eindelijk tijd en durf gevonden om de motor te laten nakijken.
afgelopen donderdag bij een ouwe rot in het vak geweest(Erwin dus, Rebel engineering), motor eruit gehaald en gedemonteerd.
wat opviel was dat de bouten en moeren van de cylinderkoppen niet bijster strak waren aangedraaid,
eea niet volgens de leermeester zo in elkaar gezet had moeten worden(wel goed genoeg om normaal te werken)
vrijdag de koppen van de nokkenassen gehaald, cylinders gedemonteerd en blijkt
dat alle koppakkingen volledig waren weggevaagd(veer materiaal was verpulverd/gebroken en ingebrand op een cylinder en kop; die die het meest lekte)
kortom alle koppen en cylinders vlakken en de hele bende nalopen en maar weer opnieuw in elkaar zetten.
ontzettend balen dat alles weer los moet en het weer een aantal knaken gaat kosten, echter achteraf wel erg blij dat het na 600 km is gebeurd (had niet willen weten wat voor schade het had kunnen worden)en ik nu veel werk zelf mag doen(onder toezicht
leer er zo ontzettend veel van, hoe alles werkt, technisch in elkaar zit, waarom dit wel en dat niet kan enz; wat dat aangaat, echt een aanrader.
heb misschien wel het geluk dat ik mee mag helpen, zelf eea mag doen en dat bij iemand die veel ervaring heeft in de luchtgekoelde porsche motoren
(thanks Erwin, correct me if i am wrong)
kan niet wachten tot ik weer zonder zorgen kan genieten van het geluid en het rijden, maar eerst nog een aantal uren flink sleutelen met de leermeester.
iedereen bedankt voor de adviezen en input
gr richard