Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:45

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2497 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 100  Volgende
Koopjes van het ogenblik - Deel VIII 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII
Citaat:
“This car was damaged a few years back and recorded as a Cat C.It was subsequently repaired and has been in use.Mechanically this car is perfect, the only fault is the air conditioning compressor needs to be fitted.Body wise although in relatively good condition the rear bumper has been scratched and could do with a tidy up.There are a few issues:air bag light on and the hot air pipes may need to be refitted and connected properly to the heat exchanger.The interior,although there are a couple of trims missing, it is in very good condition.Make no mistake the new owner will need to spend some time round the car with a little tlc and probably around 600.00 on the paintwork, 300-400 on parts. 17" original Porsche alloys, 4 really good Continental sport contacts.Once this car is complete it will be a very sound car.Any questions call John on 07951815590 8.00am-8.00pm. Strictly cash on collection only!!!”

Citaat:
What is a Category C Damaged Car?
December 13, 2011 12:06 am
What is a Category C damaged car?

When a car is involved in an accident or otherwise damaged in the United Kingdom, insurance companies will examine the car’s condition and assign it a rating based on the damage. These categories can impact whether the car is able to be insured in the future and if the car can even be resold or salvaged. A Category C rating is a fairly common one, as the car is damaged, but can still be used. A Category C car may be used again as it is, or repaired or used for parts and scrap.

How categories are decided

The categories of damaged cars go from A to D although there is also a category X. Category A is the most serious and means that the vehicle is essentially impossible to repair and cannot be resold, only crushed. Category X means only minor damage, and the vehicle can still be resold and insured with almost no problem. Categories B through D are more severely damaged cars, that insurance companies may decide are still serviceable with repairs, but it is too expensive to do do.

Category B cannot be resold, but parts can be pulled out for resale, while Category C and D cars can be repaired and resold, but may not initially be able to be insured. Adjustors from the insurance company will come, or use pictures, and inspect the car and assign it a category based on the damage, cost of repairs and the input of a qualified mechanic.

What a Category C means

A Category C assignment means that the car has been damaged, but can still be repaired. However, the cost of repairs will likely exceed the cost of vehicle itself and most insurance companies will not pay for repairs. In addition, until repairs are made, many insurance companies will not insure the car, and some will not even if the car has repaired because there may still be some structural damage. In order to get a Cat C vehicle back on the road it must have a Vehicle Identity Check (VIC), which may remove the Category C classification, but the record will remain on a car’s data check.

13 aug 2013 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Wel een apart systeem daar in Engeland. Een auto zonder blikschade maar bijvoorbeeld waterschade kan al een CAT C of CAT D zijn. Veel discussies hierover gevolgd op Lotus forums. De Elise en Exige zijn namelijk na chassis schade eigenlijk niet te repareren. Al heb ik op internet verslagen gevonden van een Amerikaan die nieuwe alu onderdelen voor de voorwielophanging zelf aan het chassis lijmt.

Kortom een CAT C kan echt een haast total loss auto zijn geweest of het viel nog enigszins mee.

Bij deze 993 verwacht ik trouwens dat het een hopeloze bouwdoos is waar geen land mee te bezeilen zal zijn. Maar goed dat is beoordeeld vanaf de bank zonder de auto te hebben gezien. :popcorn: :mrgreen:

13 aug 2013 23:02
Profiel
PorscheForum Rookie
ex 996 C2, ex 964 C4
Breda
En de EBay auction geeft nu aan: "This listing was ended by the seller because the item is no longer available."

:salut:

13 aug 2013 23:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
lada
Vaak worden Cat C auto's verkocht naar het buitenland, en vaak zonder papieren (want die worden dus ingenomen).
Met veel moeite kun je in the UK weer nieuwe papieren aanvragen, zijn hele discussies over daar.
Ik zou aan een Cat C nooit beginnen, want die is normaliter alleen voor onderdelen.
En daar is een reden voor.

15 aug 2013 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
De goedkoopste 997 voor 30 k op nederlands kenteken http://link.marktplaats.nl/708043855?!

16 aug 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Wat is er eigenlijk mis met deze bordeau rode 996 gt3 look. http://link.marktplaats.nl/702425452 staat al even te koop. Kleur, too much to fast to furious ???

16 aug 2013 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ziet er netjes uit die GT3 look.. Achterklep met gt3 vleugel kost al aardig wat en velgen volgens mij ook.

16 aug 2013 23:30
Profiel
klik en klik............ :wink:

16 aug 2013 23:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Leuke 987S met mooie km's bij Carlo van Krey
Stoelverwarming, Bose, grijs i.p.v. zwart leder wat je niet vaak tegenkomt en Lobster Claw's staan natuurlijk geweldig.
Leuke 987S met mooie km's, blauw met blauwe kap bij ASN
Stoelverwarming, Half Alcantara i.p.v. volleder maar het staat eigenlijk wel exclusief + het glijdt minder. Nu nog een alcantara stuur + pookknop om het geheel af te maken :thumleft: . Nachtblauw met een marineblauwe kap kom je niet vaak tegen en is weer eens wat anders. Het staat de auto in ieder geval super en wederom maken de 19" Lobster Claw's het geheel af :thumleft: .

Fantastische auto's en ze komen nu ook met leuke kilometerstanden in de leukere prijsklasse :drive: .
De S bij ASN is vanmiddag binnengekomen en ik kwam toevallig net aangereden toen John de foto's aan het maken was (laatste foto is net het dak van mijn CS zichtbaar).
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

16 aug 2013 23:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
THE MUD schreef:
Nachtblauw met een marineblauwe kap kom je niet vaak tegen en is weer eens wat anders.

Eens !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: d.w.z. mooie combi maar er rijden er hier op t forum denk ik wel 5 zo rond!

17 aug 2013 10:52
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Eens dat zo rond de 30.000 euro een leuke prijs is en zeker gezien de kilometerstand, maar beiden zijn uit 2005 en ik vind het nog geen koopjes hoor

17 aug 2013 11:12
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
THE MUD schreef:
(laatste foto is net het dak van mijn CS zichtbaar).

Heb ik wat gemist?? Heb je weer een Porsche? Super man! Een CS :drive:

17 aug 2013 11:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
PieterZ schreef:
THE MUD schreef:
Nachtblauw met een marineblauwe kap kom je niet vaak tegen en is weer eens wat anders.

Eens !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: d.w.z. mooie combi maar er rijden er hier op t forum denk ik wel 5 zo rond!

Ik vond ze altijd het mooist in het Sealgrau of Schiefergrau i.c.m. een zwart of cacao interieur.
Maar nu ik gisteren die blauwe i.c.m. die blauwe kap heb gezien moet ik toegeven dat ik dat ook een prachtcombinatie vindAfbeelding.
mbembe schreef:
Eens dat zo rond de 30.000 euro een leuke prijs is en zeker gezien de kilometerstand, maar beiden zijn uit 2005 en ik vind het nog geen koopjes hoor

Hangt er natuurlijk van af wat er uiteindelijk uit eventuele onderhandeling (met of zonder inruil) voortvloeit.
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

17 aug 2013 12:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964RS bij porsche rotterdam.
104k (erg stevig)

Kent iemand deze auto ? Meen 'm aleens bij Wolbert gezien te hebben...

http://www.autotrack.nl/tweedehands/por ... 1/10197114

Gr. Peter

17 aug 2013 19:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Ja die kennen we, stond onlangs bij Wolbert te koop en het is de ex van Eric. Hij kan je er alles over vertellen. :thumleft:

Afbeelding
Afbeelding
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

17 aug 2013 19:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Mmmm.... 3000km achteruit gereden + spuitwerk voor 104k. Gekkehuis! Dank voor feedback :popcorn:

Gr. Peter

17 aug 2013 19:39
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
HMMM, niet te snel oordelen, heb je de foto's gezien?

Dan zie je dat de KM stand 119491 is en niet de (in de advertentie vermelde) 113547. Het lijkt er dus op dat de auto i.i.g NIET achteruit heeft gereden.
Blijft natuurlijk het spuitwerk (maar dat kan PC rot je vast vertellen) en de stevige prijs.

Maar misschien roepen we over 5/10 jaar wel dat dat (in hindsight) een koopje was... :shock:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

17 aug 2013 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Voor iemand die werkzaam is in schade herstel van auto's. Deze lijkt mij wellicht wel aardig te redden.

http://link.marktplaats.nl/707356811

(<---- ik ben schade-expert in vastgoed en inhoud, geen auto's)

17 aug 2013 21:01
Profiel
964.c4
assendelft
Is prima te redden
Alleen kom je dan met dd kosten op edn prijs waarvpor je er zeker een kan kopen zonder zchade en wellicht geen automaat

Iphone spel foutjes :-(

17 aug 2013 21:38
Profiel WWW Facebook 
Porsche diversen
Overijssel
Ben benieuwd naar het sterretje in de advertentie..... rijdbaar.... maar toch niet..... :?:

17 aug 2013 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
rijdbaar , als in motor draait bak schakelt en je kan em op een trailer rijden..

17 aug 2013 22:52
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Cloaca schreef:
Ben benieuwd naar het sterretje in de advertentie..... rijdbaar.... maar toch niet..... :?:

Volgens mij staat het achterwiel scheef, dus die betreffende band zal al gauw gaan roken!

18 aug 2013 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1
Gorinchem
http://link.marktplaats.nl/709069128
3.2 targa van 1986 en 16.000
dit hoort in deze rubriek en iedereen kan zien dat hij niet 100% origineel is.

19 aug 2013 8:50
Profiel
Moderator
PF #57
mooi ding. voor- en achterspoiler eraf en je hebt weer een nette auto.

19 aug 2013 9:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Gaaf ding voor zo ver je dat a.d.h.v foto's kunt beoordelen.
Als hij netjes is geen geld :thumleft: .

Voorbumper vind ik stiekem wel wat hebben :twisted: , achterspoiler ben ik nog niet over uit (bij een zwart/zwart 3.2 Coupe zou ik hem er af halen).
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

19 aug 2013 20:59
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2497 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 100  Volgende