Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:04

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wie ben ik...... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Wie ben ik......
Hallo Allen,

Mijn naam is Jeroen 32 jaar (allias JD 911)

Ik ben sinds kort afscheid aan het nemen van mijn andere hobby (motoren) en ze langzamerhand aan het verkopen. Porsche is al een lang gekoesterde droom die nu maar eens werkelijkheid moet gaan worden. Je leeft immers maar 1 keer en hoort steeds vaker erge dingen zoals ernstig ziek worden of ongelukken.

Een andere reden om voor Porsche te kiezen is dat er nu ook ruimte is (nou afhankelijk van welk model) om mijn kinderen en/of vriendin mee te nemen. De auto zal met name aangeschaft worden om zo'n 5 tot 10 duizend kilometer per jaar mee te rijden. Ik overweeg een 911 3.2 of een 964. De keuze is lastig dus hoop ik hier nog wat tips in te krijgen. Mijn voorkeur is om een Porsche van een medelid te kopen dus mocht je iets hebben.....?

Mvrgr,

Jeroen

14 aug 2013 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: Wie ben ik......
Welkom hier, Jeroen. De 3.2 staat bekend als zeer betrouwbaar, maar nog enigszins Spartaans. De 964 is weer wat moderner. Beiden nog wel luchtgekoeld, dus geweldige sound. Houdt wel rekening met kleine zitplaatsen achterin.

14 aug 2013 13:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Welkom Jeroen! Voor informatie of vragen over de verschillen tussen de 3.2 en 964 ben je hier aan het goede adres. Vergeet de zoekfunktie niet te gebruiken. Dat is een soort van wikipedia van Porsche.

Ik heb zelf een 964 en dat is voor mij persoonlijk de beste kombinatie van klassiek en voordelen van een moderne auto.

off topic: de groep van 964 zoekers lijkt met de week wel groter te worden :cheers: Of is dit selectieve perceptie?

14 aug 2013 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Welkom hier Jeroen,

Eventueel mag mijn auto weg. Klik op de oranje letters voor meer info: sowieso is het handig om aan te geven wat je specifieke wensen zijn zodat wij mede PFers je kunnen helpen met zoeken. Doen we nl. graag:-)

14 aug 2013 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank allen! Wel om te beginnen ben ik erg benieuwd welke Porsche jullie zouden kiezen en dan wellicht de 993 er ook nog bijgenomen om het iets moeilijker te maken.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 964 maar misschien zijn er erg belangrijke punten om naar een vroegere of latere Porsche te gaan.

14 aug 2013 16:46
Profiel
Ik eet zomer-zuurkool vanavond. Wat vind jij lekker? :wink:

14 aug 2013 17:42
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom en zoveel mensen zoveel smaken! Ga er mee rijden en je weet meer

14 aug 2013 18:24
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom Jeroen,
Veel succes met het vinden van jouw Porsche.

14 aug 2013 19:25
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Jeroen van harte welkom hier! Zelf heb ik na wat omzwervingen tussen de verschillende Porsche-modellen nu een 964 en hiermee kan ik met enig comfort met mijn vriendin en dochtertje uitstekend toeren. Stoeltjes achterin voldoen prima. Ook langere afstanden zijn geen probleem. Succes met je zoektocht! :thumleft:

14 aug 2013 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
JD 911 schreef:
Dank allen! Wel om te beginnen ben ik erg benieuwd welke Porsche jullie zouden kiezen en dan wellicht de 993 er ook nog bijgenomen om het iets moeilijker te maken.

.. de 993 Turbo S... :mrgreen: .... niet zo moeilijk hoor :mrgreen:

Als je een budgetindikatie kan geven is het wat gemakkelijker adviseren...

14 aug 2013 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt voor het warme welkom!!

Ik zal proberen een proefrit in alle modellen te maken om een goede indruk te krijgen. Mijn budget tja ik zou zeggen hoe minder hoe beter maar dat gaat bij deze hobby zeker niet op. Bij €25.000 houd het toch wel op tenzij ik een echt knappe auto tref.

Een AKK is wel een vereiste aangezien een boekje alleen onderhoud over de auto verteld maar geen andere ellende.

Wow mooi om je in te vreten in deze hobby ook al vraag ik me soms af of de aanschaf niet het einde van de pret is..

Goed weekend allen!

16 aug 2013 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2
010
Welkom! Ik ben Zelf erg blij met mijn 964, in mijn ogen de beste combinatie van het klassieke 911 design met een beetje hedendaags comfort zoals stuur- en rembekrachtiger, airco.

Voor 25k moet je een goede 964 kunnen vinden, zeker als tiptronic geen bezwaar is. C2 handbakken gaan al voor meer.

En don't worry: de jacht is niet altijd mooier dan de vangst! En als je je verveelt, kun je altijd nog gaan upgraden en modificeren :-)

Laatst bijgewerkt door Liam op 17 aug 2013 10:27, in totaal 1 keer bewerkt.

17 aug 2013 6:59
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
bully schreef:
Ik eet zomer-zuurkool vanavond. Wat vind jij lekker? :wink:

Geef mij maar een blonde met stevige kuiten :mrgreen:

17 aug 2013 9:30
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
JD 911 schreef:
Wow mooi om je in te vreten in deze hobby ook al vraag ik me soms af of de aanschaf niet het einde van de pret is..

Welkom hier en lekker genieten van het aankoopproces! Nog een verrassing: het rijden ermee is nog veel leuker dan de auto kopen! :D

17 aug 2013 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt! Wel ik ben niet zo'n automaat rijder en zou zeker een handbak willen kopen.

Ik ben nog niet helemaal op de hoogte van de C2 en C4 plussen in minnen. Is een C4 per slot van rekening veel duurder?

18 aug 2013 13:11
Profiel
Moderator
PF #57
aan een C4 kan meer kapot. Een ervaren Porscheman zei me eens dat ik met mijn weggebruik het verschil tussen een C2 en een C4 niet zou gaan merken en adviseerde me op zoek te gaan naar een goede 964 en een goede niet te laten staan omdat het een C2 of een C4 was. Tenzij je er veel mee op het circuit gaat rijden, dan is het wellicht een ander verhaal. C4 is iets langer 'veilig' maar als hij gaat is de kans kleiner dat je het nog corrigeert. Met een C4 kan je in de winter ook de weg afglijden (been there, done that) en met beiden kan je als funcar een hoop plezier hebben (been there, done that :wink: ).

Rustig om je heen kijken. Zien of je proefritten kan maken. Maar let op: een proefrit met een goed onderhouden en goed afgestelde 964 is heel anders dan eentje met achterstallig onderhoud of versleten banden of niet strak uitgelijnd/gewogen. Dus pas op dat je obv een paar proefritten kiest voor een tiptronic, een C4 of een C2 etc.

Succes en geniet van de zoektocht!

18 aug 2013 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
JD 911 schreef:
Bedankt voor het warme welkom!!

Ik zal proberen een proefrit in alle modellen te maken om een goede indruk te krijgen. Mijn budget tja ik zou zeggen hoe minder hoe beter maar dat gaat bij deze hobby zeker niet op. Bij €25.000 houd het toch wel op tenzij ik een echt knappe auto tref.

Dan kan de 993 van tafel....

18 aug 2013 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Wel 1e bezichtiging voor de aankoop van een 911.

Ik ga deze week bij Auto Elburg kijken naar een '93 964. Ben erg benieuwd....beloofd op de fotos veel goeds. Nu kijken wat de werkelijkheid is.

Grt

19 aug 2013 16:20
Profiel
Zonde van je tijd en aankoopkeuringkostenelders, als dat al toegestaan is :wink:

19 aug 2013 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Hunk? Heb je hier een slechte ervaring gehad?

19 aug 2013 16:39
Profiel
Moderator
PF #57
Noem je Bully nou hunk? Goede ervaringen gehad? :^:

Succes met de '93 964 - is een late! als hij goed is is 22,5 een prima prijs voor een 200K C2 coupe wat mij betreft.

19 aug 2013 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Ok dank je! Maar even serieus mbt de garage? Mis ik iets?

19 aug 2013 21:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Klik op zoeken bovenaan deze bladzijde en zoek naar: Auto Elburg :idea:

19 aug 2013 21:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Ga vooral rijden met zowel een C2 als een C4. Ik was eigenlijk op zoek naar een C4, want veiliger en meer voorspelbaar. Maar..... Uiteindelijk toch een C2 gekozen omdat ik een C4 door de extra 100kg en t hele 4wd systeem toch echt zwaarder vond aanvoelen.

Gewoon gaan rijden en dan merk je vanzelf wat jij t lekkerste vindt.

19 aug 2013 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Is TS al bij auto Elburg langsgeweest? Die blauwe 964 staat er al tijden. Kenteken: 63-PF-JR
Vervaldatum APK 17 mei 2007. Is dus vele jaren niet meer op de weg geweest. Geen probleem volgens de eigenaar, zo nu en dan laat hij de auto gewoon een half uurtje stationair lopen :(
Kijk ook even bij ervaringen van dit bedrijf op internet.

17 sep 2013 0:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende