Auteur |
Bericht |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: Nieuw speelgoed opgehaald... Turbo...
wat bedoel je met GAP? op pinnetje 2 en 3 kun je de weerstand meten met een digitale multimeter als het weerstand verloop mooi gelijkmatig is dan zal deze waarschijnlijk ok zijn Hierbij het filmpje van mijn klapdeur! http://youtu.be/bxEiErNMowg
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
04 aug 2013 10:45 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Een 3.3 turbo heeft geen "gloeispiraal" die de luchtmassa meet.... Mechanische klep die rondom dezelfde speling moet hebben zodat hij optimaal werkt....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
04 aug 2013 21:00 |
|
|
Hermen 2
|
juist ... zelfde constructie als op mijn 3.2 de klapdeur beweegt een arm over een printplaat met een weerstandbaan deze baan slijt door de jaren heen als deze te ver is versleten geeft deze geen goede weerstandwaarden meer aan als je optrekt heb je het idee dat niet alles eruit komt bij mijn auto op de autobahn zelfs haperen op hoge snelheid hierbij een afbeelding van een 944 met een soortgelijke constructie http://www.the944.com/afm.htmik laat mijn klapdeur reviseren in de UK bij http://www.atpelectronics.co.uk/ voor +/- €235,-
|
05 aug 2013 6:54 |
|
|
Cloaca
|
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... -sale.htmlCheck deze link even hermen.... vijfde plaatje van boven.... een 3.2 meet luchtmassa anders....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
05 aug 2013 11:07 |
|
|
Hermen 2
|
ahhh das een heel ander ding.... komt geen electronica bij kijken
|
05 aug 2013 19:14 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Helemaal vet ! Ziet er goed uit. Maar je zal zo te lezen nog wel wat te doen hebben voor ie goed is Roy
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
05 aug 2013 21:00 |
|
|
Cloaca
|
Nou Ivo, ik hoop eigenlijk dat hij volgende week gereed is.... maar of dat gaat lukken....
|
05 aug 2013 21:37 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
vast wel.... gewoon de andere projecten laten liggen en de afwas laten staan
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
06 aug 2013 8:07 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
zie dit project nu pas. Mooi ding! Las het even door. Om stationair in te stellen zit een schroef op het gaskleppenhuis. De drukken van de WUR Koud/warm)kun je eigenlijk beter ingebouwd meten lijkt mij. Kun je ook meteen de systeemdruk meten. Ben wel benieuwd naar de uitkomst. Altijd interessant deze materie.
_________________________________________ no guts, no glory
|
06 aug 2013 15:13 |
|
|
Cloaca
|
Klopt, zodra de WUR na check/revisie terug ingebouwd is, en ik het probleem nog steeds heb, moet ik de drukken laten meten in verschillende condities. Wellicht gooit de brandstofpomp(en) roet in het eten door te weinig druk te leveren..... Omdat het een ombouw betreft, weet je ook niet of de juiste pomp gebruikt is bijvoorbeeld....
|
06 aug 2013 16:16 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Je kan de druk v.d. pomp manipuleren, door de retourleiding te smoren. Heb ooit een 16 klepper Golf blok ingebouwd in een 8 klepper uitvoering. DMV. de griptang knijp je geleidelijk de retour wat dichter tot de gewenste druk bereikt is. Geen schoonheidsprijs maar het werkt en is zeer kostenbesparend.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
06 aug 2013 16:21 |
|
|
Cloaca
|
Ja klopt, echter heeft elke pomp zijn maximale drukopbrengst.... En ik kom al brandstof te kort....
|
06 aug 2013 16:30 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
Heb je eigenlijk 1 of 2 brandstofpompen? Zouden er 2 moeten zijn.
_________________________________________ no guts, no glory
|
06 aug 2013 18:08 |
|
|
Hermen 2
|
|
06 aug 2013 20:02 |
|
|
Patrick
|
De verkoper is wel duidelijk : Garantie : SANS
|
06 aug 2013 20:38 |
|
|
Cloaca
|
Klopt, heb ik nog niet gechecked... Doe ik aankomend weekend... Zou mooi zijn als ik dan de WUR ook terug heb...
|
07 aug 2013 9:55 |
|
|
Cloaca
|
Geen geld trouwens...
|
07 aug 2013 9:56 |
|
|
Cloaca
|
Goed nieuws.. De WUR werkte prima maar was intern vervuild (gaasje dichtgeslibd). Hierdoor was de tegendruk van de zuiger in de spinnekop 5,5 bar en dat is te hoog als de motor warm is. Na vervanging van het gaasje was de druk 3.7 bar. Dus als ik de WUR terugbouw zou de motor behoorlijk wat meer brandstof moeten krijgen. Denk dat ik het euvel gevonden heb.... beetje vuiligheid....
|
07 aug 2013 12:16 |
|
|
964 Ed
|
Wat een vet ding zeg Veel plezier er mee.
_________________________________________ 964 Carrera 4 - 1993
|
07 aug 2013 12:48 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
oftewel: die is volgende week wel klaar ofnie? wel fijn dat het niet een mega probleem is!! ben benieuwd of je hem zaterdag al lopend hebt.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
08 aug 2013 11:44 |
|
|
Cloaca
|
Pakje met WUR is vanmorgen afgeleverd dus die kan er vanavond al in.... Ben zeeeeeeer benieuwd..!!
|
08 aug 2013 12:04 |
|
|
Cloaca
|
Zeker weten..!!
|
08 aug 2013 12:22 |
|
|
jan911sc
|
Kom dan zaterdag ook even langs in Ommen , altijd leuk toch?
_________________________________________ 911SC,1981
|
08 aug 2013 19:06 |
|
|
Cloaca
|
Jan, ik wist niet dat jij daar woonde..... mooie stad....
|
08 aug 2013 20:51 |
|
|
Cloaca
|
WUR zit weer op zijn plaats..... motor loopt weer.... proefrit moet even wachten tot morgenavond.....
|
08 aug 2013 21:01 |
|
|