Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:40

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
262 cm te kort ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex964, ex993, 997S cab, 970
Bericht 262 cm te kort ?
Afbeelding

Is dit Big Brother is watching you ?
bij 118 km/h 2.62m te weinig afstand gehouden volgens onze buren?
Zie ik het nou verkeerd of is dit een voorbode waar overtredingen in centimeters worden gemeten ?
:ass:

31 jul 2013 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Drechtsteden
Bericht Re: 262 cm te kort ?
Wat je in ieder geval verkeerd ziet, naar mijn bescheiden mening, is die 262 cm. ik kom op 59 meter minus 26,88 m = 31,12 m , ehhh, 32,12 m, te dicht op je voorganger............. Nooit geweten trouwens dat ze dat zo nauwkeurig kunnen waarnemen, niet eerder gehoord.

Laatst bijgewerkt door Cornelius op 31 jul 2013 9:35, in totaal 2 keer bewerkt.

31 jul 2013 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Een snelheid van 118 km/h op de duitse autobahn is natuurlijk ook strafbaar langzaam.... :mrgreen:

31 jul 2013 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
(Na 2 andere opmerkingen over de afstand) Zou ik dan WEL goed kunnen tellen/lezen 32,12 meter te kort op je voorganger.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

31 jul 2013 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Drechtsteden
Oefffff :oops: Shame on me - ik zal het veranderen...... :roll:

31 jul 2013 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Is niet echt iets van de laatste tijd :idea:
Er hangen al jaren overal van dit soort "meetcamera's" aan o.a. de viaducten op de snelwegen in D
zie dit bericht uit 2005! :
http://www.nu.nl/algemeen/470423/duitsland-gaat-bumperkleven-harder-aanpakken.html

en de duitse verkeerswetwet/boetes;:

Citaat:
Nichteinhalten des Abstandes zu einem vorausfahrenden Fahrzeug
Hier bequem über Formular ausrechnen
http://www.bussgeldkataloge.de/uabstand.php
bei einer Geschwindigkeit bis 80 km/h 25,- EUR,
bei Gefährdung 30,- EUR, bei Sachbeschädigung 35,- EUR

bei über 80 km/h, wenn nicht in Metern weniger als
ein Viertel des Tachowertes 35,- EUR

bei einer Geschwindigkeit von mehr als 80 km/h
weniger als 5/10 des halben Tachowertes 75,- EUR, 1 Punkt
weniger als 4/10 des halben Tachowertes 100,- EUR, 2 Punkte
weniger als 3/10 des halben Tachowertes 160,- EUR, 3 Punkte
(bei mehr als 100 km/h + 1 Monat Fahrverbot)
weniger als 2/10 des halben Tachowertes 240,- EUR, 4 Punkte
(bei mehr als 100 km/h + 2 Monate Fahrverbot)
weniger als 1/10 des halben Tachowertes 320,- EUR, 4 Punkte
(bei mehr als 100 km/h + 3 Monate Fahrverbot)

bei einer Geschwindigkeit von mehr als 130 km/h
weniger als 5/10 des halben Tachowertes 100,- EUR, 2 Punkte
weniger als 4/10 des halben Tachowertes 180,- EUR, 3 Punkte
weniger als 3/10 des halben Tachowertes 240,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
weniger als 2/10 des halben Tachowertes 320,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
weniger als 1/10 des halben Tachowertes 400,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

Fragen dazu können Sie im Forum stellen.

31 jul 2013 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Wat kost dat nou? Hebben ze gewoon 1 tarief voor bumperkleven, of is het net als snelheidsmeting afhankelijk van de overschrijding? (edit: nevermind)

NL politie houdt 0.5s aan als grens voor bekeuring: 0.5x118/3.6=16.4m.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-toe.html

Misschien kan je nog zeggen dat je als NL-er dus geen idee had dat je strafbaar was. :twisted:

De 2.62 m van topic starter klopt trouwens wel! De DE overheid heeft als normaal dat je de halve snelheid aan moet houden: 118/2=59m, maar zij bekeuren pas bij de 5/10 (de helft) van de halve snelheid: 5/10x59=29.5. 29.5-26.88=2.62m. Topicstarter zat dus maar 2.62 m onder de duitse bekeuring norm.

59m afstand is ook best wel onredelijk. Als ik 59m afstand hou met 118, dan denken andere auto's dat ze er ook nog wel even tussen kunnen en dan rij je dus ineens er maar de 26m achter. Als er dan net zon automaat staat, dan ben jij het zakje, door de actie van de andere. Snelheidsmeeting automatisch vind ik wat anders, maar afstandhouden is zo situatie afhankelijk dat lijkt me toch niet fijn als ze dat hier zouden gaan invoeren. Ik heb elke ochtend wel dat iemand ziin auto er tussen schuift en ik maar een auto-lengte over heb met 100kmh.

31 jul 2013 9:42
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
In ons dichtbevolkte landje rijden zoveel auto's op de weg dat wij met z'n allen wat dichter op elkaar zijn gaan rijden anders zouden de file's nog langer zijn.
Op zich geen probleem want de kleinere afstand zijn we gewend.
In een hoop buurlanden waaronder bv Duitsland en Frankrijk hanteren ze echter andere normen, dit gaat over het algemeen wat makkelijker omdat in grote delen van deze landen de verkeersdichtheid lager is dan bij ons.
Een afstand van 60 meter bij een snelheid van 120 km/h is uiteraard een veilige afstand maar zal hier in NL veelal leiden tot herhaaldelijk invoegen voor je neus.
Ik heb mezelf aangewend in het buitenland wat meer afstand te houden, dat rijdt nog een stuk relaxter ook.

31 jul 2013 11:08
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik woon al meer dan 10 jaar niet meer in Nederland, maar als ik er dan weer 's ben, zoals deze week, dan valt me echt op hoe ongelofelijk dicht iedereen hiernop elkaar zit. Het is echt priegelwerk, en idd zoals Ewout zegt: als je iets meer afstand probeert te houden dan propt iemand hem er nog even tussen. En hoe. Liefst op het laatste moment. De Nederlanders zullen er wel aan gewend zijn geraakt, maar het gaat nergens over.

On topic: dat afstand zo nauwkeurig wordt gemeten wist ik niet. Rijd veel in Duitsland, maar ben er nog nooit op gepakt.

01 aug 2013 5:54
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
De afstand is gewoon de uitkomst van een simpele rekensom, uitgedrukt in centimeters:
auto A rijdt over het meetpunt met een bepaalde snelheid, na 1,25 seconden rijdt auto B over hetzelfde punt met ook een bepaalde snelheid.

Ik ga het niet voorrekenen, maar dan kun je de onderlinge afstand op dat moment zelfs in milimeters, met drie cijfers achter de komma, uit drukken.
Het is denk ik niet zo dat er iemand mee gaat rennen met een meetlintje ... :res:

01 aug 2013 8:07
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Enguess schreef:
en idd zoals Ewout zegt: als je iets meer afstand probeert te houden dan propt iemand hem er nog even tussen. En hoe. Liefst op het laatste moment..

... en met een lagere snelheid - als het nog even wat meer tegen zit :|

01 aug 2013 9:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
terwijl in de betreffende baan ook net wordt geremd...... zit je meteen weer met je tanden in je stuur :bang:

01 aug 2013 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
@ jeff911.....gordel om doen jongen... :wink:

01 aug 2013 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Ook niet alles:
Afbeelding

01 aug 2013 13:10
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Beter zo'n striem in de hals dan een schedelfractuur en een gezicht vol glas :wink:

01 aug 2013 15:31
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Mijn eigen referentiekader:
- ik weet niet waarom, maar ik moet bij gordeldiscussies nog vaak terugdenken aan een ongeval in Friesland jaren geleden,
waarbij oma en opa het ook niet nodig vonden dat de kleindochter van 8 in de gordels zat; voorrangs-fout, kind uit de auto geslingerd, dood.
Je zal er maar mee moeten leven.
- half jaren 80 heb ik een keer eerste hulp verleend aan een meid van 19, kop door de voorruit, bleek de dochter te zijn van een dorpsgenoot; ze zal er nog regelmatig aan terugdenken als ze in de spiegel kijkt;
- ik rij dagelijks op de randweg rond Hoofddorp langs een boom die al jaren als monument dient; jonge meid (of waren het er 2 ?) uit de auto geslingerd, dood.
- afgelopen zondag was ik getuige van een net-gebeurd ongeval bij Vught op de A2; 2 Poolse meiden uit de bus geslingerd op straat, zeer zwaar gewond.

Het bijzondere is dat ze allemaal 1 ding gemeenschappelijk hebben: gordel vonden ze niet nodig want er was nog nooit iets gebeurd.

Dan maar zo'n striem in mn hals.

Overigens zit er t.a.v. afstand houden nog wel een aardig natuurkundig aspect aan de zaak:
Om een aanrijding te kunnen voorkomen moet je voldoende afstand hebben voor reageren en zelf afremmen. Echter als je er toch al te dicht op zit: hoe dichter je op je voorganger rijdt, des te kleiner het snelheidsverschil zal zijn op het moment dat je er achterop rijdt; dus hoe korter de afstand - hoe kleiner de klap... (zolang je niet gaat tollen...)

01 aug 2013 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Ik denk dat niemand hier het niet dragen van gordels promoot....

Ik gaf alleen aan als iemand hem er zo beroerd tussen prakt het een a-relaxte situatie is. Hartwiek nam het even te letterlijk, waarop ik gewoon aangaf dat zon actie nog steeds a-relaxed kan uitpakken ook als je gordel draagt.

01 aug 2013 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Wat betreft dat onvoldoende afstand houden in Nederland heb ik nog wel een opmerking die misschien stof tot nadenken geeft:

De politie bekeurt zich suf (nah) voor onvoldoende afstand houden. Allerlei ingewikkelde berekeningen, hele reeksen argumenten. Maar het onomstotelijke bewijs dat je echt onvoldoende afstand hield, of dat je echt je snelheid niet zodanig had geregeld dat daardoor geen gevaar of hinder voor andere weggebruikers of schade ontstaat wordt pas geleverd als je dus inderdaad je kreukelzone in de achterkant van je voorligger hebt geparkeerd. Toch?
Maar wat gebeurt er nu bij een kopstaart aanrijding? Als er geen gewonden zijn komt de politie helemaal niet. Er volgt dus ook geen bekeuring ondanks dat je de overtreding nu echt helemaal voor de volle 100% hebt gepleegd en dus bewezen hebt dat je het kon. Een tiental jaren geleden werd (in ieder geval door AVD/KLPD) op de snelwegen elke "achteropbotser" ondanks alle ellende beloond met een proces-verbaal. Dat is nu dus alleen maar het geval als er gewonden zijn, of je knettert met z'n twintigen op een hoop. Waar zit um ut verschil?

01 aug 2013 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat was de opzet van deze thread.
De discussie verplaatst zich naar de 1/10 e seconde waarin ik de gewraakte 2,62 m heb afgelegd maar waar het werkelijk om gaat (veiligheid bevorderen , handhaven, repressie) blijft op de vlakte IMHO,
Daarbij , zoals gezegd het onaangename gevoel dat je wel veel kunt meten maar of dit de juiste toepassing van het beleid is ??

01 aug 2013 17:33
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Er zijn hier ook proeven genomen met deze wijze van afstand meten. Op sommige snelwegen zie je nog wel van die dikke strepen die vanaf de middenberm dwars op de linker rijstrook gekalkt zijn. Uiteraard in de buurt van viaducten. De manier van meten riep nogal wat vragen op. Zeker ook bij de mensen die het werk moesten doen. Je kon bijvoorbeeld nauwelijks zien of de voorligger gas los liet waardoor de afstand kleiner werd. Ach het leverde veel geld op............

01 aug 2013 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
en ik denk dat dat zeker niet onbelangrijk is :mrgreen:

01 aug 2013 18:27
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Wat ook verboden zou moeten worden: zinloos remmen.

- o, mijn telefoon gaat: remmen
- had ik er hier niet af gemoeten? Remmen
- ik moet invoegen: remmen
- zit mijn haar wel goed: remmen

Enz enz enz

01 aug 2013 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Couldn't agree more !!!! :bang:

01 aug 2013 23:04
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Wat lees ik nu toch weer allemaal Bert!
Log voor de 1e keer in na de vakantie en heb 3617 ongelezen berichten :shock: :shock: :shock:
Dit is de 1e waar ik op klik.
Ik lees dat je 50% van je snelheid in meters afstand moet houden?!
Dat is toch véél meer dan de reactietijd + remafstand...
In het dorp bij 50 dus 25m afstand houden :shock: daar houdt niemand zich aan behalve degene die vooraan rijdt!

Sterkte met het verwerkingstraject...

02 aug 2013 17:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Nee JP, niet goed gelezen,
De helft van de tacho maal 5/10 is een kwart van de gereden snelheid...
En sterkte met je drie-en halfduizend berichten :scratch:

03 aug 2013 12:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende