik dat, de restwaarde is aangepast aan de te verwachten kosten die een tweedehands koper misschien te wachten staat.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 jul 2013 21:26 |
|
|