Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:27



Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
996 of Cayman ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Laat je niet te gek maken over gevoelige IMS Lager


Aankoop advies voor mensen die er ook van (gaan) houden;

http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-9 ... ce=twitter

Succes met jullie zoektocht en let op, liefde maakt blind
_________________________________________
De precisie 911


29 aug 2013 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Jos-P schreef:
@bully: ik heb al een bid van € 9.250,- via marktplaats, vraagprijs is € 11.450;
Ik bedoelde het bod van Martijn :wink:


29 aug 2013 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Jos-P schreef:
Vwb de gevoelige IMS Lager; als een Boxster al ploft dan moet ik misschien maar geen Porsche kopen! Jullie maken me bang :?
Hebben jullie een id hoeveel % van de 996 auto's gevoelige IMS Lager, ik hoor verschillende verhalen in de markt.


Zonder dat er onderzoek naar gedaan is kan je het niet weten. Maar moest ik gokken, zou het misschien 1% zijn.
Van de BMW 1 reeks voor 2008 werd er ook gezegd dat er kettingproblemen waren en dat bijna de helft ervan last van zou hebben. Maar kijk hoeveel er nu nog rondrijden.

Er zijn gewoon weinig mensen die gaan posten '100k km en niet vroegtijdig toe aan een revisie', '150k km en niet vroegtijdig toe aan een revisie' , '200k ...
Maar wie een gevoelige IMS Lager heeft, gaat rap op het internet gaan en vragen wat hij kan doen om de kosten niet te moeten betalen enzo.
Zo krijg je makkelijk een vertekend beeld over het aantal. En laat er nu net best veel gevoelige IMS Lager zijn (al is dit in verhouding met het totaal aantal misschien miniem), waardoor je al rap denkt dat een groot deel van de wagens er last van krijgt.


29 aug 2013 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Dobbelsteen
Dat is inderdaad zo, slecht nieuws hoor je het meest en snelst en goed nieuws bijna niet. Een Porsche kopen betekent ook rekening houden met een bovenmatig onderhoudsbudget (tov normale auto's), dat is me nu wel duidelijk.
Een AKK zal ik zeker doen bij een onbekende garage, bij een Porsche dealer niet en bij een Porsche specialist toch ook maar wel. Morgen ga ik langs bij CarConceptDoetichem, een import auto (even kijken). Ik ga zsm rijden in de 4s ibij Hazet) in Ochten ( NL auto door Porsche dealers onderhoud). Daarnaast maak ik een afspraak bij Prins in Nunspeet om te kijken hoe het in een Cayman zit en rijdt om uitsluitsel te krijgen of ik nu wel met mijn lange lichaam normaal in een Cayman kan rijden. Druk dus de komende tijd ... Wordt vervolgd.


30 aug 2013 6:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 of Cayman ?
wel heel leuk "druk".....


30 aug 2013 8:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Het is zeker aannemelijk dat 'bezitters' eerder hun negatieve verhalen posten dan de (zeker wel aanwezige) positieve...

Maar allereerst, momenteel wordt de incidentie van 'gevoelige IMS Lager' bediscussieerd. Laten we bekijken wat de incidentie is van ernstige motorschade die aannemelijk wordt veroorzaakt door designfouten die kunnen leiden tot motorrevisies of motorruil. Dus naast de motoren die daadwerkelijk gevoelige IMS Lager, ook de geschaafde cilinderwanden, tikkende motoren, gescheurde cilinderkoppen, etc.

1) Als ik advertenties van 986'en en 996'en bekijk wordt zeer frequent een motorruil en/of revisie genoemd. Dit gegeven is ook niet iets om te verdoezelen, kan zelfs als pré worden ervaren bij hogere kmstanden, dus wordt in de advertentie genoemd.

2) Als ik nu kijk bij Resto in Nijmegen (dus een momentopname), heeft Michel zo'n 5 tot 6 996'en staan waarvan de motor gereviseerd dient te worden. Ik noem hierbij expliciet 'momentopname' aangezien er sinds 1998 vele Porsches zijn voorgegaan. Van het Duitse revisiebedrijf heb ik vernomen dat zij in het voorjaar zo'n 11 tot 14 996'en hebben staan voor hun revisie. Dit zijn pas 2 bedrijven rond hetzelfde tijdstip. MH Peize kan momenteel ook een aardig graantje meepikken.

1% van het totaal? No way. Blijft mijn aanname en gevoel, maar lijkt mij veel te laag. De 996 wordt niet meer gemaakt en de incidentie kan daarom alleen maar oplopen.

Porsche rijders kunnen naar waarheid zeggen dat zij geen ernstige problemen hebben ervaren, maar hoeveel Porsche rijders zullen daadwerkelijk hun wagen oprijden? Als jij net in jouw gedeelte van de levensloop van jouw geliefde wagen dit soort problemen ervaart, zul je er snel achter komen dat dit vaker voor komt dan je denkt (en eigenlijk ook zou verwachten)...


30 aug 2013 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Richard, duidelijk verhaal!

Het blijft dus een gok, regelmatig rijden en goed warm laten lopen is dus wel noodzakelijk maar desondanks kan je een P hebben dit problemen gaat geven.

Hoe bevalt jouw 996?
Wel eens problemen met je motor?


30 aug 2013 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Misschien een stomme vraag!
Ik zeg wel dat ik een AKK laat doen bij aanschaf maar hoe gaat het eigenlijk in z' n werk.

Rijd je dan zelf met de Porsche naar de garage die de AKK gaat doen of laat me de auto ophalen?


30 aug 2013 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Dat is een kwestie van afspraak tussen koper en verkoper. Alle variaties zijn mogelijk.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


30 aug 2013 21:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Jos-P schreef:
Hoe bevalt jouw 996? Wel eens problemen met je motor?


Het zijn fijne wagens! Relatief modern, sportief, aardige ruimte t.o.v. van oudere 911 modellen, maar toch ook comfortabel voor langere stukken. Minder roestgevoelig dan de oudere modellen en onderdelen zijn goed te verkrijgen. Onderstel is goed in balans en de auto is stabiel, ook op hogere snelheden (maar dat geldt niet alleen voor de 996).

Maar.... ik durf het bijna niet te zeggen: zie hier.


30 aug 2013 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Richard, dat was shit met je auto!

Ik had het verhaal al eens gelezen maar was even vergeten dat jij het was.

Kostte het uiteindelijk het geraamde bedrag van 7 a 8 K€ of meer?

Jouw advies is dus een kijkje in de motor via de boogies! Lijkt me toch niet zo moeilijk?


30 aug 2013 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Ik zit nog in het proces...


30 aug 2013 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Jos,

Wat mij niet helemaal duidelijk is is waarom je op zoek bent naar een coupe en niet een cabrio. Als ik je berichten zo lees dan hang je ook wel een beetje aan het open rijden. Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent? Wil je "constant' het gas erop houden? Of zoek je een auto om ermee te toeren waarbij je het gaspedaal ook kunt vloeren?
Ik ben zelf meer van het type toeren en ik bezit naast mijn DD al meer dan twintig jaar over hobby auto's ernaast. Voor mijn hobbyauto hanteer ik de eis dat deze open moet zijn ... open rijden geeft toch een andere dimensie aan het geheel (mijn vrouw heeft in haar leven maar 6 maanden een gesloten auto gehad ...).

Dus, waarom geen 996 cabrio 3.6? Is het niet zo dat de 3.2 vaker bekend staan om het gevoelige IMS Lager en de 3.6 daar nauwelijks problemen mee heeft? Met een 996 3.6 cabrio (heb ik nu zelf sinds zo'n twee maanden) kun je rustig cruisen (dan haal ik zelfs 1 op 11), maar als ik er zin in heb gaat hij als de brandweer. Is een 3.6 cabrio niet een type die je zou kunnen overwegen? Past ook in jouw budget ...

@Richard, balen van jouw motor ... succes ermee! Ik hoop voor je dat de kosten enigszins meevallen.


30 aug 2013 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Wing,

Goed opgemerkt, ik heb de SLK gekocht in eerste instantie om een sportauto te hebben. In de prijsklasse waarin ik destijds zocht kwam ik op een MX-5 en SLK en dat soort auto's. Het zonder dak is rijden is inderdaad lekker en bevalt me zeer goed. De SLK doet het daarom prima. Het is echter geen sportauto, wel snel maar het onderstel is onvoldoende voor een sportauto (mijn mening). Daarom dus een Porsche ...
Vanwege mijn budget (max 30K) kom ik uit op een Boxster ( vind ik niet zo mooi), een oude 993 ( zou kunnen maar ik liever niet een te oude auto en interieur vind ik minder geslaagd) of een 996. Het zou ook een cabriolet 996 kunnen zijn maar vaak vind ik de hoge rug niet zo mooi. Bij sommige kleuren valt hè me eigenlijk minder op.
Vwb de motor; bij zowel de 3.4 als 3.6 komen de motor problemen voor, bij de 3.6 weliswaar minder heb ik begrepen.


30 aug 2013 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Hoi Jos,

Voor zover ik het heb kunnen vinden komt het gevoelige IMS Lager bij de 3.4 "veelvuldig" voor. Bij de 3.6 schijnt het een stuk minder voor te komen. Voor een deel schat ik in dat het ook te maken heeft met het soort gebruik. Het voordeel van de cabrio (naar mijn inschatting) is dat de meeste mensen zo'n auto niet rijden om continu hard mee te rijden. Over het algemeen wordt er toch een stuk minder hard mee gereden.
Daarnaast kun je over het algemeen iets makkelijker een cabrio vinden met relatief weinig km's. Ik heb zelf recentelijk een uit 2002 aangeschaft met 95.000 km's ervaring. Zelf rij ik denk ik maximaal 3.000 km/j. Zie mijn voorstel topic waarom ik tot een 996 cabrio ben gekomen: viewtopic.php?f=23&t=39198

En geloof me, als je cabrio gereden hebt dan is zo'n gesloten auto toch een stuk minder. Zeker als hobbyauto. Dus ik zou die zeker in overweging nemen als ik zie waar je van af komt. Met 30.000,- kun je echt wel goed slagen met een 996. Wel goed zoeken/kijken/rijden. en, reserveer een bedrag voor zaken die je aan wilt pakken (ik laat eind dit jaar de koppeling van mijn 996 vervangen omdat hij wat zwaar is. Niet versleten. Maar ik weet hoe mensen erop kunnen reageren als je de auto ooit verkoopt. Dan klagen ze dat het zwaar aanvoelt. Daarom vervang ik hem nu alvast zodat ik er zelf ook profijt van heb).


31 aug 2013 7:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Wing,
Mijn vriendin wil graag een cabrio :D

Hoe zit het met problemen met de cabrio kap, geluid op hoge snelheden en temperatuur in de winter?


31 aug 2013 9:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Ik zou eerst een flink stuk gaan rijden met je vriendin met de kap open. Kijken of ze er geen last van krijgt anyway anyhow. Mijn vriendin had in de Boxster toch snel last van verstopte neus- en voorhoofdholtes.

De kappen van de 996 zijn prima en geven niet te veel extra geluid.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


31 aug 2013 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Met de kap open is het geluid stukken beter :mrgreen: dicht zijn de standaard 996-en veels te stil onder 4000 toeren....... :ba:
Kap is erg goed. Glazen ruit vanaf de facelift. En standaard hoorde er een hardtop bij. Die is wel niet de mooiste bij de C stijl maar geeft nog meer isolatie en een grotere achterruit. En staat de Hele zomer in de weg. Ik zit te denken deze winter met de softtop door te rijden. Ben benieuwd wat de pekel doet op het Canvas. (Aangezien de kap toch wel een keer aan vervanging toe is.)
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


31 aug 2013 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Jos,

Ik heb nog geen ervaring met het rijden met de 911 in de winter (was ik ook niet echt van plan omdat ik met mijn hobbyauto's nauwelijks in de winter rij behoudens het feit dat ik een C4 heb en een setje winterbanden heb die ik wel een keertje wil proberen :) ).
Maar mijn vrouw rijdt haar hele leven al cabrio. Haar vorige was een Golf cabrio die we 17 jaar geleden nieuwe gekocht hebben. Die kap was ook dermate goed dat de het prima warm te houden was. Geen enkel verschil met een gesloten auto qua temperatuur. Sinds kort heeft ze een New Beetle cabrio. De kapconstructie heeft wel iets weg van de van de 996. Beter dan die van de Golf. Hij is sowieso prima stil. Dat geldt ook voor die van de 996. Ik vermoed dat de coupe wel iets stiller is. Maar ik denk niet dat je je daaraan stoort. En ik heb de hardtop er ook bij. In de wintermaanden zet ik hem er denk ik wel op om ruimte in de garage te besparen. Maar als je een windschot hebt (heb ik), dan kun je nog behoorlijk lang open rijden met de kachel aan. Zeker als je ook stoelverwarming hebt. En het is gewoon leuk om open te rijden. Maar die ervaring heb je al.

Met een windschot kun je met de 996 nog lang open door blijven rijden terwijl het wat kouder wordt. Zelfs op hogere snelheden. Toen ik de proefrit maakte was ik verrast hoe snel ik 200 km/u open reed terwijl je weinig last hebt van de wind.

In de winter moet je alleen wel oppassen je softtop open en dicht te doen als het te koud is. Onder de 7 graden wordt het materiaal eigenlijk te hard om soepel te vouwen. Dat is niet goed voor je materiaal ...

Als ik jouw berichten zo lees kan ik niet anders dan de conclusie trekken dan dat jullie minimaal naar de cabrio zouden moeten kijken. Rijden, voelen. ... rij wel eentje met een windschot. We rijden al meer dan twintig jaar cabrio's en de 996 en de Beetle zijn onze eerste auto's met een windschot. Ik vond het iets voor watjes. Maar je kunt wel veel langer open blijven rijden .. Succes met je overpeinzingen en zoektocht!


31 aug 2013 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Wing, SunnyFunny en Ver van boven de 200,

Wijze woorden van jullie!
Als ik Wing zo hoor dan kan ik eigenlijk niet om een cabriolet heen :D
Vandaag met mijn vriendin naar Wolbert geweest, de cabrio die ze net binnen hadden vind ik er minder uitzien. Mijn vriendin ging in een groene 993 zitten en werd meteen verliefd op het interieur en de mooie vormen van de auto. Alleen ik betaal de auto die ik ga kopen :D


31 aug 2013 23:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Zou maar naar de vrouw luisteren :mrgreen:


31 aug 2013 23:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 of Cayman ?
Jos,

Welke 993 heb je bij Wolbert gezien? Is dat die in de kleur Aventura? Een 993 heeft naar mijn mening een van de mooiste vormen. Ik kan me voorstellen dat je vriendin daar verliefd op geraakt is. Ik ben alleen bang dat het lastig is een mooie 993 te vinden onder de 30K :bang: . Een coupe gaat misschien nog wel. Een cabrio wordt bijna onhaalbaar als je een goede zoekt. Let bij de 964 en de 993 goed op het schadeverleden. Ik heb er vele gezien en niet een zonder schadeverleden. Bovendien blijkt ook nog dat ze vaak slecht gerepareerd te zijn. Weet dat er veel schadeauto's uit Duitsland ingevoerd worden omdat er bij veel schade weinig bpm betaald hoeft te worden. Veel auto's worden helaas vervolgens matig gerepareerd. Vol met plamuur...

In Elburg (waar ik zelf woon) hoopte ik eentje uit een privéverzameling van de eigenaar van een autobedrijf tegen een leuke prijs op de kop te tikken omdat hij zijn privéverzameling opdoekt. De hele rechte zijkant heeft in elkaar gezeten. Als je niet goed kijkt oogt de auto netjes. Kijk je iets beter, dan blijkt het slecht voorbewerkt te zijn. De lak hebben ze ook niet goed gedroogd waardoor de verf is gaan "inzakken". Op de voorklep zie je een vlek waarvan je als leek denkt dat het gewoon viezigheid is. Dat blijkt alleen een doffe plek onder de blanke lak te zijn .... Bovendien zijn de 964's en 993 zijn iets trickier om te rijden (996 heeft meer electronica om je te behoeden tegen fouten) en hebben alleen daarom al een grotere kans op een schadeverleden.

In Drenthe heb ik een "hele mooie" 964 cabrio bekeken met 100.000 km's. Voor een 964 aan de dure kant (bijna 30K - staat nog op MP). Ik verwachte een hele nette auto te zien. Maar hij was op meerdere plaatsen overgespoten. Voorklep met plamuur. Motorruimte zat onder de oliespetters .....

Dus "be carefull". Een 993 is simpelweg duurder vanwege de vormgeving en het feit dat de de laatste luchtkoeler is. Mijn budget was maximaal € 33.000,-. Ik ben niet geslaagd voor een 993 cabrio in een goede staat ...


Laatst bijgewerkt door Wing op 01 sep 2013 11:24, in totaal 2 keer bewerkt.



01 sep 2013 8:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: 996 of Cayman ?
viewtopic.php?f=10&t=34760

net binnen je budget :salut:


01 sep 2013 9:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 of Cayman ?
En..... je hoeft geen 8K achter de hand te houden voor een eventuele revisie...... :idea:


01 sep 2013 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: 996 of Cayman ?
P-liefhebbers,

Vandaag bij Breman in Genemuiden geweest en even kort gereden met deze Porsche.
Ziet er goed uit, de verkoper vertelde dat hij de Porsche verkoopt voor een Porsche liefhebber die nog twee andere luchtgekoelde Porsche heeft.
Kennen jullie hem en de Porsche misschien?
Morgen naar Van Roy en zondag nog naar een particulier; druk druk ...


27 sep 2013 20:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.