Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:22

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
964 buiten stallen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: 964 buiten stallen?
Als je de P voor langere tijd wilt houden, zou ik die altijd binnen/onder carport zetten.

Mijn 944 cup heeft afgelopen jaar wat buiten gebivakkeerd en daar is de carrosserie niet beter van geworden.
Een Saab 9000 Aero (18 jr oud) van me staat altijd buiten, maar die veroudert nu helaas erg snel. In 1 jaar van totaal geen (zichtbare) roest naar blaren op 3 van de 4 schermen, motorkap en dorpel onder de achterklep. Dat terwijl de 9000 nu niet bepaald als roestgevoelig te boek staat.

13 aug 2013 13:30
Profiel
PorscheForum Rookie
1995 993 C4 USA
Haarlem, Hoofdstad van N-Holland
Mijn spul staat allemaal binnen. In de parkeergarage wordt eea op den duur wel stoffig, maar wel lekker geventileerd & zo. Dat merk je met de jaren wel degelijk. Haarlem is overigens heel redelijk wat betreft parkeertarieven, Amsterdam neem ik aan wat exclusievere tarieven (en terecht!).

In de vriendenkring meerdere vehikels met complete Van Aalst Dinitrol-behandelingen - degene die buitenstaan moeten toch echt iedere jaar of 2 op herhaling. Ter vergelijking - de mijne zijn dan nog als nieuw. Ook qua sleutel - ga ravotten aan een auto die garagegestald is en regelmatig wordt afgespoten - heel ander verhaal dan een geval dat langs de straat staat. Ook een overweging.

Letstens - Amsterdam doet niet onder voor de Haarlemse binnenstad - denk niet dat iemand met een oude Peugeot type parkeerhulp trekhaak erom maalt dat jij er toevallig achterstaat. Bumpertje spuiten "doet" ook al gauw EUR 300...

13 aug 2013 14:07
Profiel Twitter 
PorscheForum Rookie
1995 993 C4 USA
Haarlem, Hoofdstad van N-Holland
OK - even rondgevraagd hier op kantoor - Parkeergarage Middenmeer schijnt plusminus EUR 150 per maand te kosten. Niet overdreven.

13 aug 2013 15:55
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
tja. i prefer driving.

13 aug 2013 16:39
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mijn probleem met elders stallen was dat ik hem nauwelijks meer gebruikte. Voor mij pas weer een 911 als hij binnen 500 meter van de voordeur kan staan.

13 aug 2013 16:55
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb mijn huis destijds erop geselecteerd dat het een eigen oprit en garage had.
Twee jaar later stond er een 911 in 8)

13 aug 2013 17:09
Profiel
993 4S
Een huis zonder garage is geen huis

56609

13 aug 2013 17:31
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ewout schreef:
Ik heb mijn huis destijds erop geselecteerd dat het een eigen oprit en garage had.
Twee jaar later stond er een 911 in 8)

Ik heb mijn appartement geselecteerd op de aanwezigheid van een eigen plek in de bijbehorende parkeergarage. (Toen had ik mijn 993 nog).

13 aug 2013 18:30
Profiel WWW
Heb ook nog geen huis met garage en zou dat wel zo zijn dan zou ik er graag een 911 3.2 ofzo in willen stallen. Nooit zo voor de deur, dat zou ik erg zonde vinden. Mijn 944s2 staat wel gewoon voor de deur maar ik merk wel veroudering ook al heb ik de wagen net 3 jaar. Dus eigenlijk ook wel zonde maar ja een 944S2 is ook een stuk goedkoper aan te schaffen dan een gave 911.
Dus misschien gaan voor een 944, rijd ook erg fijn en kun je langzaam laten wegrotten.

13 aug 2013 20:11
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Hier ook - 't huis geselecteerd op aanwezigheid van een garage ...

... maar dat is inmiddels niet meer genoeg :popcorn:

• Tijd om te verhuizen :wink:

13 aug 2013 20:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2
010
Moet mijn garage maar eens leeghalen... Mijn 964 staat tot die tijd door de week onder een Moltex cover op mijn beschutte oprit. In het weekend rijdt ie

13 aug 2013 20:20
Profiel
‘64 Kever
Olaf schreef:
Hier ook - 't huis geselecteerd op aanwezigheid van een garage ...
... maar dat is inmiddels niet meer genoeg :popcorn:
  • Tijd om te verhuizen :wink:

*idem* :cheesy:

13 aug 2013 21:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Ze stonden bij mij allemaal buiten, waren tenslotte Daily's.
M'n huidige 968 CS is de eerste die binnen staat omdat deze geen daily is en m'n Boxster S heeft overwinterd in de garage toen ik het wel gezien had na m'n 1e ervaringen in de sneeuw daarmee :oops: .

Kanttekening: M'n 964 was Indisch rood, na 1 week Indisch roze en na 2 weken Indisch wit en dan was het weer tijd om haar te poetsen waarna het proces zich herhaalde :mrgreen: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

13 aug 2013 22:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Maarten schreef:
Mijn probleem met elders stallen was dat ik hem nauwelijks meer gebruikte. Voor mij pas weer een 911 als hij binnen 500 meter van de voordeur kan staan.

Ik moet er ook 2 km. voor rijden, zeker niet ideaal, moet ik ook nog
iets anders op verzinnen ...

13 aug 2013 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Na eindelijk een huis met garage te hebben gekocht had mijn vrouw andere plannen met de garage :shock:

Mijn cabrio staat droog, donker en warm in de garage op mijn werk en ik ben de enige met de sleutel. Bij geschikt weer en/of een gepland Porsche ritje laat ik mijn DD op de zaak staan en neem de P mee naar huis. Ik woon overigens maar op een 15 minuten rijden van mijn werk.

Iedereen zijn mening maar het geeft mij een gerust gevoel dat die van mij 'binnen slaapt'

13 aug 2013 23:09
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik kan me trouwens zeker in de huidige tijd goed voorstellen dat je niet je huis in de binnenstad of je appartement te koop gaat zetten omdat je auto zonodig binnen moet slapen en dat iemand geen zin heeft om nog jaren te wachten voordat hij zijn droomauto voor de deur heeft.

Mijn Jaguar staat wèl buiten en dat is voor een auto uit 1996 ook niet optimaal. Tja...

14 aug 2013 7:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Zie avatar, beide binnen, woon in centrum van stad, had geluk dat ik 2 plekken in parkeergarage kon huren van mensen die of geen auto hadden of zoveel in buitenland zijn dat ze afzien van parkeerplek.

14 aug 2013 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Toen mn 964 nog DD was stond ie altijd buiten (Ams zuid). Om roest oid heb ik me nooit zo zorgen gemaakt, maar er is wel een diefstalpoging gedaan terwijl ik rustig op de bank zat. Ik was er op tijd bij, maar wel n paar honderd euro slotschade.

Technisch gezien zou ik me geen zorgen maken en in tegenstelling tot wat hierboven iemand suggereert (een niet-Amsterdammer ?) is verzekeren ook geen probleem, maar porsches staan hoog op het verlangrlijstje van anderen en de oudere 911jes zijn gewoon makkelijk te jatten.

Er staan hier in een straal van 200m wel 10 964/993 tjes gewoon op straat en zolang je geen concoursmodelletje hebt met 50k op de teller en hij is goed verzekerd, waarom niet......

14 aug 2013 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Mijn 964 staat ook gewoon voor de deur. Helaas heeft iemand het nodig gevonden om met een scherp voorwerp een flinke kras in de lak te maken. Vreselijk om te zien maar daar doe je niets tegen. Een Porsche op straat kan sommige mensen op rare ideeen brengen. 'sWinters staat mijn auto wel gestald.

14 aug 2013 10:48
Profiel
Omg. Amsterdam
Retep schreef:
Mijn 964 staat ook gewoon voor de deur. Helaas heeft iemand het nodig gevonden om met een scherp voorwerp een flinke kras in de lak te maken. Vreselijk om te zien maar daar doe je niets tegen. Een Porsche op straat kan sommige mensen op rare ideeen brengen. 'sWinters staat mijn auto wel gestald.

Ik snap dat echt niet... wat mensen daar toe zetten om zoiets te doen! :?

14 aug 2013 17:46
Profiel
In de jaren tachtig toen ik nog jong was en in Amsterdam woonde, had ik een buurman met een 924.
Hij had deze toen nieuw gekocht toen hij 65 werd. Binnen een jaar zat dat ding vol met deuken. Dat kwam niet door zijn stuurmanskunsten, maar die deuken werden er gewoon aan de lopende band ingetrapt.
Zijn kinderen hebben op hun kosten de deuken er nog weel eens uit laten halen, maar binnen no time zat hij weer vol.
Ik vind en vond dat toen zo diep en diep triest. Kan er nog steeds boos om worden.

14 aug 2013 18:06
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bumper-schade en een kras(je) over het portier ook wel eens meegemaakt - en dan praten we over de (daily) 911's die in Brussel en Amsterdam gewoon 24/7 op straat staan ...

In tegenstelling tot onze andere wagens zijn bij deze echter nooit de ramen ingeslagen om te kijken of er iets van waarde in de auto lag ...

De 964 Cabrio ook altijd "gewoon" in Rotjeknor aan de straat geparkeerd - ook met het dak open - zonder problemen ...

Nooit last gehad van omgekeerde bakjes "patat-met" in de cabrio - zoals andere PF'ers wel ervaren hebben :|

Maar als het kan - dan zet ik ze rustig ergens (zonder angst) binnen :wink:

15 aug 2013 1:42
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Doet me denken aan een dronken bui van heeeeel lang geleden.
Stond een witte 911 bij de KMA in Breda geparkeerd, maat en ik ieder over een deurgreep heen gepist...

Waren in die tijd nogal anti-KMA, vandaar...

15 aug 2013 10:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Moet zeggen dat ik dat nu niet iets vind om trots op te zijn... :roll:

Stel je voor dat nu één of andere Prius-rijder over jouw deuren of kofferklep staat te zeiken...

15 aug 2013 10:44
Profiel
993 4S
Ben ik ook niet, is een soort openbare boetedoening voor een (jeugd-)zonde. :mrgreen:
(is verjaard, neem ik aan na een jaar of 25...)

15 aug 2013 12:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende