Auteur |
Bericht |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Nieuw speelgoed opgehaald... Turbo...
Dat zou mooi zijn, maar het is behoorlijk wat extra werk.... Intercooler, inlaathuis, en kunststof delen moeten er sowieso af, evenals de metalen brandstofleidingen naar de injectoren....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
13 aug 2013 21:21 |
|
|
bully
|
Dan kan je misschien beter eerst injectorreiniger proberen.
|
13 aug 2013 21:24 |
|
|
Cloaca
|
Dat zit al in de tank... Ultrasoon reinigen is veel effectiever. Zeker als je ze in de open positie vastzet....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
13 aug 2013 21:49 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
liqui moly verkoopt een zgn. "patroon" die je op een k-jetronic kunt schroeven. Aansluiting van de benzine op de spin losnemen en patroon aansluiten. Brst. pompen afkoppelen (zekering eruit) en dan starten. De motor loopt dan op de patroon todat deze leeg is en reinigt zo alle injectoren. Werkte vroeger altijd heel goed. Heette jet-clean o.i.d.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
14 aug 2013 15:22 |
|
|
Cloaca
|
Oh? Ken ik niet.... ga eens even op google kijken vanavond... Bedankt voor de tip..!!
|
14 aug 2013 16:13 |
|
|
Cloaca
|
De injectoren liggen lekker te badderen in de ultrasoon reiniger.... Wat een vervelend klusje was dat zeg om ze eruit te krijgen.... de eerste 3 aan de rechter kant waren er in 45 minuten uit..... Die aan de linker kant koste me wat meer moeite....
Wat wel mooi is dat ik zo wel weer dingen kon tegenkomen die voor verbetering vatbaar zijn.... Zo was er een oranje pakking beschadigd en was een onderdrukleiding geknikt....
Komend weekend nieuw brandstffilter erin en schone injectoren.... Eens kijken wat dat gaat opleveren....
|
16 aug 2013 9:47 |
|
|
Cloaca
|
Handig linkje voor de werking van een K-jetronic systeem... http://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXYxWk
|
16 aug 2013 10:24 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Klinkt goed alsof je steeds meer op de goede weg komt. Ook wel fijn dat je direct nu nog wat andere dingen hebt ontdekt. Anders had je straks alles weer teruggebouwd en had je er misschien later problemen mee gehad en dan moet alles weer los!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 aug 2013 11:38 |
|
|
Cloaca
|
Zo is dat... Komend weekend weet ik meer...
|
16 aug 2013 12:57 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
16 aug 2013 15:58 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Mooi filmpie... Nou snap ik wat beter waar we mee bezig zijn geweest!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 aug 2013 21:54 |
|
|
Cloaca
|
Gereinigde injectoren zitten weer op hun plaats. Nu is het wachten op het brandstof filter en oranje O-ring.... Hopelijk krijg ik die morgen met de post.
Morgen ook even het filter open zagen.... ben benieuwd hoeveel troep erin zit....
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 17 aug 2013 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 aug 2013 22:23 |
|
|
Cloaca
|
Als het goed is hoef je er niet meer naar om te kijken...
|
16 aug 2013 22:25 |
|
|
Cloaca
|
Heb verdorie de spullen nog niet binnen.... DHL was gisteren aan de deur geweest en hebben de spullen weer meegenomen omdat er niemand open deed.... Gek hè.... mensen zijn aan het werk.... Speciaal maar een briefje opgehangen voor hem/haar zodat ze het wel achterlaten vandaag. Oude brandstof filter maar even opengezaagd, zag er niet bijzonder vies uit. Maar er liep wel aardig wat zwarte rommel uit.... En omdat hij lastig te demonteren was (vreten van het aluminium) denk ik dat deze al een tijdje niet vervangen is geweest. Komend weekend ga ik het resultaat zien van de gereinigde injectoren, schone brandstof filter, vervangen O-ring en nieuw rubberen vacuum slang. Dat moet toch weer wat pk's opleveren..!!
|
21 aug 2013 8:59 |
|
|
Cloaca
|
Nieuw speelgoed opgehaald... Turbo... met issues..!! :-)
Nou, ik ben weer wat opgeschoten. De motor gaat er nog steeds op vooruit. Gisteren zowaar een kleine 200km gereden om de motor even te kunnen testen. Niet geheel ontevreden, maar er valt nog steeds vermogen te winnen.....
Tot zover gedaan: - Brandstof pompen gecontroleerd op werking (12V aanwezig en ze draaien, druk en opbrengst niet duidelijk). - Injectoren ultrasoon gereinigd. - Warm Up Regulator laten doormeten en reinigen (was verstopt van binnen). - Nieuw brandstof filter geplaatst. - Nieuwe en de correcte platina bougies geplaatst. - Verdelerkap nieuw. - Diverse O-ringen van de intercooler/inlaatspruitstuk aansluitingen vervangen. - Intercooler van binnen gereinigd. - Deceleration valve aansluiting vervangen (was geknikt).
Wat ga ik binnenkort doen: - Bougiekabels vervangen (bijeen geraapt). - Kleppenspeling controleren (als het goed is 0.1mm) - Filter/screen in de tank bekijken (misschien vervuild) - Iets anders?? Tip??
|
26 aug 2013 14:56 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Foto's.... ? van mooie dingen kan ik genieten
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
27 aug 2013 0:39 |
|
|
Cloaca
|
Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen.... Ze zijn reeds geschoten....
|
27 aug 2013 10:20 |
|
|
Robbe
lada
|
'tis dat je uit de buurt woont, anders had Manuel Pelzer (Limburg) misschien nog kunnen kijken. Hij heeft de motor in mijn auto opgebouwd, en die pk's blijven maar komen. Wellicht dat hij weet waar de schoen wringt bij een ombouw naar turbo.
|
27 aug 2013 13:10 |
|
|
Cloaca
|
Bedankt Robbe, maar ik denk dat ik bij Renntech ook wel terecht kan..... Is redelijk in de buurt.... Gisteren bougiekabelset binnen gekregen inclusief luchtfilter.... Ben benieuwd of dat nog wat uithaalt.... Alle beetjes helpen.... Kleppen stellen moet ik nog even inplannen.... tijdrovend klusje....
|
29 aug 2013 9:34 |
|
|
Cloaca
|
Bougiekabel set zit erop, evenals het nieuwe luchtfilter.... Morgen weer even testrijden....
|
07 sep 2013 19:18 |
|
|
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
|
We zijn vol verwachting, Roy.
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Audi Etron 55 Quattro Navarra blue
|
07 sep 2013 20:46 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Roy is nu 3 maanden bezig dus ik schat nog 6 maanden te gaan.....
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
08 sep 2013 4:49 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
en, hoe was de proefrit gegaan?
|
09 sep 2013 14:55 |
|
|
Cloaca
|
Moet nog gebeuren... het was vreselijk slecht weer gisteren... Geen weer om een netjes gepoetste "Turbo wannabe" te gaan testrijden... Als het droog blijft vanavond even...
|
09 sep 2013 15:05 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Je houdt ons wel in spanning
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 sep 2013 15:38 |
|
|