Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:32



Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
compressie en slijtage 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: compressie en slijtage
Valentijn schreef:
Dan heb ik nog langs tijd om mijn beeld en verwachtingspatroon aan te passen want hij heeft nog lang geen 200.000 km gereden.

Mijn ervaring bij 155.000km, met als aanleiding een verbrande klep :arrow:

Na het openen van het blok, wanneer altijd pas de werkelijke staat ervan zichtbaar wordt, bleek uit de uitlaatpoort van een andere cilinder een stuk keramiek weg te zijn :shock: . Daarnaast bij twee cilinders gebroken klepveren en de rest zichtbaar "versleten" :shock: .
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 jul 2005 19:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Niks moet. Als je een motor hebt die loopt als een zonnetje en waar geen olie uit lekt, moet je er in mijn ogen zeker niet aan gaan lopen pielen. Een blok moet pas open als daar signalen voor zijn of als er plotseling (zoals bij Eric en PaSCal) een reden voor is.

Je gaat toch niet zomaar een blok openrukken omdat het 190000 km heeft gelopen? Preventieve revisie? Is het mij te duur voor. En als hij open MOET wordt het toch duur, dus dan maar liever op dat moment...

My 2 pennies... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 jul 2005 19:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Joost Houben schreef:
Niks moet? :roll: Ik denk dat de meeste mensen met een 911 waarvan de motor nog goed loopt en een hoge km stand heeft hier niet zoveel mee kunnen.
Ook wordt in dit verhaal geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende 911 blokken kunnen we die wat betreft slijtage allemaal over 1 kam scheren?


Met "niks moet" bedoel ik : Wie ben ik om te zeggen dat iemand zijn motor moet laten reviseren? Dat maakt uiteindelijk degene uit die het ook gaat betalen, toch? :lol:

Als je het technisch bekijkt is ELKE 911 motor rond de 180.000 km echt aan een preventieve revisie toe. :cry:
Dat kan ik opmaken aan de diverse metingen die ik bij een revisie doe aan pistonpenbussen, drijfstangoog maatvoering, klepsteeldiameters ect.
Altijd zijn er één of meerdere gemeten dingen die buiten de fabriekstolerantie's vallen.
Daarnaast kom je bij ELKE motor wel iets tegen dat de preventieve revisie nog meer rechtvaardigd. Zoals bij EriC4C bijvoorbeeld één defecte cilinderkop en twee gebroken klepveren.
En bij Olaf zijn motor een bijna uitgelopen drijfstanglager terwijl de motor alleen uit elkaar moest vanwege uitgedroogde cilindervoet o-ringen.

Maar als een motor mooi loopt en er wordt niet mee geraced zou ik eerlijk gezegd ook niet te snel een motor uit elkaar halen :mrgreen:

Groeten, Erwin
_________________________________________
Rebel engineering


20 jul 2005 20:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Nee, vooral niet teveel racen
8) zie titel.... ik race niet echt nee, maar toch...

Ik zal sparen voor de revisie, ga dan zeker naar Fa. R. te. S. maar ga hem dan ook verbazen over de kilometerstand, dat is nu al gegarandeerd :D :D

Goed en op tijd onderhoud, ook preventieve zaken laten uitvoeren, motortje klinkt gezond ( Geen Commentaar nodig, ik heb de threads gelezen 8) )

Zit nu op 255.000 km zonder motorrevisie, ik hoop richting de 300.000 te komen, om tegen die tijd ook genoeg in de buidel te hebben :wink:
_________________________________________
Groeten uit Twente


20 jul 2005 20:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
alle twee zonder revisie echt nog in top conditie zijn maar wellicht is het toeval?


Nee nee ... :cheesy:


21 jul 2005 6:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Renntech schreef:
Maar die enkeling die zonder revisie meer dan 250.000km rijdt moet niet als maatstaf genomen worden voor de levensduur van een 911 motor.

Tegenwoordig zijn de moderne automotoren zo sterk verbeterd dat ze makkelijk 300.000 km of meer draaien.
Onze 911 motor draait dat niet, in ieder geval niet makkelijk.
Maar er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

Niet pessimistisch, maar realistisch bekeken. 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 jul 2005 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht Re: compressie en slijtage
EriC4C schreef:
Valentijn schreef:
..... trouwens ik zou het ook niet tegen praten als ik in de reparatie van Porsche's mijn geld kon verdienen. :albino:

Valentijn ..... :res: ..... maar als je wat langer hier "rond loopt" zul je ervaren dat de opmerkingen & adviezen van Renntech niet commercieel gericht zijn :!:
Als Porsche-specialist heb je natuurlijk altijd die schijn, net als auto verkopers ;), hoe eerlijk ze het ook bedoelen.


Natuurlijk zal het goed bedoeld zijn met alle respect! voor Renntech ik ken ze niet eens .
Maar ze zullen er net als in de auto verkoop ook wel geld mee verdienen dus het blijft comercieel maar dat moet zeker kunnen vind ik :D
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


21 jul 2005 9:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: compressie en slijtage
Valentijn schreef:
Natuurlijk zal het goed bedoeld zijn met alle respect! voor Renntech ik ken ze niet eens .
Maar ze zullen er net als in de auto verkoop ook wel geld mee verdienen dus het blijft comercieel maar dat moet zeker kunnen vind ik :D


:@: Valentijn (en alle andere geintereseerden) :arrow: Erwin (de Firma Renntech) is niet commercieel verbonden aan dit forum ... neem van mij aan dat hij naast z'n winkeltje, z'n gezin en de driftsport heel weinig tijd heeft om op dit forum actief te zijn .... de tijd die hij daar dus insteekt is puur hobbie-matig :idea:

Ik heb zelden zo'n vak-idioot gezien die commercie op een van de laatste plaatsen heeft staan :wink:

Olaf 8)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


21 jul 2005 17:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht Re: compressie en slijtage
Zo ernstig bedoel ik het allemaal niet hoor en trouwens wat zou er mis zijn met commercie daar bestaat een groot deel van de wereld van .

Grt
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


21 jul 2005 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: compressie en slijtage
Valentijn schreef:
Natuurlijk zal het goed bedoeld zijn met alle respect! voor Renntech ik ken ze niet eens .
Maar ze zullen er net als in de auto verkoop ook wel geld mee verdienen dus het blijft comercieel maar dat moet zeker kunnen vind ik :D


Het commerciële aspect van Erwin's (Renntech) posts zit hem in het ten toon spreiden van zijn kennis van, en liefde voor het merk Porsche. Natuurlijk is hij zich er van bewust dat er een kans bestaat dat lezertjes naar Steenwijk komen voor onderhoud of reparatie. 8) Als je eens in de buurt bent moet je zeker even bij hem langs gaan.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


21 jul 2005 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht Re: compressie en slijtage
Dat zal ik zeker eens doen altijd leuk om eens kennis te maken met een echte specialist!
Gezien mn ouders in Meppel wonen zal ik het eerdaags eens combineren.

Grt,
:compress:
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


21 jul 2005 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
lindemans schreef:
Renntech:
Hiermee zeg je dan dat je een prima lopend blok bij 250.000 km toch maar eens open moet gaan trekken, al was het maar preventief !?

Zijn er forummers die inmiddels dik over de 300.000 km zitten en het blok nog nooit open hebben gehad ?!


ik heb een sc uit 81 en die heeft inmiddels 393.000! km gedraait.hij verbruikt bijna geen olie en de motor is gereviseerd bij een km stand van ongeveer 300.000.maar ik weet niet of dit de eerste keer is geweest dat hij uit elkaar is geweest :roll: overigens hij loopt als een zonnetje.op naar de 5 ton :ba:


02 aug 2005 23:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
ik heb een sc uit 81 en die heeft inmiddels 393.000


Heb een vermoeden dat je momenteel ... "de forumrecordhouder" bent :!:

Mooi hoor :!:


03 aug 2005 6:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
dirkie schreef:
Heb een vermoeden dat je momenteel ... "de forumrecordhouder" bent :!:



.... weet jij hoe vaak 'die andere' tellers zijn teruggedraaid :?: :wink:

Recordhouder qua tellerstand IDD, maar dat is nog maar slechts 93.000 Km na de revisie :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


03 aug 2005 8:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Olaf schreef:
dirkie schreef:
Heb een vermoeden dat je momenteel ... "de forumrecordhouder" bent :!:



.... weet jij hoe vaak 'die andere' tellers zijn teruggedraaid :?: :wink:

Recordhouder qua tellerstand IDD, maar dat is nog maar slechts 93.000 Km na de revisie :wink:


daar heb je ook gelijk in :!:


i rest my case :wink:


03 aug 2005 14:50
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik vind dat echt heel veel voor een porsche

wist niet dat dat kon :shock: bijnna 400K
_________________________________________
duitse laagvlieger


03 aug 2005 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
Olaf schreef:
dirkie schreef:
Heb een vermoeden dat je momenteel ... "de forumrecordhouder" bent :!:



.... weet jij hoe vaak 'die andere' tellers zijn teruggedraaid :?: :wink:

Recordhouder qua tellerstand IDD, maar dat is nog maar slechts 93.000 Km na de revisie :wink:


ja dank je :) ik heb een eerlijke porsche met een eerlijke km stand :lol: ik kan me voorstellen dat er zat rondrijden met ongeveer de zelfde stand,maar die opeens op 150.000 staan ofzo.ik moet toegeven toen ik de auto kocht moest ik wel even slikken,maar hij liep nog zo mooi en de historie zat erbij,en ik gebruik de auto alleen hobbymatig,als ik er in het jaar 10.000 km bij rijdt dan is dat erg veel.ik heb er nu zelf ongeveer 6000 km mee gereden en hij heeft pas een liter olie opgestookt! dit lijkt me goed voor een motor met deze km stand(het is ook hoe je er mee om gaat :res: ik heb bij de aanschaf wel de olie ververst en een nieuw filter gemonteerd,maar dat doe ik bij elke oldtimer die ik koop dan ben je er zeker van dat de goede olie erin zit.verder heb ik wel m,n twijfels over de koppeling maar ik denk dat ik van de winter de motor eruit haal om de koppeling te vervangen.


03 aug 2005 17:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
robbie965 schreef:
ik vind dat echt heel veel voor een porsche

wist niet dat dat kon :shock: bijnna 400K

:shock: ..... Van een Ferrari zeggen dat deze "altijd" in de garage staan, terwijl met een Porsche wordt gereden + van een Porsche zeggen dat deze betrouwbaar is en heel lang op de weg blijft ..... maar een hoge kilometerstand met een Porsche is verwonderlijk. :roll: :bang:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 aug 2005 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
EriC4C schreef:
robbie965 schreef:
ik vind dat echt heel veel voor een porsche

wist niet dat dat kon :shock: bijnna 400K

:shock: ..... Van een Ferrari zeggen dat deze "altijd" in de garage staan, terwijl met een Porsche wordt gereden + van een Porsche zeggen dat deze betrouwbaar is en heel lang op de weg blijft ..... maar een hoge kilometerstand met een Porsche is verwonderlijk. :roll: :bang:


Een Ferrari met veel kilometers is bijna niet te vinden; kilometerstanden rond de 30K of 40K zijn heel normaal voor de oudjes...wat wil je ook met de dure onderhoudskosten.... :x

Nee, dan maar een Porsche, daar is tenminste mee te rijden...
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


08 apr 2007 14:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabrio 1991
Heetveld
Bericht 
horn schreef:
Niks moet. Als je een motor hebt die loopt als een zonnetje en waar geen olie uit lekt, moet je er in mijn ogen zeker niet aan gaan lopen pielen. Een blok moet pas open als daar signalen voor zijn of als er plotseling (zoals bij Eric en PaSCal) een reden voor is.

Je gaat toch niet zomaar een blok openrukken omdat het 190000 km heeft gelopen? Preventieve revisie? Is het mij te duur voor. En als hij open MOET wordt het toch duur, dus dan maar liever op dat moment...

My 2 pennies... :wink:


Is ook mijn idee; als hij nog goed loopt en geen bijgeluiden maakt en het olieverbruik is nog oke dan laat ik hem gewoon doorrijden, of het nou een porsche is of een ander merk...
Pas als ik merk dat er iets aan de hand is (zoals het geval met mijn 911, zie posting: "nieuw hier") dan gaat ie uit elkaar en ja, dan kom je idd dingen tegen die echt nodig vervangen moeten worden maar daar moet je ook rekening mee houden als je een blok uit elkaar gaat halen.....
_________________________________________
Groeten Edwin.


** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**


08 apr 2007 14:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
te lang door rijden kan ook uiteindelijk tot een hogere rekening leiden.


robert
_________________________________________
remmen is angst


08 apr 2007 17:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
elfer964 schreef:
als hij nog goed loopt en geen bijgeluiden maakt en het olieverbruik is nog oke

@ rob - jij gaat hem dus sowiezo op 190K maar laten reviseren? :roll:
ach, wie betaalt bepaalt.

tuurlijk moet je niet doorrijden als je iedere keer bij het tanken er 2 liter olie
bij moet kwakken, als hij reutelt en rookt en walmt. maar als hij bij 190K lekker loopt, zoals elfer beschrijft, ga je toch niet je spaarpot stukslaan en je motor opengooien? :shock:

horn - ollandse kneiter
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 apr 2007 17:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
"Kilometerstand is echter zelden (alleen) de aanleiding om tot revisie over te gaan. In het geval dat een motor met hogere kilometerstand goed presteert en het olieverbruik ligt op maximaal 1 liter op de 750 tot 1000 km. kan er nog goed mee worden gereden. Revisie kan in dat geval worden uitgesteld tot er ook andere klachten bij komen, zoals tikken van de motor, olie lekkage, te lage oliedruk, onregelmatig lopen door verschillende compressie van de onderlinge cilinders , etc."

:wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 apr 2007 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 1995
Belzjiek
Bericht 
Ik heb hier het werkplaatshandboek van de 993 eens opengeslagen, en daar vinden ze 1.5l per 1.000 (ja, u leest goed) km tolereerbaar.

Duzzeuh, 'k ga mij voorlopig niet teveel zorgen maken als u 't me vergeeft.

Peter R.


09 apr 2007 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
In het instructieboekje van de 3.2 wordt hetzelfde verbruik genoemd.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


09 apr 2007 18:50
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.