Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Ook mooi
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 feb 2013 10:59 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Ook mooi
staat bij louwman museum
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 feb 2013 14:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Ook mooi
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 maart 2013 18:42 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Ook mooi
Aaaaaah, dat is idd 1 van mijn grote liefdes..... Die werden na het 'Zandvoort' geweld verkocht in circuit-kledij, maar met kenteken voor 15000,= guldentjens.....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 maart 2013 18:59 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Ook mooi
Jan Lammers als R5 koning, dat waren pas tijden
|
12 maart 2013 20:10 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Ook mooi
Was dat niet die test waarbij Jantje zo hard mogelijk reed, en een auto zich aan de snelheid hield, om de tijdwinst bij hard rijden te meten?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 maart 2013 20:12 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Ook mooi
Zal 'ie ook best gedaan hebben.... Lammers gaat hard in bijna alles. Doelde meer op de R5 competitie, in de jaren 80, waar hij kampioen werd
|
12 maart 2013 20:29 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Ook mooi
Ja, dat weet ik, maar die test is volgens mij in de 5 Turbo 1 of 2 gedaan. History van de R5: R5 Alpine , Alpine Turbo, Turbo2, R5 Turbo I, R5 Turbo II, R5 GT Turbo, en toen was t over......Clio .
Hoewel die Clio Williams Blue ook niet te versmaden was. Maar motortje achterin, dat doen ze niet zo snel meer. Clio was meen ik de laatste (V6)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 maart 2013 20:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Ook mooi
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 apr 2013 18:25 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Ook mooi
O wat erg! Misschien wel het mooiste ontwerp ooit.
|
08 apr 2013 18:35 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Ook mooi
staan ze om bekend die miura,s
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 apr 2013 18:59 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Ook mooi
+1
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
08 apr 2013 20:31 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Ook mooi
+1
|
08 apr 2013 23:51 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Ook mooi
Zag het filmpje voorbij komen. Erg zonde...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
09 apr 2013 6:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Ook mooi
In de categorie: AFFENG..L!1985 Audi Quattro Sport SWB Coupé | | | | Citaat: Estimate: £80,000 - 100,000 €94,000 - 120,000 US$ 120,000 - 160,000 Footnotes One of the most influential designs of recent decades, the Audi Quattro brought four-wheel drive into the motoring mainstream. Introduced in 1980, the Quattro was based on the outwardly similar Coupé's bodyshell but used a different floor pan to accommodate its four-wheel-drive transmission and independent rear suspension. The engine was a development of the five-cylinder, 2.1-litre, single-overhead-camshaft unit first seen in the 200 saloon. Equipped with a KKK turbocharger, it produced 200bhp in road trim with considerably more being available in competition tune. Phenomenally fast and sure-footed on the road, the Quattro excelled in international rallying, winning the Manufacturers' Championship for Audi in 1982 and 1984 and the Driver's Championship in '83 and '84, but its enduring legacy would be the demonstration of four-wheel drive's advantages for passenger cars. Since then Audi has gone on to apply its quattro 4WD system to many other models but only the original (or 'Ur') version is spelled with a capital 'Q'.
The Sport version of Audi's sensational Quattro was launched in the autumn of 1983, three years after the original's unveiling at the Geneva Salon had taken the motoring world by storm. It had a shortened wheelbase and was fitted with a new, lighter version of the five-cylinder engine boasting an aluminium block and a twin-cam 20-valve cylinder head, while anti-lock braking made its first appearance on a quattro-equipped Audi. Running on Bosch HI-Jetronic fuel injection, the extensively revised engine developed a claimed 306bhp and gave this quite remarkable road car a top speed of around 155mph. Audi built only 214 examples of the Sport, though only 164 were actually sold to customers.
The rare Audi Quattro Sport was originally manufactured in April 1985 (confirmed by Audi Ag) and delivered new to Oman where it was purchased by a Mr Richard Davies on 13th November 1986. It shows no signs of ever being used for competitions. Mr Davis kept the car in Oman and used it until August 1990, covering a recorded 39,000 kilometres. There is a 1990 service invoice and an Omani registration document on file. The car was imported into the UK later that same year by Mr Davies' and registered as 'B702 RJF'. A further 5,000-or-so kilometres were covered before the car was purchased in August 2001 by the current owner, who subsequently had it re-sprayed in Proteo Red Mica, its current livery. It has been in storage for the last seven-or-so years, the last MoT being issued in November 2006 at 52,554 kilometres (approximately 32,600 miles).
The Quattro is currently undergoing some engine work (change of belts, etc) and a partial re-spray to the front end where it was damaged some years ago prior to storage. Currently MoT'd, the car comes with Swansea V5C document and a file of supporting documentation. | | | | |
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 aug 2013 10:50 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Ook mooi
Ook leuk: BMW Type: 840Ci E31 Transmissie: automaat Kleur: 0244 Sterlingzilver metallic Km. stand: 141.000 Bouwjaar: 09-1993 Prijs: 19.750,00 euro
|
30 aug 2013 15:30 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Ook mooi
Een mooie BMW 3.0 CSI is ook een mooi klassieker........wit of blauw metallic.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
30 aug 2013 17:59 |
|
|
Cornelius
Regio Drechtsteden
|
Re: Ook mooi
Ook mooi? Het is dan wel geen Porsche, maar toch, voor een Japanner..................... . Zal 'm binnenkort eens te koop zetten en vervolgens de Porsche-plannen concretiseren. Nissan 350Z, 280 pk, 3.5 V6:
|
30 aug 2013 20:08 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Ook mooi
Sorry, maar die vindt ik niet zo heel errug mooi ! Motortje schijnt wel leuk te zijn, en betrouwbaar. En die 850Csi heeft automaat, wordt m ook niet Zie de 12-cilinder maar es met handbak te vinden...die is pas uniek. Blijf liefhebber van de M3E30, de (M)635 CSI, en de oude 3-Alpina's
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
30 aug 2013 20:21 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Ook mooi
Eens Steef! En dan nog een Delta Integrale Evo II..... (Plus natuurlijk die Sport Quattro van Maarten). Zucht......
|
30 aug 2013 22:36 |
|
|