Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:39

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Bzguy : Porsche 996 Carrera 2 1998 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bzguy : Porsche 996 Carrera 2 1998
Enne, ja hoor, morgen rijd ik er weer mee, naar de trouwpartij van m'n jongste broertje :)

25 jul 2013 17:07
Profiel
PorscheForum Junkie
D@mn......

Wat een hoop werk!! Maar het resultaat ziet er verbluffend uit!! Wat een glans...

25 jul 2013 19:03
Profiel
Moderator
PF #57
wow :shock:

25 jul 2013 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Mooi man!!

25 jul 2013 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Erg mooi! Ik begin een 996 ook steeds mooier te vinden... :D

25 jul 2013 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dankjewel

Het is wat werk, maar het resultaat is er gelukkig ook wel ; met name polijsten is veel werk ;

996 vind ik echt wel knap, al hebben ze een stijlfout begaan met de koplampen, maar van lijn en rijden een rasechte 911 !

25 jul 2013 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Met recht een b(u)z(y)guy geweest de afgelopen dagen! Ziet er prima uit, werkt lekker hè zo'n dap. :thumleft:

25 jul 2013 22:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Thanx !

Afgelopen dagen heerlijk met de wagen rondgetoerd, maar toch een klein probleem gevonden : wagen moest buiten slapen (op verplaatsing), en -na 2 nachten hevig onweer- vond ik dat de mat achter de bestuurdersstoel nogal vochtig was.

Heb het direct opgezocht op allerhande fora, en blijkt een vrij vaak voorkomend fenomeen te zijn : de afwateringskanaaltjes op de wagen (er zijn er 5 bij een coupe) durven nogal eens verstopt te geraken.

Als de mat achter de bestuurdersstoel vochtig is, dan zit het euvel bij afvoerkanaaltje 1, het achterste van het schuifdak.

Binnenin plafondbekleding losgemaakt (aan het achterraam), slangetje losgemaakt, en dat zat inderdaad verstopt ; met luchtdruk in geblazen, hielp niet.

Linker achterwiel verwijderd, achterbumper afgenomen (echt makkelijk & snel !), metalen brandwering linksachter afgeschroefd, en dan kun je aan de uitlaatnippel van dat afvoerkanaal.

Daar lucht ingeblazen : idem, zelfs lucht geraakt er niet door.

Dan maar binnenbekleidng links achteraan (de C-pillar geloof ik dat dit heet) verwijderd, en toen zag ik het euvel : het darmpje (zowat 1 cm diameter) zat gewoonweg geklemd tussen de bekleidng & de carrosserie ! Letterlijk dichtgenepen !

Darmpje terug wat rondgemaakt (met een kokertje en wat tape rond om het ook rond te houden), getest met lucht & water : werkt perfect !

Niks moeilijks aan, even wat zoeken, gratis fix, maar kan vooral veel problemen voorkomen, zeker als je weet dat de DME onder de bestuurderssrtoel zit, en die iwl je echt niet "verzopen:" hebben ;) !

Vorige eigenaar gecontacteerd : heeft er nooit last van gehad, maar wagen sliep steeds binnen & werd enkel gebruikt bij droog weer ;)

Zie tekeningetje hieronder voor de locatie van de 'drains' (bij een coupe)

Afbeelding[/URL]

30 jul 2013 7:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Wow wat een fraai werk! ziet er verbluffende uit!

30 jul 2013 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Mooi! zo'n pure Carrera! En Oceanblau zeer "Zeitgemäß" op een 3.4! Volgens mij een kleur die alleen leverbaar is geweest op de 3.4 direct vanaf de introductie. Later kreeg je Lapisblau metallic.
Het enige wat ik zou doen is een 3 spaaks stuur in Metropolblau toevoegen, en idd. wellicht het Sportdesign Rad op de auto. Is ie helemaal af! Als ik de afbeeldingen zie krijg ik ook wel zin in een originele 3.4 :D (ok, voor erbij dan :mrgreen: ). Enneh, de spiegeleieren zijn gewoon mooi! Als ik dit zo zie kan ik me ineens voorstellen dat in 25 jaar iets origineels zoals dit net zo gewild kan zijn als nu een impactbumper. Dus geen brede heupen a la de 4S / 997 etc, gewoon de pure vorm, smalle bandjes. Unverbasteld, periodiek correcte kleur complete historie bekend. Zuinig op zijn!

Ik denk dat ik ook wel weet wat het piepen van het raam veroorzaakt. Het zijn de raamrubbers die uitgedroogd zijn en zelfs naar binnen dubbel kunnen klappen. Rubber behandelen zorgt voor strepen op de ramen en helpt maar zeer kort. Raamrubbers vervangen is de remedie.

Groeten, Boxi

30 jul 2013 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
Leuk om te lezen!! Ben zelf ook erg vaak aan het 'detailen' wat altijd een zeer voldaan gevoel geeft als de 996 weer staat te glimmen.

Hoe heb je de poetskrasje weg gekregen?

30 jul 2013 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Toch steeds meer gelukkige 996 bezitters hier :cheers: :cheers: !
En het respect van de luchtkoelers gaat ook steeds grotere vormen aannemen :)!

30 jul 2013 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Dankjewel !

@ boxi :
- ik zoek het eens op ivm een 3-spaaks stuur in interieur-kleur, k ken een 'breaker' die dat wellicht wel liggen heeft :) Zit er een airbag in het standaard stuur of niet ?
- wat is het 'Sportdesign Rad' ? Is dat het stuur dat je bedoelt ?
- ben zeer gelukkig met de originele staat ; misschien naar de toekomst toe 18 duims velgen (GT3) of zo, maar de originele onderdelen hou ik steeds bij :) Origineel is toch altijd wel mooi vind ik, zelfs al is het met 'maar' de 17" cup velgjes
- is inderdaad de gewone 'smalle' body, maar vergeleken met mijn vorige 3.2 is deze geloof ik wel 12 cm breder, en een stukje lange rook, ik merk het vooral bij het in de garage stallen :mrgreen:
- ik zal het eens bekijken wat betreft dat piepen van de ramen, desnoods vervang ik inderdaad de rubbers. Feit is : heb het enkel bij warm weer, deze morgen piepten ze helemaal niet ; storend is het echt niet, wellicht een winterwerkje ;)
- zal er zeer zuinig op zijn : nette 3.4's -zelfs ondanks hun wat mindere imago- beginnen toch behoorlijk zeldzaam te worden zo te zien, vaak zijn ze (helaas) wat verbasteld of een hele tijd ontzien van wat liefde, best wel erg om zien soms :(

@Porsche 84 :

- de wagen heeft (gelukkig) nooit de wasstraat gezien, dus geen vervelende ronde krassen
- de krasjes heb ik weggekregen (of toch zo goed als alle) met een DAP900 toestel (excentrische polijstmachine) in combinatie met Monello Mezzo (eerste polijstbeurt) & Monello Finale (tweede polijstbeurt), dan een laagje Poorboys Black hole (glaze), dan Natty's Paste Wax Blue

@Maba44 :

- is wel een verschil : een luchtgekoelde of watergekoelde, met beiden hun voor-en nadelen, maar het onderlinge respect is er wel :)
- het grootste verschil met de vorige : dit is een veel modernere wagen, dus toch wel een stuk gemakkelijker, al was de 3.2 ook een heerlijke wagen om mee te rijden !

31 jul 2013 7:09
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
Thanks, ik ga wel even opzoek :thumleft:

31 jul 2013 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb je een pb'tje gestuurd met een link naar een webshop ivm detail-producten ;)

Mocht je vragen hebben, stuur maar PM :)

31 jul 2013 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Hey hij staat er echt super mooi bij ! wat glimmen ! Mag zelf ook graag detailen, die van mij staat er dan ook net zo bij.

Ikzelf gebruik Smartwax, is ook heel fijn/goed spul trouwens en laat geen vlekken achter.

05 aug 2013 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Ondertussen klein probleem zelf kunnen herstellen : af en toe had ik last van een 'hapering' rond 5000-5500 rpm ; niet echt storend, slechts een hikje', maar niet zoals het hoort.

Gezocht en gevonden wat het was : de MAF sensor (die op het luchtfilterhuis zit) bleek niet te werken zoals het moet : het ding vervangen (2 min werk), en alles werkt nu zoals het hoort :) !

Volgende puntjes op de 'to do'-lijst :

- barstje in de voorste nummeprlaathouder, wordt dus vervangen
- scheurtje in de spoiler-rubber, wordt ook vervangen (die schijnen nogal eens te scheuren)
- heb originele Porsche versnellingsbak-olie gekocht, wordt asap vervangen (ondanks onderhoudsgeschiedenis, om zeker te zijn, ben nogal 'mental' op dat gebied)
- bougies gekocht, worden ook asap vervangen, idem als hierboven (zelfde 'zieke geest') ;)

30 aug 2013 16:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2