Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:30



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groningen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
En weer ingebouwd! (inlaat moest daarna weer verwijderd ivm de lekkende brandstofleidingen)
Afbeelding

Moment van ophalen! Dank aan het Porsche Classic Centrum Groningen!
Afbeelding

Hij staat er weer mooi bij en rijdt als nieuw! De motor was het laatste wat nog gereviseerd of vernieuwd moest worden.
Afbeelding


19 aug 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Dat zijn mooie foto's geworden :thumleft:






PS, het motorplaatwerk is niet gepoedercoat maar zwart gespoten.
_________________________________________
Rebel engineering


19 aug 2013 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Zo die staat er weer knap bij :thumleft:
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


19 aug 2013 22:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
mooi. dus. how much? :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


19 aug 2013 22:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Erg mooi geworden en letterlijk als nieuw!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


19 aug 2013 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Ziet er geweldig mooi uit
zal we een mooie duit gekost hebben echter het resultaat mag er zijn!!!


19 aug 2013 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Aline42 schreef:
Ziet er geweldig mooi uit
+2 8)


19 aug 2013 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Kosten vielen uiteindelijk mee voor de motorrevisie.
Het scheelt echt heel veel als de nokkenassen, de zuigers / cilinders en de krukas nog goed zijn.
De kleppen waren bij de stelen net te dun, die heb ik laten vervangen (zat al bij de initiele offerte begroot).
Offerte voor alle onderdelen nodig voor de volledige revisie, de kleppen en het revisiewerk (incl reviseren drijfstangen) ongeveer 7500e (10% korting).

Tel daar bij het vooraf vastgesteld aantal uren (net onder gemiddeld) a porsche classic tarief (20% korting) en je hebt een idee van de minimale kosten voor een volledige revisie.

Ik heb zelf veel extra kleine werkzaamheden laten verrichten, deels cosmetisch, deels ter conservering (laatste puntjes op de i, while you are in there..). Het eindresultaat mag er wezen, maar bij elkaar opgeteld loopt het snel in de papieren.

Inmiddels 6 maanden, 3000km en een nastelbeurt verder: De motor loopt echt als nieuw. Geen 1/750 olieverbruik, lekkages, olielucht en blauwe rook meer. Voelt nu als een vrijwel nieuwe auto. Mijn porsche experience is echt 1000% verbeterd!

Porsche Classic Centrum Groningen: professioneel doch zeer vriendelijk, gezellig en open. Profileert zich als porsche club noord nederland; terecht! Aanrader!


Laatst bijgewerkt door doktert op 20 aug 2013 0:14, in totaal 1 keer bewerkt.



19 aug 2013 23:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Ziet er keurig uit :thumleft:


doktert schreef:
Porsche Classic Centrum Groningen


De tovernaar die in dit topic, daar aan jouw blok en auto heeft gewerkt doet inmiddels iets anders :wink:


19 aug 2013 23:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Dat wist ik niet.
Hij heeft enkele weken geleden nog aan mijn auto gewerkt.
Gelukkig heb ik dan nog net van zijn diensten mogen profiteren. :thumleft:
Ik wens hem in ieder geval succes en veel plezier met wat hij nu doet / gaat doen.


19 aug 2013 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Superkort filmpje van de eerste start na revisie!

Toen nog met de 'brulpijp'.


Laatst bijgewerkt door doktert op 20 aug 2013 0:17, in totaal 1 keer bewerkt.



19 aug 2013 23:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
.. voor jou de eerste start :wink:

Of hebben ze het blok buiten op straat ingebouwd :?: :cheesy:


20 aug 2013 0:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
idd voor mij de eerste start :lol:


20 aug 2013 0:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
doktert schreef:
"je voordemper was niet meer goed, we hebben een nieuwe besteld, kost 900 euro, vind je niet erg toch? :wink: " ehh, nee, stamel ik nog.. Blijkt het mijn eigen voordemper te zijn, ontroest en opnieuw in de zinkspray. Sticker erop om mij te foppen :lol:

Briljante grap, als je hart toch al aan zoveel angsten blootstaat :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 aug 2013 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Doktert: prima opgepakt :D

Olaf: Ik kan mij herinneren, dat Erwin destijds bij PCG was binnengehaald als versterking voor de "oudjes." Ben benieuwd of PCG voor adequate vervanging heeft gezorgd.


20 aug 2013 8:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Mooi verhaal, goede keuze en geweldig eindresultaat! :thumleft:

Heel veel plezier met de nieuwe ouwe :drive:

Overigens ik heb het blok van mijn Porsche ook helemaal opnieuw laten opbouwen bij een (race)specialist en ook gewoon garantie op alle werkzaamheden (1 jaar).
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


20 aug 2013 9:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Vakwerk, dat is duidelijk.
Snap alleen niet helemaal waarom de drijfstangen gehoond zijn.
Bedoel je dat er een nieuw small-end lager gemonteerd is dat vervolgens op maat gehoond is?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 aug 2013 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Ik heb mij ooit negatief uitgelaten over PCG omdat ik "van horen zeggen" sprak.
Dat neem ik heel snel terug.
Puik werk hebben ze daar verricht.
Ik denk trouwens dat de drijfstang is gehoond op de lagerpunten voor een optimale (olie)smering.


20 aug 2013 20:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Cazzo Super Veloce schreef:
Snap alleen niet helemaal waarom de drijfstangen gehoond zijn.


olle griese schreef:
Ik denk trouwens dat de drijfstang is gehoond op de lagerpunten voor een optimale (olie)smering.


De drijfstangen laat ik altijd weer rond honen zodat de nieuwe drijfstang lagerschalen weer in 100% ronde drijfstangboringen komen.

Reden:
De grote drijfstangboringen waar de drijfstanglagers in zitten worden na verloop van tijd ovaal door de krachten op een drijfstang. De meeste monteurs doen hier niks aan, maken alleen netjes schoon en monteren nieuwe drijfstanglagers en drijfstangbouten.
Zelf laat ik altijd de drijfstangen en drijfstangkappen vlakken waarna met nieuwe bouten de kap op de drijfstang wordt gemonteerd met het juiste aanhaal moment.
De dan verkregen grondboring voor de drijfstang lagers kan hierna op de exacte maat gehoond worden.

De bronzen penbussen worden na vervanging gehoond met het hart van de grondboring als basis zodat de lengte hart penbus en hart grondboring bij alle 6 de drijfstangen exact even lang zijn.
_________________________________________
Rebel engineering


20 aug 2013 22:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Begrijp ik nu, dat Erwin weg is bij PCG?


21 aug 2013 9:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
http://www.linkedin.com/pub/erwin-jansen/76/83/443
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 aug 2013 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Dank! Wel netjes, dat Erwin zelf zich hier wat terughoudend opstelt.


21 aug 2013 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Erwin schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Snap alleen niet helemaal waarom de drijfstangen gehoond zijn.


olle griese schreef:
Ik denk trouwens dat de drijfstang is gehoond op de lagerpunten voor een optimale (olie)smering.


De drijfstangen laat ik altijd weer rond honen zodat de nieuwe drijfstang lagerschalen weer in 100% ronde drijfstangboringen komen.

Reden:
De grote drijfstangboringen waar de drijfstanglagers in zitten worden na verloop van tijd ovaal door de krachten op een drijfstang. De meeste monteurs doen hier niks aan, maken alleen netjes schoon en monteren nieuwe drijfstanglagers en drijfstangbouten.
Zelf laat ik altijd de drijfstangen en drijfstangkappen vlakken waarna met nieuwe bouten de kap op de drijfstang wordt gemonteerd met het juiste aanhaal moment.
De dan verkregen grondboring voor de drijfstang lagers kan hierna op de exacte maat gehoond worden.

De bronzen penbussen worden na vervanging gehoond met het hart van de grondboring als basis zodat de lengte hart penbus en hart grondboring bij alle 6 de drijfstangen exact even lang zijn.


Een ovaal gat kun je niet rond honen.
In principe neemt de hoonsteen overal evenveel materiaal af.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 aug 2013 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Cazzo Super Veloce schreef:
Een ovaal gat kun je niet rond honen.


Oud Nederlands spreekwoord.


24 aug 2013 22:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Cazzo Super Veloce schreef:
Een ovaal gat kun je niet rond honen.


Dat zei ze gisteravond ook toevallig...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


25 aug 2013 8:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.