Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:37

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Maarten memorial ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Maarten memorial !
Mmm...oproep voor sportauto's.... :drive:

http://www.autogespot.nl/maarten-memori ... r-autos%21

Kijk je op de link...haalt 99% van de porsche de selectiecriteria niet.... :salut:

http://www.maartenmemorial.com/rijders/ ... formulier/

Super goed initiatief, maar waar gaat het nu eigenlijk om ?? Bizarr.... :pale:

Gr. Peter

24 jul 2013 18:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Maarten memorial !
Inderdaad, mooi initiatief, maar als je te weinig aanmeldingen krijgt, moet je je selectiecriteria wellicht bijstellen. Een 924 voldoet dan misschien niet (no offence!), maar een vette turbo moet toch kunnen?

24 jul 2013 18:28
Profiel
Waardeloos gebeuren met zeer groot dikke nekken gehalte. :ass:

Waarom: ik ben zelf kankerleier zoals de meeste weten hier, en in de periode dat de 3.2 cabrio gerestaureerd was in dat zelfde jaar ingeschreven omdat er een meisje uit Hulst uitgenodigd was, ik haar dan gelijk die ochtend voor vertrek mee kon nemen.

Maar kreeg als wantwoord dat mijn auto te min was, althans daar kwam het op neer. :bang:

Hebben dan het nog kunnen regelen dat ze met een lotus (polyester hok) meemocht, want die had wel toestemming van de organisatie.

Dus boycotte die handel, hoe erg ook voor die mensen, hadden ze maar niet zo hoog moeten inzetten. :idea:

24 jul 2013 18:38
Moderator
PF #57
Waardeloos evenement? Absoluut niet. Moet je de gastenboeken en reacties van de deelnemers lezen! :idea: En zien hoeveel mensen ze er blij mee maken! Vind het echt een waardeloze reactie. Had ik niet van je verwacht. dat jij je er niet thuis voelt is natuurlijk prima. Maar dat geldt zeker niet voor iedereen.

Ach, en de betreffende Maarten komt uit de Lotus scene. Het was altijd min of meer een Lotus evenement. Wat mij betreft houden ze het zo. Aan de andere kant, heb ook Vet Cool Man ritten gereden waar ik een jongetje keihard heb zien huilen omdat hij in iemands gloednieuwe Cayenne Turbo was ingedeeld. "Ik wil ook in een Porsje, ik wil niet in een buhuhuuuuuuuusjuuuuuuuuuuh!"

Dus wat mij betreft helemaal niks boycotten. Als je door de 'ballotage' komt, gewoon meedoen. Als je daar niet doorheen komt, accepteren dat er mensen zijn met een mooiere auto dan jij. Ik reed ooit een van de allereerste Mini Cooper S Cabrio JC Works in NL (die later affikte), maar mocht niet meedoen met de droomrit voor het leven van de IVA. Mijn zwager deed mee met de ferrari, ik ging kijken met de mini en er waren een aantal kids die vroegen waarom ik niet mee reed. Als vader weet ik inmiddels dat kinderen een hele andere beleving hebben dan een volwassene. So be it.

24 jul 2013 19:12
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Jammer dat je er zo over denkt, Wim. Ik snap wel dat je je beledigt voelt, maar als er een bepaalde opzet is bij een evenement dan is het lastig om de één wel mee te laten doen met een Porsche en de andere niet.

Ik heb nu een aantal malen meegereden met dit evenement en dit jaar doe ik ook weer mee. Ondertussen mooie vriendschappen opgebouwd met de patiënten en dit is echt hún dag.

Ik heb met mijn auto ook regelmatig dat ik ergens niet mee mag rijden, maar dat is nu eenmaal de beslissing van de organisatie.

Ik mag toch ook niet met mijn BMW meerijden met VCM, moet ik daar dan ook kwaad om zijn?

De reden dat er in principe geen Porsches meerijden (en dat is m.i een compliment) is dat ze te goed zijn in de ogen van Maarten.

Het belangrijkste is dat de patiënten een mooie dag hebben :salut:l

24 jul 2013 19:17
Profiel
964 C2
Als je de aankondiging leest, staat er duidelijk dat de auto exclusief moet zijn. Liefst niet meer dan 200 stuks in NL.
Of het verstandig is om mensen met een andere bijzondere auto te weigeren, tja, dat ligt aan de organisatie.
In het deelnemerslijstje zie ik iemand staan, die naast zijn Porsche een bijzondere auto heeft en zich daarmee inschrijft.
Gewoon een forumlid, zonder kapsones.

Persoonlijk kan ik mij hier niet zo druk om maken.
Er zijn genoeg goede doelen ritten waar Porsches aan mee doen.....zelfs meestal alleen maar Porsches, is dan de wens.
Dan doet de organisatie dus precies hetzelfde, ze weigeren anderen auto's.

edit: Marcel was me al voor. Ik tik te langzaam.

24 jul 2013 19:26
Profiel
Moderator
PF #57
Mag je met een BMW 645 wel meerijden? :shock: Wat is het criterium dan? Dat er tenminste 20 auto's van het betreffende model bij de Domeinen moeten staan als gevolg van de Pluk-Ze wetgeving nadat ze zijn ingenomen van drugscriminelen? :scratch:

Geintje Marcel - veel plezier :mrgreen:

24 jul 2013 19:31
Profiel
Was een koopje bij Domeinen, Harald :mrgreen:

Mag je toch nog eens ergens meedoen tegen een zacht prijsje :popcorn:

24 jul 2013 19:39
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kom regelmatig bij wat Lotus fanaten, een Elise en een paar Europa's en echt fraaie auto's.
Vind het leuk hoe de mannen aan de auto's werken en ken ze al héél lang maar ze gunnen de 911 geen enkel blik :oops:
Dat is niet hen merk en ik pas gewoon niet in die Lotus en pest ze meest met hun plastic speeltjes, de één met een Renault motor en de ander met een Ford erin en ook vele met een Honda dacht ik.

Ieder zijn meug :thumleft:

24 jul 2013 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk niet dat ze per definitie alle andere wagens weigeren, want er staat genoeg in de deelnemerslijst wat niet tot de criteria behoort (waaronder twee Porsches).

http://www.maartenmemorial.com/de_autos/

24 jul 2013 21:18
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Mooi initiatief maar ik ben toch van mening dat het wel iets zijn doel voorbij is geschoten. Kinderen een onvergetelijke dag bezorgen kan ook met een P die (ligt eraan van welke kant je het bekijkt) ook exclusief kan zijn maar vooral voor heel veel kinderen een droom is. Maar goed het is zoals het is blijkbaar....

24 jul 2013 21:32
Profiel
Nog even een aanvulling. Bij deze rit rijden zowel volwassen patiënten als kinderen mee.

Mbembe schreef:
Citaat:
Mooi initiatief maar ik ben toch van mening dat het wel iets zijn doel voorbij is geschoten

Kun je dit toelichten?

Is VCM dan ook zijn doel voorbij geschoten omdat de kinderen niet voor andere auto's kunnen kiezen dan alleen Porsche. Zijn hier de andere merken niet goed genoeg om de kinderen een mooie dag te bezorgen?

24 jul 2013 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 4 '92 (slate grey) & 912 Targa '68 swb (sandbeige) & 912 Coupé '68 swb (sandbeige) & ex 912 Coupe '68 swb (blutorange)
Laren
Eerst even tot 10 geteld na het lezen van de reactie van Cabrio Wim voordat ik deze reactie ging typen.

Werkelijk waar respectloos voor de MaartenMemorial organisatie. Heel veel vrijwilligers die veel tijd investeren om een leuke dag te organiseren voor zieke kinderen en om ook geld binnen te halen voor onderzoek. En ja, Lotus heeft voorkeur boven Porsche. Als je je verdiept had in het event had je ook begrepen waarom voordat je die ongegronde en waardeloze reactie plaatste.

Ik ben meerdere malen aanwezig geweest tijdens MM en het is onbeschrijfelijk als je een jong ventje/meisje met kaal koppie uit een auto ziet stappen na een rondje op het circuit met een grote lach.

24 jul 2013 21:57
Profiel
horn schreef:
Had ik niet van je verwacht. dat jij je er niet thuis voelt is natuurlijk prima.

Kan zijn Harald, maar als ik de voorgeschiedenis daarvan moet gaan opschrijven kom ik met 2 A4 kantjes niet toe.
En misschien had ik er mij wel thuis gevoeld en het naar mijn zin gehad.

Maar een tekort aan auto's was toen ook al het geval, en benaderd worden door een van de organisatoren en samen geregeld dat ik het meisje uit Hulst dan die dag zou meenemen, en dan van een andere organisatie bericht krijgen dat mijn Porsche onder de norm ligt van wat geëist werd, gaat mij dan net iets te ver.
Plus de dag van het meisje naar de kl@ten waar ze zo naar verlangt had, is dan nog goed gekomen uiteindelijk voor haar, maar niet zonder slag of stoot..

Dit kort samen gevat, van het gebeurde.
Wat er mij later van blijven hangen is na het gebeurde:............ dat ze enkel mensen willen die echt geld hebben voor op het eind van de dag, en blijkbaar vallen Porsche rijders daar niet onder. :roll:

Ben het verder eens met Mbenbe :thumleft:

24 jul 2013 22:01
MPB schreef:
Eerst even tot 10 geteld na het lezen van de reactie van Cabrio Wim voordat ik deze reactie ging typen.

Werkelijk waar respectloos voor de MaartenMemorial organisatie. Heel veel vrijwilligers die veel tijd investeren om een leuke dag te organiseren voor zieke kinderen en om ook geld binnen te halen voor onderzoek. En ja, Lotus heeft voorkeur boven Porsche. Als je je verdiept had in het event had je ook begrepen waarom voordat je die ongegronde en waardeloze reactie plaatste.

Had je beter tot honderd kunnen tellen, en jij weet niet wat ik van MM organisatie weet.
En dat hij Lotus fan was in hart en nieren wist ik al langer voor dat hij jammer genoeg gestorven is.

24 jul 2013 22:07
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Frans D schreef:
Ik denk niet dat ze per definitie alle andere wagens weigeren, want er staat genoeg in de deelnemerslijst wat niet tot de criteria behoort (waaronder twee Porsches).

http://www.maartenmemorial.com/de_autos/

Ratelband heeft zijn Bugatti nog zie ik?

24 jul 2013 22:28
Profiel
964 c2
Den Haag
horn schreef:
Wat mij betreft houden ze het zo. Aan de andere kant, heb ook Vet Cool Man ritten gereden waar ik een jongetje keihard heb zien huilen omdat hij in iemands gloednieuwe Cayenne Turbo was ingedeeld. "Ik wil ook in een Porsje, ik wil niet in een buhuhuuuuuuuusjuuuuuuuuuuh!"

Blijft lastig om bij dat soort dingen ergens een grens te trekken.
Naast jouw voorbeeld heb ik met VCM ook kinderen gezien die het helemaal gaaf vonden in een 924. (jaja, met alle respect daarvoor).
Ervan uitgaande dat ze het benodigde aantal halen snap ik het wel dat ze een selectie maken, ik zou zeggen stuur een mail, hou de dag vrij, mag je niet mee, ga je zelf een dagje lekker sturen. :drive:

24 jul 2013 23:03
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Marcel B. schreef:
Nog even een aanvulling. Bij deze rit rijden zowel volwassen patiënten als kinderen mee.

Mbembe schreef:
Citaat:
Mooi initiatief maar ik ben toch van mening dat het wel iets zijn doel voorbij is geschoten

Kun je dit toelichten?

Is VCM dan ook zijn doel voorbij geschoten omdat de kinderen niet voor andere auto's kunnen kiezen dan alleen Porsche. Zijn hier de andere merken niet goed genoeg om de kinderen een mooie dag te bezorgen?

Marcel, ik heb het niet vergeleken met VCM. Ik ben van mening dat voor kids en volwassenen heel wat auto's exclusief en bijzonder zijn en dat er door mensen bepaalde criteria worden gesteld die wellicht niet geheel overeenkomen met wat de kids willen/mooi vinden.

Het doel voorbij bedoel ik dat je kinderen en volwassenen een onvergetelijke dag wil bezorgen en dat hangt niet (alleen) af van de exclusiviteit van de auto maar wat de droom is van iemand

Groeten,

Marc

25 jul 2013 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Ken de geschiedenis niet, maar stel dat Maarten nu echt helemaal wild was van 'echte' superauto's en zijn vrienden een event in die geest hebben willen opzetten; dan kan ik me voorstellen dat (oude) 11jes daar niet bij horen. Als ik de centen had, dan had ik ws. ook een diknekauto voor 'erbij'. Gewoon om de Riva in Monaco te matchen :D

Overigens wel vreemd dat je bij inschrijving wordt 'geaccepteerd' en aan de poort alsnog geweigerd.

25 jul 2013 9:56
Profiel
Zit hier op mijn gemakje op de zaak bij Timo met een lekkere Ristretto, en zal proberen nog een toelichting geven waarom ik zo (verkeerd) reageerde.

cabrio wim schreef:
Waardeloos gebeuren met zeer groot dikke nekken gehalte. :ass

horn schreef:
Waardeloos evenement? Absoluut niet. Moet je de gastenboeken en reacties van de deelnemers lezen! :idea: En zien hoeveel mensen ze er blij mee maken! Vind het echt een waardeloze reactie. Had ik niet van je verwacht. dat jij je er niet thuis voelt is natuurlijk prima. Maar dat geldt zeker niet voor iedereen.

So be it.

Doelde ik meer op de organisatie en niet voor de mensen zelf die deze ziekte hebben of deze patiënten een mooie dag te geven.

cabrio wim schreef:
Dus boycotte die handel, hoe erg ook voor die mensen, hadden ze maar niet zo hoog moeten inzetten. :idea:

Wilde daar met aangeven om met de Porsches lekker thuis te blijven, als we zo niet welkom zijn, waarom dan wel gaan als ze in nood zitten als ze een tekort aan auto's hebben.

De reden dat ik waarschijnlijk daarom zo fel reageerde is omdat het mij na 4 jaar nog ontzettend hoog zit wat er toen gebeurd is, en om dit nu allemaal op het forum te gaan gooien wat daar de reden van is vindt ik niet nodig, heb ook mijn eigenwaarde, en voor mensen die sensatie zoeken/willen ga je de Telegraaf of Story maar lezen. :twisted:

Vergeet normaal negatieven dingen vrij snel en ben verder een positief mens die in het leven staat.

Misschien ben ik wel de eerste klas eikel voor sommige, maar stoor mij daar niet aan, wie mij in RL kent weet beter hoop ik. :wink:

En mensen of kinderen met deze ziekte gelukkig maken kan ook op een andere manier als elke keer (te) patserig uitpakken, zijn soms maar hele kleine dingen voor nodig.

Afbeelding

nog een toelichting op de vraag van foto: is onze hond Jacky, en is fotomodel. :wink:
Maar Neal had de gehele dag meer interesse in onze hond dan de Porsches of andere auto's

Ik hoop dat mijn toelichting nu duidelijker is, en ik ben geen Heintje Davids of hoe die ook mag heten, dus mijn besluit staat nu definitief vast.

Wens ik jullie verder allen een goede gezondheid toe, en nog veel plezier hier op het forum.

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 25 jul 2013 15:47, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jul 2013 10:03
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb zelf in het verleden ook vaker meegedaan aan bv een VCM.
Geeft een goed gevoel als je kinderen ziet genieten en op zo'n manier heb je zelf de controle wat er met geld voor een goed doel gebeurt. Dit in tegenstelling tot de zoveelste collecte aan de deur.

Als ik dan lees dat 99% van de Porsches niet welkom zijn dan heb ik daar geen moeite mee, maar blijf vervolgens ook thuis als het benodigde aantal auto's niet wordt gehaald.

Ik snap het gevoel van Wim wel een beetje.

25 jul 2013 14:02
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
99% van de Porsches niet een Jaguar XKS wel :bang:

25 jul 2013 15:32
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Daar is toch niets geks aan?! :^:

25 jul 2013 15:55
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@ Wim, :res: voor je toelichting, goed dat je dat hebt gedaan. Hoop dat je hier op t forum blijft.

25 jul 2013 18:01
Profiel
+2 :wink: Kom op Cabrioheintjedavids :mrgreen: Geintje Wim.

25 jul 2013 18:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende