Auteur |
Bericht |
LNY518
|
Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Maandag deed ik een ritje met de Porsche (3.2 - G50 - 1987) maar na enige tijd verliep het schakelen steeds moeilijker. Wanneer ik op een gegeven moment naar 2de schakelde, maakte de wagen een zeer vreemd lawaai. De koppelingspedaal bleef ingedrukt en had de indruk dat er bij het induwen iets 'gebroken' was.
De auto gaat maandag naar de garage maar vroeg me af of iemand enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn? Is de koppeling sowieso kapot of kan het ook een drukveer, ... of dergelijke zijn?
(Wat is de kostprijs van een nieuwe koppeling?)
Bedankt
|
31 jul 2013 23:07 |
|
|
bully
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Druklager misschien. Waar gekocht en laten keuren?
|
31 jul 2013 23:39 |
|
|
LNY518
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Gekocht in België bij Van Beurden. Er is 1 jaar garantie op de wagen maar verkoper zei me dat de koppeling (als enige stuk) daarbuiten valt. Uitleg is dat je een koppeling snel kunt stuk rijden als je niet goed kunt schakelen ...
_________________________________________ Porsche 911 3.2 1987 Porsche 964 Turbo 3.3 1991
|
31 jul 2013 23:48 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Een koppeling kun je idd makkelijk 'oproken' als je niet oppast. Maar vlgs mij is een kapot druklager of iets met drukgroep oid iets totaal anders en zou ik zeker aanspraak op garantie proberen te maken.
|
01 aug 2013 0:12 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Heb je de voetenmat al weggehaald en gekeken of daar bv een bus is losgeschoten of gebroken? Bij mijn 964 is onlangs de kunstofbus gebroken, geb toen alles maar vervangen (incl pedaal). Waar kwam het geluid vandaan?
|
01 aug 2013 7:22 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
En wat doet de koppeling? Werkt die nog? Of blijft hij gekoppeld?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
01 aug 2013 10:16 |
|
|
LNY518
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Ik kan de koppelingspedaal niet meer indrukken, is met andere woorden keihard en als ik zou doorduwen heb ik het gevoel dat ik iets zou 'breken'. Vorige week, na het kuisen van de wagen had ik volgende onderdeel gevonden. Is deze van de wagen? (Kan eventueel ook van hogedruk of dergelijke zijn) Bedankt voor de vorige antwoorden. Iemand enig idee van de kostprijs van een nieuwe koppeling?
_________________________________________ Porsche 911 3.2 1987 Porsche 964 Turbo 3.3 1991
|
01 aug 2013 10:32 |
|
|
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Ai, vervelend. Een nieuwe koppeling inclusief drukgroep heeft bij inclusief inbouw zo´n 3.000 euro gekost. Zie ook viewtopic.php?f=9&t=33267.
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
01 aug 2013 10:56 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Maar dat kan veeeeeel goedkoper.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
01 aug 2013 10:56 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Bij mijn Twingo laten doen....nog net geen 500 euro......bij een multigarage.....cq.... specialist.....en niet bij zo'n keyboard Pussy garage..... Bij een porsche pak en beet 1000-1500 euro.........denk ik......maar 3000 euro zo duur.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
01 aug 2013 12:53 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
01 aug 2013 13:15 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
90% van de kosten zit in arbeid. Ik zou de pedalenset en alles wat daar bij hoort als eerste controleren. Het kan zijn zoals eerder aangegeven dat hier een veer is losgeschoten, drukgever defect is of een bus is gebroken. Ik zou mijn geld zetten op de druklager, maar dat kun je horen aan een ratelend geluid en komt de koppeling in de meeste gevalen wel enigzins terug of blijft deze op de bodem liggen.
Als 1500,- ex aanhoudt voor de kosten zit je redelijk safe.
Van te voren goed een prijs afspraak maken.
Mijn advies is de reparatie door bv Paul Geeris uit te laten voeren. Porsche specialist. Krijg je ook een opgave van de oorzaak waarmee je eventueel een garantie claim kunt neerleggen bij de verkopende partij.
|
01 aug 2013 14:44 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Advies op basis van jouw jarenlange ervaring?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2013 15:18 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Nee, niet mijn ervaring. Mijn beste maat bezit een 964, 997 en onlangs een 991 toegevoegd. Zijn 964 heeft zo'n beetje alle ellende al gehad. Hij laat zijn 964 servicen bij Paul Geeris en hij en inmiddels ikzelf hebben daar goede ervaringen mee. Misschien interessant om je Mini daar te laten servicen
|
01 aug 2013 15:32 |
|
|
bully
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Auto gaat terug naar van Beurden? Denk zelf dat het toch onder garantie verholpen wordt.
|
01 aug 2013 15:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
wat ik bedoel is dat er behalve Paul Geeris (waar ik wel meer positieve ervaringen over hoor) nog diverse zeer goed aangeschreven Porschespecialisten in Nederland zitten. Als de topicstarter in de buurt van Heeze/Eindhoven woont is het een advies, anders is het eerder sluikreclame
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2013 15:39 |
|
|
LNY518
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
België, West-Vlaanderen
_________________________________________ Porsche 911 3.2 1987 Porsche 964 Turbo 3.3 1991
|
01 aug 2013 15:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Allee, ik meende al zoiets tussen de regels door te lezen in je beginpost. Maar toen je vroeg wat het allemaal moest gaan kosten dacht ik toch even dat je een Ollander was.... Enfin, sluikreclame dus.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2013 15:42 |
|
|
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
Moet ik me nu bekocht voelen ofzo?
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
01 aug 2013 19:24 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
moet je zelf weten.... ik heb het er niet voor over.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
01 aug 2013 19:40 |
|
|
LNY518
|
Re: Koppelingspedaal - Carrera 3.2 - G50 - 1987 - zit vast
P is ondertussen binnen bij Van Beurden,
Treklager is gebroken en vork is ook aan vervanging toe.
Nu de koppeling er toch uit ligt, heb ik gevraagd om meteen een nieuwe koppelingsset te plaatsen. Vork kost een 150 EUR, koppelingsset 890 EUR. Van Beurden neemt het uurloon op zich.
_________________________________________ Porsche 911 3.2 1987 Porsche 964 Turbo 3.3 1991
|
16 aug 2013 11:17 |
|
|