Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:51

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Even voorstellen een petrolhead. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen een petrolhead.
Een pertolhead die door de kosten in het dagelijks verkeer toch naar een diesel is gedwongen :idea: .

Wat een Porsche kan los maken en dan vooral een 911 hoef ik hier niet te gaan uitleggen denk ik. Als kleine jongen fanatiek spaarder van model auto’s. Tot ik op één dag een witte 964 cabrio kreeg, mensen praten over passie en emotie bij de Italianen maar voor mij geld dat alleen bij het zien van een boxermotor.

Een idee ontstaat niet opeens, dat groeit. Ik ben een vervend motorrijder heerlijk door de buitenlucht dicht bij de natuur en dingen om je heen. Maar het samenzijn met vrouwlief en vooral de vakantie trips samen zijn toch onvergetelijk! Vorig jaar zijn we met een geleende sportwagen op vakantie geweest (wel is waar een 2011 SLK maar toch) en de lol die we toen hebben gehad door de alpen richting Italië waren onvergetelijk! ‘’maar je hebt ook nog een motor, je kan niet overal tegelijk van genieten’’ zit wat in. Na wikken en wegen staat de stalenros nu te koop.

Nu bestaat er voor mij maar 1 Porsche dat is die 964. Als auto liefhebber en vroeger ook beroepsmatig kan ik me tijd af en toe verdrijven met het bekijken van vraagprijzen en aanbod op occ site’s en nieuwe bolides. En wat ik daar de afgelopen tijd zie gebeuren is dat de 964 schaarser wordt en daarmee ook de prijs wordt opgevoerd. (positief)

Daarbij komt ook nog eens dat me achterbuurman vorige maand bedacht om zijn garage te koop te zetten….. moet dit zo zijn!? Een mooie binnen parkeerplaats is dus geregeld. (positief)

(ik heb de privilege nog niet om wat te plaatsen op gevraagd dus gebruik me voorstel ronde maar om er wat info bij te zetten)

Ik ben opzoek naar Porsche 964 coupé 2
Kleur stelling: Grün / Silber
Interieur: Alles behalve blauw en grijs 
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar +/- 1990
Km +/- 100.000
Prijs +/- 30.000

Verdere opties zoals cup spiegels of velgen, airco radio enz. vind ik minder belangrijk. Auto hoeft optisch niet in een 100% conditie te zijn, zo lang die motorisch maar op atletisch niveau verkeerd.
Ik ben niet iemand die zijn zoektocht binnen een maand afgerond wil hebben, ik ben namelijk sterk van mening dat je verliefd moet worden op je bolide. Heb inmiddels Vossestein Exclusief uit Ter Aar aangeschreven om te vragen hoe zij te werk gaan, misschien hebben jullie ook nog tips voor mij, en wie weet heeft een van jullie een mooie staan waar hij afstand van wil doen, hij komt in goede handen dat beloof ik :D

benieuwd naar jullie tips! groet, Jasper

12 aug 2013 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: Even voorstellen een petrolhead.
Welkom hier en succes met de zoektocht.

12 aug 2013 14:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Leuk verhaal! Die 964 ga je zeker vinden. Veel succes en plezier bij de zoektocht!

12 aug 2013 16:51
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom en veel plezier op het forum

12 aug 2013 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Welkom hier op het forum! Weer een 964 liefhebber erbij :cheers:

Neem de tijd om jouw 964 te vinden, koop niet met je verliefdheid maar met je verstand dan heb je er het meeste en langste plezier van. Voor tips over de aankoop van een Porsche kan je hier op het forum terecht. Vindt je het niet met de zoekfunktie, post dan gewoon je vraag,

Oh ja, veel plezier met je zoektocht !

12 aug 2013 19:09
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom en veel plezier met zoeken :thumleft:

12 aug 2013 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2
010
Welkom en veel plezier met zoeken! Heb zelf ook veel aan dit forum gehad bij mijn recente aanschaf van een 964.

12 aug 2013 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Welkom en succes met de zoektocht.

Voor 30k heb je een hele mooie, maar dan hebben ze denk ik wel meer gelopen dan 100.000. Is ook niet zo erg, mits goed onderhouden, kunnen ze het makkelijk aan.

12 aug 2013 20:21
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom hier en heel veel plezier met het zoeken en bezitten! Combi van
gegevens moet wel kunnen lukken. Hooguit de 100.000 km is gering voor zo'n
auto. Misschien ook de kans geven aan een auto met meer km's die
gereviseerd is?

12 aug 2013 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
Goed verhaal Jasper! En de zoektocht is al zo leuk, vooral met 30K als budget. Moet je zeker een goed exemplaar voor kunnen vinden. Heb je al eens in een 964 gereden?

13 aug 2013 2:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Welkom!

En succes met de speurtocht ..... want dat zal geen makkelijke zijn :wink:

13 aug 2013 2:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Heren bedankt voor het warme welkom!

@ Reesmees, heb je eigenlijk wel gelijk in het is alleen soms moeilijk met gezond verstand te beredeneren....
@ Iverheul, Zou ik mogen vragen wat bij jou de doorslag was om voor je huidige 964 te gaan?
@ ver boven de 200, Bij welke kilometer stand gemiddeld dient een revisie te zijn uitgevoerd?
@ P-Track, Heb een keer in een 993 gereden en mee gereden in een 996 maar nog nooit het genoegen gehad achter het stuur te klimmen van een 964.

Deze staat bij mij om de hoek, Lijkt mij zo op het eerste gezicht een knappe auto.
http://www.hansbos.nl/products/porsche-964-carrera-2-1991/

gr, Jasper

13 aug 2013 9:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]