Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:56

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Handopstekers 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Handopstekers
Beste allemaal, ik ben nieuw op het forum, sinds 2 weken heb een 986 uit '98. Dat is mijn eerste Porsche, maar ik rijd al 20 jaar klassiekers/bijzondere auto's; Lotus, Alfa Romeo, Triumph. Ik beleef absoluut veel plezier aan de auto; al was het maar vanwege het feit dat ik nu al twee weken heb mogen genieten, zonder te hoeven sleutelen (...). Maar er mij valt iets op aan de Porsche community: men groet elkaar niet. Althans, hier in de regio Rotterdam (ik woon in Berkel), kom ik regelmatig Porsche-rijders tegen en gewoontegetrouw steek ik dan mijn hand op naar iemand met dezelfde autohobby. Zelden wordt dat begrepen en beantwoord met een positief gebaar terug. Moet ik mijn hinderlijke gewoonte afleren en gewoon blijven genieten met twee handen aan het stuur? Of is het een regionale afwijking in het onpersoonlijke Westen van het land en kan ik elders in NL wel op positieve feedback rekenen? Hartelijke groet uit Berkel!

03 aug 2013 18:10
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Handopstekers
Ha, ha, wel herkenbaar inderdaad. Ik groet ook wel eens, maar alleen als ik samen met de andere Porschebestuurder wat beleefd heb. Zoals bijvoorbeeld op de Autobahn een lekker stuk hard gereden en dan zwaaien als de ander eraf gaat. Dan wordt je echt terug gegroet! Of zoals laatst, dat bij een rotonde een vrijwel identieke aan die van mij er op draait, dan wordt de groet beantwoord.

In veel andere gevallen, zeker bij de nieuwere auto's, is de porsche een beetje een daily driver geworden, die ook redelijk veel op de weg zijn en dan groet men niet meer.

Dat is anders als je een oude Engelse auto rijdt. Hoe vaak kom je een Spitfire tegen of een Dolomite sprint? Zelden en dan is groeten een blijk van herkenning!

Maar gewoon blijven groeten, zou ik zeggen!

03 aug 2013 18:15
Profiel
Citaat:
Of is het een regionale afwijking in het onpersoonlijke Westen van het land en kan ik elders in NL wel op positieve feedback rekenen?
Regio Amsterdam hangen we uit het raam om te zwaaien.

03 aug 2013 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Hoop zuurpruimen in Porsches helaas. Maar die zijn hier ook hoor!

03 aug 2013 18:28
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Wel een beetje herkenbaar. In de Speedster zwaaide ongeveer de gehele wereld naar je, in de 996 voornamelijk andere Porsche rijders (omdat het een 996 was waarschijnlijk medelijdend zwaaien) en nu in de 997 alleen omdat ze mij zo duidelijk zien zwaaien, dat het asociaal zou zijn om niet even terug de hand op te steken.

Anders geredeneerd; hoe vaak steek iemand in een Opel zijn hand op naar een andere Opel rijder? Ik denk inderdaad dat het gebruik maar ook hoe vaak je een vergelijkbaar merk tegenkomt een rol speel.

Ik blijf gewoon mijn hand opsteken omdat je toch een bepaalde passie deelt en ik daarmee die emotie onderken.

03 aug 2013 18:38
Profiel Facebook 
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
viewtopic.php?f=24&t=26002&hilit=hand+opsteken

viewtopic.php?f=16&t=1355&hilit=hand+opsteken

03 aug 2013 18:42
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Heel herkenbaar. Begin juni reed ik in Bretagne op een Route National achter een Nederlandse metallic rode 993 Targa. Het was geweldig mooi weer. Zijn/haar targadak was open, ik had de hele kap eraf. Geen moment van erkenning van elkaars hobby. Beide notabene een 993!! Veel te druk bezig met zenuwachtig hard rijden en inhalen waar je het niet zou moeten doen.
En wat die opmerking over die Engelse auto's betreft. Dat klopt. Als ik in de TR6 onderweg ben zwaaien bijna alle bestuurders van welke Engelse cabrio dan ook. Of is dat om vrienden te maken? Je weet met een Engelse auto immers maar nooit wanneer je hulp nodig hebt. Dat is bij een Porsche natuurlijk anders...... :scratch:

03 aug 2013 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S gen2 2009
Ja grappig Heb het deze vakantie door Frankrijk en Spanje ook zo ervaren
Het lijkt of nieuwere 9elfjes niet zwaaien naar mindere goden. Alle andere Porsches soms. En dat Cabrio rijders wel meer terug zwaaien
Zelf vindt ik Boxster rijders het vrolijkst :cheers:

03 aug 2013 20:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gisteren nog, ik kwam door een prachtig stuk glooiend bos met mooi heuvelig asvalt,..prachtig, af en toe beetje tussengas genieten van de flat six achterin waaahh !!

en toen ik vervolgens daarna op een kruising afsloeg en een 996-cabrio rijder tegen kwam , groette die spontaan, ik natuurlijk ook terug geswaait/ geduimpt, altijd weer een mooi moment, en het kost je niets, ik denk dan vaak bij mezelf, wat mooi dat we de passie kunnen delen en niet jaloers zijn op elkaar, ik vind ieder type 911 of boxster, etc zijn eigen sharme hebben 8)

03 aug 2013 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik merk dat als ik in mijn Kever of Volvo 244 rijd, er wel wordt gezwaaid, maar met de 996 en SC maar zelden. Wellicht met de SC iets meer. Zal wel aan de doelgroep liggen van Porsche. Hautain gedrag?

03 aug 2013 21:45
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Hautain? Nee hoor. Ik had vroeger een Lada 1500 S (eerste auto) en zwaaide naar elke Lada die ik tegenkwam. Nooit antwoord gehad. Terwijl Lada-rijders toch heel gewone mensen zijn.

Ik zwaai zelf nooit (meer). Als iemand naar mij zwaait, zwaai ik wel terug.

03 aug 2013 22:12
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Gewoon blijven zwaaien als je dat zo voelt, zelf doe ik het ook nog steeds, maar wel alleen naar oudere modellen, ervaring, zal ik maar zeggen....

03 aug 2013 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s schiefergrau omgeving Eindhoven
Ik steek altijd mijn hand op...

03 aug 2013 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Nooit last van. Na 2-3 km bumperkleven zwaaien de meesten toch wel ff naar me meen ik. Vanwegen de adrenaline zie ik het meestal niet zo goed, maar in ieder geval steken ze iets van hun hand omhoog. Ik zwaai trouwens zelf ook altijd, in het voorbijgaan dan, uitzwaaien zeg maar. Soms zwaait mijn auto ook spontaan mee als ik een hand van het stuur haal, als in een hecht team van echte vrienden.

03 aug 2013 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Enguess schreef:
Hautain? Nee hoor. Ik had vroeger een Lada 1500 S (eerste auto) en zwaaide naar elke Lada die ik tegenkwam. Nooit antwoord gehad. Terwijl Lada-rijders toch heel gewone mensen zijn.

Ik zwaai zelf nooit (meer). Als iemand naar mij zwaait, zwaai ik wel terug.

Halloo, ik heb het over hautain gedrag bij Porsche rijders, niet bij Lada rijders.

03 aug 2013 23:24
Profiel
Moderator
PF #57
viewtopic.php?p=208448#p208448

Dat debiele gezwaai. Je bent de paus toch niet? :scratch:

04 aug 2013 8:13
Profiel
Ik zwaai wat af...
Met de Porsche 944 zwaai ik altijd naar 944 maar zwaai meestal niet als eerste naar 911 :| (of andere typen) ik groet natuurlijk wel terug :salut: als de 911 bestuurder zijn hand opsteekt of seint.

Op mijn motor is het een automatisme maar niet naar Harley rijders die er als Hells Angels uitzien. Die zwaaien toch niet terug is mijn ervaring. :ass:

Met de VW LT28 camper zwaai ik naar naar alle LT campers :shock: die ik tegenkom maar dat zijn er 1 of twee per dag als je geluk hebt. :mrgreen:

04 aug 2013 8:41
3.2S
010
Lekker blijven zwaaien, alleen niet bij de de nieuwste 911. De meeste bezitters in Berkel e.o hebben zo'n auto voor een jaar en nemen dan weer wat anders. Die zullen zeker niet terug zwaaien.

04 aug 2013 9:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Gewoon blijven zwaaien als je die behoefte hebt. Ik ben inmiddels een 'terugzwaaier' geworden na een paar maal met dat opgelaten 'nou zeg' gevoel alleen zwaaiend door het P-verkeer te hebben gereden... :| :wink:

04 aug 2013 9:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Leuke reacties! Ik houd mijn gewoonte (en mijn principes). Tot volgende week op Zandvoort!

04 aug 2013 10:38
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Welkom Binko. Dat weinige groeten is niet iets ' Rotturdams', ik kom het elders ook tegen. Mijn zwaaien is daarom ook wat minder enthousiast en frequent dan toen ik mijn P net had. Ik zwaai wel altijd terug.

Ik zal naar je uitkijkenop de Klapwijkse -, , Rodenrijse weg of Oudelandselaan

Groeten uit Berkel.

PS @ Barolo: Slechte jeugd gehad in Berkel?

04 aug 2013 15:03
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Toen we nog defender hadden zwaaiden andere defenderbezitters ook naar ons, ik wist niet eens dat ze dat deden. Dus het gebeurt degelijk wel nog.
Gewoon blijven zwaaien, zo leren steeds meer mensen dat men gewoon zwaait naar elkaar als ze dezelfde wagen hebben :). (Overdreven veelvoorkomende auto's buiten beschouwing gelaten natuurlijk ;) ).

04 aug 2013 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
defender rijders zwaaien naar je om op te scheppen over hun schone handen, het bewijs dat ze die dag nog niet onder de auto hebben liggen sleutelen.
misschien geldt dat dan ook voor de rijders van engelse oldtimers?

Laatst bijgewerkt door dpRide op 04 aug 2013 17:56, in totaal 1 keer bewerkt.

04 aug 2013 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Het is mij opgevallen dat andere Porsche rijders naar de 996 vaker zwaaiden dan wanneer ik ze met de 997 passeer. Nu krijg ik meestal een verbaasd handje terug, als ik al een reactie terug krijg (geldt met name voor de old school rijders :twisted: ). Met de 968 (behalve van bekenden) nog geen zwaaiers gehad, wel veel mensen die in andere automerken rijden die heel nieuwsgierig aan het peilen zijn wat voor Porsche dit nu is :mrgreen:

04 aug 2013 17:54
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Lucht zwaait naar lucht, water naar water.
of niet.

Wie doet eigenlijk nog ' the flash' ?

' Keep the flash alive!'

04 aug 2013 18:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende