Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 0:34

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 100  Volgende
GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
dat vraag ik me af. werk zakelijk met een laptop maar moet er niet aan denken dat te doen zonder mijn docking station, losse scherm en toetsenbord...

02 aug 2013 11:35
Profiel
Dat kun je allemaal aansluiten op een Surface tablet. In jou geval zou je de Surface Pro kunnen aanschaffen en heb je thuis een fijne tablet om te surfen of krant te lezen.

Nog wat info over de surface RT actie bij Surfspot http://www.surfspot.nl/surface
Welicht zijn er meer forum leden werkzaam in het "onderzoek" bij universiteiten. :cheers:

02 aug 2013 11:45
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
@Clemento: Ik bedoelde daarom ook te zeggen dat zo'n Surface een beetje tussen een desktop/laptop en een tablet in zit. Prima voor het huis, tuin en keukengebeuren en alles wat je er net even meer mee wilt doen dan met een iPad/tablet. Maar als je net wat meer beroep wilt doen op de processorkracht door bijv. filmpjes te bewerken, zwaardere games te spelen, Photoshop of andere ongein dan kom je gewoon te kort en dat zal altijd zo blijven omdat programma's meegroeien met de ontwikkeling van de processorkracht en opslagcapaciteit.
Prima natuurlijk als je al dit soort zaken toch niet gebruikt en als je wel beschikt over een desktop of laptop dan begrijp ik niet waarom de keuze niet gegaan is naar een courante tablet. Maar dit is niets meer dan mijn mening hoor. :wink:

02 aug 2013 12:01
Profiel
@Frans dat Windows RT op dit moment incourant is maakt mij niet uit, natuurlijk de Pro versie is een volwaardige PC waar je alles mee kan dat jij beschrijft. Heb thuis de beschikking 2 desktop PC 's en een een netbookpc dus wil ik zware taken uitvoeren dan ga ik daar ff rustig voor zitten. Wil nu gewoon ff iets anders dan de iPad die ik eigenlijk best wel. Ouderwets ben gaan vinden en wil graag ervaring opdoen met Windouws 8 Touch met live tildes en Apps gewoon omdat ik dat leuk vind en ik een MS fan bent. Mijn dochter is weer helemaal weg van Apple MacBook en ook heel mooi spul en duur maar ik wil mij helemaal inleven in het incourante WinRT en ik denk dat dat zeker een grote toekomst gaat krijgen. Windows desktop heb je eigenlijk alleen nodig voor je werk op dit moment en thuis is WinRT meer dan voldoende. Op termijn komen ook cloud toepassingen beschikbaar van zware taken en dan heb je de oude desktop niet meer nodig. Maar goed we zullen zien :popcorn:

02 aug 2013 13:52
Moderator
PF #57
Clemento schreef:
Wil nu gewoon ff iets anders dan de iPad die ik eigenlijk best wel. Ouderwets ben gaan vinden

Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik vind de ipad nl prima. Ouderwets? Ach, het doet wat het moet doen op een (intuitieve) manier die me bevalt. En als het dan niet state of the art is - fine by me. Als er iets komt dan veel ingenieuzer, makkelijker en prettiger is, stap ik graag over. Maar tot op heden ben ik blij met wat ik heb.

Hoor graag je ervaringen met je nieuwe gadget. :salut:

02 aug 2013 14:33
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik snap wel wat je bedoelt met ouderwets. Dat gevoel heb ik ook. Hopelijk wordt iOS7 een frisse wind op dat vlak.
En MS Surface is imo echt wel een heel goede oplossing voor wie een laptop eigenlijk voor weinig gebruikt, maar toch te weinig heeft aan een tablet.

02 aug 2013 14:42
Profiel
Edit +1 :D

Moet helaas nog een paar weken wachten maar ik zal tzt mijn ervaringen posten. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen maar het kan natuurlijk ook een teleurstelling worden. Lees op tweakers eigenlijk 99.5% positieve ervaringen en een enkele Apple fan komt soms de 'rust' verstoren maar de argumenten om voor Apple ipad te kiezen kunnen eigenlijk allemaal weerlegd worden. Maar vooral vind ik nu de instap prijs voor een degelijk tabled als Surface RT een offer dat ik niet kon weerstaan. Voor de Surface Pro betaal je met alle noodzakelijke toeters en bellen ca € 1000,- en dan zou ik denk ik liever een Macbook Air aanschaffen voor dat geld maar dan weer geen Touch bij een Macbook en op dat gebied loopt Apple achter bij MS op dit moment.
check iPad vs Surface

02 aug 2013 14:46
Noord-Brabant
Clemento heeft een iPad 1 en die draaien nog op iOS5. Ik begrijp zijn bevinding wel maar je mag die vergelijking niet maken natuurlijk. En laten we er ook over ophouden dat een MacBook duur is. Het zijn veel centjes maar absoluut niet veel geld voor wat je ervoor krijgt.

02 aug 2013 14:56
Profiel
zoveel verschil zit er niet tussen IOS5 en de huidige versie. Het werkt gewoon met ouderwetse ikonen en die ken ik nu wel. hoop idd da IOS7 echt iets anders gaat worden maar dat is afwachten. Wat betreft de Mackbook heb je mij verkeerd begrepen Frans, die vind ik echt heel gaaf en zou deze denk ik eerder aanschaffen dan een Surface Pro. Moet binnenkort diep in de buidel tasten om een Macbook Air of Pro 15" voor mijn dochter te kopen. Ze doet namelijk een grafische opleiding en MS wordt daar niet echt gebruikt en ze is helemaal verslaaft aan het gebruik van haar huidige 2e Macbook. Ze maken mooi spul bij Apple maar ook bij MS zitten ze niet stil en Windows 8 met winRT gaat gewoon een succes worden, daar ben ik van overtuigd alleen de adoptie is niet zoals MS dat graag zou zien. Windows Phone8 is ook een succes aan het worden, ze krijgen al marktaandeel terug. Microsoft zal meer op prijs moeten gaan concureren en dan bestaat dat bedrijf over 50 jaar nog steeds.

02 aug 2013 15:19
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Clemento schreef:
Ze doet namelijk een grafische opleiding en MS wordt daar niet echt gebruikt

Bleh, van zo'n scholen heb ik nooit een goeie indruk als ze de studenten forceren om apple te gebruiken.
Toegegeven Apple is gebruiksvriendelijker, maar voor grafische prestaties moet je echt wel bij MS zijn (al meer dan 10j trouwens, verbazingwekkend hoeveel scholen hier nog steeds niet van op de hoogte zijn :bang: )

Overigens, ik heb nu een macbook pro. En moest ik opnieuw kunnen kiezen, had ik de air gekozen. CD heb je tegenwoordig toch nergens meer voor nodig. En dat hij zo licht en dun is vind ik echt een zwaar pluspunt.

02 aug 2013 15:49
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ik weet niet of je daar gelijk in hebt. Op heel veel designafdelingen en marketingafdelingen van bedrijven zie je toch meestal Apple staan; hebben die het allemaal mis dan? :scratch:

(Ik heb er zelf niet voldoende kennis van om over te oordelen maar het valt me op dat er bijna altijd Apple staat en dat zal niet zonder reden zijn)

02 aug 2013 16:24
Profiel
Noord-Brabant
Clemento schreef:
Ze maken mooi spul bij Apple maar ook bij MS zitten ze niet stil en Windows 8 met winRT gaat gewoon een succes worden.

Tot nu toe zijn de feiten zo dat grote fabrikanten zoals Asus en Acer inmiddels gestopt zijn met W RT en Samsung, HP en Toshiba er sowieso niets mee gaan doen. Ook grote analisten zijn van mening dat Microsoft beter kan gaan stoppen met W RT dus vooralsnog gaat het geen succes worden. :wink:

02 aug 2013 17:26
Profiel
De tijd is nog niet helemaal rijp voor de RT zonder windows 8 desktop. Komt vooral door de communicatie van MS over RT. Men denkt dat er niks mee kan omdat je de oude desktop programma's niet meer kan gebruiken en dat er niet 100.000 Apps zijn. Vele interessante Apps zijn al wel beschikbaar en voor wat ik ermee wil doen is het ruim voldoende. De Surface Pro is wel een succes maar persoonlijk vind ik die te prijzig en ik dan liever een gave Macbook Air 11" hebben voor dat geld. maar een bedrag van € 325 die consumenten nu moeten betalen voor de Surface RT is echt heel veel waar voor je geld. Wil ik desktop applicaties kan ik vele andere PC's gebruiken op mijn werk en thuis. Maar Windows 8 op een desktop met muis is helemaal niks, dan klick is zo snel mogelijk op desktop en daarna op ikonen die daar dan klaar staan. Maar goed ik moet nog afwachten of mijn verwachtingen worden waargemaakt en ik niet meer de iPad van mijn vrouw zal vragen als ik de NRC wil lezen of ff dit forum checken. Hoop ook niet dat mijn vrouw de surface RT gaat waarderen want dan zit ik weer met de iPad opgescheept :pale:
Ik kan everigens bij surfspot nog 3 andere configuraties kopen dus voor € 209,- koop ik er dan nog 1 zonder Touch cover.

@dobbelsteen op haar MBo opleiding die ze de afgelopen 4 jaar heeft gevolgd was Apple de standaard. ze gaat nu naar kunstacademie en daar kun je ook Windows gebruiken maar ze heeft nu eenmaal veel ervaring met apple en die nieuwe Mackbook Air heb ik haar als exemen kodo beloofd. Ze wil echter liever een retrina Macbook Pro 15" en dan zef 50% bijbetalen.

02 aug 2013 20:25
3.2S
010
De Windows feun is Apple aan het inhalen.
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/232 ... droid.html

02 aug 2013 22:00
Profiel WWW
Moderator
PF #57
ach, er worden ook meer toyota's verkocht dan porsches.

02 aug 2013 22:45
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
mbembe schreef:
Delnoy schreef:
Je refereert naar die gepimpte uitlaat van Marijn?
Die heeft inmiddels alweer een wat meer discrete sound hoor :wink:

Nope ik doelde op de aanschaf van zijn Countryman, zie topic viewtopic.php?f=17&t=32608&start=1100

Die is voor TOTMBO.

Maar wel een dikke Mini inderdaad.

03 aug 2013 0:00
Profiel
Noord-Brabant
@ Clemento: Als jij er zo van overtuigd bent dat Windows RT een knaller gaat worden, leg mij dan eens uit waarom Microsofts topman Steve Ballmer er openlijk voor uitgekomen is dat Surface RT geflopt is? http://www.theverge.com/2013/7/26/45590 ... ws-devices

Overigens vind ik wel, ondanks de tegenvallende verkoopcijfers, dat Mcrosoft met z'n Windows RT een prima OS voor een tablet heeft ontwikkeld. Innovatiever dan dat hele Android OS.

03 aug 2013 0:47
Profiel
@Frans is leest niet dat Windows RT geflopt is. Hij zegt we hebben de vraag overschat en nu moeten de voorraden aan de man gebracht vorden tegen 30% korting en speciale studenten tarieven van 50% korting. Voor de orinele prijs van over de € 500 had ik niet zo snel intresse gehad in een RT-tablet. In die prijsklasse heb je ook tablet met een atom prosessor die wel alle windows programma's kan draaien alleen vaar erg winig geheugen en die zijn niet veel sneller dan surface RT. Ook zijn de atom budget tablets helemaal van plastic terwijs de Surface RT van magnesium is.
Ga een naar Diksons ofzo en voel de kwaliteit van het ontwerp.

Wel fijn de je toegeeft dat windows RT suprieur is boven Android OS. :thumleft:

03 aug 2013 7:46
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Samsung Galaxy S4 Zoom valt sowieso af :mrgreen: .

Om de een of andere reden neig ik een beetje richting de Galaxy S4 Active maar ik ben ook wel benieuwd naar de Sony Honami (i1 of hoe hij dan ook gaat heten). Hangt ook een beetje van de releasedate af i.v.m. ontbinden van het huidige contract en terug gaan naar KPN (die blijkbaar per 1 juli eindelijk gestopt zijn met die leaseconstructies wat een van de redenen was om daar weg te gaan). Er zal altijd wat beters in de planning staan dus zo blijf je bezig. :popcorn:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

03 aug 2013 11:49
Profiel Facebook 
Noord-Brabant
Clemento schreef:
@Frans is leest niet dat Windows RT geflopt is.

Ik wel hoor. Ik hoop alleen niet dat de Surface hetzelfde lot staat te wachten als de MS Kin-telefoons. Maar dat ligt helemaal aan MS zelf natuurlijk.

Clemento schreef:
Wel fijn de je toegeeft dat windows RT suprieur is boven Android OS. :thumleft:

Superieur wil ik niet zeggen maar ze hebben wel een compleet eigen interface ontwikkeld itt Android. Ik denk dat er ruimte is voor een derde speler in deze markt maar dan zal MS hun strategie doordacht moeten gaan uitvoeren. Android zie ik de komende jaren marktaandeel inleveren, zeker met de komst van de goedkopere iPhone en iOS7 later dit jaar. Apple heeft al wat marktaandeel in moeten leveren maar dit hadden ze al ingecalculeerd.

03 aug 2013 12:41
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
mbembe schreef:
Ik weet niet of je daar gelijk in hebt. Op heel veel designafdelingen en marketingafdelingen van bedrijven zie je toch meestal Apple staan; hebben die het allemaal mis dan? :scratch:

(Ik heb er zelf niet voldoende kennis van om over te oordelen maar het valt me op dat er bijna altijd Apple staat en dat zal niet zonder reden zijn)

Heel vaak zijn ze gewoonweg mis. Maar zoals ik eerder zei, de apple is vaak gebruiksvriendelijker. Dus dit is vaak ook een belangrijke reden voor diegenen die het wel weten dat je bij MS nog betere performance kan bekomen. Ook zit het bij velen er gewoon in gebakken om apple te gebruiken, als je dan opeens moet switchen naar MS is het serieus wennen.

Maar het is gewoon ook superduur om Apple te gebruiken. Bij de 'goedkopere' (nog steeds duur imo :p) krijg je erg veel waar voor je geld. Maar als je echt van die high end gevallen gaat kopen, wordt de marge veel te groot waardoor prijs/kwaliteit zeer hard moet inboeten.

Overigens het zijn niet alleen windows aanhangers die dit beweren, dit staat degelijk te bewijzen met harde cijfers en er zijn apple freaks die dit toegegeven. Maar ze hebben ook wel best goeie redenen om bij apple te blijven.

03 aug 2013 12:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Zag zo snel geen computer draadje dus dan maar hier:
- Heeft er iemand nog een goede SSD schijf in de aanbieding (liefst 256GB)? Budget is beperkt daar de hele netbook maar 177,- nieuw was en dan vind ik 150,- voor een schijf een beetje gortig.
- Zelfde vraag voor een legitieme Windows 7 Home 32-bit versie (draait nu 64-bit Windows 7 Professional op maar geloof dat dat totaal overbodig is + meer vraagt van het beestje).
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

03 aug 2013 14:26
Profiel Facebook 
Noord-Brabant
dobbelsteen schreef:
Overigens het zijn niet alleen windows aanhangers die dit beweren, dit staat degelijk te bewijzen met harde cijfers en er zijn apple freaks die dit toegegeven. Maar ze hebben ook wel best goeie redenen om bij apple te blijven.

Laat die harde cijfers dan maar eens zien aan mij want daar ben ik wel zeer benieuwd naar. Ook dat de grafische prestaties van een PC beter zouden zijn dan een Apple is grotendeels niet waar. De reden waarom men in bijv. de Grafische sector met Apple werkt heeft met een aantal factoren te maken en de belangrijkste daarvan is dat Apple zijn besturingssysteem en hardware zelf ontwikkeld en samenstelt. Het systeem is daardoor stabieler en geoptimaliseerd. Je zit ook niet te kijken met allerlei fabrikanten die je met driver-updates en firmware-updates lastig komen vallen. Een ander groot voordeel is dat je op een drie jaar oude Mac met gemak een nieuwe versie van Photoshop kan draaien terwijl een drie jaar oude pc problemen zal ondervinden. De waardevastheid is daardoor groter. (kijk bijvoorbeeld maar eens wat je nog voor een drie jaar oude MacBook of iMac betaald)
Ook als je een conflict hebt met je hardware of software hoef je in dit geval alleen maar contact op te nemen met één leverancier, Apple in dit geval. Dat kan voor mensen die hun brood moeten verdienen met hun computer zeer aangenaam werken ipv het kastje naar de muur gestuurd te worden door allerlei fabrikanten. Dat het besturingssysteem over het algemeen wat intuïtiever aanvoelt kan voor de meeste mensen ook een keuze zijn maar dat zegt niets over welk besturingssysteem beter zou zijn.

03 aug 2013 14:33
Profiel
BlackBerry werkt aan dure Porsche Design-variant van de Z10

Er zijn foto's opgedoken van een speciale Porsche Design-variant van de BlackBerry Z10, met een aangepast design en, naar verluidt, ook een aangepaste versie van BB10. Dit is niet de eerste keer dat de smartphonefabrikant samenwerkt met de designafdeling van het automerk.

Foto's van de nieuwe Z10 zijn online gezet door het Vietnamese blog Tinhte, dat in het verleden wel vaker foto's van onaangekondigde smartphones gepubliceerd heeft. Op de foto's is te zien dat het toestel grofweg even groot is als de BlackBerry Z10, maar op designvlak duidelijk afwijkt. Zo zijn de randen boven en onder het scherm nu zilverkleurig en is de onderste rand voorzien van een curve. Op de bovenste rand staan de woorden 'Porsche Design' gegraveerd. De achterkant van het toestel heeft een textuur die het uiterlijk van leer moet nabootsen.

Dit is niet de eerste keer dat BlackBerry met een Porsche Design-editie van een telefoon komt: eind 2011 kondigde het bedrijf de Porsche Design-variant aan van de Bold, met de naam P'9981. De Porsche Design-variant van de Z10 vertoont op het vlak van design grote gelijkenissen met dat toestel en gaat dan ook logischerwijs door het leven als de P'9982. Net als bij de P'9981 zal het uiterlijk van de software aangepast worden.

Volgens Tinhte komt het toestel pas halverwege 2014 uit en zal hij 2000 dollar kosten. Dat is gelijk aan de prijs van de P'9981 toen deze uitkwam.

http://tweakers.net/nieuws/90547/blackb ... e-z10.html

03 aug 2013 20:34
Profiel
Had ik ook gezien op tweakers. Wel gaaf ontwerp maar op dit nog gaat helpen BB van de ondergang te redden?

04 aug 2013 7:09
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 100  Volgende