Auteur |
Bericht |
doktert
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
En weer ingebouwd! (inlaat moest daarna weer verwijderd ivm de lekkende brandstofleidingen) Moment van ophalen! Dank aan het Porsche Classic Centrum Groningen! Hij staat er weer mooi bij en rijdt als nieuw! De motor was het laatste wat nog gereviseerd of vernieuwd moest worden.
|
19 aug 2013 22:14 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Dat zijn mooie foto's geworden PS, het motorplaatwerk is niet gepoedercoat maar zwart gespoten.
_________________________________________ Rebel engineering
|
19 aug 2013 22:14 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Zo die staat er weer knap bij
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
19 aug 2013 22:19 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
mooi. dus. how much?
_________________________________________ oud is beter
|
19 aug 2013 22:21 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Erg mooi geworden en letterlijk als nieuw!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
19 aug 2013 22:28 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Ziet er geweldig mooi uit zal we een mooie duit gekost hebben echter het resultaat mag er zijn!!!
|
19 aug 2013 22:31 |
|
|
bully
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
+2
|
19 aug 2013 22:48 |
|
|
doktert
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Kosten vielen uiteindelijk mee voor de motorrevisie. Het scheelt echt heel veel als de nokkenassen, de zuigers / cilinders en de krukas nog goed zijn. De kleppen waren bij de stelen net te dun, die heb ik laten vervangen (zat al bij de initiele offerte begroot). Offerte voor alle onderdelen nodig voor de volledige revisie, de kleppen en het revisiewerk (incl reviseren drijfstangen) ongeveer 7500e (10% korting).
Tel daar bij het vooraf vastgesteld aantal uren (net onder gemiddeld) a porsche classic tarief (20% korting) en je hebt een idee van de minimale kosten voor een volledige revisie.
Ik heb zelf veel extra kleine werkzaamheden laten verrichten, deels cosmetisch, deels ter conservering (laatste puntjes op de i, while you are in there..). Het eindresultaat mag er wezen, maar bij elkaar opgeteld loopt het snel in de papieren.
Inmiddels 6 maanden, 3000km en een nastelbeurt verder: De motor loopt echt als nieuw. Geen 1/750 olieverbruik, lekkages, olielucht en blauwe rook meer. Voelt nu als een vrijwel nieuwe auto. Mijn porsche experience is echt 1000% verbeterd!
Porsche Classic Centrum Groningen: professioneel doch zeer vriendelijk, gezellig en open. Profileert zich als porsche club noord nederland; terecht! Aanrader!
Laatst bijgewerkt door doktert op 20 aug 2013 0:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2013 23:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Ziet er keurig uit De tovernaar die in dit topic, daar aan jouw blok en auto heeft gewerkt doet inmiddels iets anders
|
19 aug 2013 23:15 |
|
|
doktert
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Dat wist ik niet. Hij heeft enkele weken geleden nog aan mijn auto gewerkt. Gelukkig heb ik dan nog net van zijn diensten mogen profiteren. Ik wens hem in ieder geval succes en veel plezier met wat hij nu doet / gaat doen.
|
19 aug 2013 23:32 |
|
|
doktert
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Laatst bijgewerkt door doktert op 20 aug 2013 0:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2013 23:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
.. voor jou de eerste start Of hebben ze het blok buiten op straat ingebouwd
|
20 aug 2013 0:15 |
|
|
doktert
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
idd voor mij de eerste start
|
20 aug 2013 0:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Briljante grap, als je hart toch al aan zoveel angsten blootstaat
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 aug 2013 0:45 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Doktert: prima opgepakt Olaf: Ik kan mij herinneren, dat Erwin destijds bij PCG was binnengehaald als versterking voor de "oudjes." Ben benieuwd of PCG voor adequate vervanging heeft gezorgd.
|
20 aug 2013 8:28 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Mooi verhaal, goede keuze en geweldig eindresultaat! Heel veel plezier met de nieuwe ouwe Overigens ik heb het blok van mijn Porsche ook helemaal opnieuw laten opbouwen bij een (race)specialist en ook gewoon garantie op alle werkzaamheden (1 jaar).
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
20 aug 2013 9:49 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Vakwerk, dat is duidelijk. Snap alleen niet helemaal waarom de drijfstangen gehoond zijn. Bedoel je dat er een nieuw small-end lager gemonteerd is dat vervolgens op maat gehoond is?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 aug 2013 9:52 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Ik heb mij ooit negatief uitgelaten over PCG omdat ik "van horen zeggen" sprak. Dat neem ik heel snel terug. Puik werk hebben ze daar verricht. Ik denk trouwens dat de drijfstang is gehoond op de lagerpunten voor een optimale (olie)smering.
|
20 aug 2013 20:42 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
De drijfstangen laat ik altijd weer rond honen zodat de nieuwe drijfstang lagerschalen weer in 100% ronde drijfstangboringen komen. Reden: De grote drijfstangboringen waar de drijfstanglagers in zitten worden na verloop van tijd ovaal door de krachten op een drijfstang. De meeste monteurs doen hier niks aan, maken alleen netjes schoon en monteren nieuwe drijfstanglagers en drijfstangbouten. Zelf laat ik altijd de drijfstangen en drijfstangkappen vlakken waarna met nieuwe bouten de kap op de drijfstang wordt gemonteerd met het juiste aanhaal moment. De dan verkregen grondboring voor de drijfstang lagers kan hierna op de exacte maat gehoond worden. De bronzen penbussen worden na vervanging gehoond met het hart van de grondboring als basis zodat de lengte hart penbus en hart grondboring bij alle 6 de drijfstangen exact even lang zijn.
_________________________________________ Rebel engineering
|
20 aug 2013 22:24 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Begrijp ik nu, dat Erwin weg is bij PCG?
|
21 aug 2013 9:42 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
21 aug 2013 10:25 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Dank! Wel netjes, dat Erwin zelf zich hier wat terughoudend opstelt.
|
21 aug 2013 10:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
| | | | Erwin schreef: De drijfstangen laat ik altijd weer rond honen zodat de nieuwe drijfstang lagerschalen weer in 100% ronde drijfstangboringen komen. Reden: De grote drijfstangboringen waar de drijfstanglagers in zitten worden na verloop van tijd ovaal door de krachten op een drijfstang. De meeste monteurs doen hier niks aan, maken alleen netjes schoon en monteren nieuwe drijfstanglagers en drijfstangbouten. Zelf laat ik altijd de drijfstangen en drijfstangkappen vlakken waarna met nieuwe bouten de kap op de drijfstang wordt gemonteerd met het juiste aanhaal moment. De dan verkregen grondboring voor de drijfstang lagers kan hierna op de exacte maat gehoond worden. De bronzen penbussen worden na vervanging gehoond met het hart van de grondboring als basis zodat de lengte hart penbus en hart grondboring bij alle 6 de drijfstangen exact even lang zijn. | | | | |
Een ovaal gat kun je niet rond honen. In principe neemt de hoonsteen overal evenveel materiaal af.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
23 aug 2013 16:27 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Oud Nederlands spreekwoord.
|
24 aug 2013 22:17 |
|
|
912
|
Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni
Dat zei ze gisteravond ook toevallig...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
25 aug 2013 8:58 |
|
|